Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sleutel kopen Model3

This site may earn commission on affiliate links.

Enzo63

Active Member
Apr 21, 2021
1,567
904
NL
Ik ga een sleutel kopen voor mijn geleasde M3. Toch handiger want we staan erg vaak te pielen terwijl we graag willen instappen. Neem aan rechtstreeks kopen bij Tesla en heeft iemand dit kunnen declareren bij de leasemij? Dat laatste, als het kansloos is ga ik er niet om vragen, hieraan gaan we ook niet failliet; de 13e maand komt eraan! :cool:
 
Bijzonder. Dat is mijn ervaring niet. In tegendeel. Het werkt gewoon altijd. In honderd procent van de gevallen.

Welke telefoon heb je? En waar draag je hem?
Samsung Galaxy S9. Als ik er geen problemen mee zou hebben zou ik geen 180 euro uitgeven aan een sleutel. Vooral als ik van binnen naar de oprit loop gaat het mis. Niet elke dag maar wel een paar keer per week. Ik dacht altijd dat het aan de wifi lag maar dat kan volgens mij niet eens.

Meestal in de hand.
 
Samsung Galaxy S9. Als ik er geen problemen mee zou hebben zou ik geen 180 euro uitgeven aan een sleutel. Vooral als ik van binnen naar de oprit loop gaat het mis. Niet elke dag maar wel een paar keer per week. Ik dacht altijd dat het aan de wifi lag maar dat kan volgens mij niet eens.

Meestal in de hand.
Tesla en Apple/iPhone werkt goed samen, sinds ik een iPhone heb kan ik me niet herrinenrne dat ik in de regen sta te wachten totdat de deur open gaat, hiervoor had ik een android telefoon en toen stond ik vaker voor een gesloten deur dan dat de deur voor me open ging.
Als je graag een andriod telefoon blijft gebruiken zijn er 2/3 opties:
1.Een key card
2.Een key fob
3.Zorgen dat de Tesla APP nooit gaat slapen op je telefoon. (vaak gelezen dat dit het probleem oplost)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Enzo63
Vooral als ik van binnen naar de oprit loop gaat het mis.

Effe in de app ontgrendelen?...

Schermafbeelding 2021-12-19 om 20.24.07.png
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Tesla en Apple/iPhone werkt goed samen, sinds ik een iPhone heb kan ik me niet herrinenrne dat ik in de regen sta te wachten totdat de deur open gaat, hiervoor had ik een android telefoon en toen stond ik vaker voor een gesloten deur dan dat de deur voor me open ging.
Als je graag een andriod telefoon blijft gebruiken zijn er 2/3 opties:
1.Een key card
2.Een key fob
3.Zorgen dat de Tesla APP nooit gaat slapen op je telefoon. (vaak gelezen dat dit het probleem oplost)
Dank je. Dat ga ik eens proberen. Gelukkig ben ik dus niet de enige. Over 3 maanden krijg ik nieuwe telefoon. Mss toch maar eens overstappen naar iOS!
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Samsung Galaxy S9. Als ik er geen problemen mee zou hebben zou ik geen 180 euro uitgeven aan een sleutel. Vooral als ik van binnen naar de oprit loop gaat het mis. Niet elke dag maar wel een paar keer per week. Ik dacht altijd dat het aan de wifi lag maar dat kan volgens mij niet eens.

Meestal in de hand.
Ik had met een One Plus 8T net hetzelfde voor.
Vaak moest ik mijn scherm ontgrendelen en dan pas kon ik de auto open doen.
Het ging iets beter na alle settings te forceren dat bluetooth op de voorgrond bleef maar dan had ik een battery drain. Met andere woorden veel tijd ingestoken maar op Android geen oplossing.

Nu met iPhone 13 Pro out of the box geen enkel issue en kan ALTIJD de auto openen.
iOS heeft dit toch een stuk beter op orde.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Hoe ontgrendel je dan vanop gelijk welke plaats op aarde je wagen voor iemand die er toegag toe moet hebben?
Het lukt ook via wifi in de app, maar daarnaast dus ook via bluetooth. Het laatste is veel handiger, omdat je zelf niets hoeft te doen.

Hier overigens geen enkel probleem met Android. Gewoon batterijoptimalisatie uitschakelen voor de Tesla-app. Het zal wel iets van batterij verbruiken, maar het is al jaren geleden dat ik nog wakker heb gelegen van de batterij van een gsm.
 
Binnen bluetooth-bereik gebruikt de app bluetooth signaal.
Indien je niet binnen het bluetooth bereik valt ga je gewoon via de API.
Nadeel dan is dat de auto uit zijn slaap moet gebracht worden.

Vaak ontgrendel ik even de auto aan/uit (binnen bluetooth) om hem iets sneller "wakker" te maken om bijvoorbeeld verwarming op te zetten.