Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Niets dan lof voor de service afdeling van Tesla.
Een paar weken geleden regulier onderhoud ingepland (40-50k).
Bij aanrijden 's ochtends staat er al een bord 'Service Check-in' klaar, ze weten precies wie er komt.
Ik had sinds kort ook een motor geluid, meer een snirpgeluid bij het indrukken van het wattpedaal dan een fluit of brom waar ik anderen over hoorde. Niet eens echt keihard geluid, boven de 50km hoorde je het al niet meer.
Na even meerijden was de conclusie al meteen: drivetrain, gaan we vervangen. Ik heb dus nu ook een Q revisie.
Na vervangen van de drivetrain wilde de MCU kennelijk niet goed opstarten, die is meteen ook vervangen.
Bijkomend voordeel: een gratis upgrade van 3G naar LTE :).
Laden van de kaarten en de satelliet beelden gaat inderdaad een stuk sneller.

Tijdens de hele service constant goed op de hoogte gehouden door Tesla, heb geen enkele keer zelf moeten bellen of en wanneer e.e.a. klaar zou zijn. Top.
 
Goed nieuws voor de toekomstige service afhandeling: Tesla plans to triple service capacity with 1,400 new techs, 350 new service vans, and in-car scheduling (ook al kan het nog even duren voordat deze maatregelen in Nederland en Belgie merkbaar effect hebben)

Alles is gebaseerd op de groei van de vloot door de uitlevering van Model 3. Die start in US maar men start er nu al mee terwijl de golf pas begin volgend jaar echt op gang komt. Wij volgen ook en het speelt natuurlijk pas wanneer het hier ook druk met 3 tjes gaat worden.

Deze video is zeker de moeite waard al zegt hij hetzelfde als de publicatie.

 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Tegenwoordig krijg je met een bevestiging van een service afspraak ook een .ics om in je kalender te voegen. Handig. Wel een beetje jammer dat je er nog steeds zelf heen moet rijden, dat moet met AP toch anders kunnen.
#eerstewereldproblemen
 
  • Like
Reactions: is3
Vandaag mijn Model S teruggekregen van een bezoek van twee weken aan het Service Center.
Mijn klacht: terugkeerde storing van Bluetooth verbindingen. Foutmelding en storing verdwijnen na resetten, maar keren na een paar dagen terug. Kilometerstand: 82.300
Diagnose: noodzaak tot vervangen van Media Control Unit (Touchscreen).
Correctie: MCU is vervangen, incl. SIM en alles op juiste werking gecontroleerd. (Connectie was 3G en is nu LTE geworden.)

Tevens auto gepoetst, nieuwste firmware geïnstalleerd (17.32 9ea02cb.), ruitenwisservloeistof bijgevuld, opladen gecontroleerd met mijn eigen Lapp kabel (netjes tot 90% vol), bandenspanning gecontroleerd en aangepast (NB: non-Tesla 20" velgen).
Uiteraard twee weken leenvoertuig gehad (MB E200 AMG en Model S P90D).

Pay Type: Goodwill.
Total amount: EUR 0,00
Customer satisfaction: 110%