Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ben vandaag bij T service in Hoofddorp geweest voor een offerte van een schade aan de rechter side skirt.
( Rocker panel al vervangen door Tesla zelf)
Offerte komt uit op €4000, ik moet toegeven dat ik absoluut geen idee heb hoeveel een standaard schade repair normaal kost
maar ik schrok nogal van dit bedrag.
View attachment 964853
T-service doet zelf geen schadereparatie teminste een paar jaar geleden niet. Dus ze gaan ook naar een vriendje en dat kun je zelf ook. Zou dus inderdaad even rondshoppen.
 
En we zijn weer terug in Duiven. Deze keer om de compressor te vervangen. Was het eerst een kraak en een schrapend geluid. Is het deze keer een hard gerateld als de airco aanstaat. Blijkbaar is de compressor stuk. Toch wel jammer.

Met het nieuwe QuikDrop-systeem wat tesla toepast, werd ik alvorens toch nog gebeld. Blijkbaar vanwege het nieuwe systeem wat niet iedereen snapt of begrijpt. Werd mij toch netjes verteld dat het langer kan duren als vooraf word aangegeven en of ik het systeem wel snap.

De reparatie duurt gehele dag en dan zou die klaar zijn. Gelukkig werd me verteld dat er genoeg eetgelegenheid in de buurt is. En ik ga oriëntaals eten om de hoek. Prijs en kwaliteit laat ik zo nog weten

Wat betreft de locatie. En hoop dat ze meelezen.
De Nespresso machine is leuk, maar het spetterde alle kanten op en dat is ook te zien.
De Restroom mag wel een nieuw likje verf gebruiken. De (ik hoop water) vlekken op de muur zijn zeer aanwezig en het lijkt daardoor erg smerig. Ondanks dat het wel schoon is.
 
En we zijn weer terug in Duiven. Deze keer om de compressor te vervangen. Was het eerst een kraak en een schrapend geluid. Is het deze keer een hard gerateld als de airco aanstaat. Blijkbaar is de compressor stuk. Toch wel jammer.

Met het nieuwe QuikDrop-systeem wat tesla toepast, werd ik alvorens toch nog gebeld. Blijkbaar vanwege het nieuwe systeem wat niet iedereen snapt of begrijpt. Werd mij toch netjes verteld dat het langer kan duren als vooraf word aangegeven en of ik het systeem wel snap.

De reparatie duurt gehele dag en dan zou die klaar zijn. Gelukkig werd me verteld dat er genoeg eetgelegenheid in de buurt is. En ik ga oriëntaals eten om de hoek. Prijs en kwaliteit laat ik zo nog weten

Wat betreft de locatie. En hoop dat ze meelezen.
De Nespresso machine is leuk, maar het spetterde alle kanten op en dat is ook te zien.
De Restroom mag wel een nieuw likje verf gebruiken. De (ik hoop water) vlekken op de muur zijn zeer aanwezig en het lijkt daardoor erg smerig. Ondanks dat het wel schoon is.
Oei dat is vervelend. Maar jouw reparatie duurt langer dan 4 uur, dan krijg je toch een leenauto?
 
Ik had dezelfde ervaring met Duiven. Middag er voor gebeld door iemand en daar werd aangegeven dat het systeem nieuw is etc. Ook toen kreeg ik te horen dat het de hele dag duurt i.p.v de max 4 uur uit het bericht en er leenfietsen zijn 🤦‍♂️. Weet niet wie nu precies het nieuwe systeem niet snapt ;) service was verder prima.
 
I went to the Zaventem service center for the very first time.
I was lucky enough to be able to get an appointment for the following morning, having booked it the night before.
Reason: Alignment issues on a one month old Tesla.
Great service, the mechanic was patient, drove the car and even discussed my concerns with me.

It took two hours for the full wheel alignment and steering calibration.

Coffee + Water was provided with comfortable couch/chairs.

Overall, excellent experience!
 
Misschien niet het juiste draadje maar de zoekfunctie leverde niets op.
Ik zou mijn Model 3 eens deftig willen laten uitlijnen door iemand die ervaring heeft met Tesla's uitlijnen.
Waar gaan jullie Belgen voor het uitlijnen van je Tesla?
Waarom voor het uitlijnen ervaring met Tesla's? Als de brug goed is en de monteur weet de opkrikpunten is het uitlijnen met de juiste apparatuur (niet Tesla specifiek) een koud kunstje.
 
