Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ok, dat van GPS is idd wel mooi.

Alleen als ik thuis parkeer, de laadstroom instel en dan uitstap en inplug.... gebeurt het ook, dan is hij ook de instelling van een paar seconden geleden 'vergeten'. Dan heeft het toch niet met GPS-locatie te maken?

Als je TIJDENS het laden de waarde wijzigt dan zou deze waarde de volgende keer op zelfde locatie met zelfde lader onthouden moeten worden.
 
Yep, dat is de functionaliteit. Hoe de auto weet dat ie weer aan dezelfde lader hangt, is me evenwel onbekend :).

Software update van een lader (TWC) kan via een AANGESLOTEN Tesla. Er is dus communicatie tussen de auto en de TWC. Wel handig bedacht om op deze wijze op afstand iets te kunnen doen met een TWC (via de auto / zonder SIMkaartje oid). Op deze wijze kan de auto tevens de laadsnelheid aanpassen aan de TWC. ;)
 
Software update van een lader (TWC) kan via een AANGESLOTEN Tesla. Er is dus communicatie tussen de auto en de TWC. Wel handig bedacht om op deze wijze op afstand iets te kunnen doen met een TWC (via de auto / zonder SIMkaartje oid). Op deze wijze kan de auto tevens de laadsnelheid aanpassen aan de TWC. ;)
Maar die functionaliteit van het aanpassen van de laadsnelheid kan je ook op niet-TWC laders doen. En ik zet laders cursief want de eigenlijke AC laders zitten in je eigen auto. Het is daar dat je de laadsnelheid op instelt, niet op de paal. De paal geeft gewoon stroom, en afhankelijk van het model kan het ook tellen hoeveel stroom er door gaat. Het is op niveau van de laders in de auto dat de laadsnelheid beperkt wordt.
 
Ok, ik reken het wel uit.

Als we aannemen dat je vanaf 10 km/u geen regeneratief remmen meer doet en je moet volledig op de energie uit de accu afremmen, dan gaat dat volgens de formule E = ½mv². Plug de cijfers in en je krijgt voor een SR+ :

½ * 1700 * (10/3.6)^2 = 6559 J = 0,0018 kWh.

Dat is genoeg om op de snelweg ongeveer 10 m ver te komen. Dat bedoel ik dus met verwaarloosbaar.

Om daar bovenop alsnog de rembekrachtiger te moeten gebruiken om stil te blijven staan.
Of wil je dat ook elektrisch gaan regelen en nog meer energie oproken....
Het is echt een oplossing als gevolg van over engineering waarbij de oplossing ver het doel voorbij schiet.
Tevens kost het meer om te maken, er software voor te schrijven en het geeft ook weer een failure point etc etc.
 
Het is inmiddels bijna 2 maanden geleden dat de eerste .32 build werd gespot, dus in zoverre ja is het wel verbazend rustig out there (voorheen kwam braaf iedere 4 weken een sprong van 4 ongeveer). Heb ook afkickverschijnselen dat ik al 2.5 week geen update meer heb gehad, trillende vingertjes en zo.
Jaar.week is het tijdstip op het moment van compileren van de versie (build date).
Nee fork/branch date, niet build date.
 
Ok, dan zit er ongeveer een 10 weken release proces na een oplevering in een branch, dan zou je rond wk 46 de grootschalige uitrol van 2019.36.x kunnen verwachten
Dat zou ze dus ineens aartsconservatief maken, het was voorheen juist 2 tot 4 weken als je bijv. op TeslaFi (@teslafi) | Twitter een stuk terugscrollt:
  • 2019.4 op 10 februari
  • 2019.8.1 op 12 maart
  • 2019.12 op 7 april
  • 2019.16 op 11 mei
  • 2019.20 op 6 juni
  • 2019.24 op 9 juli
  • 2019.28 op 1 augustus
  • 2019.32 op 28 augustus
  • (2019.32.10 oftewel v10 op 26 september)
Het zou als je dit lijstje kijkt ook kunnen zijn dat 2019.36 geskipt wordt omdat de nu 8 weken zowel op v9 als v10 hebben gezeten binnen de .32 branch. Dan zouden we de komende week ineens .40 gaan zien om "back on track" te komen.

Wat ze volgens mij gewoon doen is iedere 4 weken een branch van master trekken, en die testen en finetunen tot de uiteindelijke tagged releases die wij stervelingen zien. Prima aanpak.
 
Ok, dan zit er ongeveer een 10 weken release proces na een oplevering in een branch, dan zou je rond wk 46 de grootschalige uitrol van 2019.36.x kunnen verwachten
Check behalve als je Early Access hebt want die hebben nu de uitrol gekregen. Ook is bevestigd dat het niet in 2019.32.12.4 en 2019.32.12.8 zit aangezien daar alleen bugfixes in zitten voor GPS en e-call. Het is dus uitkijken naar de nederlandse release notes van 2019.36.x waar de 5% update in zou zitten + een helehoop extras.

2019.36 slaan ze niet over als je kijkt op de pagina van "Stats for Tesla". Daar maken ze nu ook melding van deze versie. Voor de S en X is deze versie nog niet uit alleen voor de 3.
hist_model3.png
 
Last edited: