Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Op de 32.12.2.
Bij Vinkeveen op de provinciale weg. Van Uithoorn naar A2. Waar de weg omhoog gaat over Vinkeveen heen. Daar ga ik al diverse malen van 80 ineens terug naar 40. Targetindicatie blijft op 80 en Max snelheid ook. Geen idee waarom. Volledig lege weg. Meestal geef ik gas bij maar gisteren even laten gaan. Hij gaat echt naar 40 terug for no reason.
 
Ik begin me nu toch wel zorgen te maken over mijn AP, vooral omdat verder niemand hierover klaagt. Het is heel duidelijjk begonnen met V10.

Gisteren was het weer de ene afgebroken rijstrookwissel na de andere. 1x nam ik niet over en toen maakte hij het na een schijnbeweging toch zelf af. 1 keer zette ik de richtingaanwijzer aan en, met een geheel vrije doelstrook, deed hij helemaal niets om na 5 seconden af te breken met een time-out foutmelding. Het scherm liet geen van deze gevallen een rode auto of lijn zien.

Ik heb een paar screenshots bijgevoegd van de TeslaCam om de situaties te laten zien. Ik zie er geen reden in om de lane change af te breken. Iemand een idee waarom deze situaties wel problematisch zouden zijn?
 

Attachments

  • lane-change-4.jpg
    lane-change-4.jpg
    78.2 KB · Views: 42
  • lane-change-3.jpg
    lane-change-3.jpg
    68.6 KB · Views: 28
  • lane-change-2.jpg
    lane-change-2.jpg
    80.5 KB · Views: 23
  • lane-change-1.jpg
    lane-change-1.jpg
    59.5 KB · Views: 24
Zou me niet verbazen als ie dat morgen wel had trouwens, samen met verkeerslichten. Ze hebben beloofd dat er nog een hoop zou komen dit jaar, Elon zegt al weken dat op 1 november de prijs van FSD omhoog gaat en ze dat alleen doen als FSD weer meerwaarde heeft gekregen, en we hebben al zowat 3 weken geen update meer gehad. Ik denk stilte voor een klapper die die 1000 dollar erbij rechtvaardigt.
Prijsverhoging per 1/11 van FSD enkel in landen waar enhanced summon is doorgevoerd.
 
Ik begin me nu toch wel zorgen te maken over mijn AP, vooral omdat verder niemand hierover klaagt. Het is heel duidelijjk begonnen met V10.

Gisteren was het weer de ene afgebroken rijstrookwissel na de andere. 1x nam ik niet over en toen maakte hij het na een schijnbeweging toch zelf af. 1 keer zette ik de richtingaanwijzer aan en, met een geheel vrije doelstrook, deed hij helemaal niets om na 5 seconden af te breken met een time-out foutmelding. Het scherm liet geen van deze gevallen een rode auto of lijn zien.

Ik heb een paar screenshots bijgevoegd van de TeslaCam om de situaties te laten zien. Ik zie er geen reden in om de lane change af te breken. Iemand een idee waarom deze situaties wel problematisch zouden zijn?

Geen idee, wat ik kan inschatten zou dit geen probleem mogen zijn in de situatie die jij schets, het kan een keer of vaker fout gaan maar niet zo continu zoals jij ervaart.

Ik zou een service verzoek met firmware/software probleem melden
 
  • Like
Reactions: arne-nl
Eens per maand ga ik via de tunnel onder de Westerschelde naar Zeeuws-Vlaanderen. Telkens valt met op dat in de tunnel de auto telkens flink inhoudt als ik rij met AP/tacc. Met V10 is dit niet verbeterd. Ik durf dit eigenlijk niet meer te gebruiken in de tunnel. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Wordt dit veroorzaakt door de witte alarmverlichting aan de rechterzijde?
 
