Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een nieuw dieptepunt... :(

Auto bijna vier weken in Tilburg, krijg afgelopen week wel een factuur, enkele dagen later een survey. ( vervangen scherm met gele rand en 20k beurt )

Stuur vanmorgen een mail, met de vraag over de status van mijn auto.

Antwoord: Staat klaar ik zie dat de uitgaande notificatie SMS niet gelukt is, u kunt de auto komen halen, met welgemeende excuses, prima dacht ik, kom hem vanmiddag halen. Leg neer en kijk even op de app auto nog half vol....

Ik mail : ik kom dadelijke de auto halen SOC is op de helft graag even aan de stekker hangen dat ik dadelijk ook gewoon terug kan rijden.
Geen reactie.

Ik bel
: Met de zelfde vraag, leg nog uit dat ik graag ineens naar huis wil even laden dan kom ik hem halen.
Antwoord : Ik weet niet of het lukt om de auto te laden. o_O Sorry dat u al zo lang wacht maar ik kan u niet beloven dat de auto geladen wordt, ik geef nog aan hij niet aan de supercharger hoeft maar gewoon ff de stekker erin is die over 2 uur vol genoeg..
Hij reageert nogmaals ik weet niet of dat lukt.
Mijn reactie:
Ik stap pas in de auto als ik een melding op mijn app krijg dat de auto aan het laden is, anders kijken we na het weekend wel weer.

Mocht iemand zich afvragen waarom ze geen loaners hebben.....:mad:
 
In Tilburg was het afgelopen week weer bijzondere chaos. Naast dat zij telefonisch vrijwel altijd onbereikbaar zijn (een keer of twaalf ruim een half uur in de wacht gestaan en dan opgehangen), is het ook veel te druk op de SeC zelf. De loaner stond klaar zonder benzine, de volgende loaner kon niet gevonden worden op de parkeerplaats, de toegezegde vernieuwing van het gele scherm werd toch weer geannuleerd en na wat doorvragen toch weer toegezegd. Vooral vervelend dat ik vooraf afstemde dat ik kort de tijd had en dat het uiteindelijk 45 minuten duurde voordat ik weg kon rijden. Zonde van de tijd en het geeft geen fijn gevoel.

Ik heb bovenstaande bespreken met de SeC-medewerker en die zegde toe dat het echt komt door de enorme drukte. Zij verwachten beterschap als in februari de nieuwe SeC in Eindhoven open is.
 
Ook in Amsterdam zie je nu de effecten van het snel er doorheen douwen van de auto's in Q3 in Fremont. Ben daar een paar keer geweest afgelopen weken ( ook wat herstel dat bij een goede kwaliteitscontrole na de band niet nodig was geweest). Redelijke chaos op het terrein, staat helemaal vol - is maar goed dat de SuC's niet meer beschikbaar zijn - dat had er niet bij gekund. Kat uiteindelijk goed, maar zal nog wel even zo duren.. Q4 moet ook nog worden verwerkt... en dan komt de 3 er achteraan....
 
Mij werd in Tilburg bij de delivery verteld dat ze aanstaande week verwachten 1000 auto's uit te leveren...
Ik ga mijn s 100d woensdag 11:00 uur ophalen in Tilburg, ben dus één van de duizend. ik kon wel zelf dag en tijdstip kiezen, ieder heel uur doen ze afleveringen. Als het daadwerkelijk om 1000 stuks gaat is dat 25 stuks per uur (uitgaande van 5 dagen - 8 uur). Wordt een lekkere drukte
 
Vandaag een nieuw dieptepunt... :(

Auto bijna vier weken in Tilburg, krijg afgelopen week wel een factuur, enkele dagen later een survey. ( vervangen scherm met gele rand en 20k beurt )

Stuur vanmorgen een mail, met de vraag over de status van mijn auto.

Antwoord: Staat klaar ik zie dat de uitgaande notificatie SMS niet gelukt is, u kunt de auto komen halen, met welgemeende excuses, prima dacht ik, kom hem vanmiddag halen. Leg neer en kijk even op de app auto nog half vol....

Ik mail : ik kom dadelijke de auto halen SOC is op de helft graag even aan de stekker hangen dat ik dadelijk ook gewoon terug kan rijden.
Geen reactie.

Ik bel
: Met de zelfde vraag, leg nog uit dat ik graag ineens naar huis wil even laden dan kom ik hem halen.
Antwoord : Ik weet niet of het lukt om de auto te laden. o_O Sorry dat u al zo lang wacht maar ik kan u niet beloven dat de auto geladen wordt, ik geef nog aan hij niet aan de supercharger hoeft maar gewoon ff de stekker erin is die over 2 uur vol genoeg..
Hij reageert nogmaals ik weet niet of dat lukt.
Mijn reactie:
Ik stap pas in de auto als ik een melding op mijn app krijg dat de auto aan het laden is, anders kijken we na het weekend wel weer.

