Ik denk dat Harry het geluk heeft dat er maar één Harry van den Brink klant is bij Tesla...
In alle mailtje staat natuurlijk mijn VIN
En als update: natuurlijk ben ik vandaag *niet* teruggebeld door Amsterdam...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat Harry het geluk heeft dat er maar één Harry van den Brink klant is bij Tesla...
Voor diegenen die last hebben van een gele rand in hun scherm (banding); er schijnt nu een oplossing voor te zijn. Mensen met klachten hebben gemeld schijnen (in volgorde van melden) gebeld te worden om middels mobile service dit te laten fixen.
Weet iemand of dit banding issue alleen met MCU(1) is/was?
Tevens ben ik benieuwd of iemand weet wat de oplossing is? Krijg je een nieuwe MCU, en is dit dan gelijk MCU(2)?
En het laten vervangen van MCU1 door MCU2, doen ze dit op verzoek? En is bekend wat het kost?
Dit zijn echt kwikfit praktijken, mensen die niets om klanten of auto's geven.
Lijkt erop dat tweet geholpen heeft. Ik ben gisteren door Tesla (engelstalig) gebeld met excuus. Lang verhaal kort: ik wordt vandaag <moet het wel nog zien> teruggebeld door Amsterdam om of alsnog een afspraak te maken voor een service beurt of ik krijg mijn geld terug (vooruitbetaald service).
Mijn vraag: ruitewisser bladen en batterij keyfob, dat is natuurlijk geen probleem. Maar in het 'oude' onderhoudsschema staat ook:
- vervanging cabineluchtfilter en
- vervanging droogmiddelzak airco
Waar zou ik dat kunnen laten doen? Bij Tesland? @Herbie65
'Net geholpen bij supercharger Breukelen, mobile service staat daar nog hele dag...' superfijn!!
Cool, ik rij er meteen naar toe . Zonder gekheid, ik vind het wel een mooie service.'Net geholpen bij supercharger Breukelen, mobile service staat daar nog hele dag...' superfijn!!
Huh? wat doet die daar dan? Staat die daar gewoon de hele dag om Tesla-passanten te helpen met mogelijke issues?
Vorige week had ik ineens de melding op mijn MX P100DL "Drive unit needs service. Avoid hard acceleration"
De eerste service mogelijkheid was Maandagochtend 7.30 in Amsterdam ZO. Daar aangekomen moest ik even bij een soort ingang vd grote werkplaats buiten wachten op mijn beurt.
De medewerker liep met mij de online gedane opmerking door en alle dingetjes waar naar gekeken moesten worden.
Hij was vriendelijk en efficiënt. Hij wist me te vertellen dat ik een loaner meekreeg omdat hij niets wist of de auto vandaag klaar zou zijn.
Ik kreeg een oude S mee met 100k km op de teller. Dat was even wennen maar ik vond de auto zeker niet onprettig.
Aan het einde vd dag kreeg ik geen berichtje. Ik ben altijd gewend geweest dat de dealer mij belde als er iets besteld moest worden en hoe lang het zou duren. Ik belde maar Amsterdam was tijdens openingstijden gesloten. Ik dacht "goh waarschijnlijk heeft iemand vergeten het antwoordapparaat er af te halen" . Ik zocht de mail voor Amsterdam op een stuurde een berichtje. Ik kreeg voor 19.00 geen antwoord over hoe of wat.
De volgende ochtend tegen 10.00 kreeg ik een mailtje dat de monteur nog bezig was en dat ik een SMS zou krijgen wanneer hij klaar zou zijn. Ik stuurde een bedankje en vroeg of hij een indicatie kon geven over de duur en wat er mis was met de auto. Ik heb geen bericht meer terug gehad en voelde het als "passieve agressie". Als ik 1 ding belangrijk vind is om altijd een berichtje terug te sturen. Al is het er maar dat je het niet weet of niet de vraag kunt beantwoorden. Ik antwoord altijd. Ik belde in de middag weer naar Amsterdam maar het was wederom gesloten. Ik belde het centrale nummer maar na een uur in de wacht heb ik opgehangen.
