Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Hi all,

Ik heb een interessante glitch in V10. Dit is wat er gebeurt en ik ben benieuwd of jullie dit ook ervaren:

- Rijden op autopilot in de file (non-FSD, Model 3 AWD, Aug/2019)
- Open browser op het scherm om te surfen
- Na een paar seconden browsen; foutmelding parkeerhulp niet beschikbaar en alle waarschuwinslampjes (links bovenin scherm) komen aan.
- Auto blijft gewoon rustig doorrijden op autopilot en alles is weer normaal na 10 seconden
 
Hi all,

Ik heb een interessante glitch in V10. Dit is wat er gebeurt en ik ben benieuwd of jullie dit ook ervaren:

- Rijden op autopilot in de file (non-FSD, Model 3 AWD, Aug/2019)
- Open browser op het scherm om te surfen
- Na een paar seconden browsen; foutmelding parkeerhulp niet beschikbaar en alle waarschuwinslampjes (links bovenin scherm) komen aan.
- Auto blijft gewoon rustig doorrijden op autopilot en alles is weer normaal na 10 seconden

Gelukkig heb jij dat ook. Maak ik mij meteen minder zorgen over de hardware in mijn auto.
Heb dit ook sinds V10 een paar keer gehad. Ook al gezien in de wasstraat (zonder AP....)
Websites die 'zwaar' zijn lijken dit probleem te veroorzaken. Ook de rear cam heeft er last van als die site nog open staat. Dat is het beeld zwart, of de frame rate is extreem laag.
 
Over ruitenwissers gesproken... (hoe komt het toch dat we daar de laatste tijd niet over uitgepraat raken? :()

Ik kon eergeisteren heel mooi waarnemen hoe de herkenning van tegenliggers was gesynchroniseerd met de ruitenwissers.
Alleen vlak na een veeg werden auto's herkend. En als de de auto al vlakbij was: na de veeg verscheen hij plots uit het niets in de visualisatie.

Een beter veegalgoritme is dus van cruciaal belang voor een goede werking van AP. Ik snap dus niet waarom ze het ruitenwisseralgortime bij Tesla toch dusdanig hebben afgesteld dat ze met schijnbare tegenzin hun werk doen. Ik zou dan eerder voor de hyperactieve kant kiezen.
 
  • Informative
Reactions: joesgarage
Ruitenwisserautomaat doet het veel beter op de snelweg dan op landelijke wegen. Het lijkt er bij mij op dat als het buitenlicht constant is, de wissers wel alert zijn. Maar op landelijke wegen met veel bomen en wisselingen in de lichtsterkte maakt 'ie er een potje van
 
Hebben meer mensen last van een zwart beeld bij het inschakelen van de achteruit sinds de update naar V10? Regelmatig is het zwart, en moet ik hem opnieuw in R zetten voordat ik beeld krijg
Dit heb ik al vanaf het v9. Soms duurt het wel 10 sec voor dat ik beeld krijg. Ik heb het bij het lijstje gezet voor mijn komende SEC bezoek.
Ondanks dat je overal leest van de hardware versie 3 tov 2.5 niets uit maakt, geloof ik er niet zo in dat hardware die x keer sneller is op dit soort punten niet een betere performance zal geven. Mijn m3 heeft dus nog 2.5 ondanks dat ik FSD heb.
 
Dit heb ik al vanaf het v9. Soms duurt het wel 10 sec voor dat ik beeld krijg. Ik heb het bij het lijstje gezet voor mijn komende SEC bezoek.
Ondanks dat je overal leest van de hardware versie 3 tov 2.5 niets uit maakt, geloof ik er niet zo in dat hardware die x keer sneller is op dit soort punten niet een betere performance zal geven. Mijn m3 heeft dus nog 2.5 ondanks dat ik FSD heb.

Hoe weet je dat je HW2.5 hebt? En wanneer heb je je auto ontvangen?
 
Ondanks dat je overal leest van de hardware versie 3 tov 2.5 niets uit maakt, geloof ik er niet zo in dat hardware die x keer sneller is op dit soort punten niet een betere performance zal geven
Kun je beter wel doen want die 21 keer snelheidsverbetering betreft het neurale netwerk. De general purpose CPU is amper sneller, maar heeft daar ook geen invloed op - dat cameraprobleem heb ik ook al sinds dag 1 net als de rest van de wereld en is een universeel softwareprobleem in de Tesla firmware, ongerelateerd aan performance.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ and Hbrink
Ruitenwisserautomaat doet het veel beter op de snelweg dan op landelijke wegen. Het lijkt er bij mij op dat als het buitenlicht constant is, de wissers wel alert zijn. Maar op landelijke wegen met veel bomen en wisselingen in de lichtsterkte maakt 'ie er een potje van
Het viel mij laatst op wanneer ik op de autosnelweg in het donker op de stukken zonder straatverlichting reed hij amper reageerde op de regendruppels en toen ik op de verlichte stukken kwam deed hij het stukken beter. Tijdens daglicht werken ze wel fatsoenlijk.
Het blijft een gedoe met die ruitenwissers.
 
Hebben meer mensen last van een zwart beeld bij het inschakelen van de achteruit sinds de update naar V10? Regelmatig is het zwart, en moet ik hem opnieuw in R zetten voordat ik beeld krijg
Ik heb dat nooit als je net wegrijdt, maar inderdaad altijd als je een lang stuk gereden hebt en de boel goed warm is (?) Kan wel tot 10 sec. Duren, maar hij komt altijd wel vanzelf zonder resetten.
 
Inmiddels een stuk gereden op een drukke tweebaansweg. Wat opvalt: Je ziet nu de meeste tegenliggers in de animatie (in V9 niks meestal) en de middenlijn wordt nu ook als dubbele lijn getoond. Het viel me wel op dat de animatie van tegenliggers een seconde of zo achterloopt bij de echte wereld. Ik hoop dat hij sneller reageert in geval van paniek stops.
 
Zojuist V10 2019.32.12.1 geïnstalleerd. App vernieuwd zichzelf niet. Smart summon blijft voorlopig USA feestje. Wel Theater met Netflix en Youtube, ook over LTE. In mijn S is het beeld ongeveer het formaat van een normale iPad, dus best klein, maar surround sound is indrukwekkend. In M3 waarschijnlijk mooier met landscape scherm. Verder ook Caraoke, zelfs met Rob de Nijs :))) Autopilot (2.5) moet ik nog testen.