Niets dan lof voor de service afdeling van Tesla.
Een paar weken geleden regulier onderhoud ingepland (40-50k).
Bij aanrijden 's ochtends staat er al een bord 'Service Check-in' klaar, ze weten precies wie er komt.
Ik had sinds kort ook een motor geluid, meer een snirpgeluid bij het indrukken van het wattpedaal dan een fluit of brom waar ik anderen over hoorde. Niet eens echt keihard geluid, boven de 50km hoorde je het al niet meer.
Na even meerijden was de conclusie al meteen: drivetrain, gaan we vervangen. Ik heb dus nu ook een Q revisie.
Na vervangen van de drivetrain wilde de MCU kennelijk niet goed opstarten, die is meteen ook vervangen.
Bijkomend voordeel: een gratis upgrade van 3G naar LTE
.
Laden van de kaarten en de satelliet beelden gaat inderdaad een stuk sneller.
Tijdens de hele service constant goed op de hoogte gehouden door Tesla, heb geen enkele keer zelf moeten bellen of en wanneer e.e.a. klaar zou zijn. Top.