Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Als de toonzetting van je contact maandag dezelfde is als dit bericht (maar wellicht lees ik het fout) en je refereert naar hetgeen @Gaston hier vermeld heeft, verwacht ik niet alleen dat je geen succes zal hebben, maar dat je de goedbedoelde acties van medewerkers om service te verlenen (als men tijd over heeft of zelfs in hun vrije tijd, heb ik ook meegemaakt) bij andere SeC's de nek omdraait.
In Tilburg is het nou eenmaal verschrikkelijk druk, zeker nu.
Ik snap je frustratie (ik heb je eerdere posts gelezen), maar het is denk ik goed om even diep adem te halen.
Anders is de uitwerking van de post van @Gaston niet de gewenste, niet alleen voor jou, maar wellicht ook voor meer mensen.
In mijn geval zat er deze keer inderdaad behoorlijk wat eigen initiatief van de medewerker bij, want "ik moet toch jouw kant op morgen".
 
  • Love
Reactions: Ger356
Ok, dit begint nu heel vervelend te worden met die zogenaamde pechhulplijn.
Net kom ik erachter dat de ontgrendeling van de bestuurdersdeur niet werkt. Kan dus als bestuurder de auto niet in op de normale wijze. Dus via de passagierskant de auto ingekomen en met een beetje duw- en porwerk de bestuurdersdeur open gekregen. Meteen Tesla Pechhulp gebeld. Krijg ik een of andere Engelssprekende miep aan de lijn die vroeg of “are the door handles presenting”, dus ik uitgelegd dat op een Model X andere deurhendels zitten dan op een MS. Dus ik vroeg, kan er niet iemand even komen om de boel te fixen (er woont notabene een Tesla Ranger bij mij in de wijk, althans ik zie vaak een Tesla Ranger MS laden vlak bij mijn huis). (Toen ik hem kocht en afhaalde is mij beloofd dat ze 24/7 service zouden verlenen). Ik mocht maandag maar terugbellen en dan zouden ze maar kijken of ze hem op lokatie zouden kunnen herstellen. Flabbergasted! Hoezo 24/7 service???? Premium my #ss. Ja ik moest maar via de passagierskant de auto in. Ik maar even gevraagd of ze ooit een Model X van binnen heeft gezien, want ze heeft volgens mij geen flauw idee hoe een auto er in het algemeen van binnen uitziet (had ik zo ingeschat aan de vragen die ze stelde). Ik uitleggen dat het een serieus veiligheidsissue is, als ik hiermee ga rijden en krijg een aanrijding, hoe kom ik dan de auto uit???!!! Dat snapte ze niet. Serieus heh! Er loopt zoveel talent buiten, en op de servicedesk van Tesla hebben we dit soort idioten. :confused:
Ergo, ik kan dus niet op een normale/veilige wijze momenteel met de auto rijden.
Ergo 2 met dit serviceniveau, oftewel het gebrek eraan, is het nog even de vraag of ik nog met deze auto verder ga rijden. De BMW, Lexus en Mercedes dealer zitten op loopafstand. Ik heb geen kinderen, dus qua CO2 uitstoot/footprint zit ik nog aan de gunstige kant, zelfs met een 3 liter benzinemotor.
Ergo 3 de liefde wordt rap minder.

Nu even kijken hoe ik uit dit verrekte ding kom.:mad:
 
  • Informative
  • Like
Reactions: woes and JaapP
Audi=VAG=Pon -> service is een vreemd/onbekend begrip ;) Vandaar zat Audi niet in het rijtje Premium merken die ik in mijn post opnoemde. :)

Elon inderdaad maar even vragen via Twitter of hij zich misschien kan richten op het verlenen van service in plaats van z’n geslachtsdeel te meten met Porsche op de Nordschleife. ;)
 
  • Like
Reactions: woes, SMU and TM3LR
Net kom ik erachter dat de ontgrendeling van de bestuurdersdeur niet werkt.
Goh, bij jou ook al? Hier moeten we sinds gisteravond ook al over de middenconsole om binnen te komen... Ik heb me de pechhulplijn frustraties bespaard op de vrijdagavond en meteen maar een service afspraak ingeschoten via de app, kan over een dag of 10 terecht. Ik heb helaas genoeg andere dingen aan mijn hoofd om me hier ook nog druk over te maken... Hooguit dat ik voorlopig even niet in het zicht van klanten parkeer komende week... :confused:
 
  • Like
Reactions: Faiz71 and Phil V
Goh, bij jou ook al? Hier moeten we sinds gisteravond ook al over de middenconsole om binnen te komen... Ik heb me de pechhulplijn frustraties bespaard op de vrijdagavond en meteen maar een service afspraak ingeschoten via de app, kan over een dag of 10 terecht. Ik heb helaas genoeg andere dingen aan mijn hoofd om me hier ook nog druk over te maken... Hooguit dat ik voorlopig even niet in het zicht van klanten parkeer komende week... :confused:
Toevallig ook een 2017 MX?
 
