Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Instellen kan je toch zelf doen? Kan zijn dat door een software reset ze te hoog staan.

View attachment 915629

Er is een automatische modus, en daarna zou je nog manueel kunnen corrigeren.
Het is zeker mogelijk om het zelf te verstellen. Dus zal het vanavond wat naar beneden draaien.
Echter doet Tesla zelf de "Basis" instellingen en zal die daar terug op gaan na een update?
En daarbij had ik verwacht dat ze het beter doen dan ik zelf.

Juist een rede om het bij een service afspraak erbij in te zetten.

Bedankt voor het aangeven. :)
IMG-9826.JPG
 
Ik heb een Mobile Ranger aan huis gehad om de koplampen bij te stellen (links stond te hoog en te ver naar links na een softwareupdate). Ik ben verbaasd over de onzorgvuldige manier waarop dit werd uitgevoerd: de monteur kwam met een Model Y voorrijden en zette deze met de zijkant voor mijn auto. Aan de hand van bestickering op de deuren van de Y werd binnen een minuut de afstelling gecorrigeerd. Nu scheen de zon een beetje en was de lichtbundel nauwwlijks zichtbaar op de witte Y en bovendien stond mijn auto niet helemaal horizontaal. Gevolg: een enorme bak licht op eerste 2 meter voor de auto maar verder zag ik nauwelijks iets. Daarom ben ik de volgende dag naar een industrieterrein hier in de buurt gereden en heb op een mooie vlakke muur met een vlakke ruimte ervoor zelf de lampen ingesteld. Na 5 pogingen en 5 proefritjes was ik tevreden over de lichtbundel en sinds dat moment zie ik zelf genoeg en heb ik geen seinende tegenliggers meer gehad.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
recent voor service onderhoud naar Zaventem geweest (ik woon er vlabij vandaar) en ze hebben daar oa een "retrofit the trunk Lid Harness uitgevoerd en sindsdien heb ik dagelijks problemen met volgende
- kofferdeksel gaat vaak enkel nog open via de app.
- kofferdeskel openen van binnenuit door op het scherm te drukken werkt meer niet dan wel.
- wanneer de autodeuren ontsloten zijn blijvende achterste deuren op slot en kunnen enkel van binnenuit geopend worden.
- wanneer een passagier vooraan wenst in te stappen en het slotje staan op geopend gaat de deur niet altijd meer open

dus een aantal ongemakken die ik niet had voor het bezoek aan het service center.

heb al een reset gedaan maar dit heeft niet geholpen.
 
Lampen afstellen is heel persoonlijk. Bij mijn vorige auto's ging ik altijd met de monteur mee naar binnen om de door mij gewenste afstelling te krijgen. Ik heb zelfs 1 keer gehad dat een monteur de lichtbundel zo laag had afgesteld dat deze net voorbij de motorkap scheen.
 
Lampen afstellen is heel persoonlijk.
Recent nog afgekeurd op de (Belgische) Technische Controle ... NADAT Tesla de lampen had afgesteld ... Herkeuring na herafstellen door Tesla ... Mocht van de medewerker op de keuring de lampen niet zelf lager afstellen hoewel ik hem heb laten zien dat dit mogelijk was (wat hij eerst niet geloofde) ... kan natuurlijk ook geldklopperij van de TC zijn om een BEV te laten terugkomen daar er geen emissie-testen kunnen aangerekend worden ?;)
 
  • Like
Reactions: DM231191
Recent nog afgekeurd op de (Belgische) Technische Controle ... NADAT Tesla de lampen had afgesteld ... Herkeuring na herafstellen door Tesla ... Mocht van de medewerker op de keuring de lampen niet zelf lager afstellen hoewel ik hem heb laten zien dat dit mogelijk was (wat hij eerst niet geloofde) ... kan natuurlijk ook geldklopperij van de TC zijn om een BEV te laten terugkomen daar er geen emissie-testen kunnen aangerekend worden ?;)
Onlangs kwam ik onderstaande manier tegen om zelf de koplampen af te stellen. Ik weet niet in hoeverre dit klopt.
Screenshot_20230320_210502_Samsung Internet.jpg
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Dit is eigenlijk net iets te algemeen. Tesla heeft dit netjes beschreven in de service manual.
Ik heb ook de pdf voor de niet lens koplampen, maar die is blijkblaar te groot om hier te delen.
 

Attachments

  • Headlights - Adjust - Global (Wall Method).pdf
    1.2 MB · Views: 89
Afgelopen dagen (..) is preventief de hele HVAC installatie van mn MYP vervangen. Kwamen ze zelf mee, nadat ik vragen stelde over nog nog steeds aanwezig zijn van het scrollwheel effect (laatst in DE stuiterde ik de hele tijd tussen de lijnen, aangezien je niet recht kon sturen...)

Nieuwe airco lijkt harder te draaien, met meer geluid, eens in de gaten houden.

Enige wat ze dan weer niet hebben gedaan, is iets aan het scrollwheel gevoel gedaan, waarvoor ik hem dus eigenlijk had aangemeld. Daarvroor moet ik dan volgende week terugkomen.

Achja, als dat het oplost.
 
We waren het al van plan, maar na een aantal lange trips (Disney Parijs, Oberhausen etc.) hebben we ook de CCS upgrade laten uitvoeren. Een Ranger kwam langs en was binnen een uur weer vertrokken. Vriendelijke persoon, fijne ervaring. De Ranger nam zelfs nog de moeite en tijd om naar de kofferdeksel te kijken en om een deur iets af te stellen omdat deze niet soepel dicht ging. Met wat meer keuze aan laadmogelijkheden kunnen wij er weer tegenaan.
 
Deze week kwam de melding op de M3 dat de laagspanning batterij moet vervangen worden. Net 4 dagen vóór het verstrijken van de basisgarantie.
Netjes een € 0.0 prijsbestek ontvangen van Tesla. De ranger komt het volgende week aan huis vervangen, Samen met een paar recall puntjes die nog open stonden.
Top service!
Hier is hij dan.
20230404_091117.jpg

Op 20 minuutjes gefikst. Net 3 dagen binnen de garantie gemeld. Gisteren was de garantie verlopen.
kost dus €0,0
 
Last edited:
Mijn S heb ik vanochtend maar weer eens een keertje naar SeC Den Haag gebracht voor het eeuwigdurende probleem met mijn autopilot camera's.
Toen ik aankwam was er geen loaner beschikbaar en stelde de medewerker voor dat ik maar in de lounge zou plaatsnemen. Hij gaf wel aan dat het tot in de middag zou kunnen duren voordat de auto weer klaar zou zijn. Dus toch maar aangedrongen op een andere oplossing.
Een van de mensen van service is met me mee naar huis gereden en hij heeft daarna de auto weer naar Den Haag teruggereden.
En dat was maar goed ook want vanmiddag krijg ik doodleuk een berichtje dat ik mijn auto pas vrijdag om 17 uur weer kan ophalen. Als daarna de problemen uit de wereld zijn dan heb ik er vrede mee, maar tot nu toe is mijn vertrouwen in een goede afloop er nog niet.
Is het probleem uiteindelijk opgelost? En wat was de oplossing?