Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb schade gemaakt aan mijn wielophanging/besturing en dat heeft geresulteerd in een lange lijst met foutcodes en o.a. zware en nerveuze besturing, verkeerde uitlijning, geen cruise control, geen regen braking, geen emergency braking, etc.
Ik heb een afspraak gemaakt bij Tesla maar die adviseren mij om naar een geauthoriseerde Tesla bodyshop te gaan. Ik vraag me echter af of die me wel kunnen helpen want er is helemaal geen schade aan de carosserie en ik zie dat schadebedrijf ook niet makkelijk de elektronische problemen verhelpen.
Wie heeft ervaring met een vergelijkbare schade?
 
Ik heb schade gemaakt aan mijn wielophanging/besturing en dat heeft geresulteerd in een lange lijst met foutcodes en o.a. zware en nerveuze besturing, verkeerde uitlijning, geen cruise control, geen regen braking, geen emergency braking, etc.
Ik heb een afspraak gemaakt bij Tesla maar die adviseren mij om naar een geauthoriseerde Tesla bodyshop te gaan. Ik vraag me echter af of die me wel kunnen helpen want er is helemaal geen schade aan de carosserie en ik zie dat schadebedrijf ook niet makkelijk de elektronische problemen verhelpen.
Wie heeft ervaring met een vergelijkbare schade?
Als het stuurstangen en ophanging is, dan kan het SeC je helpen. Heb je iets van het chassis geraakt, is het voor een bodyshop.
 
Ik heb schade gemaakt aan mijn wielophanging/besturing en dat heeft geresulteerd in een lange lijst met foutcodes en o.a. zware en nerveuze besturing, verkeerde uitlijning, geen cruise control, geen regen braking, geen emergency braking, etc.
Ik heb een afspraak gemaakt bij Tesla maar die adviseren mij om naar een geauthoriseerde Tesla bodyshop te gaan. Ik vraag me echter af of die me wel kunnen helpen want er is helemaal geen schade aan de carosserie en ik zie dat schadebedrijf ook niet makkelijk de elektronische problemen verhelpen.
Wie heeft ervaring met een vergelijkbare schade?
Je bent bij een bodyshop echt wel in goede handen. Vaak halen die tesla's nog veel verder uit elkaar dan Tesla zelf met goede expertise. Ik zou me daar geen zorgen over maken. Ik heb in Tilburg bij een bodyshop een model X zien staan die echt gigantisch veel schade had maar waar het vanwege bijtelling loonde om deze toch nog op de temaken. Dit wordt uiterst professioneel gedaan!
 
Vandaag bij Tesla Aartselaar langsgeweest voor een nieuwe sleutelkaart. Opmerking van Tesla medewerker : Ik heb geen tijd om u te helpen, te druk , u moet via de webshop te bestellen . Nog even meegegeven dat ik gewoon een kaartje nodig heb, helaas . Ondertussen al 4 Tesla's gekocht, betwijfel of de volgende weer één gaat zijn. Kaarten op webshop : > stock = 0 . Daar sta je dan . Service is echt onder het vriespunt
 
  • Informative
Reactions: Nick-m and Hbrink
Vandaag bij Tesla Aartselaar langsgeweest voor een nieuwe sleutelkaart. Opmerking van Tesla medewerker : Ik heb geen tijd om u te helpen, te druk , u moet via de webshop te bestellen . Nog even meegegeven dat ik gewoon een kaartje nodig heb, helaas . Ondertussen al 4 Tesla's gekocht, betwijfel of de volgende weer één gaat zijn. Kaarten op webshop : > stock = 0 . Daar sta je dan . Service is echt onder het vriespunt
Oude manier van denken. Het service center is geen dealer. Je doet ze geen plezier door bij hen te kopen. Je doet ze ook geen pijn door geen volgende Tesla meer te bestellen. Schiet een service request in en ze sturen er 1 op. Dan moet niemand zijn werk onderbreken en moet jij je huis niet uit.
In de webshop bestellen is sowieso voor iedereen het eenvoudigst.
 
Oude manier van denken. Het service center is geen dealer. Je doet ze geen plezier door bij hen te kopen. Je doet ze ook geen pijn door geen volgende Tesla meer te bestellen. Schiet een service request in en ze sturen er 1 op. Dan moet niemand zijn werk onderbreken en moet jij je huis niet uit.
In de webshop bestellen is sowieso voor iedereen het eenvoudigst.
Maar wel frappant dat die voorraad in de webshop niet op orde is.
Gemini wieldoppen set: twee weken geleden en nu nog: 'niet op voorraad'.
In Utrecht gewoon 4 sets aanwezig.
 