Toevallig productie 06-2017, delivery Q3-2017?
Lijkt er dan op dat ze een hoop inferieure meuk via AliExpress hebben gemonteerd.
Bij mij een kwartaal later maar ze zullen toen vast nog dezelfde door latches gemonteerd hebben als in Q3. Ik hoop dat er verbeterde onderdelen voor zijn zodat ik over anderhalf jaar niet weer met hetzelfde zit.
Bijkomend nadeel is nu ook dat de auto niet meer op slot gaat...
 
Bij mij een kwartaal later maar ze zullen toen vast nog dezelfde door latches gemonteerd hebben als in Q3. Ik hoop dat er verbeterde onderdelen voor zijn zodat ik over anderhalf jaar niet weer met hetzelfde zit.
Bijkomend nadeel is nu ook dat de auto niet meer op slot gaat...
Hmmm dat laatste heb ik nog niet gecheckt.

Voor wat betreft de onderdelen, als het net zo lang gaat duren als de FWD sensoren, dan gaat het nog wel even duren:confused: (FWD sensoren vervangen heeft bijna 4 maanden geduurd:cool:)
 
Tja, we gaan het zien, heeft weinig nut om je daar van te voren zorgen over te maken.
Mijn MX is in januari 2017 gebouwd.
Er zijn 2 veel voorkomende problemen met de voordeurtechniek. Bij mij en Faiz is het de doormotor. Dan kun je de deur nog wel van binnenuit open duwen en ook de auto gewoon op slot zetten als je de deur goed dicht duwt. En bij Bas lijkt het slot zelf stuk te zijn, dan krijg je de deur helemaal niet meer open.

Volgens mij zijn bij mijn X deze week beide probleemonderdelen aan beide zijden vervangen voor een nieuwe versie (heb helaas geen service invoice). De versie waar volgens Tesla het probleem niet bij terug komt. Het geluid tijdens het openen van de voordeuren is nu ook compleet anders dan voorheen. Bijna geruisloos.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Volgens mij hebben de meeste merken, waaronder Audi, in NL contracten met de ANWB of andere pechhulpbedrijven/mobiliteitsdiensten.
Tesla heeft dat ook hoor. Of tenminste, hun callcenter van hun pechverhelping kan ook een takeling regelen. Als het slot defect is van je Audi, zal ook de ANWB het niet op een zaterdagnamiddag repareren.

Verder vind ik het ook entertainend dat Faiz vind dat je buurman maar op zaterdagmiddag moet werken.

Uit het verhaal kan ik ook niet opmaken of Faiz om een takeling heeft gevraagd, zodat ie het weekend al dieselend kon doorbrengen.
 
Tesla heeft dat ook hoor. Of tenminste, hun callcenter van hun pechverhelping kan ook een takeling regelen. Als het slot defect is van je Audi, zal ook de ANWB het niet op een zaterdagnamiddag repareren.

Verder vind ik het ook entertainend dat Faiz vind dat je buurman maar op zaterdagmiddag moet werken.

Uit het verhaal kan ik ook niet opmaken of Faiz om een takeling heeft gevraagd, zodat ie het weekend al dieselend kon doorbrengen.

Waarom kan “mijn buurman” geen zaterdagdienst/weekenddienst” draaien?? Helemaal niet zo vreemd dat er in de wereld van servicediensten in wisseldiensten/weekenddiensten wordt gewerkt.

Vind jij het niet vreemd dat een auto als “Premium” wordt verkocht met 24/7 service, en je telefonisch wordt afgepoeierd met stap maar gewoon via de passagierskant in en bel maandag maar terug? In plaats daarvan had het gesprek ook zo kunnen gaan: “we kijken even hoelaat er maandag iemand bij u op lokatie het kan reparareren.” Het is even een stapje verder nadenken wat ik van de “service”medewerker verwacht.