Ik voelde me gefrustreerd en had dus geen idee of de auto lang weg zou zijn of niet.
Na 3 dagen kreeg ik idd een SMS dat ik de auto kon halen.
In mijn mail arriveerde een gedetailleerd document over de werkzaamheden.
Zeer professioneel om dit zo te doen.
Bij aankomst stonden aardig wat mensen. Het gaf me een MediaMarkt balie gevoel. Voor mij een boze man die verhaal kwam halen en daarna een aardige vent die aangaf dat hij het raar vond dat hij Amsterdam niet meer kon bellen. Ik voelde zijn ongeloof. De jongen aan de balie pareerde zijn opmerking. Dus toch geen antwoordapparaatprobleem.
Ik werd geholpen door een jonge jongen die zeer aardig was en geschikt in deze hospitality sector . Toen ik hem details vroeg gaf hij aan dat hij er net werkte en nog niet zoveel wist.
Hij liep met mijn de lijst van herstelwerkzaamheden door maar wist bij enkele items niet wat het inhield. Ik hielp hem door uit te leggen wat het was. Belangrijkste was dat Tesla mijn achterste motor vervangen had. Dat noemen ze dus een drive unit.
Bij de auto gekomen leek alles in orde en ik reed tevreden weg. Wat fijn om weer in mijn super car the kunnen rijden.
Mijn conclusie:
Als je geen ervaring hebt met Tesla begrijp je de structuur niet. Mensen zijn ook niet bereikbaar voor vragen. Mijn tip is om updates in de app of mail te sturen als je niet met je klanten wilt praten. ( Waiting for drive unit part, repair takes longer)
Service niet kunnen bellen lijkt me zeer onwenselijk. De beleving is slecht. Het is belangrijk om te informeren en te communiceren. Dit geeft onnodige negativiteit.
Het resultaat is uiteindelijk zeer goed. Veel gedaan in korte tijd en zonder kosten loaner mee.
Mijn vertrouwen in Tesla is gegroeid maar de organisatie vd communicatie is echt zeer beperkt. Communicatie kan belangrijker zijn dan je prestaties. Voelt iemand zich genegeerd of weggezet zal hij geen loyale klant blijven. Kijk online op al die negatieve reviews dan zie je dat het meeste over slechte communicatie gaat. "De auto is top maar..."
Vorige week had ik ineens de melding op mijn MX P100DL "Drive unit needs service. Avoid hard acceleration"
De eerste service mogelijkheid was Maandagochtend 7.30 in Amsterdam ZO. Daar aangekomen moest ik even bij een soort ingang vd grote werkplaats buiten wachten op mijn beurt.
De medewerker liep met mij de online gedane opmerking door en alle dingetjes waar naar gekeken moesten worden.
Hij was vriendelijk en efficiënt. Hij wist me te vertellen dat ik een loaner meekreeg omdat hij niets wist of de auto vandaag klaar zou zijn.
Ik kreeg een oude S mee met 100k km op de teller. Dat was even wennen maar ik vond de auto zeker niet onprettig.
Aan het einde vd dag kreeg ik geen berichtje. Ik ben altijd gewend geweest dat de dealer mij belde als er iets besteld moest worden en hoe lang het zou duren. Ik belde maar Amsterdam was tijdens openingstijden gesloten. Ik dacht "goh waarschijnlijk heeft iemand vergeten het antwoordapparaat er af te halen" . Ik zocht de mail voor Amsterdam op een stuurde een berichtje. Ik kreeg voor 19.00 geen antwoord over hoe of wat.
