Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt me toch dat ze hier niet zomaar onderuit kunnen:
3F4A4DCF-1579-4749-A106-54246DFE6183.jpeg


Correction: replace + pay = warranty...
 
Is het je ooit wel toegezegd dat het gefixt zou worden? Of is dit een recente klacht?
Ja, per e-mail (vorig jaar september), telefonisch (sept-nov en in april er zelfs over gebeld door Tesla) en ook nog mondeling in SeC Tilburg.
En nu dus weer de keutel ingetrokken door hoger management.

Leuk dat ze het cosmetisch bestempelen, maar dat betekent niet dat ze het niet hoeven te vervangen binnen de garantie. De lakschade op mijn achterbumper bij aflevering was ook cosmetisch, dat hebben ze ook gerepareerd. Gaat nog wel wat energie kosten ben ik bang, wellicht handig om met een hele rits Tesla-rijders in NL gezamelijk een brief te schrijven en, als de houding niet verandert, verdere stappen te ondernemen. Lijkt me gewoon binnen de garantie van 4 jaar / 80k km te vallen. En anders is er nog altijd zoiets als "verwachting", ik verwacht niet op een LCD-scherm dat er binnen enkele maanden een gele rand zichtbaar wordt.
 
  • Like
Reactions: woes
Gaat nog wel wat energie kosten ben ik bang, wellicht handig om met een hele rits Tesla-rijders in NL gezamelijk een brief te schrijven en, als de houding niet verandert, verdere stappen te ondernemen. Lijkt me gewoon binnen de garantie van 4 jaar / 80k km te vallen. En anders is er nog altijd zoiets als "verwachting", ik verwacht niet op een LCD-scherm dat er binnen enkele maanden een gele rand zichtbaar wordt.
Ik doe mee.
 
Vandaag een aangename ervaring bij SEC Duiven-Arnhem. Ik kwam voor de deurhendel die blijft hangen bij het inklappen. Ze hebben drie punten gelijk aangepakt: Airbag, Deurhendel en bij de achterklep een issue. Verder zeer nette service. Dat er een issue was met de achterklep, was mij niet eens opgevallen. De airbag was begin dit jaar gecommuniceerd.
 
mbt. het scherm vervanging verhaal: Volgens mij zit de steel iets anders in de vork dan hier nu wordt gedacht.

Tesla heeft altijd aangegeven dat schermen worden vervangen zodra er een verbeterd scherm is, en bij een aantal voertuigen (waaronder die van mij) is dat ook gebeurt. Inmiddels zijn ze daar weer mee gestopt met het verhaal dat 't cosmetisch is en vervanging dus niet nodig is. Maar Tesla schijnt ook bezig te zijn met een of ander UV-apparaat waarmee die gele lijnen verdwijnen

Volgens mij is het dus niet zo dat Tesla die gele randen wil laten zitten, maar Tesla wil die gele randen weghalen middels dat UV-apparaat. Dan hoeven ze de schermen niet te vervangen. Alleen is dat UV-apparaat er nog niet blijkbaar.

Ik denk daarom dat juridische stappen zetten nu nog niet zo zinvol is, omdat ze waarschijnlijk zullen aangeven dat ze het middels UV-licht gaan oplossen.
 
  • Informative
Reactions: petervr and 4DXP
En in ander nieuws: Ik had gister mijn velg beschadigd met een draaiactie. Jammer, meerdere laagjes van de coating/verf/whatever af. Toch wel flinke beschadiging. Naar een velgendokter, quote EUR 150,-. Prima, maar hele dag auto kwijt, etc. Gedoe. Ik denk ik kijk even of ik een nieuwe velg kan regelen, zodat de kapotte velg gewoon bij de velgendokter kan staan zonder dat ik de hele auto kwijt ben. Gaat me vast nog wel een keer gebeuren, dus dan hebben we straks 1 extra op voorraad.

Even langs SeC Groningen en gevraagd om 1 nieuwe velg. Was geen probleem, velg is op voorraad, kon meteen gefixed worden. Was met een uurtje weer buiten. Kan niet anders zeggen dan dat dat perfect geregeld werd!

Het interne overleg is soms nog wat moeizaam. De vriendelijke dame met wie je contact hebt moet eigenlijk alles navragen bij een andere persoon, dus bij elke wedervraag die ik stel moet ze even weglopen. Is opzich niet erg, maar het lijkt alsof niet elke medewerker voldoende inzicht in planning en kosten heeft. Daar is nog wat te optimaliseren qua proces denk ik.

Erg happy met mijn nieuwe velg :)

Toch maar eens nadenken over die velgenbeschermers van Tesland