Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Over service gesproken, waar is de optie heen om een service afspraak te plannen? Deze optie is plots verdwenen in mijn iOS Tesla app, en ik hoor er ook anderen over klagen maar nog geen reactie gezien waarom dit is en hoe je nu wel service afspraken maakt?
 
Over service gesproken, waar is de optie heen om een service afspraak te plannen? Deze optie is plots verdwenen in mijn iOS Tesla app, en ik hoor er ook anderen over klagen maar nog geen reactie gezien waarom dit is en hoe je nu wel service afspraken maakt?
Ik heb wel momenten gehad dat je service plannen koos en dan in een zwart scherm kwam. Later klikte ik zo weer door. Lijkt het daarop?
 
Deze ochtend was ik bij SeC Den Haag om de ruitenwisser motor te laten vervangen, de linker ruitenwisser liep namelijk aan en knabbelde vrolijk aan de onderkant van de frunk.
Daar was ik al eerder voor langs geweest, toen was de diagnose speling op de ruitenwissermotor.
Daarover mailwisseling gehad met Tesla, maar toen ik reply-de om een afspraak in te plannen kreeg ik een standaard mail dat je niet meer kon mailen.
Toen ik vanochtend binnenkwam werd ik te woord gestaan door een vriendelijke nieuwe medewerker, die een beetje zenuwachtig werd toen hij op zijn scherm keek, maar verder alleen zei dat het over 1,5 uur klaar zou zijn.
Precies 1,5 uur later kreeg ik te horen dat de ruitenwissermotor niet binnen was en dat de ruitenwisser arm ook vervangen moest worden.
Er was dus niets gebeurt!
Nu komt er een ranger langs, dat is dan wel weer fijn, maar dit is in 6 jaar mijn eerste negatieve ervaring met service.
Bizar.
 
  • Informative
Reactions: woes and PaulusdB
Ach we klagen wel over Tesla maar bij Breeman (BMW) kunnen ze er ook wat van.
Bestellen ook rustig verkeerde onderdelen en laten de afspraak dan doorgaan waarbij ze je uren voor lul laten wachten om dat te zeggen dat ze de onderdelen niet in huis hebben. Een loaner kan je alleen meekrijgen tegen grof geld en voor een kop koffie moet je bedelen.
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Net telefoontje gehad van Tesla Service over een service-afspraak die ik had gemaakt voor een leeglopende band. Vriendelijk te woord gestaan en hij gaf aan dat hij alle binnenkomende serviceafspraken opvolgt en ze naar prioriteit herplant indien nodig, in overleg met de klant. In mijn geval zei ie dat het vermoedelijk geen garantiegeval is en ik even eenvoudig bij een bandencentrale vlakbij het SeC kan gaan waar ze de banden op stock hebben.
 
Daarover mailwisseling gehad met Tesla, maar toen ik reply-de om een afspraak in te plannen kreeg ik een standaard mail dat je niet meer kon mailen.

Je krijgt inderdaad auto reply en ik krijg geen inhoudelijke reactie, maar ze lezen ze wel.
Ik had nav. mijn laatste mobile service afspraak nog geen factuur ontvangen. Heb gemailed naar service_groningen (of andersom) en had een dag later 'toevallig' de factuur in de mail.
 
Ik moet zeggen dat ik veel klachten over de service hoor van Tesla. Maar mijn beleving tot nu toe is anders. Zaterdag de Model 3 LR opgehaald, paar kleine punten zijn niet goed. Wat kleine plekjes in de lak, en een paar slechte ruwe lakplekken op lasnaden van de klep. Er zit een soort tochtstrip in het ventilatierooster. Tenslotte piept het stuur bij stilstand en langzame bochten.

Ik mail Tesla Groningen, wordt vandaag gebeld. Nette vraag om wat foto's zodat ze het in het systeem kunnen zetten. Daarna afspraak maken voor herstel. Dat doet de VW dealer minder hoor...
 
M3 twee weken geleden opgehaald. Bij aflevering is de trunk opnieuw gesteld en daarbij is er een barst in de achterruit gemaakt. Kon niet direct worden opgelost, gaat via een SEC meneer. U kunt gratis een afspraak maken via de app voor een nieuwe achterruit. Zo gezegd zo gedaan. Sta ik vanochtend op mijn afspraak in Amsterdam (na wel 3 attente herinneringen via SMS). De eerst vraag die ik krijg is of het onderdeel wel aanwezig is.

Pardon?

Ja U moet eerst wachten tot wij zeggen dat de achterruit er is, dan pas een afspraak maken....

Dus met inmiddels dikke barst weer naar huis, geen afspraak in de app meer, maar blijkbaar maar hopen dat ik binnenkort gebeld wordt. Uiteraard kon er geen enkele indicatie worden afgegeven mbt levertijd van de achterruit.

Is dit herkenbaar? Komt dit goed?
 