Ik kwam er niet eens tussen bij die Engelstalige miep, dan is het lastig om een diesel loaner (liefst een diesel V6 met dubbele turbo’s) te ritselen.

Maandag maar vanuit huis werken, aangezien ik niet weet tot hoelaat ik op welke lokatie ben. Scheelt weer een file ;)

Even iets anders, ze gaan er kennelijk bij Tesla uit dat iedereen vloeiend Engels spreekt. Je wilt niet weten hoeveel mensen “vloeibaar mavo Engels” spreken, yups zelfs in de board rooms ;)
 
Waarom kan “mijn buurman” geen zaterdagdienst/weekenddienst” draaien?? Helemaal niet zo vreemd dat er in de wereld van servicediensten in wisseldiensten/weekenddiensten wordt gewerkt.
Misschien kan ie dat, maar wil ie dat niet. Ik wil ook geen zaterdagdiensten draaien. Zover ik weet is er ook geen Service Center open op zaterdag en vermoed ik dat de mobile rangers ook niet op zaterdag werken. Dat is een beleidskeuze binnen het bedrijf, net als het niet op zondag werken.

Vind jij het niet vreemd dat een auto als “Premium” wordt verkocht met 24/7 service, en je telefonisch wordt afgepoeierd met stap maar gewoon via de passagierskant in en bel maandag maar terug? In plaats daarvan had het gesprek ook zo kunnen gaan: “we kijken even hoelaat er maandag iemand bij u op lokatie het kan reparareren.” Het is even een stapje verder nadenken wat ik van de “service”medewerker verwacht.
Ik was niet bij het gesprek, maar ook de andere premium-merken bieden nauwelijks tot geen service aan in het weekend, en ook niet 's nachts in de week. Wat ze wel doen, is een commerciële geste via een mobility service, vaak beperkt in tijd en/of kilometers, vaak uitbesteed bij een derde partij zoals de ANWB en hun sectorgenoten in andere landen, en vaak beperkt tot het oplossen van banale problemen (accu, zonder brandstof, lekke band) of takelen. Geen van de andere merken bieden je überhaupt aan dat je auto op maandag op locatie wordt gerepareerd, daarin is Tesla de enige maar dit wordt volgens mij gestuurd via de individuele Service Centers en niet gebruikt voor spoedreparaties.

Ik kwam er niet eens tussen bij die Engelstalige miep, dan is het lastig om een diesel loaner (liefst een diesel V6 met dubbele turbo’s) te ritselen.
Ik was niet bij het telefoontje dus weet niet of je zelf afslepen hebt voorgesteld, of de engelstalige miep andere voorstellen gaf. Je mag overigens blij zijn bij de ANWB e.a. dat je een viercilinder diesel van adequaat vermogen mee krijgt. V6 zit nooit in het gamma van de korte rentals voor dergelijke service. Toen ik panne had met mijn BMW Z4M kreeg ik een viercilinder diesel Opel Insignia en dat was van het hoogste niveau dat BMW had afgesloten met de uitbestede mobility service.

Even iets anders, ze gaan er kennelijk bij Tesla uit dat iedereen vloeiend Engels spreekt. Je wilt niet weten hoeveel mensen “vloeibaar mavo Engels” spreken, yups zelfs in de board rooms ;)
Geen idee hoe dat werkt als je geen Engels kan spreken, of men je dan terug in de wachtrij voor Nederlands zet.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Alles is is een keer vervangen. Staat nu voor 24 september. Kreeg een afspraak gepland 20-8 in Amsterdam terwijl ik altijd in Rotterdam kom. Afspraak omgezet en krijg ik bericht dat onderdelen er niet zijn. Hoop dat die er 24-9 wel zijn.
Vandaag bericht dat onderdelen niet binnen zijn. Afspraak gecanceld. Ik moet nog zien dat ze hem binnen de 2 jaar in orde gaat krijgen.
 
Gaat gelukkig allemaal de goede kant op met Tesla service en goed om te zien dat alle voorspelde verberingen allemaal waarheid geworden zijn - NOT! Ik begreep laatst dat de Tesla Service Hell nu ook door veel prospects (waarschijnlijk gevoed door concurrentie) onderwerp van gesprek gemaakt wordt, en steeds meer de verkoop negatief gaat beïnvloeden. Hoop dat dit Tesla gaat bewegen eindelijk wat dollars in het upgraden van de service organisatie te steken.