Vandaag bij Tesla Aartselaar langsgeweest voor een nieuwe sleutelkaart. Opmerking van Tesla medewerker : Ik heb geen tijd om u te helpen, te druk , u moet via de webshop te bestellen . Nog even meegegeven dat ik gewoon een kaartje nodig heb, helaas . Ondertussen al 4 Tesla's gekocht, betwijfel of de volgende weer één gaat zijn. Kaarten op webshop : > stock = 0 . Daar sta je dan . Service is echt onder het vriespunt
Ja is jammer maar ook bij het SeC zal er dus geen stock zijn. En als zij het bestellen, moet je er alsnog om langs gaan.
 
Je bent bij een bodyshop echt wel in goede handen. Vaak halen die tesla's nog veel verder uit elkaar dan Tesla zelf met goede expertise. Ik zou me daar geen zorgen over maken. Ik heb in Tilburg bij een bodyshop een model X zien staan die echt gigantisch veel schade had maar waar het vanwege bijtelling loonde om deze toch nog op de temaken. Dit wordt uiterst professioneel gedaan!
Gisteren heeft een forumlid de auto op de brug bekeken. Je kan het linker voorwiel met een vrij hangend wiel nauwelijks draaien, maar met de stuurstang los gekoppeld gaat dat weer makkelijk. Zijn conclusie is is voor 99% dat het stuurhuis is beschadigd en vervangen moet worden. Voor de rest is er niks te zien van schade.
Donderdag maar eens luisteren wat het schadebedrijf er van zegt.
Ik heb al wel een prijs op gevraagd bij Tesla wat een nieuw stuurhuis kost: €3.385 inclusief demontage/montage/uitlijnen en inclusief BTW. Vreemd vind ik wel dat ze voor het uitlijnen ruim €300 rekenen maar voor de demontage en montage van het stuurhuis slechts €160.
 
Vandaag bij Tesla Aartselaar langsgeweest voor een nieuwe sleutelkaart. Opmerking van Tesla medewerker : Ik heb geen tijd om u te helpen, te druk , u moet via de webshop te bestellen . Nog even meegegeven dat ik gewoon een kaartje nodig heb, helaas . Ondertussen al 4 Tesla's gekocht, betwijfel of de volgende weer één gaat zijn. Kaarten op webshop : > stock = 0 . Daar sta je dan . Service is echt onder het vriespunt
Defecte sleutel bij een Volvo:
Telefoon: mijn sleutel werkt niet meer deftig: kom eens langs met al uw sleutels voor een diagnose. Ik maak een afspraak op datum X.
Datum X: ik zie geen afspraak in de agenda. Niet zeker of we tijd hebben. We gaan proberen. 2 uur later: sleutel is defect, we hebben een nieuwe besteld, we bellen U als die binnen is, want dat is niet op voorraad. Volgende keer: zeker alle sleutels mee brengen.

Weken gaan voorbij.
Telefoon: is mijn sleutel al binnen? Ik kijk eens in het dossier: ik zie hier niks staan hoor...
Kan U dan eens kijken naar de laatste interventie, U heeft me gezegd dat er een sleutel besteld wordt.
Ik kijk even, maar vind niks op datum van X. Graag nog even langs komen zodat we het juiste stuk bestellen.
Ik kan U een afspraak geven op Y (Dikke week verder)
Datum Y: weer 2 uur in de wachtzaal gezeten.
De sleutel wordt besteld, we bellen U.

Niemand belt, dus toch maar eens langs gegaan op weg van werk naar huis (ik had alle sleutels bij)

Ik kom aan rond 17h. Ja, uw sleutel is binnen, maar de chef mechanieker is al naar huis, en de andere die hier nog zijn kunnen dat niet.
Dus... een week of 2 later is het dan eindelijk gebeurd. Factuur was 375€ overigens.



Wat had ik graag een sleutelkaartje via de website besteld voor 35€, en dat dan in 10 seconden aan de auto toegevoegd...
 
