Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Voor diegenen die last hebben van een gele rand in hun scherm (banding); er schijnt nu een oplossing voor te zijn. Mensen met klachten hebben gemeld schijnen (in volgorde van melden) gebeld te worden om middels mobile service dit te laten fixen.

Weet iemand of dit banding issue alleen met MCU(1) is/was?
Tevens ben ik benieuwd of iemand weet wat de oplossing is? Krijg je een nieuwe MCU, en is dit dan gelijk MCU(2)?
 
Voor diegenen die last hebben van een gele rand in hun scherm (banding); er schijnt nu een oplossing voor te zijn. Mensen met klachten hebben gemeld schijnen (in volgorde van melden) gebeld te worden om middels mobile service dit te laten fixen.

Weet iemand of dit banding issue alleen met MCU(1) is/was?
Tevens ben ik benieuwd of iemand weet wat de oplossing is? Krijg je een nieuwe MCU, en is dit dan gelijk MCU(2)?

Nee, dit is ook met MCU2 (Ik heb het euvel met MCU2). Je krijgt geen nieuwe MCU, ze wisselen alleen het scherm.
Ze halen de hele MCU eruit, halen dan het scherm van de MCU los en vervangen alleen het scherm. De oude MCU met nieuw scherm gaat dan terug in je auto

MCU1 vervangen door MCU2 is zowieso een enorme operatie. Daar komt veel meer bij kijken dan alleen de MCU omwisselen:

- IC (scherm achter stuur) moet vervangen worden
- Nieuwe kabel harnas
- Nieuwe spiegel (zit extra bluetooth antenne in, 5G WiFi antenne)

En dan vergeet ik ongetwijfeld nog het een en ander.
 
  • Informative
Reactions: Geendiesel
En het laten vervangen van MCU1 door MCU2, doen ze dit op verzoek? En is bekend wat het kost?

Doen ze niet. Is geen upgrade traject voor. Maar even heel grof:

- MCU2 kost +/- 3000 euro
- IC schat ik op +/- 1000,-
- Spiegel assembly, wat zal het zijn? 500,- per stuk? (x2 = 1000,-)
- Kabelboom (250,- ?)

MCU scherm vervangen duurt ongeveer 1,5 uur. Dan ligt het hele dashboard eraf, maar je kunt nog zeker niet bij de hele kabelboom. Dat vergt nog wel aanzienlijk meer schroeven. Ik denk dat je al snel uit komt op 4 tot 8 uur arbeid. EUR 100,- per uur is max. 800,-.

Ik kom zo grofweg uit op 7000,-.

Ik heb MCU2 en heb aantal keer een MCU1 loaner gehad. MCU1 is echt zo slecht niet. Tenzij je gaat scrollen/swipen in de maps zie ik geen verschil in performance. Het enige duidelijk merkbare verschil is nu de Chromium browser in MCU2. Hoop geld voor een browser update.
 
Lijkt erop dat tweet geholpen heeft. Ik ben gisteren door Tesla (engelstalig) gebeld met excuus. Lang verhaal kort: ik wordt vandaag <moet het wel nog zien> teruggebeld door Amsterdam om of alsnog een afspraak te maken voor een service beurt of ik krijg mijn geld terug (vooruitbetaald service).

Mijn vraag: ruitewisser bladen en batterij keyfob, dat is natuurlijk geen probleem. Maar in het 'oude' onderhoudsschema staat ook:
- vervanging cabineluchtfilter en
- vervanging droogmiddelzak airco

Waar zou ik dat kunnen laten doen? Bij Tesland? @Herbie65

Uiteraard niet op de afgesproken dag teruggebeld maar een dag later. Kan ik mee leven. Allemaal mooie verhalen en excuus... sigh... Ik kreeg de optie om het servicecontract te laten ontbinden en geld terug. Heb dat maar gedaan. Wel in de bevestigingsmail gezet dat dat geen effect heeft op mijn garantie en gegarandeerde restwaarde.

Volgens de vriendelijke dame aan de telefoon moest ik alleen denken aan filters voor de airco en de remvloeistof, iedere twee jaar.

Op mijn vraag of dat dat ook bij een willekeurige garage kon, werd het verhaal wat vager... Als ik dan problemen met de airco zou krijgen en een ander had daar aangezeten zou mijn garantie niet gelden... Lijkt mij juridisch gezien onzin: alleen als er een oorzakelijk verband aangetoond kan worden dat er door onoordeelkundig handelen schade is ontstaan.

