Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ergens in april had ik bij mijn service center gezegd dat de linker richtingaanwijzer soms bleef aan staan ook al had ik enkel de eerste positie aangetikt. Ik kon het makkelijk reproduceren, als je hard genoeg duwde (zonder over de weerstand te gaan) bleef hij aan staan. Rechts werkte wel correct.

Ze hadden het stuk niet binnen (en waarschijnlijk ook geen tijd om het direct te doen), en stelden voor om een ranger te sturen.

Een paar weken later belde ik terug... ze hadden iets verkeerd gedaan in de computer, maar dat gingen ze direct recht zetten zodat het stuk nu echt snel besteld ging worden.

Weer enkele weken later belde ik nog eens, kreeg iemand van "Tesla Service Gent" met een verdacht Nederlands accent aan de lijn (ik vermoed dus het Nederlandse call center dat deed alsof het Gent is want ik had daar nog niemand met dat accent gehoord), die zei dat ze de monteur ging laten terugbellen.

Vorige week kregen we dan toch een service-sms en spraken we af vandaag om 8 uur. Om kwart voor 8 belde de monteur om te bevestigen dat hij op komst was, en stipt om 8 uur kwam hij in zijn goed uitgeruste Model S aan. De hele unit met de twee hendeltjes en een boel electronica ertussen werd vervangen. Behoorlijk wat werk, zelfs de achterbank moest eruit om ergens een elektrische verbinding los te maken, en de batterij werd ook losgekoppeld, allemaal om te vermijden dat de airbag per ongeluk zou afgaan. Eens alles terug in elkaar zat, was het nog ver van gedaan want dan moest er nog vanalles met de laptop geüpdatet worden om afstotingsverschijnselen van het nieuwe stuk tegen te gaan en de motortjes te calibreren. Dat duurde bijna zo lang als het vervangen zelf. Vervolgens konden de hendeltjes eindelijk getest worden, en die werkten gelukkig want anders moest de hele boel inclusief achterbank weer terug uit elkaar :)

Ik voel me nu wel wat schuldig omdat de halve buurt nu denkt dat we in panne stonden, ik heb toch snel aan enkele passerende buren uitgelegd dat het maar een pinker was die bleef hangen en dat dit wel erg goede service was :)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and fabian
Dit draadje gaat voortaan verder onder de wat neutralere naam 'Service-ervaringen'. Want 'janken', dat gaat door merg en been. Slechte, goede en neutrale ervaringen kunnen hier worden neergepend.

Mod
Als oprichter van dit draadje vind ik dat toch jammer. Het woord “janken” heb ik juist gebruikt om de mogelijkheid te geven negatieve ervaringen neer te schrijven en tegelijk het belang daarvan wat te relativeren. Als je jezelf “janker” durft te noemen geef je ook aan dat je je negatieve ervaringen kunt relativeren in het licht van de eeuwigheid.
 
Als oprichter van dit draadje vind ik dat toch jammer. Het woord “janken” heb ik juist gebruikt om de mogelijkheid te geven negatieve ervaringen neer te schrijven en tegelijk het belang daarvan wat te relativeren. Als je jezelf “janker” durft te noemen geef je ook aan dat je je negatieve ervaringen kunt relativeren in het licht van de eeuwigheid.

Het weerhoudt mensen die niet geassocieerd willen worden met "janken" om er iets in te posten. Dat jij een prettige relatie hebt met het woord janken wil niet zeggen dat andere mensen zich er prettig bij voelen. In een publiek medium als deze lijkt me deze terminology ongepast.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Als oprichter van dit draadje vind ik dat toch jammer. Het woord “janken” heb ik juist gebruikt om de mogelijkheid te geven negatieve ervaringen neer te schrijven en tegelijk het belang daarvan wat te relativeren. Als je jezelf “janker” durft te noemen geef je ook aan dat je je negatieve ervaringen kunt relativeren in het licht van de eeuwigheid.
Precies, I.
De bezorgdheid om de tere zieltjes slaat af en toe wat door, hier.
Het weerhoudt mensen die niet geassocieerd willen worden met "janken" om er iets in te posten. Dat jij een prettige relatie hebt met het woord janken wil niet zeggen dat andere mensen zich er prettig bij voelen. In een publiek medium als deze lijkt me deze terminology ongepast.
En jankerds die geen jankerd genoemd willen worden, moeten al helemaal niet janken. :D
Gelukkig is er nog enig historisch besef hier en bleef dit draadje uit november 2013 overeind.
 
