Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sla je slag: model X P100D voor € 102.700

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen opgehaald, de P100D... Bizar, wat een apparaat en wat een acceleratie:)

Eigenlijk maar 2 minpuntjes: kenteken achter zit niet helemaal recht (wat een prutser is dat geweest;-) en de geluiden vd parkeersensoren doen het (nog) niet. Heeft iemand de gouden tip?

View attachment 390593
Softreset. Beide scrollwieltjes ingedrukt houden. Wel geluid van richtingaanwijzer en Autopilot?
 
kenteken achter zit niet helemaal recht (wat een prutser is dat geweest;-)
Was bij mijn S ook. Is heel makkelijk te stellen want de schroefgaten in de bumper zijn af-fabriek recht. Plaathouder gewoon iets stellen. Gefeliciteerd ! Wat een geweld he zo een P100D. Als ik in de S75 rijd denk ik onderhand " mm hier ben ik aan gewend" In onze X P100D "wauwie". En dan is jouw S nog sneller :)
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Was bij mijn S ook. Is heel makkelijk te stellen want de schroefgaten in de bumper zijn af-fabriek recht. Plaathouder gewoon iets stellen. Gefeliciteerd ! Wat een geweld he zo een P100D. Als ik in de S75 rijd denk ik onderhand " mm hier ben ik aan gewend" In onze X P100D "wauwie". En dan is jouw S nog sneller :)
Jaaa, niet normaal... Net voor het eerst de "No I want my mommy" (Herstel; Yes, Bring it on!!) modus uitgetest... Wat een geweld, wat een snelheid, wat een raket. Ik hoop dat alles (aandrijflijnen e.d.) net een tikkeltje zwaarder/sterker uitgevoerd zijn, want anders trek je alles aan bonken lijkt mij... (nu hopelijk alleen de straatstenen)
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Gaaf hoor! Sinds twee weken ook p100d en ongekend wat een snelheid. Wel jammer van dat lange opwarmen bij ludicrous mode, kan je dit versnellen cq op afstand inschakelen? Als ik “even een rondje” wil proberen met vrienden moet ik een uur opwarmen.. :rolleyes:
 
Ben ik toch wel benieuwd. Een bekend probleem bij de X is de shudder; het rammelen van de aandrijfassen bij wat forser optrekken. Het wordt erger als je de vering op very high zet, en minder als je deze op very low zet.

Ik rij een 'gewone' 100D en de lol van wat harder optrekken is wel weg met al dat gerammel en gekraak. Met een passagier erbij hou ik er nog meer rekening mee om rustig op te trekken, om geen slecht beeld over de Tesla te geven.

Maar nu die P's en L's als warme broodjes verkocht zijn vraag ik me toch af, hebben jullie daar nou geen last van? Rammelt er niks bij jullie? Volgens Tesla is het probleem namelijk al twee jaar bekend en is er geen oplossing voor. Met een P of L zou ik toch echt balen als al dat vermogen nooit eens lekker weggezet kan worden zonder dat de auto uit elkaar trilt...
 
Klopt. Het probleem is pure fysica en is niet Tesla-gerelateerd. Overbrenging van draaibeweging met cardan-assen leidt tot versnelling en vertraging bij elke omwenteling in plaats van een constante rotatiesnelheid. Dit is nul als beide perfect in lijn staan en neemt toe naarmate er een hoogteverschil te overbruggen is (tussen de as van het differentieel en de as van het wiel) en er hoekverschillen zijn. Bij fors optrekken gaat de neus de lucht in (en de achtersteven omlaag) waardoor dit hoogteverschil maximaal wordt vooraan en dat trillen wordt gegenereerd. Er was hier op het forum ook een subliem schools filmpje dat dit perfect uitlegt. Maar ik vind het even niet terug.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: robertvg and Karel
Bij de Tesla’s zal de camber van de wielen wellicht vooraan wijzigen (inwaarts ?) als de voortrein van de grond wordt gelicht.
Ik neem aan dat de fabriek toch wel degelijk de uitlijning van de cardankoppelingen heeft geoptimalizeerd ! (Zie uitleg video)
 
Klopt. Het probleem is pure fysica en is niet Tesla-gerelateerd. Er was hier op het forum ook een subliem schools filmpje dat dit perfect uitlegt.

Precies, dat filmpje legt het exact uit. Dat is dus een ontwerpfout die al jaren niet hersteld of aangepast wordt. Vandaar ook mijn vraag, met al die P's en L's moet dat toch niet best zijn en gewoon beschamend als je even wat meer het pedaal intrapt? Nog los van de waarschijnlijkheid dat je banden sneller/verkeerd slijten door op low/very low te rijden om dit gerammel te voorkomen. Neemt iedereen dat voor lief of is het in nieuwere modellen toch minder?
 
Precies, dat filmpje legt het exact uit. Dat is dus een ontwerpfout die al jaren niet hersteld of aangepast wordt. Vandaar ook mijn vraag, met al die P's en L's moet dat toch niet best zijn en gewoon beschamend als je even wat meer het pedaal intrapt? Nog los van de waarschijnlijkheid dat je banden sneller/verkeerd slijten door op low/very low te rijden om dit gerammel te voorkomen. Neemt iedereen dat voor lief of is het in nieuwere modellen toch minder?
Bij mij is het vervangen. Sindsdien geen last meer van .
 
Bij mij ook vervangen, maar nieuwe assen beginnen weer het zelfde geluid te maken. Er zijn mensen waarbij de assen al drie keer vervangen zijn. Tesla heeft een nieuw, verbeterd, ontwerp van de assen klaar. Zou fijn zijn als dat eens in productie gaat, al die vervangingen moet ze handen vol met geld kosten.
 
Of je in 2.8 sec of in 3.2 sec op 100 optrekt is in de sensatie amper een verschil. De achtbaanshock is ook dan gegarandeerd.

Een aantal autoliefhebbers in mijn omgeving rijden 4.0 sec autos. Dan is sub 3 wel leuk om te doen en gevoelsmatig is het zonder ludicrous 3,5sec.

Ik heb het shudder probleem helemaal niet, komt dit later of hebben ze de p verstrvigd tov de 100d?