Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren geprobeerd, ik kan de klep zo open trekken. Maar, ik verwacht dat bij een goed sluitende klep dat ook wel lukt eventueel met een schroevendraaier. Gelukkig ga ik nooit door de wasstraat.

Als je de klep zo kunt opentrekken zou ik toch nog eens met de SeC contact opnemen; je riskeert namelijk dat die in de wasstraat eraf wordt gedonderd (je hoeft uiteraard Tesla niet te vertellen dat je nooit door een wasstraat gaat).

Dat is niet zo als die vergrendeld is, want wasstraatborstels hebben meestal (gelukkig maar) geen schroevendraaiers.

Welke SeC was het? Misschien dat de service-engineers in een andere SeC iets minder overwerkt zijn (wat hen geneigd maakt alles wat ze kunnen afwimpelen ook af te wimpelen)-.
 
Last edited:
Ik begin beetje boos te worden (en dat gebeurt mij niet vaak/veel). Ik krijg gewoon geen antwoord op mijn klachtenmail. Ik heb reminder gestuurd (aan support en aan service amsterdam) en als ze deze week niet reageren ga ik ze bestoken op twitter.

Mijn klacht is destijds ook niet behandeld. Laten escaleren en nooit meer wat gehoord. Ja, wel een mail na een week met de vraag of ik tevreden was met de oplossing (welke?).

Blijkbaar 'werkte het' bij mij want ik heb het er maar bij gelaten. Het ging ten koste van het plezier van het rijden.
 
Gisteren mocht ik eindelijk binnenkomen voor het maken van mijn Model 3 laadklep die echt niet mooi aansluit. Al een eerdere keer (vorige maand) was mij door een medewerker verteld dat het klepje echt niet goed zit. Gisteren dan een vriendelijke intaker gehad die het ook direct zag - "dat zit niet goed, nee". Auto achtergelaten en een paar uur later een email met de service invoice erbij. Ikke kijken:
kFfmIc4.png


Dus ik even later de auto maar op gaan halen. De man bij de servicebalie is nog eens naar achteren gelopen om verhaal te halen. Zegt hij tegen me: "Ik vond dat hij niet mooi aansloot, de intaker vond dat hij niet mooi aansloot, maar de mannen van de service zeggen dat het binnen de marges valt.". Hij was zelf erg verbaasd hoe groot die marge dan wel niet was, maar hij mocht me niet vertellen welke marges ze aanhouden. Het kwam er ook op neer dat als ze het probeerde te maken, het waarschijnlijk niet beter werd dan wat ik nu heb. Ik ben echt flabbergasted, het is dat het een geweldige auto is maar dit had ik nooit verwacht.

De charge port:
yW8PVAw.png


Ik leg me er maar bij neer.

Rij eens langs een plaatwerker. De meeste werken voor autospuitbedrijven. Zij kunnen, met veel gevoel, dit soort probleempjes wel oplossen.
 
  • Informative
Reactions: SeBsZ
Ik begin beetje boos te worden (en dat gebeurt mij niet vaak/veel). Ik krijg gewoon geen antwoord op mijn klachtenmail. Ik heb reminder gestuurd (aan support en aan service amsterdam) en als ze deze week niet reageren ga ik ze bestoken op twitter.
Dit begint mij ook te storen. Vroeger kreeg je echt snel antwoord op je emails, maar nu worden ze gewoon ronduit genegeerd.
Ik vind het niet erg als er nog geen oplossing is voor een probleem. Maar dan kan je nog steeds een email sturen daarover (kost 1 minuut).
 
Gisteren mocht ik eindelijk binnenkomen voor het maken van mijn Model 3 laadklep die echt niet mooi aansluit. Al een eerdere keer (vorige maand) was mij door een medewerker verteld dat het klepje echt niet goed zit. Gisteren dan een vriendelijke intaker gehad die het ook direct zag - "dat zit niet goed, nee". Auto achtergelaten en een paar uur later een email met de service invoice erbij. Ikke kijken:
kFfmIc4.png


Dus ik even later de auto maar op gaan halen. De man bij de servicebalie is nog eens naar achteren gelopen om verhaal te halen. Zegt hij tegen me: "Ik vond dat hij niet mooi aansloot, de intaker vond dat hij niet mooi aansloot, maar de mannen van de service zeggen dat het binnen de marges valt.". Hij was zelf erg verbaasd hoe groot die marge dan wel niet was, maar hij mocht me niet vertellen welke marges ze aanhouden. Het kwam er ook op neer dat als ze het probeerde te maken, het waarschijnlijk niet beter werd dan wat ik nu heb. Ik ben echt flabbergasted, het is dat het een geweldige auto is maar dit had ik nooit verwacht.

De charge port:
yW8PVAw.png


Ik leg me er maar bij neer.

Ik heb nu ook een Mobile Service man staan knutselen aan mijn M3, aantal defecten (richtingaanwijzer, deurpaneel binnen is verkeerd gemonteerd) maar ook mijn laadklep sluit niet netjes aan. Hij heeft er naar gekeken maar gaf eerlijk aan dat hij er heel weinig aan kon doen behalve de unit loshalen en terugplaatsen.

Nou wist hij me ook te vertellen dat alle wagens als US wagens in Zeebrugge binnenkomen en dat head-light, tail-light, eCall unit en de laadpoort hier worden omgebouwd naar de EU versie. Misschien dat daar het euvel van de charge port ook zit? Dat de unit die ze inbouwen gewoon net effe wat minder lekker aansluit dan de US versie en dat hij daardoor niet lekker past?
 
  • Informative
Reactions: fauquemont
Vanochtend auto opgehaald na hem een weekje bij de SeC te hebben achtergelaten. De afleveringsschade (deuk, diverse lakschade en mechanische problemen) is ruim twee maanden na levering eindelijk hersteld. Ik realiseerde me pas na wegrijden dat ik iets miste .... Het Tesla logo op de frunk! Nu is het voor mijn of compleet chrome delete, of compleet chrome en niet iets daartussenin. Enfin, terug naar de SeC. Logo zit er weer op, maar weer een hoop tijd verloren. Slordig en de zoveelste let-down. On the upside ... eindelijk de auto zoals die had moeten worden afgeleverd in februari.
 
Dat is afwijkend gedrag. Als we op spelfouten gaan letten (mede gelet op de automatische correcties) dan zijn we wel even bezig.
Ik betoog dat een plaatwerker dat in enkele seconden doet en daarvoor vrijwel zeker niks zal rekenen. Jij reageert daarop met de tekst:'Je betaalt dan onnodig'. Dat slaat nergens op.
In elk geval was mijn reactie geen disagree waard.
 
  • Disagree
Reactions: Timmm and Odie
Ik betoog dat een plaatwerker dat in enkele seconden doet en daarvoor vrijwel zeker niks zal rekenen. Jij reageert daarop met de tekst:'Je betaalt dan onnodig'. Dat slaat nergens op.
In elk geval was mijn reactie geen disagree waard.

Ik las dat de plaatwerker er volgens jou iets voor moest rekenen en dat was juist wat rob bedoelt.

Echter, ik vind dat sowieso voor kwaliteit betaald moet worden. Zo betaal ik liever een electricien die met goed gereedschap en kennis in 1min het probleem heeft verholpen dan een electricien die er een half uur over doet.

Zeker als ik om een dienst vraag, zou ik daar altijd voor betalen. Hoe kort hij er ook mee bezig is.

Anders mag de ander mij best een disagree geven.

Laat het gerust even weten als je deze comment eventueel niet waard vindt.
 
  • Like
Reactions: Fredblack