Vandaag alsnog telefonisch contact kunnen krijgen en werd zojuist ook netjes teruggebeld.
De auto heeft een defect wiellager en dat onderdeel is momenteel niet beschikbaar. Blijkbaar was dat dus toch een andere oorzaak voor 'de brom' dan ik dacht en eerder door het SeC Den Haag is vastgesteld.
Men hoopt dat lager volgende week binnen te krijgen en ook te kunnen monteren. Saillant detail is nog dat de werkplaatschef de auto nu niet rijdbaar acht vanwege dat wiellager. Inmiddels reed ik er al een halfjaar mee rond, maar ja.
[wordt vervolgd]
[Afloop]
Oudejaarsdag de auto terug gehaald. Netjes gepoetst stond-ie klaar.
1. De brom
Na diagnose door SeC Den Haag is de drive unit in Amsterdam vervangen. Oude partnummer was 1056681-00-P, het nieuwe onderdeel is 1025598-00-P. Dit lijkt een ander onderdeel te zijn, maar de tekst is ASY, P-TRAIN, RMN, MDLSX, SPORT, CMC, HS. Zal dus wel kloppen.
2. De echte brom
Blijkens de uitleg van SeC Amsterdam was niet (alleen) de drive unit de oorzaak van de optredende geluiden. Vervolgens is het wiellager rechtsachter vervangen. Naar verluidt zijn er een paar onvertogen woorden gevallen, aangezien dit een eenvoudigere klus (duurt ongeveer een half uur) is, terwijl de drive unit vervangen heel wat meer tijd had gekost.
Ik betwijfel of het alleen een defect wiellager was. Misschien is er een oorzakelijk verband met de bron in de aandrijving of een toevallige samenloop van omstandigheden. Maar goed, beide vervangen kan geen kwaad.
3. Bouten stuurhuisbevestiging
Deze vijf bouten zijn vervangen en met was verzegeld, conform een openstaand Technical Service Bulletin op mijn type auto (terugroepactie)
4. Aanpassen afbeelding van de auto naar correcte velgen
Helaas werden bij het terughalen de donkergrijze Arachnid velgen afgebeeld, maar dat werd ter plekke gecorrigeerd naar de juiste zilverkleurige variant. (Die zilverkleurige velgen lagen sowieso in de trunk, hihi.)
5. Twee weken een keurige basis Model S 85D als leenauto.
Totale kosten € 0,00
Hoort dus helemaal niet in dit draadje!