Oooh ik moet nog echt de smart summon uitproberen maar ik zie geen knop in mijn app nog. Morgen even uitzoeken waar het aan ligt...
Vandaag weer wat kilometers gemaakt en inderdaad, wat ik las eerder op deze thread over hoe ver de camera zien/anticiperen is wel storen, bijv dat de auto stel voor om weer naar recht te komen terwijl een vrachtauto kort daarna nog komt, of veel later dan ik merk dat in de verte alle auto een stuk minder snel rijden en dus hij alvast minder snel mag rijden... Ik rij nu altijd met NoA rekening houdend daarmee, dan is het prima te doen, maar je kunt het nog niet echt zelf laten beslissen vind ik, wat dat betref ben ik blij dat er nog een driver confirmation zit voor lane change (dat en soms wilt hij in banen die niet eens open zijn of zo gaan sluiten dus nee bedankt). Ik mag hopen dat de cameras verder zien/kijken in de toekomst, het is toch wel een must voor echte goede FSD lijkt me. Maar ja echt anticiperen is de auto sowieso nog echt niet goed in.
Wat betref de cameras:
Dat vind ik nogal stellig geformuleerd. Hoe weet je dat zo zeker? Ik ken de specificaties niet van de vooruit-camera maar het lijkt me toch handig voor het herkennen van hun omgeving dat ze zo goed op 1m of 120m kunnen focussen, en om in de verschillende licht intensiteit te kunnen goed zien, neem ik aan dat ze niet alleen spelen met de sensorgevoeligheid maar ook met de diafragma, dus met een minimum focus en een kleine diafragma zou de camera nogal wat van de mini druppels kunnen waarnemen. Ik kan op mijn foto-lens namelijk dan wel zien zonder in macro te zitten (met het verschil dat mijn lens een stuk groter is dan de camera van mijn tesla, misschien is dat je punt). En als ze het niet aan de druppel op de vooruit kunnen zien misschien is het aan iets anders af te leiden (bijv dat alle andere auto wel hun ruitenwisser aan hebben, dat de lucht op een bepaald kleur heeft, wie weet
. Ik zeg nooit nooit wat betref technologie!)
Ja was toen in NL maar nu weer in NL gerijden en veel minder last van dus denk eerder dat het aan de laatste update ligt.
LOL wat leuk dat dit genoemd wordt want inderdaad hoe misschien niet kwaadwillend de andere het hebben gezegd het is wel erg te cliché. Maar ja, helaas, lees maar rond op de gemiddelde forum met een hoge ratio aan mannen en zie je dit soort gesprek vaker. Trouwens voor de andere vrouwen die hier meelezen, er bestaat een leuke facebook groep voor vrouwen met Tesla in Europa (PM voor meer info), kom doe mee, het is super gezeillig met kei leuke dames net zo gek als hier op hun Teslas en we hebben er niet eens over de HAF
.
Maar ja ik moet wel toegeven de PAF (partner acceptatie factor, zulllen we het voortaan zo noemen?) kan wel een dingentje zijn. Bij ons thuis ben ik de kostwinner en degene die het meest van auto houdt dus ja, het is mijn auto. Mijn man vind het stiekem wel een gave wagen (want hij is net zo nerdy als ik), maar hij heeft al flink gepest tegen de auto, voornamelijk door mijn rijgedrag. Ik houd van de acceleratie en hij absoluut niet, ik pak graag de bochten een beetje snel (wel veilig!) maar hij vind dat niet grappig, bij tolweg of stoplichten als het veilig is geef ik graag een beetje gas en dat kan hij absoluut niet waarderen, terwijl ik me echt heel erg inhoud als hij met me is - dus ja, gellukig rij ik vaker alleen om een beetje lol mee te hebben. Maar de ergste was een keertje door NoA die met een lage zon 5 keer enorm aan het piepen was omdat hij niets kon zien, ik wou het verder proberen en onderzoeken maar mijn man zei stellig "En nu ga je zelf rijden, dit geeft me absoluut geen vertrouw!!" (en eerlijk gezegd, hij is de verstandigste). Tsja... Dan snap ik ook wel dat het auto soms zo anders is dat het mensen die het minder kennen en als passagier meerijden toch wel een angstig gevoel kan geven. Misschien moet ik hem maar vaker in laten rijden...