Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
De handicap zit 'm erin dat garantiewerkjes vaste tijdsblokken hebben. Als niet-standaard onderdelen daarop invloed hebben, kan men het niet binnen het beoogde garantie budget uitvoeren. De Tesla vestiging wordt nl. vergoed voor de werkuren van de garantie volgens die vooraf ingeschatte werkminuten, en niet voor het extra werk.

En ja, misschien was dat telefoontje om te vragen hoe ze die LED strip konden los krijgen...
 
Gisteren om 1745 uur pushbericht van app dat een band lage spanning had. Met LeasePlan gebeld en omdat auto nog in garantie zit moest reparatie via Tesla lopen. Kreeg SMS dat ik binnen een uur door de sleepdienst gebeld zou worden, was iets later en afspraak gemaakt. Gisterenavond belde Tesla me op om te vragen of alles geregeld was en zojuist werd ik weer gebeld. Het mag wat kosten, zit natuurlijk in de leaseprijs, maar deze service had ik niet verwacht.
 
Gisteren om 1745 uur pushbericht van app dat een band lage spanning had. Met LeasePlan gebeld en omdat auto nog in garantie zit moest reparatie via Tesla lopen. Kreeg SMS dat ik binnen een uur door de sleepdienst gebeld zou worden, was iets later en afspraak gemaakt. Gisterenavond belde Tesla me op om te vragen of alles geregeld was en zojuist werd ik weer gebeld. Het mag wat kosten, zit natuurlijk in de leaseprijs, maar deze service had ik niet verwacht.
valt een lekke band onder de garantie bij Tesla?
 
Ja, courtesy noemde de Amerikaan het. Slepen binnen een straal van 80 km.

Is het niet gewoon een onderhoudsovereenkomst tussen LeasePlan en Tesla?
Het afslepen zal onder de servicedekking van Tesla vallen, maar de kapotte band zal toch iemand moeten betalen. Dus stellen dat een lekke band onder garantie valt is (denk ik) niet correct en schept verkeerde verwachtingen bij de volgende lekke band...



Volgens: https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/roadside-assistance-policy-nl-be.pdf

WAT VALT ONDER DE GARANTIE?
Lekke banden In sommige landen hebben de monteurs van Hulp onderweg een beperkt aantal vervangende leenwielen om snel een beschadigd wiel of beschadigde band te vervangen. Service Center kunnen uw beschadigde band op uw kosten repareren of vervangen. Maak een afspraak met uw Service Center voor deze service. Prijzen en beschikbaarheid zijn onderhevig aan verandering afhankelijk van locatie. Leenwielen moeten binnen drie dagen of een overeengekomen termijn met Service worden ingeleverd bij het Service Center en zullen worden omgeruild voor uw originele wiel. Als er geen leenwiel beschikbaar is, zal het voertuig naar het dichtstbijzijnde Service Center of andere vestiging worden getransporteerd, op voorwaarde dat de gewenste vestiging zich binnen 80 km (50 mijl) van de huidige locatie van het voertuig bevindt. De transportkosten na deze afstand of eventuele volgende transportkosten zijn voor uw rekening.
 
Last edited:
Is het niet gewoon een onderhoudsovereenkomst tussen LeasePlan en Tesla?
Het afslepen zal onder de servicedekking van Tesla vallen, maar de kapotte band zal toch iemand moeten betalen. Dus stellen dat een lekke band onder garantie valt is (denk ik) niet correct en schept verkeerde verwachtingen bij de volgende lekke band...



Volgens: https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/roadside-assistance-policy-nl-be.pdf

WAT VALT ONDER DE GARANTIE?
Lekke banden In sommige landen hebben de monteurs van Hulp onderweg een beperkt aantal vervangende leenwielen om snel een beschadigd wiel of beschadigde band te vervangen. Service Center kunnen uw beschadigde band op uw kosten repareren of vervangen. Maak een afspraak met uw Service Center voor deze service. Prijzen en beschikbaarheid zijn onderhevig aan verandering afhankelijk van locatie. Leenwielen moeten binnen drie dagen of een overeengekomen termijn met Service worden ingeleverd bij het Service Center en zullen worden omgeruild voor uw originele wiel. Als er geen leenwiel beschikbaar is, zal het voertuig naar het dichtstbijzijnde Service Center of andere vestiging worden getransporteerd, op voorwaarde dat de gewenste vestiging zich binnen 80 km (50 mijl) van de huidige locatie van het voertuig bevindt. De transportkosten na deze afstand of eventuele volgende transportkosten zijn voor uw rekening.
Kan ik me niet voorstellen, temeer ook daar Tesla zelf zei dat het courtesy was maar als ik lees wat jij schrijft begin ik te twijfelen.
 