Ik heb bericht terug van Tesland dat ik daar tzt voor deze dingen terecht kan en ik heb alle vertrouwen in ze! Denk dat het ook wel iets goedkoper kan dan de ruim 500 euro van Tesla....

Voor mij nu einde verhaal. Maar hou er wel een vieze smaak aan over... Zoveel gemis aan gevoel voor service...
 
  • Informative
Reactions: heros and PaulusdB
Tweede positieve Tesla SeC service ervaring..
Pushpins die er niet inzaten ( of uitgetrild waren, wie het weet ... ? ) netjes aangebracht door SeC R'dam, en meteen samen met de monteur een proefrit gemaakt of dat nou ja / nee extra geluid gaf, NEE dus.
Sowieso is ' objectiviteit ' re geluid en mogelijke geluidsoverlast in een EV als de Model 3 een lastig dingetje. Ik zie op de fora nogal wat ( meningen... ) langskomen. De Tesla SeC's zien zo'n forumgolf dan meteen weer terug in service-verzoeken begrijp ik.. Recent op Reddit
Do people with 2019 M3’s still have “excessive” wind noise? : TeslaModel3 nog een mooie compilatie.
Iig wij hebben stap voor stap vastgesteld en gemeten, dat vooral wind, windrichting + M3 snelheid heel veel uitmaakt... :mad: Een deurrubberstickje ( Hema € 2,99 en Halfords Valma € 4,99 ) is ook zinvol, inspecteer je meteen alle rubbers en of ze überhaupt (nog) goed aansluiten. ;)

upload_2019-5-24_19-51-39.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Ik heb op 110.000km onder garantie een nieuwe (gereviseerde?) achtermotor gekregen omdat hij te veel geluid maakte. Ik had dit al in November 2018 gemeld, maar ze waren hem vergeten te bestellen. Toch een hele goede service die me niets heeft gekost.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Vorige week had ik ineens de melding op mijn MX P100DL "Drive unit needs service. Avoid hard acceleration"

De eerste service mogelijkheid was Maandagochtend 7.30 in Amsterdam ZO. Daar aangekomen moest ik even bij een soort ingang vd grote werkplaats buiten wachten op mijn beurt.
De medewerker liep met mij de online gedane opmerking door en alle dingetjes waar naar gekeken moesten worden.
Hij was vriendelijk en efficiënt. Hij wist me te vertellen dat ik een loaner meekreeg omdat hij niets wist of de auto vandaag klaar zou zijn.
Ik kreeg een oude S mee met 100k km op de teller. Dat was even wennen maar ik vond de auto zeker niet onprettig.

Aan het einde vd dag kreeg ik geen berichtje. Ik ben altijd gewend geweest dat de dealer mij belde als er iets besteld moest worden en hoe lang het zou duren. Ik belde maar Amsterdam was tijdens openingstijden gesloten. Ik dacht "goh waarschijnlijk heeft iemand vergeten het antwoordapparaat er af te halen" . Ik zocht de mail voor Amsterdam op een stuurde een berichtje. Ik kreeg voor 19.00 geen antwoord over hoe of wat.

De volgende ochtend tegen 10.00 kreeg ik een mailtje dat de monteur nog bezig was en dat ik een SMS zou krijgen wanneer hij klaar zou zijn. Ik stuurde een bedankje en vroeg of hij een indicatie kon geven over de duur en wat er mis was met de auto. Ik heb geen bericht meer terug gehad en voelde het als "passieve agressie". Als ik 1 ding belangrijk vind is om altijd een berichtje terug te sturen. Al is het er maar dat je het niet weet of niet de vraag kunt beantwoorden. Ik antwoord altijd. Ik belde in de middag weer naar Amsterdam maar het was wederom gesloten. Ik belde het centrale nummer maar na een uur in de wacht heb ik opgehangen.

Ik voelde me gefrustreerd en had dus geen idee of de auto lang weg zou zijn of niet.

Na 3 dagen kreeg ik idd een SMS dat ik de auto kon halen.

In mijn mail arriveerde een gedetailleerd document over de werkzaamheden.
Zeer professioneel om dit zo te doen.

