Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kwam idd ook van 12.2. Bij laatste update is alles wat stabieler en vooral wat strakker -> minder zweverige stuurbewegingen en betere reacties op ander verkeer. Zelfs met harde wind op zaterdagavond icm hoge snelheden vrij stabiel weggedrag. Dat lukte met 12.2 nog niet.

Enne ik was m'n auto wel regelmatig maar niet vaak ;)

Dat het zweverige zoeken binnen de rijstrook minder is geworden kan ik beamen. Op hetzelfde traject geen phantom brakes meer.
Dat verschil is er duidelijk t.o.v. 12.2. Die hold en stop functie vindt ik echt super. Je hoeft je rempedaal niet meer aan te raken. 5% merk ik niet. Uitgesteld laden werkt bij mij nog niet lekker, maar dat kan aan mijn thuislader liggen.
 
Ik vind de 2019.36 maar ook de voorgaande V10 releases allemaal eng dicht langs vluchtheuvels (buiten bebouwde kom!) rijden, dat was echt beter in eerdere versies. Qua rijgedrag is de 36 heel fijn, zeker op de snelweg, veeeel zelfzekerder....
 
Ik weet niet of het sinds v10 is of al eerder, maar hoe krijg ik de schuifknoppen waarmee je kunt instellen over hoeveel kilometer er berekend wordt
20191102_164748.jpg
onder mijn energiescherm weer terug? Ze zitten grotendeels achter het andere scherm...
 
Ik vind de 2019.36 maar ook de voorgaande V10 releases allemaal eng dicht langs vluchtheuvels (buiten bebouwde kom!) rijden, dat was echt beter in eerdere versies. Qua rijgedrag is de 36 heel fijn, zeker op de snelweg, veeeel zelfzekerder....
Dit is mij ook op een vervelende manier opgevallen. Helaas rechts 2 velgen beschadigd omdat de ap met handen aan het stuur langs de stoep schampte 2 weken terug. Kon door de weerstand van het stuur helaas niet meer tijdig bijsturen.
Anderen soortgelijke ervaringen?
 
Ik las op Reddit dat iemand een behoorlijk vreemd probleem had ervaren. Bij gebruik maken van de nieuwe HOLD functie op een helling terwijl de auto in R stond, toch vooruit gaan. Lijkt me niet echt goed ;)

Nearly had a minor fender bender: Issue with Hold (1 pedal driving) on a hill : teslamotors
Wat ik niet begrijp aan het bestaande systeem met Hold functie is dat je de Hold functie met je rem moet inschakelen. Bij een steile helling moet je van pedaal wisselen. Heb je met druk verkeer te maken of wil je uit een hellend parkeervak rijden zou de auto aan het gaspedaal moeten “hangen” en niet moeten terugzakken.
 
ik kan het muziek schermpje naar beneden klikken, dan schuift het energiescherm mee naar beneden zodat het weer net zo verscholen zit. verder kan ik volgens mij niets wegklikken.
Tja, jij hebt een S of een X zo te zien. Ik heb een 3. Dat werkt toch wel anders blijkbaar. Maar een paar suggesties (ik gok nu maar wat):
Heb je de navigatie al eens geannuleerd zodat dat adressen blokje verdwijnt ?
Of binnen het energie window met een vinger vertikaal schuiven ?
Of, nog wilder, een scherm-reset (beide stuurknopjes indrukken bij een M3) ?
 
  • Like
Reactions: one-ten
Tja, jij hebt een S of een X zo te zien. Ik heb een 3. Dat werkt toch wel anders blijkbaar. Maar een paar suggesties (ik gok nu maar wat):
Heb je de navigatie al eens geannuleerd zodat dat adressen blokje verdwijnt ?
Of binnen het energie window met een vinger vertikaal schuiven ?
Of, nog wilder, een scherm-reset (beide stuurknopjes indrukken bij een M3) ?

Ja, het zit al weken zo, en ik heb alles wat ik kon bedenken al geprobeerd. Het navigatieblokje (wat geen navigatie is want ik heb geen navigatie :) ) staat meestal niet in beeld, alles proberen te verschuiven/slepen, in verschillende volgorde vensters open, alles dicht, het maakt niks uit, de knoppen blijven helaas verborgen. Ik heb ze niet vaak nodig, maar het blijft vervelend dat Tesla mijn auto bij elke software update weer een stukje verder stuk maakt :-(
 
Geen navigatie ? Wat is dat dan voor windowtje (welnee, ik ben helemaal niet nieuwsgierig ! :)) Ik dacht dat alle Tesla’s dat hebben. Of bedoel je Autopilot ?

Dit is een overzichtje van de dichtsbijzijnde superchargers, normaal kan je daar dan naar toe navigeren maar in mijn base versie hebben ze het navigatieknopje dan weggelaten, dus heb ik niks aan het hele grote kaartscherm :) Al kan ik wel zijn hoe de bezetting van de SUC is natuurlijk..
 
Dit is een overzichtje van de dichtsbijzijnde superchargers, normaal kan je daar dan naar toe navigeren maar in mijn base versie hebben ze het navigatieknopje dan weggelaten, dus heb ik niks aan het hele grote kaartscherm :) Al kan ik wel zijn hoe de bezetting van de SUC is natuurlijk..
Als ik dit allemaal zo lees gun ik jou een beter leven zonder een MS 60. Dan verkoop je deze lekker aan iemand die het dorp nooit uit komt en een hekel aan oliemaatschappijen heeft.