You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
We zeggen hetzelfde met dien verstande dat ik reageerde op deze statement:Ik ben het eens met je post hoor, maar de korrel zout die wel bij je betoog moet is dat een (onbekend) deel van de phantom brakes veroorzaakt wordt door de onzekerheid in het wereldmodel die wèl het gevolg is van inconsistente interpretatie van sensorinputs, nodeloos conflicterende / onvoldoende hierarchische beslisregels, vertraging in besluitvorming door niet geoptimaliseerde code etc. Een (onbekend) ander deel van die onzekerheid wordt veroorzaakt door de inherente onvoorspelbaarheid van de buitenwereld, en weer een ander deel door de imperfecties in het meten van die buitenwereld door de keuzes die zijn gemaakt in de sensoren etc.
Met name bij de eerste categorie, maar ook in het omgaan met de tweede en derde, is natuurlijk alle ruimte voor regressies die tot een verergering van de frequentie of intensiteit van de ingrepen kunnen leiden. Hoewel je PB's altijd zult hebben zolang je voorspellend wereldmodel imperfect is, kan de gebruiker wel degelijk grote verschillen merken van release tot release. M.i. geen inherente bullshit dus.
Binnen de context van 'branches mergen' ontstaan regressiebugs vaak doordat patches niet teruggemerged worden in master of feature branches en daardoor het probleem dat ze oplosten terugkomt. Daar doelde ik op met dat de waargenomen 'regressies' vrijwel zeker niet van dat type zijn, dat heeft Tesla op hun formaat met hun uit noodzaak enorme testsuites wel afgedekt.En de gefinetunede branches uiteindelijk weer mergen toch, lijkt me? Ik vraag me af waarom we af en toe weer enkele regressies zien...
HelderWe zeggen hetzelfde met dien verstande dat ik reageerde op deze statement:
Dankjewel voor je uitgebreide en inzichtgevende reacties! Rest me nog om te zeggen dat ik met regressie in het geheel niet doelde op, of dacht aan, "phantom brakes", wat dat ook moge zijn.We zeggen hetzelfde met dien verstande dat ik reageerde op deze statement:
Binnen de context van 'branches mergen' ontstaan regressiebugs vaak doordat patches niet teruggemerged worden in master of feature branches en daardoor het probleem dat ze oplosten terugkomt. Daar doelde ik op met dat de waargenomen 'regressies' vrijwel zeker niet van dat type zijn, dat heeft Tesla op hun formaat met hun uit noodzaak enorme testsuites wel afgedekt.
Er kan echter welzeker 'functionele regressie' ontstaan, in dat ongewenste 'functionaliteit' of afwijking terugkomt door een compleet andere issue. Zeker zoiets enorm algemeens (en nutteloos...) als "mijn auto had net ALWEEEEEER een phantom brake, noes teh world sux!" zegt nogal weinig over de oorzaak ervan, en dat ie het 2 maanden terug een keer deed omdat ie een viaduct aanzag voor een vrachtwagen betekent nog niet dat ie het nu niet deed omdat hij inschatte dat de vrachtwagen naast je aan het afsnijden was. Symptomen zijn bijzonder oninteressant voor een goede probleemanalyse.
Dus ja, ik ben intussen aardig geirriteerd over al het gezeik over phantom brakes en de houding eromheen alsof Tesla ergens alle calls naar applyPhantomBrake maar uit moet commentariseren. De **** ik heb er 2 of 3 serieuze gehad sinds ik m'n Tesla heb, een per 5000km of zo. Fine with me, liever een keer te vaak dan iemand's pink uit m'n ruitenwisser peuteren.
En NL dus niet dus doet ie het niet, behalve als je zelf gas geeft.Rechts inhalen (voorbij rijden) vindt die ook niet leuk terwijl dat juist in de VS de standaard is?
Ik rij overal vMax + marge en rij continu op NoA op de snelweg. Het enige wat ik niet doe, is luisteren naar de suggesties van de lane changes, daar beslis ik zelf wel over. En dat is ook de bedoeling: ik ga niet losweg elke suggestie accepteren.Als je rustig achter een vrachtauto meesukkelt is het goed te doen maar ga vooral niet te actief rijden![]()
Autopilot WAS rotsvast tot v10 een maand geleden. In v9 bleef de auto nog koppig in iedere situatie snoeihard dead center in zijn baan.
Sinds v10 neemt ie ook laterale vrijheid, in dat ie binnen de baan beschikbare ruimte benut waar wenselijk of nodig. Dat heeft zelfs nu al inderdaad patches gehad om bepaalde correcties en hypercorrecyies recht te zetten.
Uiteindelijk komt alles goed als je maar weet dat je bij Tesla de komende jaren nog net vroeger bij Gmail e.d. meedraait in een publieke beta![]()
Ja en nee. Neurale netwerken zelf zijn inderdaad niet te mergen en functioneren in de praktijk als black boxes waar alleen kennis in gaat en beslissingen uit komen. De "state" op eender welk moment is niet te reduceren tot iets wat begrijpelijk is voor mensen, laat staan mergeable.Leuke discussie over het mergen enzo maar ik denk niet dat neural nets te mergen zijn. Enkel klassieke gestructureerde code rules die mogelijk op probability scores hard coded zijn. Neural nets moeten voornamelijk getraind worden met de juiste veilige en onveilig input.
Gps locatie? Net zoals je luchtvering weet waar hij omhoog moet.Yep, dat is de functionaliteit. Hoe de auto weet dat ie weer aan dezelfde lader hangt, is me evenwel onbekend.
Gps locatie? Net zoals je luchtvering weet waar hij omhoog moet.