Bij aankomst stonden aardig wat mensen. Het gaf me een MediaMarkt balie gevoel. Voor mij een boze man die verhaal kwam halen en daarna een aardige vent die aangaf dat hij het raar vond dat hij Amsterdam niet meer kon bellen. Ik voelde zijn ongeloof. De jongen aan de balie pareerde zijn opmerking. Dus toch geen antwoordapparaatprobleem.

Ik werd geholpen door een jonge jongen die zeer aardig was en geschikt in deze hospitality sector . Toen ik hem details vroeg gaf hij aan dat hij er net werkte en nog niet zoveel wist.
Hij liep met mijn de lijst van herstelwerkzaamheden door maar wist bij enkele items niet wat het inhield. Ik hielp hem door uit te leggen wat het was. Belangrijkste was dat Tesla mijn achterste motor vervangen had. Dat noemen ze dus een drive unit.

Bij de auto gekomen leek alles in orde en ik reed tevreden weg. Wat fijn om weer in mijn super car the kunnen rijden.

Mijn conclusie:
Als je geen ervaring hebt met Tesla begrijp je de structuur niet. Mensen zijn ook niet bereikbaar voor vragen. Mijn tip is om updates in de app of mail te sturen als je niet met je klanten wilt praten. ( Waiting for drive unit part, repair takes longer)
Service niet kunnen bellen lijkt me zeer onwenselijk. De beleving is slecht. Het is belangrijk om te informeren en te communiceren. Dit geeft onnodige negativiteit.

Het resultaat is uiteindelijk zeer goed. Veel gedaan in korte tijd en zonder kosten loaner mee.

Mijn vertrouwen in Tesla is gegroeid maar de organisatie vd communicatie is echt zeer beperkt. Communicatie kan belangrijker zijn dan je prestaties. Voelt iemand zich genegeerd of weggezet zal hij geen loyale klant blijven. Kijk online op al die negatieve reviews dan zie je dat het meeste over slechte communicatie gaat. "De auto is top maar..."
 
Last edited by a moderator:
Vorige week had ik ineens de melding op mijn MX P100DL "Drive unit needs service. Avoid hard acceleration"

De eerste service mogelijkheid was Maandagochtend 7.30 in Amsterdam ZO. Daar aangekomen moest ik even bij een soort ingang vd grote werkplaats buiten wachten op mijn beurt.
De medewerker liep met mij de online gedane opmerking door en alle dingetjes waar naar gekeken moesten worden.
Hij was vriendelijk en efficiënt. Hij wist me te vertellen dat ik een loaner meekreeg omdat hij niets wist of de auto vandaag klaar zou zijn.
Ik kreeg een oude S mee met 100k km op de teller. Dat was even wennen maar ik vond de auto zeker niet onprettig.

Aan het einde vd dag kreeg ik geen berichtje. Ik ben altijd gewend geweest dat de dealer mij belde als er iets besteld moest worden en hoe lang het zou duren. Ik belde maar Amsterdam was tijdens openingstijden gesloten. Ik dacht "goh waarschijnlijk heeft iemand vergeten het antwoordapparaat er af te halen" . Ik zocht de mail voor Amsterdam op een stuurde een berichtje. Ik kreeg voor 19.00 geen antwoord over hoe of wat.

De volgende ochtend tegen 10.00 kreeg ik een mailtje dat de monteur nog bezig was en dat ik een SMS zou krijgen wanneer hij klaar zou zijn. Ik stuurde een bedankje en vroeg of hij een indicatie kon geven over de duur en wat er mis was met de auto. Ik heb geen bericht meer terug gehad en voelde het als "passieve agressie". Als ik 1 ding belangrijk vind is om altijd een berichtje terug te sturen. Al is het er maar dat je het niet weet of niet de vraag kunt beantwoorden. Ik antwoord altijd. Ik belde in de middag weer naar Amsterdam maar het was wederom gesloten. Ik belde het centrale nummer maar na een uur in de wacht heb ik opgehangen.

Ik voelde me gefrustreerd en had dus geen idee of de auto lang weg zou zijn of niet.

Na 3 dagen kreeg ik idd een SMS dat ik de auto kon halen.

In mijn mail arriveerde een gedetailleerd document over de werkzaamheden.
Zeer professioneel om dit zo te doen.