Last edited:
Precies, I.
De bezorgdheid om de tere zieltjes slaat af en toe wat door, hier.

En jankerds die geen jankerd genoemd willen worden, moeten al helemaal niet janken. :D
Gelukkig is er nog enig historisch besef hier en bleef dit draadje uit november 2013 overeind.
En ten aanzien van het historische draadje uit november 2013 het volgende; het valt op dat de Model 3 rijders hun draadje over tekortkomingen zeer correct "Storingen - Problemen Model 3" hebben gedoopt.

Daaruit kunnen we concluderen dat de M3 berijders gladde en zeer correcte jongens (en meisjes) zijn.

Disclaimer: bovenstaande opmerking dient in het licht der eeuwigheid met een grote korrel zout genomen worden:D
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Mad P***y and 4DXP
Het weerhoudt mensen die niet geassocieerd willen worden met "janken" om er iets in te posten. Dat jij een prettige relatie hebt met het woord janken wil niet zeggen dat andere mensen zich er prettig bij voelen. In een publiek medium als deze lijkt me deze terminology ongepast.

Maar die kunnen dan toch in een ander draadje posten? “Opbouwende kritiek ten aanzien van de dienstbaarheid van de Tesla-serviceorganisatie” ofzo. En dan mag ik hier lekker blijven samen met de andere jankers en dan zien we wel welk draadje het populairst wordt. Waarom wil jij mij jouw norm opleggen?
 
Maar die kunnen dan toch in een ander draadje posten? “Opbouwende kritiek ten aanzien van de dienstbaarheid van de Tesla-serviceorganisatie” ofzo. En dan mag ik hier lekker blijven samen met de andere jankers en dan zien we wel welk draadje het populairst wordt. Waarom wil jij mij jouw norm opleggen?

Ik wil jou helemaal niet mijn norm opleggen. Ik heb bepaalde normen die jij weer helemaal niet zult waarderen. Ik wordt geconfronteerd met dat mijn post onder "Janken" valt. Ik ben een "jankert" En er wordt verzocht om die posts te verplaatsen naar de jankpost. Volgens mij is het dan juist andersom. En ook ernstig suggestief net als jou grappige voorstel voor de nieuwe post. Allemaal prima maar geef iedereen de ruimte. Toch?
 
Ik wil jou helemaal niet mijn norm opleggen. Ik heb bepaalde normen die jij weer helemaal niet zult waarderen. Ik wordt geconfronteerd met dat mijn post onder "Janken" valt. Ik ben een "jankert" En er wordt verzocht om die posts te verplaatsen naar de jankpost. Volgens mij is het dan juist andersom. En ook ernstig suggestief net als jou grappige voorstel voor de nieuwe post. Allemaal prima maar geef iedereen de ruimte. Toch?
Vind ik ook. Dus laat jouw post lekker op de door jou gekozen plek en mijn post lekker zijn eigen titel. De moderator bedoelt het goed maar het ene probleem oplossen is het andere veroorzaken. Ik zou de moderator willen adviseren alleen in te grijpen bij evident ongepast gedrag en verder gewoon duizend bloemen laten bloeien.
 
Vind ik ook. Dus laat jouw post lekker op de door jou gekozen plek en mijn post lekker zijn eigen titel. De moderator bedoelt het goed maar het ene probleem oplossen is het andere veroorzaken. Ik zou de moderator willen adviseren alleen in te grijpen bij evident ongepast gedrag en verder gewoon duizend bloemen laten bloeien.
Moderator alleen idd bij ongepast gedrag en bij dubbele posts (samenvoegen en/of sluiten/verplaatsen) actie graag. Onnodige stickies ook un-sticky-en :)
 
  • Like
Reactions: horta and PaulusdB
Het weerhoudt mensen die niet geassocieerd willen worden met "janken" om er iets in te posten. Dat jij een prettige relatie hebt met het woord janken wil niet zeggen dat andere mensen zich er prettig bij voelen. In een publiek medium als deze lijkt me deze terminology ongepast.
Je neemt jezelf veel te serieus.
 
