Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Al meer info over de oorzaak? Die van mij is zojuist op de flat bed richting SeC gegaan.
Ze vinden de oorzaak niet. Het probleem was opeens weg bij aankomst. Frustrerend…
Dit was de fout op het dashbord , DI_u014 rijden niet mogelijk. GTW_W018 Vermogen elektrisch systeem is verminderd. BMS_w008 en BMS_f008.
Zijn al dagen de wagen van vol naar leeg aan het drainen. Proberen om de fout te simuleren...
 
Last edited:
Vandaag in Purmerend geweest vanwege geluid uit het onderstel over drempels en wieluitslag. Alles hebben ze extra proberen vast te zetten maar bleek niks aan de hand. Toch is ineens het geluid weg dus dat is positief. Nog even met een monteur ritje gemaakt ter controle en alles netjes in de garantie. Tot nu toe tevreden.

Deze zomer in Italië defecte oplaadpoort na 2 dagen keurig geholpen en de vakantie kunnen vervolgen. Tot nu toe snap ik de verhalen van slechte service nog niet echt. Voor een onderhoudsbeurtje met mn Volkswagen moest ik 6 weken van tevoren bellen...leuk als je 5000km per maand rijd. 7500 voor de interval je afspraak moeten maken of je gaat er dik overheen.
 
Vandaag gefixed in SC Aartselaar. Om 08:00 binnen, om 09:30 klaar. Rechter draagarm voorzijde vervangen (althans zo heb ik het begrepen), onder garantie uiteraard.
Sinds een week hetzelfde geluid nu aan de linker kant. Zonet SC afspraak gemaakt, moet wel wachten tot week 1 van 2022. Zeer ergerlijk allemaal.
 
Zojuist opnieuw antwoord gekregen van Tesla, mijn "Electric Battery Heater" schijnt niet helemaal goed te zijn en deze wordt donderdag onder garantie vervangen. 🥳🥳
Ze lijken een nieuwe zondebok gevonden te hebben. Is bij mij vorige maand ook vervangen na een melding dat hij niet meer zou starten. Melding verdween wel weer vanzelf, maar toch maar ter controle naar de SeC geweest.
 
Ze lijken een nieuwe zondebok gevonden te hebben. Is bij mij vorige maand ook vervangen na een melding dat hij niet meer zou starten. Melding verdween wel weer vanzelf, maar toch maar ter controle naar de SeC geweest.
Bij mij ook maar één keer de melding gehad, daarna niet meer gezien.
Na analyse zeggen ze dus toch de heater te willen vervangen al is het geen zekerheid dat dit het probleem was, werd mij verteld.....
 
Bij mij ook maar één keer de melding gehad, daarna niet meer gezien.
Na analyse zeggen ze dus toch de heater te willen vervangen al is het geen zekerheid dat dit het probleem was, werd mij verteld.....
De degradatie nam de laatste maanden ineens sterker toe. Als hij inderdaad laadt zonder conditionering zou dat ook wel de reden kunnen zijn.
Toen de melding verscheen, had ik de wagen per ongeluk tot 100% geladen. Omdat ik geen plannen had om te gaan rijden, ben ik dan een toertje gaan doen met alle mogelijke verbruikers op. Verwarming op high, alle stoelverwarmingen, achterruitverwarming, stuurverwarming. Was inderdaad misschien wel een uitdaging voor de circuits. Toen ik de verbruikers verminderde was de melding weg. Daarna nog eens alles opgezet, maar melding kwam niet terug.
 
  • Informative
Reactions: Dim70 and job-lek
Zoals in het topic van batterij kosten al wel stond heb ik mijn auto afgelopen maandag bij tesla achter moeten laten na een bms storing in het weekend. In het weekend gebeld met tesla toen de storing zich voordeed en toen melde de support engineer de auto goed weg te zetten mocht deze niet meer starten en een service afspraak in te schieten. Ik heb in de app een afspraak gemaakt maar ik kon pas terecht in januari, ik heb wel alle details erin vermeld. De maandag tesla weer gebeld en toen is er met spoed een afspraak voor mij gemaakt dezelfde dag in de morgen. Bij tesla aangekomen mijn laptop open om wat te werken waarna tesla aangaf dat er verder onderzoek nodig was en dat ik niet op de auto kon wachten.
Mijn vrouw heeft mij toen opgehaald omdat er nog geen zekerheid was of het garantie zou worden en dan is het toch jammer als er een auto op de oprit staat die in lockdown toch niet gebruikt wordt en wel betaald moet worden.
Ik ben toen dinsdag na openingsuren door tesla teruggebeld met de berichtgeving dat de auto een andere motor nodig had. De kabels naar de motor zijn geen garantie maar ik ben blij dat ze die toch vervangen hebben, 400ex onderdelen en 1 uur in arbeid.
Tesla heeft goed doorgewerkt en ik ben via de sms goed op de hoogte gehouden. Een belletje vrijdag ochtend dat deze klaar was en ik ben hem toen gaan ophalen.
Over het algemeen is de communicatie goed geweest en tsja die kabels, ik heb de oude meegekregen en dat worden nu mooie start kabels.