Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Rich Benoit. Hij haalt zijn 2mio views niet alleen door deze reeks filmpjes van de moeite die ie had om zijn CPO te bemachtigen :).

Nee dat klopt maar dat bedoel ik er ook niet mee. Ik bedoel dat zo iemand een influencer is en wellicht impact heeft zodat Tesla wellicht wat meer focus stopt in de service. In tegenstelling tot wat wij wellicht denken te kunnen bereiken...
 
Ben benieuwd of er al eigenaren zijn met het 'gele rand' probleem waarvan Tesla heeft toegezegd het te fixen (zodra beter scherm beschikbaar is) - maar waar Tesla de toezegging recentelijk heeft ingetrokken? Ik lees op de US forums dat het nu als 'cosmetisch' probleem gezien wordt - dus niet onder garantie (meer) wordt verholpen #kanniewaarzijn
 
Ben benieuwd of er al eigenaren zijn met het 'gele rand' probleem waarvan Tesla heeft toegezegd het te fixen (zodra beter scherm beschikbaar is) - maar waar Tesla de toezegging recentelijk heeft ingetrokken? Ik lees op de US forums dat het nu als 'cosmetisch' probleem gezien wordt - dus niet onder garantie (meer) wordt verholpen #kanniewaarzijn

Ja ik heb het idd ook gelezen. Hier:

Tesla Replaced My “Yellow Banded Screen” Today! I was notified yesterday that the new version of the screen. The SC replaced it this morning..This is the before & after video. Correction: Media Control Unit (Touchscreen) Parts Replaced or Added SX-MCU SUB-ASY, SHIP. OGS DSPLY(1084333-00-C) : teslamotors

Dat wordt een grote rel als ze dat echt niet vervangen.
 
Ik denk echt dat het met een software update (grafisch filtertje met gele tint behalve aan de randen) zal worden gefixt. Zal niet veel tegen in te brengen zijn.
 
We hadden een draadje 'janken over service'. Omdat er mensen waren die dat te veel gejank vonden, werd er tegengas gegeven in een draadje onder de kop 'positieve service-ervaringen'. Waar dan soms weer negatieve ervaringen in werden geplaatst, wat niet op prijs werd gesteld. Touwtrekken dus.

Deze wat gekunstelde situatie is nu ondervangen door één centraal draadje over service-ervaringen, negatief, positief en neutraal. De oude draadjes zijn hierin samengesmolten.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: Hbrink and svbladel
Uiteraard accepteer ik de mod beslissing, maar begrijpen doe ik het niet. Als ik zoek naar mensen die ook problemen met service hebben, heb ik niets aan juich verhalen. Als je deze redenering door zou trekken hebben we nog maar één topic op het hele forum: Tesla Ervaringen. :p
 
Vandaag Simon, mobiele service (vanuit Eindhoven SeC?) voor de tweede keer aan de deur gehad.

Dit keer voor een intermittent storing van de charge port op mijn model 3 - zie foto. Trad op en verdween dan weer na 20 minuten. Aantal keren onderweg gehad, in NL en Duitsland.

Niets dan lof voor Simon, op tijd, vriendelijk, professioneel een nieuwe charge port gemonteerd. In een uur gepiept. Goede ervaring.
 

Attachments

  • 20190601_145826_storings_melding_droog_zonnig_24C.jpg
    20190601_145826_storings_melding_droog_zonnig_24C.jpg
    317.6 KB · Views: 64
Last edited:
  • Like
Reactions: 4DXP
Ik denk echt dat het met een software update (grafisch filtertje met gele tint behalve aan de randen) zal worden gefixt. Zal niet veel tegen in te brengen zijn.
Mmm... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het opgelost heb door het scherm constant op nachtmodus te laten. Maar ik vind het niet echt kunnen. Die schermen laten ze toch ergens produceren? Dat is de partij die voor de kosten op moet draaien vind ik.
 
  • Like
Reactions: Bas. and Flaker
Mmm... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het opgelost heb door het scherm constant op nachtmodus te laten. Maar ik vind het niet echt kunnen. Die schermen laten ze toch ergens produceren? Dat is de partij die voor de kosten op moet draaien vind ik.
Wat ik er van begrijp is dat het de keuze van Tesla was/is om geen ‘automotive grade’ schermen te gebruiken. Die zouden buitensporig duur zijn geweest. De gekozen schermen missen het automotive grade stempeltje, omdat ze niet tegen hoge omgevingstemperatuur kunnen. De fabrikant valt dus weinig te verwijten.
 
Wat ik er van begrijp is dat het de keuze van Tesla was/is om geen ‘automotive grade’ schermen te gebruiken. Die zouden buitensporig duur zijn geweest. De gekozen schermen missen het automotive grade stempeltje, omdat ze niet tegen hoge omgevingstemperatuur kunnen. De fabrikant valt dus weinig te verwijten.
Goed gevonden maar gaan ze dan regelmatig de lichtkleur van je scherm meten en grafisch de kleurcorrectie instellen? Ik geloof er niks van en accepteer het ook niet. Ze hebben al lang erkend dat de schermen niet goed zijn en kunnen er nu niet deze draai aan geven. Het scherm zal nooit egaal wit licht uit kunnen stralen.
 
