Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen woensdag hebben we de levering gehad van een nieuwe MX. Dag ervoor werd ik gebeld met de mededeling dat er een beschadiging zit op de achterklep. Is een deuk, waarschijnlijk ontstaan bij transport. Mij werd de keuze voorgelegd: een nieuwe afleverdatum een paar maanden later, want er zou een nieuwe klep bestel moeten worden. Of toch de woensdag levering doen en een nieuwe klep laten zetten op een later moment bij een SeC in de buurt . Ik heb gekozen voor het laatste.

Woensdag: bij inspectie bleek naast schade op de achterklep ook schade te zijn aan de bumper. Sierlijsten links en rechts achter staken te veel uit, maar viel binnen hun gestelde marges (helaas). Verder zat er ook een yoke in ipv bestelde normale stuurwiel. Verder waren ter plekke nog wat krasjes en vlekken weggepoetst. Alles was op te lossen werd beloofd, op de sierlijsten na.

Nu: Tesla gaat volgende week mijn stuur vervangen, dat is top. Voor de achterklep en bumper bieden ze nu kosteloze reparatie aan ipv vervanging. Hier ben ik nu boos over. Dit is ten eerste niet wat afgesproken is. Ten tweede betekent bij reparatie dat ik een nieuwe auto met schade heb gekocht. Overdrijft ik nu? Iemand anders soortgelijke ervaringen?
Na de ellendige aflevering heb ik in de tussentijd last gehad van niet goed werkende sensoren. Objecten voor en achter werden niet aangegeven. Na de nieuwe vision update gelukkig wel opgelost.

Afgelopen vrijdag is mn MX weggesleept naar de SeC. Display gaf 'rear motor disabled' aan en deed niets meer. Gelukkig stond het nog op de oprit en was ik niet op de snelweg oid.

Nu moet alle communicatie via de chat. Met de vraag of de wagen al bij de SeC gearriveerd is en of ik een leenauto kan krijgen krijg ik heel summier antwoord (auto was er niet en dus krijg je geen leenauto). Even een potje kwaad geworden op de chat en gezegd dat ze wat meer klantvriendelijker mogen communiceren met alle mankementen in ruim 2 maanden de MX in bezit hebben. Volgende chat werd wel weer vriendelijker gereageerd met aanvullingen als: 'we doen er alles aan' 'laten zo snel mogelijk weten' etc etc.

Echt bizar dit. Ik heb nog nooit zoveel 'werk' gehad aan een nieuwe wagen. Zelfs niet bij de vorige Tesla modellen!! Kan ik ergens klagen en zou het iets uit maken?? 😭
 
Woensdagochtend 8.30am
Was er bij mij een recall actie gebeurd met vervangen van B-pillar camera's & Front camera via Tesla ranger service
Tijdens het service moesten de B-pillars (half) losgemaakt worden om de camera's te vervangen


Woensdagavond 6.00pm
Wanneer ik ging vertrekken vanuit werk, bleek dat de hoek van mijn raam bij openen van mijn voordeur vast te komen zitten aan een B-pillar plastiek...
Doordat het vastzit en dan losgeraakt...vliegt de deur met enorme kracht bijna tegen de garage muur
Dus had ik de ranger gebeld met melden ivm het issue

Donderdagochtend 8.30am
Kwam ranger snel langs om het te fixen en na een half uur is het gefixed
Na paar keer openen en dicht om te testen dat het wel gefixed is (yay...)

Donderdag middag
feedback gegeven via tesla app dat ik tevreden is van het service

Donderdagavond 5.30pm
Vertrekken van werk en deur werkt nog goed (yay again BUT...)

Donderdagavond 6.00pm
Snel iets gaan halen bij een supermarkt na een ritje van 100km op de hobbelige wegen van België
Bleek dat het openen van de deur issue nog erger is geworden en gaat het deur 2cm open nadat die vastzit aan het plastiek...veel te vroeg victory geroepen tijdens ochtend...

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen...want de service van recall is gearchiveerd door tesla...

 
In de falcon wings.
Ja en daar heb ik nu al wat issues mee gehad. Phantom objects waardoor de deur maar een stukje opent. Eerst aan de ene kant: sensoren door SeC opnieuw gekalibreerd. Na 1 dag weer zelfde problemen. 8 vd 10 keer gaat deur niet goed open. 2 weken geleden sensoren daarom vervangen. Sindsdien geen problemen meer. Maar je gelooft het niet. Na een week zelfde issue aan de andere kant (die eerder goed werkte). Volgende week worden nu daar ook de sensoren in de FWD vervangen. Lastig allemaal. Heb je een nieuwe auto en sta je om de haverklap in de SeC. Is nu mijn 2e Tesla en blijf het super auto's vinden, maar dit haalt wel een klein beetje van het plezier eraf helaas.
 
Ja en daar heb ik nu al wat issues mee gehad. Phantom objects waardoor de deur maar een stukje opent. Eerst aan de ene kant: sensoren door SeC opnieuw gekalibreerd. Na 1 dag weer zelfde problemen. 8 vd 10 keer gaat deur niet goed open. 2 weken geleden sensoren daarom vervangen. Sindsdien geen problemen meer. Maar je gelooft het niet. Na een week zelfde issue aan de andere kant (die eerder goed werkte). Volgende week worden nu daar ook de sensoren in de FWD vervangen. Lastig allemaal. Heb je een nieuwe auto en sta je om de haverklap in de SeC. Is nu mijn 2e Tesla en blijf het super auto's vinden, maar dit haalt wel een klein beetje van het plezier eraf helaas.
Kan soms ook gewoon aan vuil op de deur liggen.
 
Kan soms ook gewoon aan vuil op de deur liggen.
klopt zelf ook aan gedacht, maar ook na vers uit de wasstraat soms deze problemen. En waarom zou de deur dan wel deels openen (25-30%)
8 vd 10 keer maakt het dan ook heel onpraktisch. Kids wilde niet meer met de auto mee omdat ze telkens onder een half geopende deur moesten kruipen of lang wachten op de manual override om te openen.