michelcolman
Member
Ergens in april had ik bij mijn service center gezegd dat de linker richtingaanwijzer soms bleef aan staan ook al had ik enkel de eerste positie aangetikt. Ik kon het makkelijk reproduceren, als je hard genoeg duwde (zonder over de weerstand te gaan) bleef hij aan staan. Rechts werkte wel correct.
Ze hadden het stuk niet binnen (en waarschijnlijk ook geen tijd om het direct te doen), en stelden voor om een ranger te sturen.
Een paar weken later belde ik terug... ze hadden iets verkeerd gedaan in de computer, maar dat gingen ze direct recht zetten zodat het stuk nu echt snel besteld ging worden.
Weer enkele weken later belde ik nog eens, kreeg iemand van "Tesla Service Gent" met een verdacht Nederlands accent aan de lijn (ik vermoed dus het Nederlandse call center dat deed alsof het Gent is want ik had daar nog niemand met dat accent gehoord), die zei dat ze de monteur ging laten terugbellen.
Vorige week kregen we dan toch een service-sms en spraken we af vandaag om 8 uur. Om kwart voor 8 belde de monteur om te bevestigen dat hij op komst was, en stipt om 8 uur kwam hij in zijn goed uitgeruste Model S aan. De hele unit met de twee hendeltjes en een boel electronica ertussen werd vervangen. Behoorlijk wat werk, zelfs de achterbank moest eruit om ergens een elektrische verbinding los te maken, en de batterij werd ook losgekoppeld, allemaal om te vermijden dat de airbag per ongeluk zou afgaan. Eens alles terug in elkaar zat, was het nog ver van gedaan want dan moest er nog vanalles met de laptop geüpdatet worden om afstotingsverschijnselen van het nieuwe stuk tegen te gaan en de motortjes te calibreren. Dat duurde bijna zo lang als het vervangen zelf. Vervolgens konden de hendeltjes eindelijk getest worden, en die werkten gelukkig want anders moest de hele boel inclusief achterbank weer terug uit elkaar
Ik voel me nu wel wat schuldig omdat de halve buurt nu denkt dat we in panne stonden, ik heb toch snel aan enkele passerende buren uitgelegd dat het maar een pinker was die bleef hangen en dat dit wel erg goede service was
Ze hadden het stuk niet binnen (en waarschijnlijk ook geen tijd om het direct te doen), en stelden voor om een ranger te sturen.
Een paar weken later belde ik terug... ze hadden iets verkeerd gedaan in de computer, maar dat gingen ze direct recht zetten zodat het stuk nu echt snel besteld ging worden.
Weer enkele weken later belde ik nog eens, kreeg iemand van "Tesla Service Gent" met een verdacht Nederlands accent aan de lijn (ik vermoed dus het Nederlandse call center dat deed alsof het Gent is want ik had daar nog niemand met dat accent gehoord), die zei dat ze de monteur ging laten terugbellen.
Vorige week kregen we dan toch een service-sms en spraken we af vandaag om 8 uur. Om kwart voor 8 belde de monteur om te bevestigen dat hij op komst was, en stipt om 8 uur kwam hij in zijn goed uitgeruste Model S aan. De hele unit met de twee hendeltjes en een boel electronica ertussen werd vervangen. Behoorlijk wat werk, zelfs de achterbank moest eruit om ergens een elektrische verbinding los te maken, en de batterij werd ook losgekoppeld, allemaal om te vermijden dat de airbag per ongeluk zou afgaan. Eens alles terug in elkaar zat, was het nog ver van gedaan want dan moest er nog vanalles met de laptop geüpdatet worden om afstotingsverschijnselen van het nieuwe stuk tegen te gaan en de motortjes te calibreren. Dat duurde bijna zo lang als het vervangen zelf. Vervolgens konden de hendeltjes eindelijk getest worden, en die werkten gelukkig want anders moest de hele boel inclusief achterbank weer terug uit elkaar
Ik voel me nu wel wat schuldig omdat de halve buurt nu denkt dat we in panne stonden, ik heb toch snel aan enkele passerende buren uitgelegd dat het maar een pinker was die bleef hangen en dat dit wel erg goede service was