Mogelijk dat het afslepen courtesy is maar eenmaal bij het service center zit je dan vast aan de extra kosten van een nieuwe band uit de premium prijslijst van Tesla.

Mijn advies: met een chinees plaksetje van een paar euro ben je meestal binnen een half uur weer in je eigen auto onderweg
Als je handig bent dan kun je een propje erin schieten maar dat blijft onvoldoende. Bij mij hebben ze een parapluutje erin gedaan. Vraag me niet wat dat betekent, ik neem aan het gat, veroorzaakt door een schroef, te dempen.
 
Als je handig bent dan kun je een propje erin schieten maar dat blijft onvoldoende. Bij mij hebben ze een parapluutje erin gedaan. Vraag me niet wat dat betekent, ik neem aan het gat, veroorzaakt door een schroef, te dempen.
De afgelopen jaren al een paar keer een prop (veter) in verschillende banden gedaan en daarna nog vele tienduizenden km gereden zonder (extra) luchtverlies. Ik begrijp het woord "onvldoende" niet?
 
De afgelopen jaren al een paar keer een prop (veter) in verschillende banden gedaan en daarna nog vele tienduizenden km gereden zonder (extra) luchtverlies. Ik begrijp het woord "onvldoende" niet?
Dat hoorde ik de sleper zeggen. Een propje is voor Tesla niet voldoende onder garantie. Meer kan ik er ook niet van maken. Weet niet eens wat ik me erbij moet voorstellen. 😀
 
Dat hoorde ik de sleper zeggen. Een propje is voor Tesla niet voldoende onder garantie. Meer kan ik er ook niet van maken. Weet niet eens wat ik me erbij moet voorstellen. 😀
Misschien dat (inwendig) foam de reden is voor terughoudendheid?
En uiteraard wel goed opletten op welke plek de lekkage zit maar dat is voor elke banden rep. van toepassing.

Zo iets gebruik ik (van een ander merk maar zelfde principe)

Voor ca. Euro 10 tot 15,-- hoef je het niet te laten, het grote voordeel is dat je direct weer verder kunt (gaat sneller als een band wisselen)

Maar wel een beetje off topic oplossing (geen service meer nodig 😅 )
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
De fabrikanten/importeurs willen bij hun officiele pechhulp geen enkel risico nemen, en de dealers verkopen liever een nieuwe band dan dat ze een prop van een knaak schieten natuurlijk.
Er zijn zelfs merken waar je bij een lekke band direct naar de dichtstbijzijnde dealer gebracht wordt, en waar bv de ANWB als ingehuurde pechhulpdienst zelf geen band mag vervangen, ook niet in de nacht of het weekend……auto naar dealer, meer niet. En soms zelfs geen vervangend vervoer dan, want lekke band wordt gezien als user error….
 
Vandaag weer eens gemerkt hoe beroerd het gesteld is met het SeC in Eindhoven. Vorige week de auto gebracht voor reparatie van door Tesla zelf veroorzaakte schade want de auto moest toch binnenkomen vanwege een sleutel die vervangen moest worden. Eerst duurt het ruim een week om een achterscherm te vervangen en vervolgens blijkt er een nieuwe afspraak gemaakt te moeten worden voor de sleutel… Na wat geduw is het ineens wel mogelijk om nu een nieuwe sleutel te installeren. Altijd broodje moeilijk daar in Eindhoven, wat een ballentent is dat.
 
Gisteren de eerste ervaring gehad met SeC Zwolle/Wezep. Het vervangen van het kleinste ruitje en het stellen van de lampen.

De afspraak zou 2 uur duren echter met 1 uur waren ze klaar. Dat is altijd goed. Ook de mensen zelf erg vriendelijk.
Helaas is het probleem met de koplampen erger geworden dan beter.

Deze ochtend meerdere malen groot licht gekregen over een stuk van 5 km. Dat is me nog niet eerder overkomen.
Meteen een nieuwe service aangevraagd en dan komt er een mobile service langs. Echter is dit pas op 13 maart.
Voel me gewoon schuldig om de weg op te gaan en al die mede weggebruikers te verblinden.
Wel teleurgesteld na een eerste service afspraak.
 
Instellen kan je toch zelf doen? Kan zijn dat door een software reset ze te hoog staan.

1678344341989.png


Er is een automatische modus, en daarna zou je nog manueel kunnen corrigeren.
 
  • Like
Reactions: Krisja