Misschien niet het juiste draadje maar de zoekfunctie leverde niets op.
Ik zou mijn Model 3 eens deftig willen laten uitlijnen door iemand die ervaring heeft met Tesla's uitlijnen.
Waar gaan jullie Belgen voor het uitlijnen van je Tesla?
Ik heb bij 4 Belgische bedrijven laten uitlijnen en ze zijn allemaal goed
- Autobanden Sooi Turnhout
- Banden Sooi HB Grobbendonk
- Banden Tom (Niel)
- Tesla SeC Aartselaar
 
  • Like
Reactions: Hayden
Ben vandaag bij T service in Hoofddorp geweest voor een offerte van een schade aan de rechter side skirt.
( Rocker panel al vervangen door Tesla zelf)
Offerte komt uit op €4000, ik moet toegeven dat ik absoluut geen idee heb hoeveel een standaard schade repair normaal kost
maar ik schrok nogal van dit bedrag.
View attachment 964853
Ben net bij ABS Splinter geweest en offerte is €1800 incl tov de offerte van €4800 incl bij T service in Hoofddorp. 😳
 
ABS is inderdaad goed (vianen geweest): nieuwe deur en quicksliver spuiten was 2600,- excl. btw (met leenwagen voor 3 dagen). De deur (vol aluminium) was overigens maar 900,-..... Tesla onderdelen zijn niet zo duur, heb al veel duurdere ICE's gehad qua onderdelen (en aan ICE's kan veel meer stuk gaan).
 
Na 5 jaar met de Model S steeds goeie service ervaringen te hebben gehad, heb ik nu wel een wrange met de gloednieuwe Model Y.

Wagen opgehaald in Drogenbos op 21 september. In de hal waar hij stond kon ik niks verkeerd zie aan de auto. Het regende die dag, thuis ook niks opgemerkt.
Dat weekend stond een weekendje aan de kust gepland. De dinsdag daarna was het goed weer en heb ik de wagen voor de eerste keer een wasbeurt gegeven. Toen vielen volgende zaken me op:
  • In de voorruit zitten er op verschillende plaatsen onzuiverheden tussen de lagen. Zowel langs binnen als langs buiten gepoetst, maar vlekjes blijven.
    IMG_2742.jpeg
  • In het glas van het dak zitten twee smalle, evenwijdige krassen
    IMG_2744.jpeg
Deze zaken lijken mij onmogelijk door het rijden te zijn gebeurd (vooral de voorruit aangezien het defect echt tussen de glaslagen zit).
Direct gemeld via de app.
Op 2 oktober krijg ik bericht dat er onderdelen moeten besteld worden, verder geen vragen.
Op 11 oktober krijg ik bericht in de app dat de onderdelen er zijn en dat ik mijn akkoord moet geven voor de kostenraming --> Maar liefst €2.785. Ik ging uit van garantie aangezien deze defecten al van aflevering moeten aanwezig geweest zijn.
Ik heb gevraagd waarom dit niet binnen garantie valt, en kreeg als antwoord dat er 351km gereden was toen de defecten gemeld zijn via de app. Volgens de service medewerker moeten zulke zaken binnen 160km gemeld worden.

Kan ik hier nog iets mee? Moest ik dus niet naar zee zijn gereden(260km totaal) was dit dus wel gewoon garantie.
Aandringen via de app heeft niet veel zin. Laatste antwoord was:
Best meneer Verbruggen, op 26/09 hade de wagen al 351km. Helaas kunnen wij dit hierdoor niet onder garantie nemen. Mvg-Tesla Antwerpen
 
Na 5 jaar met de Model S steeds goeie service ervaringen te hebben gehad, heb ik nu wel een wrange met de gloednieuwe Model Y.

Wagen opgehaald in Drogenbos op 21 september. In de hal waar hij stond kon ik niks verkeerd zie aan de auto. Het regende die dag, thuis ook niks opgemerkt.
Dat weekend stond een weekendje aan de kust gepland. De dinsdag daarna was het goed weer en heb ik de wagen voor de eerste keer een wasbeurt gegeven. Toen vielen volgende zaken me op:
  • In de voorruit zitten er op verschillende plaatsen onzuiverheden tussen de lagen. Zowel langs binnen als langs buiten gepoetst, maar vlekjes blijven.
    View attachment 981586
  • In het glas van het dak zitten twee smalle, evenwijdige krassen
    View attachment 981590
Deze zaken lijken mij onmogelijk door het rijden te zijn gebeurd (vooral de voorruit aangezien het defect echt tussen de glaslagen zit).
Direct gemeld via de app.
Op 2 oktober krijg ik bericht dat er onderdelen moeten besteld worden, verder geen vragen.
Op 11 oktober krijg ik bericht in de app dat de onderdelen er zijn en dat ik mijn akkoord moet geven voor de kostenraming --> Maar liefst €2.785. Ik ging uit van garantie aangezien deze defecten al van aflevering moeten aanwezig geweest zijn.
Ik heb gevraagd waarom dit niet binnen garantie valt, en kreeg als antwoord dat er 351km gereden was toen de defecten gemeld zijn via de app. Volgens de service medewerker moeten zulke zaken binnen 160km gemeld worden.

