Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Slotmechanisme trunk defect, trunk wil niet meer open, tip

This site may earn commission on affiliate links.
kijk! Das weer mooi meegenomen 😊. de reden waarom ik het zelf deed was vooral de uitdaging. als Student onderhield ik mijn auto volledig zelf en dan is het toch af en toe leuk om te kijken of het nog steeds lukt, zolang het tenminste een mechanisch probleem is ik niet onder de auto hoef te gaan liggen.
Mijn vader was zelfs carrossier, zoals we dat in België zeggen (Het Vlaams woordenboek » carrossier).
Ik zou het dus ook wel durven.
Wat mij weerhield is het besteld krijgen van het juiste stuk (en misschien nog eens als er toch nog iets anders kapot was dan eerst gedacht) en het gedoe met de steeds weer afbrekende clips (en weeral een probleem om de juiste te bestellen).
Blijkt nu dat Tesla ook niet weet welk stuk kapot is en gewoon maar de actuator én het slot meteen vervangt. Ik had het oude slot moeten terugvragen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Mijn vader was zelfs carrossier, zoals we dat in België zeggen (Het Vlaams woordenboek » carrossier).
Ik zou het dus ook wel durven.
Wat mij weerhield is het besteld krijgen van het juiste stuk (en misschien nog eens als er toch nog iets anders kapot was dan eerst gedacht) en het gedoe met de steeds weer afbrekende clips (en weeral een probleem om de juiste te bestellen).
Blijkt nu dat Tesla ook niet weet welk stuk kapot is en gewoon maar de actuator én het slot meteen vervangt. Ik had het oude slot moeten terugvragen.
Als iemand er ooit nog een nodig heeft: ze liggen ruim op voorraad bij JD Motorsport Ltd. Ik vond ze via eBay en ze waren op de Franse site goedkoper dan op de uk site.
 
  • Informative
Reactions: Gtech
Hoeveel heb je er nodig? Ik heb er nog wel een paar.
Toevallig ben ik morgen overdag in Breda. Mocht je interesse hebben stuur anders even een pb dan neem ik ze voor je mee.
En dankzij gtech is het nu helemaal af😊. Overigens is de omgekeerde positie van de tweede achterbank ook de perfecte manier om aan je achterklep te sleutelen. Dus met je voeten in het diepe deel van de trunk naar achteren zittend in de bagageruimte
 
Graag gedaan hoor :)

Heb je misschien een link naar Ebay voor dat motortje?
Zekers
Let op dat hij op sommige landen sites van eBay goedkoper kan zijn inclusief verzendkosten. In mijn geval was dat de Franse site
 
  • Like
Reactions: Gtech
Ik rijdt nu tijdelijk een model S en daar “popt“ de frunk wel los maar je krijgt hem niet verder open dan 2-3 cm. Enige mogelijk is om met je vinger echt in het slot te gaan prutsen en dan gaat de frunk verder open. Is hier ook een eenvoudige fix voor?
Had ik ook. WD40 was bij mij de oplossing ivm roestvorming aan de haak van het frunkslot. Nu loopt het weer soepel en opent hij gemakkelijk.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Nu op vakantie ook het probleem dat de auto aangeeft dat de trunk open staat terwijl hij gesloten is. Extra complicatie door een achterbak met 2 MTB's er in. Zie die er maar eens uit te krijgen zo. Maar eens aan het SeC vragen wat dit nu weer moet kosten.