Mocht iemand zich afvragen waarom ze geen loaners hebben.....:mad:
1) een beller is sneller
2) laden lijkt me een gunst, geen verplichting
 
In Tilburg was het afgelopen week weer bijzondere chaos. Naast dat zij telefonisch vrijwel altijd onbereikbaar zijn (een keer of twaalf ruim een half uur in de wacht gestaan en dan opgehangen), is het ook veel te druk op de SeC zelf. De loaner stond klaar zonder benzine, de volgende loaner kon niet gevonden worden op de parkeerplaats, de toegezegde vernieuwing van het gele scherm werd toch weer geannuleerd en na wat doorvragen toch weer toegezegd. Vooral vervelend dat ik vooraf afstemde dat ik kort de tijd had en dat het uiteindelijk 45 minuten duurde voordat ik weg kon rijden. Zonde van de tijd en het geeft geen fijn gevoel.

Ik heb bovenstaande bespreken met de SeC-medewerker en die zegde toe dat het echt komt door de enorme drukte. Zij verwachten beterschap als in februari de nieuwe SeC in Eindhoven open is.
Ik hoorde van de ranger van den haag die vandaag bij mij was dat de model 3 naast ontworpen voor ‘manufacturability’ ook ontworpen is voor makkelijk onderhoud. Hij is nu de enige ranger van den haag, maar krijgt er een aantal collega rangers bij. Hij had al model 3 training gehad en vertelde dat bijna al het onderhoud op locatie mogelijk wordt.
 
  • Informative
Reactions: Innovativity
Vanochtend een hele dode Model S. Na enige tijd het kleine diplay weer in beeld, maar het grote display blijft steeds opstarten. Op zich al vervelend, maar ik zie er heel erg tegen op om weer naar Tesla Tilburg te moeten. Telefonisch nauwelijks bereikbaar en meteen helpen is er al helemaal niet bij. Misschien ben ik in Duiven of Antwerpen wel sneller geholpen (mits ik kan rijden)?
 
OT
Vanochtend een hele dode Model S. Na enige tijd het kleine diplay weer in beeld, maar het grote display blijft steeds opstarten. Op zich al vervelend, maar ik zie er heel erg tegen op om weer naar Tesla Tilburg te moeten. Telefonisch nauwelijks bereikbaar en meteen helpen is er al helemaal niet bij. Misschien ben ik in Duiven of Antwerpen wel sneller geholpen (mits ik kan rijden)?
Is waarschijnlijk een standaard software bugje. Voordat ik er mee naar een Tesla Service Center ging, zou ik eerst de verschillende smaken van resets proberen. Tot aan Factory Reset toe. Als je niet weet hoe die resets moeten, dat staat hier wel ergens en lees anders in uiterste nood de handleiding...
 
Vanochtend een hele dode Model S. Na enige tijd het kleine diplay weer in beeld, maar het grote display blijft steeds opstarten. Op zich al vervelend, maar ik zie er heel erg tegen op om weer naar Tesla Tilburg te moeten. Telefonisch nauwelijks bereikbaar en meteen helpen is er al helemaal niet bij. Misschien ben ik in Duiven of Antwerpen wel sneller geholpen (mits ik kan rijden)?
Had je de auto weggezet met te weinig lading?
 
2 weken geleden mijn eerste panne gehad (laadpoort en interne lader defect, alles samen 3500euro)

Ook in Antwerpen allemaal nieuwe gezichten...
-achterbank zat niet vast
-plug van kofferliner zat los tussen zetelbekleding.

En dat aan uurtarief van 110€/u

Ben dus een 2e keer moeten gaan opdat ze de auto zouden teruggeven zoals ik hem had achtergelaten
 
Terwijl er ergens stapels laders uit schadevoertuigen moeten liggen die je voor een habbekrats kunt kopen en laten inbouwen. Ik weet alleen niet waar je daarvoor terecht kunt. Lijkt me ook wat duurzamer dan altijd maar nieuwe, vervangende onderdelen uit de US laten komen.

Tesla heeft de policy geen high-voltage onderdelen van de sloop in te bouwen. Ze kunnen niet uitsluiten dat het onderdeel helemaal in orde is.
 
Mijn ervaring met dit type zekeringen is dat deze na een bepaalde levensduur eruit springen. Als ze krap bemeten zijn dan “slijt” het draadje in de zekering door warm worden en weer afkoelen, als het bij een gloednieuwe auto gebeurt even achter je oren krabben als er al 200k km op staat keertje vervangen, mocht hij er dan meteen weer uit gaan is er inderdaad wat anders mis.

Kan ik bevestigen. De omvormer is hier een voorbeeld van. Ik heb de eerste versie en nog in zitten en daarvan is bekend dat de zekeringen na verloop van tijd kapot gaan. Helaas moet dan de hele omvormer vervangen worden. Gelukkig is dit bij de latere versies opgelost door het mogelijk te maken de zekeringen afzonderlijk te vervangen.