De volgende ochtend tegen 10.00 kreeg ik een mailtje dat de monteur nog bezig was en dat ik een SMS zou krijgen wanneer hij klaar zou zijn. Ik stuurde een bedankje en vroeg of hij een indicatie kon geven over de duur en wat er mis was met de auto. Ik heb geen bericht meer terug gehad en voelde het als "passieve agressie". Als ik 1 ding belangrijk vind is om altijd een berichtje terug te sturen. Al is het er maar dat je het niet weet of niet de vraag kunt beantwoorden. Ik antwoord altijd. Ik belde in de middag weer naar Amsterdam maar het was wederom gesloten. Ik belde het centrale nummer maar na een uur in de wacht heb ik opgehangen.
Ik voelde me gefrustreerd en had dus geen idee of de auto lang weg zou zijn of niet.
Na 3 dagen kreeg ik idd een SMS dat ik de auto kon halen.
In mijn mail arriveerde een gedetailleerd document over de werkzaamheden.
Zeer professioneel om dit zo te doen.
Bij aankomst stonden aardig wat mensen. Het gaf me een MediaMarkt balie gevoel. Voor mij een boze man die verhaal kwam halen en daarna een aardige vent die aangaf dat hij het raar vond dat hij Amsterdam niet meer kon bellen. Ik voelde zijn ongeloof. De jongen aan de balie pareerde zijn opmerking. Dus toch geen antwoordapparaatprobleem.
Ik werd geholpen door een jonge jongen die zeer aardig was en geschikt in deze hospitality sector . Toen ik hem details vroeg gaf hij aan dat hij er net werkte en nog niet zoveel wist.
Hij liep met mijn de lijst van herstelwerkzaamheden door maar wist bij enkele items niet wat het inhield. Ik hielp hem door uit te leggen wat het was. Belangrijkste was dat Tesla mijn achterste motor vervangen had. Dat noemen ze dus een drive unit.
Bij de auto gekomen leek alles in orde en ik reed tevreden weg. Wat fijn om weer in mijn super car the kunnen rijden.
Mijn conclusie:
Als je geen ervaring hebt met Tesla begrijp je de structuur niet. Mensen zijn ook niet bereikbaar voor vragen. Mijn tip is om updates in de app of mail te sturen als je niet met je klanten wilt praten. ( Waiting for drive unit part, repair takes longer)
Service niet kunnen bellen lijkt me zeer onwenselijk. De beleving is slecht. Het is belangrijk om te informeren en te communiceren. Dit geeft onnodige negativiteit.
Het resultaat is uiteindelijk zeer goed. Veel gedaan in korte tijd en zonder kosten loaner mee.
Mijn vertrouwen in Tesla is gegroeid maar de organisatie vd communicatie is echt zeer beperkt. Communicatie kan belangrijker zijn dan je prestaties. Voelt iemand zich genegeerd of weggezet zal hij geen loyale klant blijven. Kijk online op al die negatieve reviews dan zie je dat het meeste over slechte communicatie gaat. "De auto is top maar..."
Het vervangen van een drive unit duurt slechts anderhalf uur. Tenminste bij mijn Classic uitvoering was dat beide keren het geval.Goed te horen dat alles goed is gekomen.
Het zou denk ik al veel schelen als men bij het inleveren aan jou had gemeld dat de motor vervangen moest worden (ik wist dat op basis van wat jij schreef, dus dan mag je verwachten dat de pipo achter de balie bij Tesla dat ook weet). Dan had je meteen verwacht dat het enkele dagen zou duren en geen ergernis gehad.![]()
Het vervangen van een drive unit duurt slechts anderhalf uur. Tenminste bij mijn Classic uitvoering was dat beide keren het geval.
Het wachten op onderdelen is doorgaans het kritieke pad voor de doorlooptijd. Zo te lezen ook in het geval van @4DXP.
Vorige week had ik ineens de melding op mijn MX P100DL "Drive unit needs service. Avoid hard acceleration"
De eerste service mogelijkheid was Maandagochtend 7.30 in Amsterdam ZO. Daar aangekomen moest ik even bij een soort ingang vd grote werkplaats buiten wachten op mijn beurt.