Nu is er een draad met positieve service ervaringen en één met service ervaringen. Maak er dan negatieve service ervaringen van..
Ik voel een poll aankomen. Hierbij wat suggesties:
blèren over afnemende service,
brullen over afnemende service,
drenzen over afnemende service,
grienen over afnemende service,
janken over afnemende service,
jengelen over afnemende service,
kermen over afnemende service,
krijten over afnemende service,
loeien over afnemende service,
schreien over afnemende service,
snikken over afnemende service,
snotteren over afnemende service,
tranen over afnemende service,
wenen over afnemende service.

In het kader van het feit dat dit het Belgisch/Nederlands deel van het forum is lijkt het mij een leuke geste naar de zuiderburen toe als het 'wenen over afnemende service' wordt:D
 
  • Funny
Reactions: Dikkie Dik
In dec 2017 een tweedehands S gekocht van 6/2015 met 100.000km op de teller. In maart 2019 (115.000km) voor het eerst op onderhoud gegaan omdat de nokkel van het stuur geblokkeerd was. Vlotte herstelling en niet overdreven duur. (350€). Forfait voor het onderhoud: 600€! Maar bij het onderhoud was er een lek vastgesteld in de achterste motor. 10€ voor de onderdelen en 440€ werkuren. Ook speling op de dragers van de wielen. Dat ging richting 3200€. De onderdelen die vervangen werden lagen kort bij elkaar maar op de offerte stonden ze apart vermeld met hun eigen werkuren. Ik veronderstel dat hier overlappende werkuren zijn maar daar wilde de SeC niet op ingaan. In aanloop van de herstelling nog een doorhandle stuk gegaan. Eens hersteld hoorde ik meer gekraak aan de wagen, terug naar de SeC, bleek de bodemplaat niet goed vastgezet te zijn. De doorhandle moest ook nog afgeregeld worden want die zat dieper dan het koetswerk.
Een paar weken later naar de autokeuring: inspecteur onder de wagen gekeken: “dit is de eerste Tesla dat ik zie waar herstellingen aan gebeurt zijn”. Ik vertelde over de speling van de dragers en hij antwoordde dat ik beter eerst naar de keuring was gekomen. Speling kan geen kwaad als het binnen de norm blijft. Als de keuring het afkeurt, laat het dan herstellen, zoniet kan je overwegen om te wachten....
Alle herstellingen buiten garantie, want +80.000km. Gelukkig heb ik een verzekering hiervoor. Kwamen niet tussen voor de motorlekkage, maar wel voor de rest. Waren wel 3 aparte issues(stuur, klink, nokkle), dus 3x franchise van 300€ betaald. Heb nu mijn verzekeringspremie eruit voor van dit en vorig jaar.... hopelijk blijft het hierbij...
 
  • Informative
Reactions: 4DXP
De onderdelen die vervangen werden lagen kort bij elkaar maar op de offerte stonden ze apart vermeld met hun eigen werkuren. Ik veronderstel dat hier overlappende werkuren zijn maar daar wilde de SeC niet op ingaan.
De meeste offertesystemen bij dealers werken tegenwoordig met een vaste demontage- en montagetijd. De procedure om bijvoorbeeld bij BMW een onderhoud te doen is vastgelegd qua stappen, maar ook qua tijd en bijgevolg dus ook qua prijs. Bij particulieren kan zo een dealer dan nog de reeële tijd aanrekenen, maar bij garantiegevallen, leasewagens en andere auto's waar het onderhoud in de service zit, zit de dealer vast aan die prijzen en termijnen. Het lijkt me niet vergezocht dat Tesla een vergelijkbare structuur heeft om offertes te maken.