Bij aankomst stonden aardig wat mensen. Het gaf me een MediaMarkt balie gevoel. Voor mij een boze man die verhaal kwam halen en daarna een aardige vent die aangaf dat hij het raar vond dat hij Amsterdam niet meer kon bellen. Ik voelde zijn ongeloof. De jongen aan de balie pareerde zijn opmerking. Dus toch geen antwoordapparaatprobleem.

Ik werd geholpen door een jonge jongen die zeer aardig was en geschikt in deze hospitality sector . Toen ik hem details vroeg gaf hij aan dat hij er net werkte en nog niet zoveel wist.
Hij liep met mijn de lijst van herstelwerkzaamheden door maar wist bij enkele items niet wat het inhield. Ik hielp hem door uit te leggen wat het was. Belangrijkste was dat Tesla mijn achterste motor vervangen had. Dat noemen ze dus een drive unit.

Bij de auto gekomen leek alles in orde en ik reed tevreden weg. Wat fijn om weer in mijn super car the kunnen rijden.

Mijn conclusie:
Als je geen ervaring hebt met Tesla begrijp je de structuur niet. Mensen zijn ook niet bereikbaar voor vragen. Mijn tip is om updates in de app of mail te sturen als je niet met je klanten wilt praten. ( Waiting for drive unit part, repair takes longer)
Service niet kunnen bellen lijkt me zeer onwenselijk. De beleving is slecht. Het is belangrijk om te informeren en te communiceren. Dit geeft onnodige negativiteit.

Het resultaat is uiteindelijk zeer goed. Veel gedaan in korte tijd en zonder kosten loaner mee.

Mijn vertrouwen in Tesla is gegroeid maar de organisatie vd communicatie is echt zeer beperkt. Communicatie kan belangrijker zijn dan je prestaties. Voelt iemand zich genegeerd of weggezet zal hij geen loyale klant blijven. Kijk online op al die negatieve reviews dan zie je dat het meeste over slechte communicatie gaat. "De auto is top maar..."

Goed verhaal en wat je zegt klopt helemaal. Communicatie is echt de enige sleutel tot een goed gevoel over service. Dat sommige dingen langer duren of onderdelen er niet zijn kun je gewoon melden en daar zal niemand een probleem mee hebben. Maar niets laten horen of dingen vertellen die niet kloppen is dodelijk voor een gevoel van service.
 
  • Like
Reactions: 4DXP
Vorige week had ik ineens de melding op mijn MX P100DL "Drive unit needs service. Avoid hard acceleration"

De eerste service mogelijkheid was Maandagochtend 7.30 in Amsterdam ZO. Daar aangekomen moest ik even bij een soort ingang vd grote werkplaats buiten wachten op mijn beurt.
De medewerker liep met mij de online gedane opmerking door en alle dingetjes waar naar gekeken moesten worden.
Hij was vriendelijk en efficiënt. Hij wist me te vertellen dat ik een loaner meekreeg omdat hij niets wist of de auto vandaag klaar zou zijn.
Ik kreeg een oude S mee met 100k km op de teller. Dat was even wennen maar ik vond de auto zeker niet onprettig.

Aan het einde vd dag kreeg ik geen berichtje. Ik ben altijd gewend geweest dat de dealer mij belde als er iets besteld moest worden en hoe lang het zou duren. Ik belde maar Amsterdam was tijdens openingstijden gesloten. Ik dacht "goh waarschijnlijk heeft iemand vergeten het antwoordapparaat er af te halen" . Ik zocht de mail voor Amsterdam op een stuurde een berichtje. Ik kreeg voor 19.00 geen antwoord over hoe of wat.

De volgende ochtend tegen 10.00 kreeg ik een mailtje dat de monteur nog bezig was en dat ik een SMS zou krijgen wanneer hij klaar zou zijn. Ik stuurde een bedankje en vroeg of hij een indicatie kon geven over de duur en wat er mis was met de auto. Ik heb geen bericht meer terug gehad en voelde het als "passieve agressie". Als ik 1 ding belangrijk vind is om altijd een berichtje terug te sturen. Al is het er maar dat je het niet weet of niet de vraag kunt beantwoorden. Ik antwoord altijd. Ik belde in de middag weer naar Amsterdam maar het was wederom gesloten. Ik belde het centrale nummer maar na een uur in de wacht heb ik opgehangen.

Ik voelde me gefrustreerd en had dus geen idee of de auto lang weg zou zijn of niet.

