Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Update:
Afgelopen vrijdag ochtend binnengegaan. Via de app melding dat hij omstreeks 15:30 zou klaar zijn. Om 17u dan toch maar gebeld (ze namen zowaar de telefoon op): 'die zal niet voor vandaag zijn, heeft de hele dag staan updaten dus we hebben niets kunnen uitlezen'.
Nadat ik duidelijk maakte dat ik dan toch echt wel een vervangwagen nodig had: 'als je hier voor 17u30 kan zijn kan ik nog wat regelen.' In zeven haasten een model 3 vervangwagen gaan ophalen zodat ik vandaag zou kunnen gaan werken.

.. ja hoor: vervangwagen weigerde te starten, bleef steeds vragen om de keycard op de juiste plaats te houden. Afgelopen weekend geen probleem mee gehad maar dus sinds vanmorgen dit grapje. Sindsdien niet minder dan 16 keer proberen bellen en bericht via de app: simpelweg geen antwoord. Halfuurtje geleden naar garage geraakt dankzij mijn sympathieke buren.

Conclusie van het service center: 'Als de vervangwagen volledig leeg is dan ga je dat moeten betalen dat staat in het contract.' gevolgd door 'Je moet ons ook de kans geven om te antwoorden ik zit hier alleen voor de hele provincie.'
De wagen is uiteraard niet leeg, dus die moeten ze nog komen slepen. Voor de zekerheid toch maar een filmpje gemaakt met de resterende range (de wagen is immers gewoon vrij toegankelijk).

Van de waslijst aan problemen:
- klikkend geluid van de ophanging: 'we hebben extra isolatie geplaatst vooraan, het kwam van daar' (twijfels)
- regen in de cabine: 'geen probleem gevonden, graag nog is een filmpje maken' (doen we)
- stuck on update: 'manueel geïnstalleerd, FSD probleem opgelost en getest' (er is inderdaad een update gedaan, probleem van parkeerassistent laden en FSD zijn er gewoon nog steeds)

Samenvattend: opnieuw enkel frustraties, geen enkele oplossing en een ondermaatse service. Volgende tickets worden al aangemaakt. En ohja, een nieuwe voorruit heb ik ook nog steeds niet want die is simpelweg niet beschikbaar. Daar had het service center volgende commentaar op: 'Nog nooit gehoord, dat kan max een weekje duren.' Blijkt dat ik gewoon voor mijn plezier service afspraken maak..
 
Bij Tesla serviceverzoek ingediend voor mijn kapotte laadpoort met videos en fotos. Monteur komt ter plekke maar heeft geen pin carrier meegenomen (die was wel nodig volgens de foto's vond hij ook). Monteur vertrekt weer en voegt pin carrier toe aan de offerte + nog eens 1,3 uur. Na een paar dagen heen-en-weer mailen haalt Tesla er een uur af want inderdaad dubbel geteld werk. Nu kan ik geen afspraak meer inplannen in de app. Gebeld en hun mobiele monteur neemt eind deze maand afscheid en dus moet ik zelf naar Tesla Eindhoven rijden...
Het gaat vooral om de vele energie die al dat gedoe kost.
Dit dus :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: slk-A4
Afgelopen woensdag hebben we de levering gehad van een nieuwe MX. Dag ervoor werd ik gebeld met de mededeling dat er een beschadiging zit op de achterklep. Is een deuk, waarschijnlijk ontstaan bij transport. Mij werd de keuze voorgelegd: een nieuwe afleverdatum een paar maanden later, want er zou een nieuwe klep bestel moeten worden. Of toch de woensdag levering doen en een nieuwe klep laten zetten op een later moment bij een SeC in de buurt . Ik heb gekozen voor het laatste.

Woensdag: bij inspectie bleek naast schade op de achterklep ook schade te zijn aan de bumper. Sierlijsten links en rechts achter staken te veel uit, maar viel binnen hun gestelde marges (helaas). Verder zat er ook een yoke in ipv bestelde normale stuurwiel. Verder waren ter plekke nog wat krasjes en vlekken weggepoetst. Alles was op te lossen werd beloofd, op de sierlijsten na.

Nu: Tesla gaat volgende week mijn stuur vervangen, dat is top. Voor de achterklep en bumper bieden ze nu kosteloze reparatie aan ipv vervanging. Hier ben ik nu boos over. Dit is ten eerste niet wat afgesproken is. Ten tweede betekent bij reparatie dat ik een nieuwe auto met schade heb gekocht. Overdrijft ik nu? Iemand anders soortgelijke ervaringen?
 
Afgelopen woensdag hebben we de levering gehad van een nieuwe MX. Dag ervoor werd ik gebeld met de mededeling dat er een beschadiging zit op de achterklep. Is een deuk, waarschijnlijk ontstaan bij transport. Mij werd de keuze voorgelegd: een nieuwe afleverdatum een paar maanden later, want er zou een nieuwe klep bestel moeten worden. Of toch de woensdag levering doen en een nieuwe klep laten zetten op een later moment bij een SeC in de buurt . Ik heb gekozen voor het laatste.

Woensdag: bij inspectie bleek naast schade op de achterklep ook schade te zijn aan de bumper. Sierlijsten links en rechts achter staken te veel uit, maar viel binnen hun gestelde marges (helaas). Verder zat er ook een yoke in ipv bestelde normale stuurwiel. Verder waren ter plekke nog wat krasjes en vlekken weggepoetst. Alles was op te lossen werd beloofd, op de sierlijsten na.

