Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag!
Klopt het dat bij jullie ook sinds versie 10 in het software menu waar onder andere de switch staat Standaard / Geavanceerd dat er onder staat: "Controleren op software updates.." ?

Ja dat heb ik ook. Als ik hem dan op Standaard zet dan zegt hij wel dat mijn Software up-to-date is. Maar op Geavanceerd blijft hij bij mij ook op Controleren op software updates... staan.
 
Nee, dat valt in de praktijk niet mee want dat zijn m'n eigen ervaringen van NOA waarbij de suggesties vaak onlogisch zijn. Als dat dus zonder confirmation zou zijn dan moet je dus vaak corrigeren.
Nou, gelukkig dat we dan OTA updates hebben zodat zo een problemen opgelost kunnen worden tegen dat NoA ook zonder confirmatie kan werken in Europa.
 
Waze aan voor beste file info, trajectcontroles en flitsers en daar nog Flitsmeister bij op de achtergrond. Hier de standaard bij snelwegritten :)
Waze neem ik enkel nog bij ritten waar file een risico vormt, en alle flitser apps gebruik ik niet meer sinds ik met autopilot rij. Sinds de navigatie upgrade in 2018 is de navigatie in Tesla echt wel goed geworden; Waze is vaak niet beter.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Waze neem ik enkel nog bij ritten waar file een risico vormt, en alle flitser apps gebruik ik niet meer sinds ik met autopilot rij. Sinds de navigatie upgrade in 2018 is de navigatie in Tesla echt wel goed geworden; Waze is vaak niet beter.
Ik kan niet wennen aan het niet hebben van een overzicht. Die file info is zo random. Op de kaart zijn files slecht zichtbaar en je hebt geen idee wanneer de files komen. Daarnaast over gele, oranje lijnen terwijl daar dus helemaal niets staat. De echte files vallen niet meer op. Gisteren gereden met TomTom, die begon al 15 km van te voren om te leiden terwijl google dat pas op het laatste momen zonder duidelijk waarschuwing deed. Zijn er ook navigatie pagina's die je op de browser kan draaien die goed werken? Dus navigatie, geluiden etc? Heb die tesla Waze geprobeerd maar dat is ook behelpen. Weinig instel mogelijkheden en iedere keer weer toestemming geven voor gebruik gps.
 
Ik kan niet wennen aan het niet hebben van een overzicht. Die file info is zo random. Op de kaart zijn files slecht zichtbaar en je hebt geen idee wanneer de files komen. Daarnaast over gele, oranje lijnen terwijl daar dus helemaal niets staat. De echte files vallen niet meer op. Gisteren gereden met TomTom, die begon al 15 km van te voren om te leiden terwijl google dat pas op het laatste momen zonder duidelijk waarschuwing deed. Zijn er ook navigatie pagina's die je op de browser kan draaien die goed werken? Dus navigatie, geluiden etc? Heb die tesla Waze geprobeerd maar dat is ook behelpen. Weinig instel mogelijkheden en iedere keer weer toestemming geven voor gebruik gps.
Gelukkig geven ze allemaal wat anders aan zodat iedereen een andere omleiding neemt :)
 
Ik kan niet wennen aan het niet hebben van een overzicht. .
Waarschijnlijk wel bekend, maar je weet dat je op de standaard navigatie ook het overzicht van start naar bestemming op de kaart kan krijgen? Dit kan door het venstertje met de route-aanwijzingen naar beneden te trekken, waardoor het ook de batterijstatus bij aankomst geeft. Het kan ook door op het icoon rechtsboven te klikken.
 
Waarschijnlijk wel bekend, maar je weet dat je op de standaard navigatie ook het overzicht van start naar bestemming op de kaart kan krijgen? Dit kan door het venstertje met de route-aanwijzingen naar beneden te trekken, waardoor het ook de batterijstatus bij aankomst geeft. Het kan ook door op het icoon rechtsboven te klikken.
Het kan ook door in plaats van naar beneden slepen er op te klikken. Dat vind ik makkelijker dan slepen.
 
Waarschijnlijk wel bekend, maar je weet dat je op de standaard navigatie ook het overzicht van start naar bestemming op de kaart kan krijgen? Dit kan door het venstertje met de route-aanwijzingen naar beneden te trekken, waardoor het ook de batterijstatus bij aankomst geeft. Het kan ook door op het icoon rechtsboven te klikken.
Noord up, helemaal uitgezoomd. Niet echt fijn om mee te navigeren als je een rit van 100km hebt
Ik hoop dat ze dit nog een keer gaan aanpakken. Als ik die gasten in de USA zie met allemaal smartphones op het dashboard kan dat toch niet tesla's filosofie mbt minimalisatie van zijn? ;)
 
In mijn beleving is 2019.32.12.2 weer beter in AP. Soepeler met t file verkeer mee, en vandaag ook gezien hoe hij anticipeerde op iemand die hem er even voor ging gooien. Dat had hij door voordat die ander op mijn baan was.
Ik merk wel dat het gebruik van de browser impact heeft op andere functies. Zoals de camera en AP visualisatie. Zou mooi zijn als ze dat compleet kunnen scheiden.
 