Ik moet vandaag mijn auto weer halen. Van alle klachten die ik wilde laten oplossen is er één gelukt. Het vastklikken van een deurpaneel. Ik had aangegeven dat de auto meldt dat superchargen heel langzaam moet bij lage temperaturen, doordat de accu niet verwarmd kan worden doordat de heater niet beschikbaar is. Een bepaalde foutcode. Ik heb er een foto van gestuurd. In het overzicht van de service krijg je dan te zien dat de heater vervangen dient te worden. Nu haal je de auto op na een reparatie die ook nog extra land duurt en blijkt het niet opgelost doordat onderdeel niet op voorraad is. Terwijl dat dus precies hetgene is dat ze zelf van tevoren nodig denken te hebben. Echt super fijn met een rit naar de Alpen dit weekend. Super geregeld.
 
Ik moet vandaag mijn auto weer halen. Van alle klachten die ik wilde laten oplossen is er één gelukt. Het vastklikken van een deurpaneel. Ik had aangegeven dat de auto meldt dat superchargen heel langzaam moet bij lage temperaturen, doordat de accu niet verwarmd kan worden doordat de heater niet beschikbaar is. Een bepaalde foutcode. Ik heb er een foto van gestuurd. In het overzicht van de service krijg je dan te zien dat de heater vervangen dient te worden. Nu haal je de auto op na een reparatie die ook nog extra land duurt en blijkt het niet opgelost doordat onderdeel niet op voorraad is. Terwijl dat dus precies hetgene is dat ze zelf van tevoren nodig denken te hebben. Echt super fijn met een rit naar de Alpen dit weekend. Super geregeld.
Bekijk het een beetje positief...
Als je in D goed door duwt, dan blijft de batterij vanzelf warm, en het gaat echt niet koud zijn.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Sorry, ik moest het even kwijt. Koud wordt het inderdaad niet en ik zal de accu wel op temperatuur proberen te houden door wat steviger te rijden.
Die frustratie had ik bij al mijn vorige wagens ook
Afspraak omdat de cruise control hendel kapot is. Bij het ophalen:
-“Hij is inderdaad kapot, hij is besteld, kunnen we een nieuwe afspraak maken voor de montage?”
-“Zeker, ik heb echt niets anders te doen dan mijn auto binnen brengen, meer nog, daarvoor heb ik hem gekocht”
 
Ah ja... Mijn Audi...

Klacht: "mijn snelheidsmeter is kapot"
Dealer: "breng 'm binnen 2 weken binnen"
2 weken later laat ik 'm achter bij de dealer
2 dagen later kom ik 'm terug halen: "inderdaad meneer, de snelheidsmeter is kapot. We kunnen dat ding bestellen en is er binnen een maand."

Ik heb nog voor de diagnose moeten betalen, en bij thuis komst zag ik dat het plastic omhulsel van het stuurhuis beschadigd was geraakt door het uithalen en insteken van de defecte snelheidsmeter.
 
Ah ja... Mijn Audi...

Klacht: "mijn snelheidsmeter is kapot"
Dealer: "breng 'm binnen 2 weken binnen"
2 weken later laat ik 'm achter bij de dealer
2 dagen later kom ik 'm terug halen: "inderdaad meneer, de snelheidsmeter is kapot. We kunnen dat ding bestellen en is er binnen een maand."

Ik heb nog voor de diagnose moeten betalen, en bij thuis komst zag ik dat het plastic omhulsel van het stuurhuis beschadigd was geraakt door het uithalen en insteken van de defecte snelheidsmeter.

Ach ja, het had ook de sensor of een zekering kunnen zijn 😅
 
Ah ja... Mijn Audi...

Klacht: "mijn snelheidsmeter is kapot"
Dealer: "breng 'm binnen 2 weken binnen"
2 weken later laat ik 'm achter bij de dealer
2 dagen later kom ik 'm terug halen: "inderdaad meneer, de snelheidsmeter is kapot. We kunnen dat ding bestellen en is er binnen een maand."

Ik heb nog voor de diagnose moeten betalen, en bij thuis komst zag ik dat het plastic omhulsel van het stuurhuis beschadigd was geraakt door het uithalen en insteken van de defecte snelheidsmeter.
Dat betalen voor de diagnose is bij Tesla niet anders. Ik moest 260 euro betalen voor de diagnose dat het inderdaad de heater is. Ook nog 200 euro voor een diagnose dat de druksensor van de passagiersstoel inderdaad niet werkt (ook dit was van tevoren al aangegeven) en besteld moet worden. En dan nog 25 euro voor hetgene wel is gelukt namelijk het vastklikken van een deurpaneel. Uurtarief is inmiddels 130 euro ex BTW.