  • Funny
Reactions: Nogo1966
Eens per maand ga ik via de tunnel onder de Westerschelde naar Zeeuws-Vlaanderen. Telkens valt met op dat in de tunnel de auto telkens flink inhoudt als ik rij met AP/tacc. Met V10 is dit niet verbeterd. Ik durf dit eigenlijk niet meer te gebruiken in de tunnel. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Wordt dit veroorzaakt door de witte alarmverlichting aan de rechterzijde?

Andere tunnel; dezelfde ervaring. A2 bij utrecht geeft vaak hetzelfde resultaat. AP/TACC gaat structureel terug naar 107, ook als die op 115 staat ingesteld. De auto gaat dan simpelweg niet meer harder. Ook wordt de ingestelde snelheid door de auto zelf regelmatig aangepast. Het lijkt alsof de weg in een paar gebieden is opgedeeld, waarbij de Vmax steeds opnieuw naar 100 gaat, en de M3 vervolgens abrupt inhoudt.
Ik probeer regelmatig een bug report te versturen, maar zo lang als TACC werkt heb ik dit probleem. Het lijkt dus meer een feature dan een bug...
 
Eens per maand ga ik via de tunnel onder de Westerschelde naar Zeeuws-Vlaanderen. Telkens valt met op dat in de tunnel de auto telkens flink inhoudt als ik rij met AP/tacc. Met V10 is dit niet verbeterd. Ik durf dit eigenlijk niet meer te gebruiken in de tunnel. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Wordt dit veroorzaakt door de witte alarmverlichting aan de rechterzijde?

Ja, zelfde ervaring daar, heel vervelend.
 
Andere tunnel; dezelfde ervaring. A2 bij utrecht geeft vaak hetzelfde resultaat. AP/TACC gaat structureel terug naar 107, ook als die op 115 staat ingesteld. De auto gaat dan simpelweg niet meer harder. Ook wordt de ingestelde snelheid door de auto zelf regelmatig aangepast. Het lijkt alsof de weg in een paar gebieden is opgedeeld, waarbij de Vmax steeds opnieuw naar 100 gaat, en de M3 vervolgens abrupt inhoudt.
Ik probeer regelmatig een bug report te versturen, maar zo lang als TACC werkt heb ik dit probleem. Het lijkt dus meer een feature dan een bug...

In die tunnel is er een nog veel vervelender effect: vanuit Amsterdam gaat heel vaak de ingestelde snelheid naar 50 km/uur halverwege de tunnel. Die fleetspeed instelling naar rond 100 km/uur is ook niet fijn. Rond knooppunt Oudenrijn rij ik niet meer met AP/NOA/TACC.
 
Andere tunnel; dezelfde ervaring. A2 bij utrecht geeft vaak hetzelfde resultaat. AP/TACC gaat structureel terug naar 107, ook als die op 115 staat ingesteld. De auto gaat dan simpelweg niet meer harder. Ook wordt de ingestelde snelheid door de auto zelf regelmatig aangepast. Het lijkt alsof de weg in een paar gebieden is opgedeeld, waarbij de Vmax steeds opnieuw naar 100 gaat, en de M3 vervolgens abrupt inhoudt.
Ik probeer regelmatig een bug report te versturen, maar zo lang als TACC werkt heb ik dit probleem. Het lijkt dus meer een feature dan een bug...
Je mag daar 100 (toch?). Anyway, laatst eens doorheen gereden op Noa met netjes de toegestane snelheid (A'dam -> Utrecht). Geen enkel probleem. Noa gaat uit vlak voor de tunnel (gebrek aan GPS denk?) en weer aan vlak voor het einde van de tunnel.

Het lijkt dus iets te maken hebben met jouw (zelf?) ingestelde snelheid, waarschijnlijk ICM Fleet Speed.
 