Na 3 dagen kreeg ik idd een SMS dat ik de auto kon halen.

In mijn mail arriveerde een gedetailleerd document over de werkzaamheden.
Zeer professioneel om dit zo te doen.

Bij aankomst stonden aardig wat mensen. Het gaf me een MediaMarkt balie gevoel. Voor mij een boze man die verhaal kwam halen en daarna een aardige vent die aangaf dat hij het raar vond dat hij Amsterdam niet meer kon bellen. Ik voelde zijn ongeloof. De jongen aan de balie pareerde zijn opmerking. Dus toch geen antwoordapparaatprobleem.

Ik werd geholpen door een jonge jongen die zeer aardig was en geschikt in deze hospitality sector . Toen ik hem details vroeg gaf hij aan dat hij er net werkte en nog niet zoveel wist.
Hij liep met mijn de lijst van herstelwerkzaamheden door maar wist bij enkele items niet wat het inhield. Ik hielp hem door uit te leggen wat het was. Belangrijkste was dat Tesla mijn achterste motor vervangen had. Dat noemen ze dus een drive unit.

Bij de auto gekomen leek alles in orde en ik reed tevreden weg. Wat fijn om weer in mijn super car the kunnen rijden.

Mijn conclusie:
Als je geen ervaring hebt met Tesla begrijp je de structuur niet. Mensen zijn ook niet bereikbaar voor vragen. Mijn tip is om updates in de app of mail te sturen als je niet met je klanten wilt praten. ( Waiting for drive unit part, repair takes longer)
Service niet kunnen bellen lijkt me zeer onwenselijk. De beleving is slecht. Het is belangrijk om te informeren en te communiceren. Dit geeft onnodige negativiteit.

Het resultaat is uiteindelijk zeer goed. Veel gedaan in korte tijd en zonder kosten loaner mee.

Mijn vertrouwen in Tesla is gegroeid maar de organisatie vd communicatie is echt zeer beperkt. Communicatie kan belangrijker zijn dan je prestaties. Voelt iemand zich genegeerd of weggezet zal hij geen loyale klant blijven. Kijk online op al die negatieve reviews dan zie je dat het meeste over slechte communicatie gaat. "De auto is top maar..."

Goed te horen dat alles goed is gekomen.

Het zou denk ik al veel schelen als men bij het inleveren aan jou had gemeld dat de motor vervangen moest worden (ik wist dat op basis van wat jij schreef, dus dan mag je verwachten dat de pipo achter de balie bij Tesla dat ook weet). Dan had je meteen verwacht dat het enkele dagen zou duren en geen ergernis gehad. :)
 
  • Like
Reactions: 4DXP
Goed te horen dat alles goed is gekomen.

Het zou denk ik al veel schelen als men bij het inleveren aan jou had gemeld dat de motor vervangen moest worden (ik wist dat op basis van wat jij schreef, dus dan mag je verwachten dat de pipo achter de balie bij Tesla dat ook weet). Dan had je meteen verwacht dat het enkele dagen zou duren en geen ergernis gehad. :)
Het vervangen van een drive unit duurt slechts anderhalf uur. Tenminste bij mijn Classic uitvoering was dat beide keren het geval.
Het wachten op onderdelen is doorgaans het kritieke pad voor de doorlooptijd. Zo te lezen ook in het geval van @4DXP.
 
  • Like
Reactions: 4DXP
Het vervangen van een drive unit duurt slechts anderhalf uur. Tenminste bij mijn Classic uitvoering was dat beide keren het geval.
Het wachten op onderdelen is doorgaans het kritieke pad voor de doorlooptijd. Zo te lezen ook in het geval van @4DXP.

Diagnose moest nog gesteld worden en daarna onderdeel bestellen.

Daar komt bij dat ik eigenlijk nooit mijn auto dezelfde dag nog terug heb gekregen. Ook niet toen de drive unit bij mijn classic vervangen moest worden en het onderdeel al klaar lag omdat de diagnose al gesteld was.

Indertijd duurde het overigens ruim een maand voordat de drive unit binnen was...
 