Bij de aflevering van mijn S was de bestuurdersportier niet helemaal goed uitgelijnd en zat er een putje in de lak van de frunk. Dus even in Den Haag langs en daar een afspraak gemaakt voor gisteren. Ik heb mijn auto keurig ingeleverd om half elf en vanmiddag om 16 uur kreeg ik al een SMS dat de auto weer klaar stond. Uitlijning van de deur is nu helemaal strak en de frunk ziet eruit als een biljartlaken.
Maar ja, dat is SeC Den Haag en niet SeC Amsterdam.
 
M3 twee weken geleden opgehaald. Bij aflevering is de trunk opnieuw gesteld en daarbij is er een barst in de achterruit gemaakt. Kon niet direct worden opgelost, gaat via een SEC meneer. U kunt gratis een afspraak maken via de app voor een nieuwe achterruit. Zo gezegd zo gedaan. Sta ik vanochtend op mijn afspraak in Amsterdam (na wel 3 attente herinneringen via SMS). De eerst vraag die ik krijg is of het onderdeel wel aanwezig is.

Pardon?

Ja U moet eerst wachten tot wij zeggen dat de achterruit er is, dan pas een afspraak maken....

Dus met inmiddels dikke barst weer naar huis, geen afspraak in de app meer, maar blijkbaar maar hopen dat ik binnenkort gebeld wordt. Uiteraard kon er geen enkele indicatie worden afgegeven mbt levertijd van de achterruit.

Is dit herkenbaar? Komt dit goed?

Dat klinkt als een creatieve manier om te zeggen: 'Sorry maar het onderdeel is nog niet binnen'.

Bij de aflevering van mijn S was de bestuurdersportier niet helemaal goed uitgelijnd en zat er een putje in de lak van de frunk. Dus even in Den Haag langs en daar een afspraak gemaakt voor gisteren. Ik heb mijn auto keurig ingeleverd om half elf en vanmiddag om 16 uur kreeg ik al een SMS dat de auto weer klaar stond. Uitlijning van de deur is nu helemaal strak en de frunk ziet eruit als een biljartlaken.
Maar ja, dat is SeC Den Haag en niet SeC Amsterdam.
Ik kwam ook aan bij SeC Den Haag voor vervangen ruitenwissermotor, na intake gesprek waar ik enige paniek merkte toen het systeem geraadpleegd werd, maar vervolgens nog 1,5 uur mocht wachten voordat ik hoorde dat het onderdeel nog niet binnen was.
Ik moet wel zeggen dat er in die 1,5 nog naar m'n pano dak gekeken is dat niet meer werkte, maar meer dan wat smeermiddel op het loopwerk smeren hebben ze niet gedaan.
 
Last edited:
Graag jullie mening hierover. Het is toch niet te geloven dat je als klant moet betalen voor 2 nieuwe velgen doordat hun aandrijfassen een probleem hebben.
 

Attachments

  • 16C3386D-D423-406F-B60D-65701E0FD1DB.png
    16C3386D-D423-406F-B60D-65701E0FD1DB.png
    798.8 KB · Views: 61
Ik kwam ook aan bij SeC Den Haag voor vervangen ruitenwissermotor, na intake gesprek waar ik enige paniek merkte toen het systeem geraadpleegd werd, maar vervolgens nog 1,5 uur mocht wachten voordat ik hoorde dat het onderdeel nog niet binnen was.
Ik moet wel zeggen dat er in die 1,5 nog naar m'n pano dak gekeken is dat niet meer werkte, maar meer dan wat smeermiddel op het loopwerk smeren hebben ze niet gedaan.

Eigen volk eerst hè. Ze weten dat je een Rotterdammert bent.
 
Graag jullie mening hierover. Het is toch niet te geloven dat je als klant moet betalen voor 2 nieuwe velgen doordat hun aandrijfassen een probleem hebben.
Heeft Tesla vastgesteld dat de aandrijfassen trillen of ga je daar zelf van uit?
Los van trillende aandrijfassen is het best mogelijk dat er een slag of onrondheid in je velgen zit (stoeprandje of gat in de weg gepakt bijv), dat kan voor vervelende trillingen zorgen.
Bij Tesla betekent dat natuurlijk meteen alles voor nieuw vervangen, maar er zijn bedrijven die velgen weer netjes kunnen richten voor een tiende van dat bedrag.

PS: velgen gaan doorgaans niet kapot door trillende aandrijfassen.
 
Heeft Tesla vastgesteld dat de aandrijfassen trillen of ga je daar zelf van uit?
Los van trillende aandrijfassen is het best mogelijk dat er een slag of onrondheid in je velgen zit (stoeprandje of gat in de weg gepakt bijv), dat kan voor vervelende trillingen zorgen.
Bij Tesla betekent dat natuurlijk meteen alles voor nieuw vervangen, maar er zijn bedrijven die velgen weer netjes kunnen richten voor een tiende van dat bedrag.

PS: velgen gaan doorgaans niet kapot door trillende aandrijfassen.
Het gaat om het welbekende trilprobleem bij het optrekken. Iets wat algemeen bekend is en waarvoor ze steeds naar permanente oplossingen zoeken. Zeker dat ik niet ga opdraaien voor die velgen als het hun fabricagefout is. Dan is het hek van de dam