Vandaag in lijn van bovenstaande:
- een rit die ik iedere week een keer maak: opeens naar de 40km in de blauwe indicator... Daar was ik niet op verdacht...
- op twee plaatsen werden de rijbanen verkeerd weergegeven: dus op scherm twee banen links, terwijl het er echt maar één was en op ander plek twee banen rechts van mij terwijl het er één was.
 
op teslafi...
11/01/2019 03:58 AM 2019.32.12.6 1a714d2 2019.32.12.2 58f3b76 3 Long Range Dual Motor Texas China Unknown

Is dit het resultaat van een handelsakkoord? Texas opgenomen in de volksrepubliek China? ;)

Het lijkt erop dat tesla een hoop software versies aan het testen is. De ene na de andere, maar niet voor het grote publiek. Ben wel heel benieuwd naar het one-pedal-driving en de thermostaat.
 
Andere tunnel; dezelfde ervaring. A2 bij utrecht geeft vaak hetzelfde resultaat. AP/TACC gaat structureel terug naar 107, ook als die op 115 staat ingesteld. De auto gaat dan simpelweg niet meer harder. Ook wordt de ingestelde snelheid door de auto zelf regelmatig aangepast. Het lijkt alsof de weg in een paar gebieden is opgedeeld, waarbij de Vmax steeds opnieuw naar 100 gaat, en de M3 vervolgens abrupt inhoudt.
Ik probeer regelmatig een bug report te versturen, maar zo lang als TACC werkt heb ik dit probleem. Het lijkt dus meer een feature dan een bug...
De vMax is daar 100, en ik vermoed dat je +7km als marge zelf hebt ingesteld?
 
Ik begin me nu toch wel zorgen te maken over mijn AP, vooral omdat verder niemand hierover klaagt. Het is heel duidelijjk begonnen met V10.

Gisteren was het weer de ene afgebroken rijstrookwissel na de andere. 1x nam ik niet over en toen maakte hij het na een schijnbeweging toch zelf af. 1 keer zette ik de richtingaanwijzer aan en, met een geheel vrije doelstrook, deed hij helemaal niets om na 5 seconden af te breken met een time-out foutmelding. Het scherm liet geen van deze gevallen een rode auto of lijn zien.

Ik heb een paar screenshots bijgevoegd van de TeslaCam om de situaties te laten zien. Ik zie er geen reden in om de lane change af te breken. Iemand een idee waarom deze situaties wel problematisch zouden zijn?
Even ter verduidelijking... Bij al die acties hang je ook even aan het stuur om aan te geven dat je er nog bent?

Muv van het automatisch nemen van een afrit, moet je altijd je richtingsaanwijzer aan zetten en even aan je stuur hangen als bevestiging dat je nog achter je stuur zit. Met die combinatie lopen auto lane changes enkel nog mis als er iemand in de zone zit van waar je auto wil invoegen, en dat kan je dan herkennen aan de rode lijnen die op je display worden weergegeven. Uitzonderlijk kan het ook zijn omdat een lens van één van de zijdelingse camera's vuil is; dat heb ik ook al gehad en opgelost door ze eens proper te maken.
 
Ik begin me nu toch wel zorgen te maken over mijn AP, vooral omdat verder niemand hierover klaagt. Het is heel duidelijjk begonnen met V10.

Gisteren was het weer de ene afgebroken rijstrookwissel na de andere. 1x nam ik niet over en toen maakte hij het na een schijnbeweging toch zelf af. 1 keer zette ik de richtingaanwijzer aan en, met een geheel vrije doelstrook, deed hij helemaal niets om na 5 seconden af te breken met een time-out foutmelding. Het scherm liet geen van deze gevallen een rode auto of lijn zien.

Ik heb een paar screenshots bijgevoegd van de TeslaCam om de situaties te laten zien. Ik zie er geen reden in om de lane change af te breken. Iemand een idee waarom deze situaties wel problematisch zouden zijn?
Klopt alles wel in het overzicht op je scherm? Klinkt me bijna als iets in je ultrasone sensoren of radar als het zo consequent mis gaat, heb er zelf ook geen gekke ervaringen mee op v10.