Goed gevonden maar gaan ze dan regelmatig de lichtkleur van je scherm meten en grafisch de kleurcorrectie instellen? Ik geloof er niks van en accepteer het ook niet. Ze hebben al lang erkend dat de schermen niet goed zijn en kunnen er nu niet deze draai aan geven. Het scherm zal nooit egaal wit licht uit kunnen stralen.
Je quote mijn opmerking over hoe het zit tussen de schermenfabrikant en Tesla.
En dan zeg je hoe je vindt dat het zit tussen jou en Tesla.
Je zult wel een ander bericht van mij bedoelen; over de softwarematige ‘oplossing’ voor de vergeling van de schermranden.

Vervangen door opnieuw falende schermen gaat niet; daar is niemand mee geholpen. Dus zouden de schermen vervangen kunnen worden door schermen die wel voor gebruik in auto’s gespecificeerd zijn. Dat gaat waarschijnlijk te veel in de papieren lopen, vandaar dat er een alternatief is bedacht. Een grafisch filter kan de afwijkende randen verhullen. Met een beetje afstellen van het filter krijg je de gele randen echt wel onopvallend. Het totale beeld krijgt dan een andere kleurtemperatuur, dat klopt natuurlijk. Maar ik verwacht dat Tesla er mee weg gaat komen. Zeker als ze klagers de optie bieden om het scherm tegen betaling daadwerkelijk te vervangen.
 
Dus zouden de schermen vervangen kunnen worden door schermen die wel voor gebruik in auto’s gespecificeerd zijn. Dat gaat waarschijnlijk te veel in de papieren lopen
1) Tesla heeft al nieuwe schermen die het probleem niet meer hebben - ook al bij een forumlid door mobiele service vervangen.
2) Net in een paar jaar oude P85 loaner gereden - met strak scherm.

Dus: het kan wel - en zeker na toezegging dat het scherm vervangen gaat worden, ga ik geen genoegen nemen met een kosmetische fix. Ik heb bijna 100k€ betaald, daar hoef ik geen inferieur scherm voor te accepteren.
 
1) Tesla heeft al nieuwe schermen die het probleem niet meer hebben - ook al bij een forumlid door mobiele service vervangen.
2) Net in een paar jaar oude P85 loaner gereden - met strak scherm.

Dus: het kan wel - en zeker na toezegging dat het scherm vervangen gaat worden, ga ik geen genoegen nemen met een kosmetische fix. Ik heb bijna 100k€ betaald, daar hoef ik geen inferieur scherm voor te accepteren.
Mijn sympathie heb je helemaal, hoor.
Ik lees echter dat -jammer genoeg- ook die ‘nieuwe’ schermen op den duur hetzelfde probleem krijgen vanwege ondermaatse specificaties. Misschien wat minder opvallend en/of wat minder snel.
In mijn vijfeneenhalf jaar oude auto heb ik trouwens ook nog geen vergeling aan de randen van het in de zomer van 2017 vervangen scherm. Was toen een vervanging van de hele MCU wegens een defect Bluetooth module. Kom vast ook nog wel aan de beurt.
 
  • Like
Reactions: Flaker
Net SeC gebed over mijn uitdagingen met mijn MX:
- Online datum gepland op 17-6 in SeC Eindhoven, voor lekkende (druppelende) rubbers van vleugeldeur bij zware regenbui.
- Telefonisch was er ruimte op 9-5 in SeC Eindhoven , alleen zijn mijn onderdelen (de wielophanging/draagarmen/hoe-heet-het voor) niet (meer) beschikbaar, Tilburg SeC heeft ze gebruikt voor een andere auto (en gelijk geef ik ze). Dus die moeten opnieuw besteld worden.
- Mijn winterbanden liggen nog steeds bij SeC Tilburg, terwijl me 3e week april verzekerd was dat ze naar Euromaster Eindhoven verzonden waren: niet dus. (historie: nov 2018 zomer -> winter gewisseld, zomerbanden zouden naar Euromaster Eindhoven gaan. maart 2019 Euromaster gebeld: banden lagen daar niet. SeC Tilburg gebeld: "Banden liggen hier, dan verwisselen we ze hier en sturen we ze daarna op").
- Scherm met "gele rand" kan door een Mobile ranger vervangen worden! Maar in mijn geval, gaat dat gewoon mee in mijn afspraak op 17-6.

Update: vanochtend was ik in het SeC Eindhoven voor het volgende.
- De half shafts: worden/zijn niet vervangen. Ik word gebeld, wanneer de nieuwe shafts / onderdeel wat er tussengeplaats kan gaan worden, binnen is.
- Het scherm met de "gele rand". Is ook niet vervangen, want dat is door hoger management beoordeeld als een "comestisch probleem". Als het wel vervangen wordt, gaat dat (voorlopig) op eigen rekening.

Dus na een kwartier kon ik weer terug naar huis, zonder dat er ook maar iets gerepareerd of vervangen is. Nieuwe afspraak staat nu voor midden augustus, ik ben benieuwd. En de gele rand in het scherm: dat krijgt nog wel een staartje.

Vooral erg teleurstellend dat er diverse malen door Tesla telefonisch allerlei toezeggingen zijn gedaan, maar dat ze je niet op voorhand opbellen, dat een service-afspraak toch niet doorgaat. Had mij een rit naar het SeC gescheeld.

En ook maar meteen met Euromasters in Eindhoven gebeld, maar mijn set velgen met winterbanden ligt nog steeds in Tilburg SeC..
 
  • Informative
Reactions: woes