Eerste indrukken van 32.12.2 tov 32.11.1:
- Rijdt net weer wat soepeler
- Uitwijken voor vrachtwagens is wat subtieler (wijkt minder ver uit en doet het niet zo abrupt).
- Wisselen van rijstrook naar links is nog steeds een uitdaging, maar kon me ook een paar keer blij verrassen met een vlotte wissel, bijna uit het boekje.
- Onnodig afremmen bij rijstrookwissel naar rechts is onveranderd, maar verder gaan wissels naar rechts 10x beter dan naar links.
- Of het nieuw is in deze versie, weet ik niet, maar het viel me vanmiddag pas voor het eerst op: afremmen voor een auto die me zojuist had ingehaald. AP 'lockte' op die auto en ging onmiddellijk afremmen om afstand te nemen. En een tamelijk overdreven afstand ook, voor een auto die niet in jouw rijstrook zit.
- Twee bochten in de bebouwde kom die ik altijd op AP neem redt hij meestal tot de helft. Nu moest ik van te voren al afbreken, anders had het een velg gekost. Een onverwachte regressie voor mij, want volgens Musk hadden ze voor Smart Summon juist zoveel getraind op de herkenning van stoepranden.
- Voor het eerst totaal onverwachte paniek meegemaakt. Op een smal viaduct op een recht stuk snelweg, goed weer, daglicht, niks bijzonders en opeens gaf AP er de brui aan: gillende alarmen en een roodflitsend stuur. Ben daar al vaak probleemloos voorbijgereden. Hoop dat het een eenmalige glitch is, en niet een nieuwe 'feature'.

En (niet specifiek voor deze versie) de observatie dat ik al een hele tijd geen phantom brakes meer heb gehad.
 
- Wisselen van rijstrook naar links is nog steeds een uitdaging, maar kon me ook een paar keer blij verrassen met een vlotte wissel, bijna uit het boekje.
De wissel naar links ging bij mij gisteren vrijwel altijd soepel, mits voldoende ruimte tot een achteropkomende auto.
- Onnodig afremmen bij rijstrookwissel naar rechts is onveranderd, maar verder gaan wissels naar rechts 10x beter dan naar links.
Ik heb ontdekt dat het een kwestie is van iets langer wachten tot er een paar seconden ruimte is rechts achter me tot de auto die ik net ingehaald heb. Ga je te vroeg naar rechts dan houdt hij in, wacht je iets langer dan gaat het gewoon soepel zonder af te remmen.
- Of het nieuw is in deze versie, weet ik niet, maar het viel me vanmiddag pas voor het eerst op: afremmen voor een auto die me zojuist had ingehaald. AP 'lockte' op die auto en ging onmiddellijk afremmen om afstand te nemen. En een tamelijk overdreven afstand ook, voor een auto die niet in jouw rijstrook zit.
Daar heb ik niets van gemerkt. Wel dat de auto nog steeds op de rem wil bij een invoegstrook om een invoegende auto alle ruimte te geven terwijl gewoon doorrijden een betere keuze zou zijn voor beide partijen.
- Voor het eerst totaal onverwachte paniek meegemaakt. Op een smal viaduct op een recht stuk snelweg, goed weer, daglicht, niks bijzonders en opeens gaf AP er de brui aan: gillende alarmen en een roodflitsend stuur. Ben daar al vaak probleemloos voorbijgereden. Hoop dat het een eenmalige glitch is, en niet een nieuwe 'feature'.
Dat zit er al een hele tijd in. Ik vind het zorgelijk dat het nog niet gefixt is. Het hele AP subsysteem crasht en is dan alleen met een reboot weer tot leven te wekken.
En (niet specifiek voor deze versie) de observatie dat ik al een hele tijd geen phantom brakes meer heb gehad.
Gisteren 3 keer op 780 kilometer. Een keer toen ik een kolonne van de Wehrmacht aan het inhalen was (op de péage :confused:). De tweede keer toen ik een Landrover had ingehaald en de laatste keer toen de weg wat omhoog ging en er net na het heuveltje een bord boven de weg stond.
 
  • Informative
Reactions: arne-nl