Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
@Ger356 @PaulusdB
Deze Ranger had ook al 5 jaar ANWB achter de kiezen. Wederom een positieve Tesla Service ervaring....:rolleyes:
ANWB-ers heb ik hoog zitten. Vaak handige jongens die serieus graag sleutelen. Aanstaande maandag komt er eentje bij mjj langs om een aantal restpunten op te lossen. Ik ben dan wel niet heel gelukkig met de werkzaamheden onlangs aan mijn wagen (veel punten zijn gewoon niet opgelost), maar er komt nu wel een mobiele ranger langs. Dat is een serieus goede service van Tesla die heel veel tijd bespaard als het SeC niet om de hoek zit.
 
Even stoom afblazen: Ik heb in april, tegelijk met mijn auto, een set wielen met winterbanden gekocht en deze zijn opgeslagen in het magazijn van Euromaster. Vijf weken geleden een afspraak gemaakt voor afgelopen maandag en tijdens dat gesprek bleek dat ze niet in het systeem van Euromaster stonden... In de afgelopen vijf weken heb ik 10 keer contact gehad met Euromaster, vijf keer gemaild met het Tesla servicecenter en er twee keer persoonlijk geweest om ze duidelijk te maken dat ik ze deze week echt nodig heb omdat we de bergen in gaan.

Resultaat: na ruim vijf weken sta ik dus afgelopen maandag bij Euromaster en Tesla en beide hebben nog steeds geen wielen! Ze kunnen niet garanderen dat ik voor mijn vakantie winterbanden op mijn auto heb. Ze mailen niet terug en ze willen hun nummer niet geven omdat ze niet telefonisch bereikbaar zijn voor klanten. Welk autobedrijf heeft meer dan vijf weken nodig om een winterset te leveren die een half jaar geleden gekocht en betaald is :mad:

Man man man, wat een ellendige puinzooi is het daar...
Lijkt me al lang tijd om te escaleren naar de store manager.

Welk autobedrijf heeft 5 weken nodig? Het autobedrijf waar iets mis loopt bij de afhandeling ervan. Is jammer genoeg/gelukkig niet enkel bij Tesla een probleem.
 
BMW i3 standaard service-beurt, bijna een maand later pas tijd bij de dealer. Als ik volgende week winterbanden wil bij de dealer kan ik het schudden. De andere auto's ook ..... je bent zo weken verder.

Tesla mobile ranger: 1 week...... ik kan dat niet slecht noemen (en zaterdagavond op de bank via de app inplannen).
 
super service van de ranger, wel een heel domme fout van de SEC, je kan wel eens wat vergeten maar de volledige bekleding niet terugplaatsen en ook niet bedenken dat die hele zooi in de werkplaats bij een auto hoort die net in service is geweest........ raar.

Ik herken dat helaas van Groningen. Bij de laatste beurt stond auto nog in 'Service mode' (best leuk om eens mee te spelen, maar dat grote rode SERVICE over het scherm is niet te missen) en dat opbergbakje onder het scherm lag nog op de passagiersstoel.

Ik vind het knap dat je een auto de parkeerplaats op kunt rijden en dat niet opmerken.
 
Vanmorgen mijn eerste service ervaring bij Tesla Gent en aangenaam verrast.
Afspraak via de app gemaakt, herinneringen via SMS en mail gekregen.
Daar aangekomen werd ik direct geholpen en kon ik plaats nemen met een kop koffie.
Eén van mijn koplampen sloot onderaan niet mooi aan met de bumper en dit werd netjes opgelost.
Reden hem voor met wat uitleg over de herstelling en nog een gezellige babbel met wat medewerkers die naar mijn mods (roadster embleem, centerconsole wrap, wirelesscharging pad, doorhandle wrap en nog wat kleinigheden) kwamen kijken.
Op een uurtje was ik buiten.
Gewoon top!
 
  • Like
Reactions: Zorba and Hbrink
Twee weken geleden een prima service ervaring gehad en ter plekke melding gemaakt van de linker achterbumper waarbij deze aan de binnenkant losschiet uit de clips en om die reden ietwat naar buiten uitsteekt. Ik had dit euvel niet in de App aangegeven. De Service Engineer gaf aan hier aanvullend naar te laten kijken. Halverwege de service beurt werd aangegeven dat een beugel (of strip) nodig was om de bumper weer goed vast te zetten, maar dat dit onderdeel momenteel niet op voorraad was. "Geen probleem", gaf ik aan. "Het heeft geen haast en ik wacht wel op een bericht vanuit Tesla wanneer het onderdeel weer op voorraad is". Vervolgens is de service beurt op alle andere punten prima afgehandeld en wat dunkt: gisteren een nette SMS ontvangen met de mededeling dat het onderdeel binnen is en dat ik via de App een afspraak kan gaan plannen. Dat laatste moet ik nog doen, maar al met al wederom een prima ervaring qua service.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Plotseling is bij mij de mogelijkheid uit de app verdwenen om een afspraak te maken.

Al een bericht gestuurd via de website maar (hoe kan het ook anders) 0,0 response.

Ik heb dit meer gelezen. Hoe hebben anderen dit uiteindelijk opgelost?
 
Hoe hebben anderen dit uiteindelijk opgelost?