De medewerker liep met mij de online gedane opmerking door en alle dingetjes waar naar gekeken moesten worden.
Hij was vriendelijk en efficiënt. Hij wist me te vertellen dat ik een loaner meekreeg omdat hij niets wist of de auto vandaag klaar zou zijn.
Ik kreeg een oude S mee met 100k km op de teller. Dat was even wennen maar ik vond de auto zeker niet onprettig.
Aan het einde vd dag kreeg ik geen berichtje. Ik ben altijd gewend geweest dat de dealer mij belde als er iets besteld moest worden en hoe lang het zou duren. Ik belde maar Amsterdam was tijdens openingstijden gesloten. Ik dacht "goh waarschijnlijk heeft iemand vergeten het antwoordapparaat er af te halen" . Ik zocht de mail voor Amsterdam op een stuurde een berichtje. Ik kreeg voor 19.00 geen antwoord over hoe of wat.
De volgende ochtend tegen 10.00 kreeg ik een mailtje dat de monteur nog bezig was en dat ik een SMS zou krijgen wanneer hij klaar zou zijn. Ik stuurde een bedankje en vroeg of hij een indicatie kon geven over de duur en wat er mis was met de auto. Ik heb geen bericht meer terug gehad en voelde het als "passieve agressie". Als ik 1 ding belangrijk vind is om altijd een berichtje terug te sturen. Al is het er maar dat je het niet weet of niet de vraag kunt beantwoorden. Ik antwoord altijd. Ik belde in de middag weer naar Amsterdam maar het was wederom gesloten. Ik belde het centrale nummer maar na een uur in de wacht heb ik opgehangen.
Ik voelde me gefrustreerd en had dus geen idee of de auto lang weg zou zijn of niet.
Na 3 dagen kreeg ik idd een SMS dat ik de auto kon halen.
In mijn mail arriveerde een gedetailleerd document over de werkzaamheden.
Zeer professioneel om dit zo te doen.
Bij aankomst stonden aardig wat mensen. Het gaf me een MediaMarkt balie gevoel. Voor mij een boze man die verhaal kwam halen en daarna een aardige vent die aangaf dat hij het raar vond dat hij Amsterdam niet meer kon bellen. Ik voelde zijn ongeloof. De jongen aan de balie pareerde zijn opmerking. Dus toch geen antwoordapparaatprobleem.
Ik werd geholpen door een jonge jongen die zeer aardig was en geschikt in deze hospitality sector . Toen ik hem details vroeg gaf hij aan dat hij er net werkte en nog niet zoveel wist.
Hij liep met mijn de lijst van herstelwerkzaamheden door maar wist bij enkele items niet wat het inhield. Ik hielp hem door uit te leggen wat het was. Belangrijkste was dat Tesla mijn achterste motor vervangen had. Dat noemen ze dus een drive unit.
Bij de auto gekomen leek alles in orde en ik reed tevreden weg. Wat fijn om weer in mijn super car the kunnen rijden.
Mijn conclusie:
Als je geen ervaring hebt met Tesla begrijp je de structuur niet. Mensen zijn ook niet bereikbaar voor vragen. Mijn tip is om updates in de app of mail te sturen als je niet met je klanten wilt praten. ( Waiting for drive unit part, repair takes longer)
Service niet kunnen bellen lijkt me zeer onwenselijk. De beleving is slecht. Het is belangrijk om te informeren en te communiceren. Dit geeft onnodige negativiteit.
Het resultaat is uiteindelijk zeer goed. Veel gedaan in korte tijd en zonder kosten loaner mee.
Mijn vertrouwen in Tesla is gegroeid maar de organisatie vd communicatie is echt zeer beperkt. Communicatie kan belangrijker zijn dan je prestaties. Voelt iemand zich genegeerd of weggezet zal hij geen loyale klant blijven. Kijk online op al die negatieve reviews dan zie je dat het meeste over slechte communicatie gaat. "De auto is top maar..."