Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
is het nou juist goed tot 10% te rijden en tot 80%/90% te laden of niet? Lees zoveel verschillende verhalen. Ik kijk naar de % dus zie geen max afstand die ik kan rijden.. Is ook niet heel interresant denk ik..
Heel slim om naar de % te kijken, belangrijkste is niet 8+ uren boven de 90% te hangen en niet 8+ uren onder de 10% te hangen, dat is gewoon degradatie bevorderend.

Maar in een langere trip kan je makkelijk vooraf tot 100% en in de trip ook makkelijk tot 5% of lager door rijden voor je weer gaat laden.

Belangrijkste is altijd; niet te lang (lang is dan +- 8uur) onder de 10% of boven 90% de accu te parkeren.
 
Is v10 al voor alle auto’s beschikbaar? Wij hebben nog steeds V9:(
Wees blij, na 11.1 en 12.2 had ik met alle plezier getekend voor een rollback naar v9... Puur om AP; netflix games en visuals is leuk maar afg 2wkn niks meer dan tacc durven te gebruiken. Al meer dan 10x de baan uitgestuurd, vluchtstrook en op andere wegggebruikers af. Voor meeste cases bugreports ingestuurd, van de week maar ssd halen om dit te tonen. Bizar hoe erg de ervaringen verschillen op v10:confused:
 
Vanmorgen om 6h in alle rust de model 3 (12.2 en FSD) op NOA laten rijden op de A4 vanaf Leiden naar Schiphol. Gehele route 100km/u dus erg rustig gereden (139w/km over 30km). 1 korte phantom brake gehad, geen idee wat daar gezien werd? . Een paar twijfel inhaal momentjes, wel/niet/wel/niet. Afslag richting A9 vanaf de A4 (net na de schiphol tunnel) veel moeite met uitvoegen naar de dubbele uitvoegstrook. Daar reed op de rechter rijstrook van de 2 een auto heel rustig. Afstand ruim voldoende maar ondanks het feit dat de linker vrij was weigerde hij uit te voegen. handmatig maar overgenomen.
Ook de versmalling (rechterstrook gaat er af) bij invoegen op A9 snapt die nog niet helemaal. Ook maar overgenomen omdat ik bang was voor een noodstop.

Geen ervaringen met V9 met NOA en te weinig om iets over TACC te roepen V9 vs V10
 

Attachments

  • teslafil.JPG
    teslafil.JPG
    76.9 KB · Views: 60
Zo dus....als een bejaarde :)

Valt wel mee hoor. Waarschijnlijk heb je gewoon een rustige rechtervoet en rustige rijstijl, zonder onnodig hard accelereren. Je gemiddelde snelheid ligt rond de 75 km; dus nog best aardig. Geen airco aan denk ik? Ik rij nu rond in Sauerland, veel heuvel op en af en niet harder dan 85km/uur. Zit op hetzelfde verbruik, maar dan met een lagere buitentemperatuur (12 graden).
 
Vandaag tot 90% opgeladen en wederom weer een paar km's kwijt. Hij geeft nu 427 aan.
Bij mij hetzelfde verhaal: begonnen op 344 km bij 90%, en gestaag dalend. Is nu nog maar 333 en heb 331 ook al twee keer gezien. Bij 100% is het verschil nog groter. Heb 2x gesupercharged en heb hem geloof ik 1x onder de 10% gereden en een paar keer tot 100% (vlak voor aanvang van de rit). Ik ben dus best wel lief voor die accu.

Ik snap niet waarom die accu bij sommigen zo stabiel is en bij anderen gestaag range weglekt.