Nu: Tesla gaat volgende week mijn stuur vervangen, dat is top. Voor de achterklep en bumper bieden ze nu kosteloze reparatie aan ipv vervanging. Hier ben ik nu boos over. Dit is ten eerste niet wat afgesproken is. Ten tweede betekent bij reparatie dat ik een nieuwe auto met schade heb gekocht. Overdrijft ik nu? Iemand anders soortgelijke ervaringen?
Dat is gewoon te veel *sugar* voor een auto van 100k+. Ik zou proberen terug te geven.
 
Goh, ik denk dat sommige mensen heel wat extreems verstaan onder schade.

Laat me duidelijk wezen: schade is niet leuk, zeker niet op een nieuwe wagen.

Maar denk niet dat alle auto's die "schadevrij" worden aangeboden niet wat parkeerschade en steenslagschade hebben bijgewerkt.

Ik zou persoonlijk niet zo moeilijk doen over een deuk, en zelfs wat lakschade valt perfect bij te werken, vaak beter dan hoe het in de fabriek was.

Dat je een yoke kreeg terwijl je een stuur had besteld vind ik wel slordig. Beetje zoals ik mijn eerste auto, een Ford Focus, ook op de verkeerde wielen geleverd kreeg. Werd dan wel onmiddellijk opgelost door de wielen van een andere auto te pikken, maar netjes is het niet.
 
Vergis je niet in het schadeherstel traject van Tesla. Spuiten doen ze niet zelf, en de genomen foto's tijdens de delivery zijn niet voldoende. Dus nogmaals naar een SeC op de schade op te nemen.

Mijn MX is begin sept afgeleverd met schade. Eind Dec staat de afspraak om deze op te lossen. Ik verwacht concreet pas in jan 2024 in een schadevrije auto te rijden.

Achteraf zou ik niet zo snel meer kiezen voor delivery met schade denk ik.
 
Achteraf zou ik niet zo snel meer kiezen voor delivery met schade denk ik.
Hangt ook van de omstandigheden af. Ik heb mijn MX afgehaald op 30/6 want op 1/7 had je geen 20000 credits en 3 jaar gratis superchargen meer. De trunk lid heeft bovenaan wat lakschade. Zal wel hersteld worden, gaat via een externe carrosserie en da's geen probleem want die hebben daar meer ervaring mee dan een SeC. Carrosserie is een heel ander vak dan dingen van de parts catalog inschroeven.
 
Dat is gewoon te veel *sugar* voor een auto van 100k+. Ik zou proberen terug te geven.
Geen garantie dat de volgende vlekkeloos verloopt -_- en geen goed alternatief
Er had dus wellicht al iemand eerder de wagen geweigerd.
De yoke zat op alle wagens die dag... ook iemand anders tegengekomen die het niet had besteld. Maar lijkt me sterk gezien het proces...
Bij vervanging achterklep is het ook een schadewagen hoor. Die moet ook gespoten worden.
Had ik al begrepen van de schadebedrijf... Ik berust me hierin. Altijd wat met aflevering van Tesla
 
Verschil is dat je het nu wel weet. Bij legacy merken vangen ze dit beter af van te voren dat is waar. Toch echt meerdere keren na een paar jaar erachter gekomen dat delen van de auto waren overgespoten. Als het goed gedaan is doet niemand daar moeilijk over.
Kennis van me werkte bij een ander automerk. De auto's op de trailer rijden.

1) De auto's rijden vaak nooit zo hard als die eerste kilometers, en 2) het op de trailer rijden gaat soms eens mis.

Geen van die auto's gaat op het schroot. Elk merk heeft een goed team van "repair" mensen die alle deukjes, lakfouten en anderen herstellen. En wat men niet ziet op de fabriek, ziet hopelijk de dealer wel. En de dealer? Die maalt er vaak niet echt om dat een auto 2 weken op het terrein staat. Maar bij Tesla, waar het hele terrein vol staat met nieuwe auto's op het einde van het kwartaal, scheelt dat wel wat.

Enkele jaren terug was er een sterke hagelbui op het terrein van Ford Genk. Werden circa 3500 auto's beschadigd. Allemaal lekker uitgeleverd na herstellingen.

 
  • Like
Reactions: RobsEV
Service-ervaring: met het terug plaatsen van de afdekplaat van de trekhaak een pinnetje afgebroken. Jammer genoeg levert Tesla niet het pinnetje apart. Grappig genoeg leveren ze wel de hele afdekplaat en 2 pinnetjes voor €11.
Hoe bestel je onderdelen bij Tesla? Voor 11€ wil ik wel eens experimenteren om er 1 aan te passen zodat hij kan gemonteerd worden als de trekhaak er op zit. Gat voor de trekhaak en gat voor de stekker.
 
Hoe bestel je onderdelen bij Tesla? Voor 11€ wil ik wel eens experimenteren om er 1 aan te passen zodat hij kan gemonteerd worden als de trekhaak er op zit. Gat voor de trekhaak en gat voor de stekker.
Email van Aartselaar Tesla SeC [email protected] met uw vin nummer en eventuele parts nummer (als je niet weet, kan je gewoon zeggen wat je zoekt en hij zal aan hand van VIN weten of ze past of niet)

Heel vriendelijke en behulpzame Lead part advisor Gert