Kan ik hier nog iets mee? Moest ik dus niet naar zee zijn gereden(260km totaal) was dit dus wel gewoon garantie.
Aandringen via de app heeft niet veel zin. Laatste antwoord was:
Probeer eens een ander Service Centre. Mijn ervaring is dat ze naar eigen inzicht (en dus willekeur) de boel afhandelen, en dat ze dat bij de verschillende SeCs weten.
 
Na 5 jaar met de Model S steeds goeie service ervaringen te hebben gehad, heb ik nu wel een wrange met de gloednieuwe Model Y.

Wagen opgehaald in Drogenbos op 21 september. In de hal waar hij stond kon ik niks verkeerd zie aan de auto. Het regende die dag, thuis ook niks opgemerkt.
Dat weekend stond een weekendje aan de kust gepland. De dinsdag daarna was het goed weer en heb ik de wagen voor de eerste keer een wasbeurt gegeven. Toen vielen volgende zaken me op:
  • In de voorruit zitten er op verschillende plaatsen onzuiverheden tussen de lagen. Zowel langs binnen als langs buiten gepoetst, maar vlekjes blijven.
    View attachment 981586
  • In het glas van het dak zitten twee smalle, evenwijdige krassen
    View attachment 981590
Deze zaken lijken mij onmogelijk door het rijden te zijn gebeurd (vooral de voorruit aangezien het defect echt tussen de glaslagen zit).
Direct gemeld via de app.
Op 2 oktober krijg ik bericht dat er onderdelen moeten besteld worden, verder geen vragen.
Op 11 oktober krijg ik bericht in de app dat de onderdelen er zijn en dat ik mijn akkoord moet geven voor de kostenraming --> Maar liefst €2.785. Ik ging uit van garantie aangezien deze defecten al van aflevering moeten aanwezig geweest zijn.
Ik heb gevraagd waarom dit niet binnen garantie valt, en kreeg als antwoord dat er 351km gereden was toen de defecten gemeld zijn via de app. Volgens de service medewerker moeten zulke zaken binnen 160km gemeld worden.

Kan ik hier nog iets mee? Moest ik dus niet naar zee zijn gereden(260km totaal) was dit dus wel gewoon garantie.
Aandringen via de app heeft niet veel zin. Laatste antwoord was:
Als het effectief tussen de glaslagen zit, kunnen zij onmogelijk aantonen dat jij iets verkeerd deed. Dit lijkt mij dus onder verborgen gebreken te vallen (zeker in zo'n korte tijdspanne) en bijgevolg dus zeer zeker garantie. Die krassen zijn eventueel door hen nog betwistbaar, even goed trok iemand 2 krassen erin aan de kust = dat weet je in feite zelf ook niet. Tip: als ze het glasdak niet wensen te herstellen, kan je het eventueel nog proberen te verminderen dmv glas-polijsten (dan eerst na te zien als dit mag op dergelijk glas).
 
Als het effectief tussen de glaslagen zit, kunnen zij onmogelijk aantonen dat jij iets verkeerd deed. Dit lijkt mij dus onder verborgen gebreken te vallen (zeker in zo'n korte tijdspanne) en bijgevolg dus zeer zeker garantie. Die krassen zijn eventueel door hen nog betwistbaar, even goed trok iemand 2 krassen erin aan de kust = dat weet je in feite zelf ook niet. Tip: als ze het glasdak niet wensen te herstellen, kan je het eventueel nog proberen te verminderen dmv glas-polijsten (dan eerst na te zien als dit mag op dergelijk glas).
Die vlekken zitten effectief tussen de glaslagen. Ik heb langs de binnen- en buitenkant gepoetst met Nanolex glass cleaner en het komt er niet af. Als ik met mijn vingernagel over de vlekken ga voel ik ook geen oneffenheden.
Die krassen op het dak kan ik inderdaad niet bewijzen dat die er al op zaten bij aflevering. Aan de kust stond ik in ieder geval in een ondergrondse parkeergarage op etage -2 met daar enkel nog een Bentley met Duitse nummerplaat op die etage (gewoonte van met mijn Model S, steeds proberen zo ver mogelijk van andere auto's te parkeren). Sentry heeft in ieder geval niks geregistreerd. Ook een straffe kerel die zo'n mooie rechte krassen kan zetten. Maar inderdaad, niet te bewijzen.