Eerste indrukken van 32.12.2 tov 32.11.1:
- Rijdt net weer wat soepeler
- Uitwijken voor vrachtwagens is wat subtieler (wijkt minder ver uit en doet het niet zo abrupt).
- Wisselen van rijstrook naar links is nog steeds een uitdaging, maar kon me ook een paar keer blij verrassen met een vlotte wissel, bijna uit het boekje.
- Onnodig afremmen bij rijstrookwissel naar rechts is onveranderd, maar verder gaan wissels naar rechts 10x beter dan naar links.
- Of het nieuw is in deze versie, weet ik niet, maar het viel me vanmiddag pas voor het eerst op: afremmen voor een auto die me zojuist had ingehaald. AP 'lockte' op die auto en ging onmiddellijk afremmen om afstand te nemen. En een tamelijk overdreven afstand ook, voor een auto die niet in jouw rijstrook zit.
- Twee bochten in de bebouwde kom die ik altijd op AP neem redt hij meestal tot de helft. Nu moest ik van te voren al afbreken, anders had het een velg gekost. Een onverwachte regressie voor mij, want volgens Musk hadden ze voor Smart Summon juist zoveel getraind op de herkenning van stoepranden.
- Voor het eerst totaal onverwachte paniek meegemaakt. Op een smal viaduct op een recht stuk snelweg, goed weer, daglicht, niks bijzonders en opeens gaf AP er de brui aan: gillende alarmen en een roodflitsend stuur. Ben daar al vaak probleemloos voorbijgereden. Hoop dat het een eenmalige glitch is, en niet een nieuwe 'feature'.
En (niet specifiek voor deze versie) de observatie dat ik al een hele tijd geen phantom brakes meer heb gehad.