  • Like
Reactions: 4DXP
Vorige week had ik ineens de melding op mijn MX P100DL "Drive unit needs service. Avoid hard acceleration"

De eerste service mogelijkheid was Maandagochtend 7.30 in Amsterdam ZO. Daar aangekomen moest ik even bij een soort ingang vd grote werkplaats buiten wachten op mijn beurt.
De medewerker liep met mij de online gedane opmerking door en alle dingetjes waar naar gekeken moesten worden.
Hij was vriendelijk en efficiënt. Hij wist me te vertellen dat ik een loaner meekreeg omdat hij niets wist of de auto vandaag klaar zou zijn.
Ik kreeg een oude S mee met 100k km op de teller. Dat was even wennen maar ik vond de auto zeker niet onprettig.

Aan het einde vd dag kreeg ik geen berichtje. Ik ben altijd gewend geweest dat de dealer mij belde als er iets besteld moest worden en hoe lang het zou duren. Ik belde maar Amsterdam was tijdens openingstijden gesloten. Ik dacht "goh waarschijnlijk heeft iemand vergeten het antwoordapparaat er af te halen" . Ik zocht de mail voor Amsterdam op een stuurde een berichtje. Ik kreeg voor 19.00 geen antwoord over hoe of wat.

De volgende ochtend tegen 10.00 kreeg ik een mailtje dat de monteur nog bezig was en dat ik een SMS zou krijgen wanneer hij klaar zou zijn. Ik stuurde een bedankje en vroeg of hij een indicatie kon geven over de duur en wat er mis was met de auto. Ik heb geen bericht meer terug gehad en voelde het als "passieve agressie". Als ik 1 ding belangrijk vind is om altijd een berichtje terug te sturen. Al is het er maar dat je het niet weet of niet de vraag kunt beantwoorden. Ik antwoord altijd. Ik belde in de middag weer naar Amsterdam maar het was wederom gesloten. Ik belde het centrale nummer maar na een uur in de wacht heb ik opgehangen.

Ik voelde me gefrustreerd en had dus geen idee of de auto lang weg zou zijn of niet.

Na 3 dagen kreeg ik idd een SMS dat ik de auto kon halen.

In mijn mail arriveerde een gedetailleerd document over de werkzaamheden.
Zeer professioneel om dit zo te doen.

Bij aankomst stonden aardig wat mensen. Het gaf me een MediaMarkt balie gevoel. Voor mij een boze man die verhaal kwam halen en daarna een aardige vent die aangaf dat hij het raar vond dat hij Amsterdam niet meer kon bellen. Ik voelde zijn ongeloof. De jongen aan de balie pareerde zijn opmerking. Dus toch geen antwoordapparaatprobleem.

Ik werd geholpen door een jonge jongen die zeer aardig was en geschikt in deze hospitality sector . Toen ik hem details vroeg gaf hij aan dat hij er net werkte en nog niet zoveel wist.
Hij liep met mijn de lijst van herstelwerkzaamheden door maar wist bij enkele items niet wat het inhield. Ik hielp hem door uit te leggen wat het was. Belangrijkste was dat Tesla mijn achterste motor vervangen had. Dat noemen ze dus een drive unit.

Bij de auto gekomen leek alles in orde en ik reed tevreden weg. Wat fijn om weer in mijn super car the kunnen rijden.

Mijn conclusie:
Als je geen ervaring hebt met Tesla begrijp je de structuur niet. Mensen zijn ook niet bereikbaar voor vragen. Mijn tip is om updates in de app of mail te sturen als je niet met je klanten wilt praten. ( Waiting for drive unit part, repair takes longer)
Service niet kunnen bellen lijkt me zeer onwenselijk. De beleving is slecht. Het is belangrijk om te informeren en te communiceren. Dit geeft onnodige negativiteit.

Het resultaat is uiteindelijk zeer goed. Veel gedaan in korte tijd en zonder kosten loaner mee.

Mijn vertrouwen in Tesla is gegroeid maar de organisatie vd communicatie is echt zeer beperkt. Communicatie kan belangrijker zijn dan je prestaties. Voelt iemand zich genegeerd of weggezet zal hij geen loyale klant blijven. Kijk online op al die negatieve reviews dan zie je dat het meeste over slechte communicatie gaat. "De auto is top maar..."

Hier een informatief stuktje over communicatie bij artsen. Patienten beoordelen een arts als goed als de communicatie goed verliep. Een arts kan nog zo goed zijn maar als die niet kan communiceren gaan mensen liever naar een slechte arts. En ipv over een mensenleven hebben we het hier over zieke Tesla's.

Communicatie in de zorg