Met geduld, maar zeker ook Tesla blijven chasen via mail. Ik heb dit ook enkele keren meegemaakt. Op dat moment was er gelukkig geen noodzaak tot het maken van een afspraak, maar het viel mij op dat de optie tot het maken van een afspraak uit de App verdwenen was. Ik had er geen haast mee en was voornemens om Tesla een mail te sturen. Enkele dagen later stond de optie er opeens weer bij, terwijl er geen update van de App had plaatsgevonden en ik nog geen mail gestuurd had. Bottomland is het in mijn optiek een kwestie van een juiste registratie bij Tesla van de CI’s (=Configuration Items, lees: onze voertuigen) in hun CMDB en het daaraan toekennen van de juiste functionaliteiten in zowel de App als het voertuig.
 
Ik heb de afgelopen tijd behoorlijk wat slechte service ervaringen gehad met Amsterdam maar de laatste keer is redelijk positief bevallen. Ook de behulpzaamheid was een fijne afwisseling tbv eerdere ervaringen.

De aflever krassen wilt tesla niet fixen, maar het piepende stuur is eindelijk weg, rubbers van het dakraam zijn vervangen en de loshangende glossy spiegelkappen zijn vervangen en zitten nu goed. Verder is de verwarming nagelopen en die werkt nu.

Had een loaner mee en die begaf het. Tesla roadside assistentie heeft dit goed opgepakt en de auto is binnen 2 uur afgetakeld. Ik mocht mee en heb een nieuwe loaner meegekregen. Door de hectiek spullen tot 2x aan toe in de auto vergeten en dit hebben ze er voor me uitgehaald en klaar gezet in mijn eigen auto.

Bij afhalen bleek de nood koord van de chargeport nog steeds niet op zijn plek te zitten en dat hebben ze ter plekke gefixt.

Bottom line... enkel de krassen zitten er nog op en de andere zaken zijn met 2 servicebeurten goed verholpen. Dus w.m.b. lijkt de service vooruit te gaan in Amsterdam.
 
Vanmorgen mijn eerste service ervaring bij Tesla Gent en aangenaam verrast.
Afspraak via de app gemaakt, herinneringen via SMS en mail gekregen.
Daar aangekomen werd ik direct geholpen en kon ik plaats nemen met een kop koffie.
Eén van mijn koplampen sloot onderaan niet mooi aan met de bumper en dit werd netjes opgelost.
Reden hem voor met wat uitleg over de herstelling en nog een gezellige babbel met wat medewerkers die naar mijn mods (roadster embleem, centerconsole wrap, wirelesscharging pad, doorhandle wrap en nog wat kleinigheden) kwamen kijken.
Op een uurtje was ik buiten.
Gewoon top!
Ik ben van Gent maar ga naar Aartselaar voor service. Daar moet ik tenminste geen 2 maand wachten (maar 1 week) ...
 
Ik had afgelopen vrijdag een CCS upgrade ingepland bij SeC Rotterdam. Op maandag kreeg ik een SMS dat de afspraak door de Mobile Service zal worden uitgevoerd. Ik zou een bericht krijgen zodra "de werkorder compleet is". Daarna heb ik er niets meer van gehoord. Op zich is het een mooie service (al 2x eerder gebruik van gemaakt) maar nu duurt het wel erg lang. Ik had liever langs het SeC gereden, dan was het nu klaar. Ik ga maandag maar terug SMS-en.
 
Ik had afgelopen vrijdag een CCS upgrade ingepland bij SeC Rotterdam. Op maandag kreeg ik een SMS dat de afspraak door de Mobile Service zal worden uitgevoerd. Ik zou een bericht krijgen zodra "de werkorder compleet is". Daarna heb ik er niets meer van gehoord. Op zich is het een mooie service (al 2x eerder gebruik van gemaakt) maar nu duurt het wel erg lang. Ik had liever langs het SeC gereden, dan was het nu klaar. Ik ga maandag maar terug SMS-en.

Bij mij duurde het drie weken voordat de mobiele service contact opnam na een vergelijkbare SMS van SeC Amsterdam. Als het goed is krijg ik vandaag de CCS-update.
 
Ik ben van Gent maar ga naar Aartselaar voor service. Daar moet ik tenminste geen 2 maand wachten (maar 1 week) ...
Hasselt heeft ook lange tijden, maar als je dan iets volgende maand plant, dan nemen ze contact op en plannen ze het vroeger. Ik vermoed dat ze dat doen om de prioriteit wat te beïnvloeden, en ruimte te houden voor walk-ins? Sowieso kan ik er sneller terecht dan vroeger met mijn BMW bij de dealer.
 
Mobile service is geweest, probleem werkbaar opgelost en een laadkabel afgegeven (nalevering). Normaal was dat dus naar de dealer rijden en wachten of terug rijden (met leen auto) en weer naar de dealer. Kortom dit was erg handig en tijdbesparend.
Ze komen nog terug voor het definitief oplossen (onderdeel), maar kost dus geen tijd.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Nog steeds blijf ik erbij dat de service heel goed is.
Natuurlijk is het irritant als er iets mis is.

Ik bijv. nu nog steeds dat dagelijks de dataverbinding eruit klapt in ik dan maar een 3G verbinding krijgt.
Hardware is al meerdere keren vervangen en niemand heeft nu een idee.

Ik kwam zelf met het idee om eens een andere sim te steken en nu komt men deze binnenkort voor de deur vervangen.