Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Maar is het mogelijk een Tesla te upgraden naar betere hardware? Of moet ik voor HW3 hele nieuwe auto kopen?
HW3 is “in principe” alleen nodig voor Full Self Driving en daarom krijg je gratis een upgrade naar HW3 als je FSD hebt gekocht. Technisch is het dus waarschijnlijk een simpele ingreep (vervangen processorboard), maar er is niets bekend of je het ook betaald kunt laten doen als je geen FSD hebt. Overigens is het recht op een upgrade als je FSD hebt alleen vastgelegd in een tweet van de Grote roerganger voor zover ik weet, dus het blijft afwachten.
 
Ik heb een Model 3 RWD van juni dit jaar. Weet iemand of ik HW3 heb? Of weet iemand hoe ik kan zien of ik HW3 heb?

Heb op Engelse gedeelte van Tmc de volgende vraag uit staan:

One thing that's not clear to me: are cones also showing on the M3 without FSD or EAP?

If yes, that would be the indicator between having HW 2.5 and HW 3? Is this correct?

MASTER THREAD: 2019.36.2.1 roll out and features

36.2.1 zou dus een mooie indicator kunnen zijn voor de aanwezige hardware in de M3.
 
HW3 is “in principe” alleen nodig voor Full Self Driving en daarom krijg je gratis een upgrade naar HW3 als je FSD hebt gekocht. Technisch is het dus waarschijnlijk een simpele ingreep (vervangen processorboard), maar er is niets bekend of je het ook betaald kunt laten doen als je geen FSD hebt. Overigens is het recht op een upgrade als je FSD hebt alleen vastgelegd in een tweet van de Grote roerganger voor zover ik weet, dus het blijft afwachten.
Ik heb (gelukkig ) een mail van het SeC waarin zij schriftelijk bevestigen dat ik een upgrade krijg van 2.5 naar 3.0 indien FSD dit vereist (for what it's worth......)
 
Het ziet er naar uit dat 2019.36.2.1 distributie niet doorloopt. Afgelopen 12 uur maar 56 installaties(op TeslaFi). Ik ben bang dat we op de volgende update moeten wachten.
Ik heb m gisteren gekregen. Vandaag op de A44 kunnen genieten van pylonnetjes in mijn display en het tot complete stilstand komen zonder te remmen. Hij moet daarvoor wel op regen tot onder de 10 km/u komen en met een koude accu is dat nog lastig.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Voordat 2019.36.2.1 geïnstalleerd werd had ik opladen start ingesteld op elf uur in de avond. Nu met nieuwe instelling begint het laden meteen ongeacht het tijdstip en wordt het laatste deel tot zes uur in de ochtend geladen. Er is dus nog wat werk te doen wat mij betreft. Bij voorkeur ook starttijd in kunnen stellen voor nachtstroom en ook doorladen tot moment van vertrek. Dat is bij mij half acht, dan is de accu al weer afgekoeld.
 
Mijn S laadt normaal op tot 90% en laat dan 449-453 zien. Vanmorgen bleek 90% ineens 457 km te zijn. Heb ik nog niet eerder gezien. Gisteren ben ik naar 36.2.1 gegaan. Zien jullie ook een toename?

Oops. Het raadsel is opgelost. Maar een nieuw raadsel is ervoor in de plaats gekomen.
Hij is niet gestopt bij 90% maar is door de limit heen gegaan. Het groen is echt voorbij de limit lijn gegaan.
Heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Ik heb voor het laden gekozen voor de nieuwe optie: laden en verwarm direct voor vertrek op doordeweekse dagen.
Daar lijkt iets niet mee te kloppen. Hij begint ook direct te laden als ik aankoppel, ipv te wachten tot vlak voor ik wegga.
 
Vandaag Utrecht Lelystad Breukelen Utrecht gedaan. Met 36.2.1 AP, NoA. Model S.
Eerst was ik positief:
+ duidelijke en logische baanwisselvoorstellen
+ iets opzij gaan voor vrachtwagens is veel smoother en niet langer storend
Toen werd het minder:
- langs Almere was de AP volkomen de kluts kwijt ... en schakelde af, pas na 3 minuten weer terug
- ook daar ergens ineens terug naar 80 terwijl Max en ingestelde snelheid op 130 stonden
- terugweg langs Almere verkeerde maximaal snelheid hij bleef op 130 waar het 120 werd
- ik reed op de snelste baan en hij wilde automatisch op de afgesloten extra baan links gaan, griezelig
- geen enkele keer werd bij Max snelheid wisseling de target vanzelf aangepast
- en de grootste horror ... op de A6 naast Almere ... bij 130 km/u .... in NoA, beide schermen zwart, toch maar AP afgeschakeld al leek die gewoon door te gaan, rustig doorgereden en de herstart afgewacht (30 tellen die erg lang duren), langzaam kwamen de schermen en de functies weer terug, kaart wist even niet waar we waren maar even later weer wel en ook waar we heen gingen

Ik voelde me weer flink testrijder vandaag.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
... en de grootste horror ... op de A6 naast Almere ... bij 130 km/u .... in NoA, beide schermen zwart, toch maar AP afgeschakeld al leek die gewoon door te gaan, rustig doorgereden en de herstart afgewacht (30 tellen die erg lang duren), langzaam kwamen de schermen en de functies weer terug, kaart wist even niet waar we waren maar even later weer wel en ook waar we heen gingen

Ik voelde me weer flink testrijder vandaag.
Een keer een reset forceren nadat er een nieuwe softwareversie is geïnstalleerd, kan dit voorkomen. Over het algemeen probeer ik terughoudend te zijn met het forceren van herstarts, maar één keer na een update lijkt me aanbevelenswaardig.
 
Ik heb wel FSD sinds ik de auto heb gekocht. Krijg je dan ook geen MCU upgrade?

nee. Fsd computer staat los van de mcu en fsd computer is gewoon kastje wisselen. MCU upgrade vereist ook andere kabelbomen in de auto en is, hoewel er ooit over getwitterd is door Elon, voor enkele duizenden euro's nooit gekomen.
En dikke kans dat dat ook nooit gaat gebeuren. Ik ben al benieuwd of die Fsd computer wissel er ooit gaat komen.....