Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Een keer een reset forceren nadat er een nieuwe softwareversie is geïnstalleerd, kan dit voorkomen. Over het algemeen probeer ik terughoudend te zijn met het forceren van herstarts, maar één keer na een update lijkt me aanbevelenswaardig.

Eens. Na de update doe ik steevast een harde reset. Kost drie minuten en heb, knock wood, dit soort problemen niet meer gehad.

Maar ik sluit niet uit dat ondanks de reset ze toch kunnen voorkomen, dus Theo, dank voor de waarschuwing!
 
  • Informative
Reactions: DucaTinus
Voordat 2019.36.2.1 geïnstalleerd werd had ik opladen start ingesteld op elf uur in de avond. Nu met nieuwe instelling begint het laden meteen ongeacht het tijdstip en wordt het laatste deel tot zes uur in de ochtend geladen. Er is dus nog wat werk te doen wat mij betreft. Bij voorkeur ook starttijd in kunnen stellen voor nachtstroom en ook doorladen tot moment van vertrek. Dat is bij mij half acht, dan is de accu al weer afgekoeld.

Ik heb het nog maar 1x kunnen uitproberen maar bij mij werkte het zo: Ingesteld op 90% laden, klaar om 8 uur. In de app kon ik meteen zien dat het laden zou starten om 04:55. Volgens TeslaFi was dat inderdaad het geval en was het laden klaar om 05:47. Vervolgens begon de auto om 7:45 met verwarmen van het interieur.

De instelmogelijkheden zijn op dit moment inderdaad nog erg rudimentair. Een weekschema en opties per dag voor wel/niet verwarmen zou bijvoorbeeld handig zijn. Maar vooralsnog is het in ieder geval een verbetering, zeker nu de winter er aan zit te komen en je dus het voorverwarmen van het interieur kunt inplannen zonder daarvoor TeslaFi of een andere externe tool te hoeven gebruiken.
 
  • Like
Reactions: BlackArrow
Ik heb het nog maar 1x kunnen uitproberen maar bij mij werkte het zo: Ingesteld op 90% laden, klaar om 8 uur. In de app kon ik meteen zien dat het laden zou starten om 04:55. Volgens TeslaFi was dat inderdaad het geval en was het laden klaar om 05:47. Vervolgens begon de auto om 7:45 met verwarmen van het interieur.

De instelmogelijkheden zijn op dit moment inderdaad nog erg rudimentair. Een weekschema en opties per dag voor wel/niet verwarmen zou bijvoorbeeld handig zijn. Maar vooralsnog is het in ieder geval een verbetering, zeker nu de winter er aan zit te komen en je dus het voorverwarmen van het interieur kunt inplannen zonder daarvoor TeslaFi of een andere externe tool te hoeven gebruiken.

Het kan zijn dat het systeem de eigenschappen van mijn auto nog moet leren en daarom nog niet goed werkt. Wel viel mij vanochtend om kwart over zeven op dat de accu (weer) koud was en het laden boven de ingestelde grens van 90 % was geëindigd. Het interieur was wel warm. Work in progress.
 
Ik heb met versie 36.1 een keer de optie uitgesteld laden gebruikt. vertrektijd 08h. Volgens telsafi ging de auto om 3h laden en was om 5h klaar ivm de limiet van 80%. Om 8h was de auto en accu weer koud.

Vraag me af of die laden tot 06H nog steeds actief is in 36.2.1?
Lees op de diverse buitenlandse fora's dat dit niet echt werkbaar is. M.i zou de auto , bij instellen vertrek om 8H, moeten kijken naar de te laden hoeveelheid kwh's. Dan de tijd berekeken wanneer te starten. Om 7:30h beginnen met voor- verwarmen cabine en en 8H klaar zijn met laden. Hij zou dan wel de laadcapaciteit van de laadpaal moeten weten.

Een optie accu voorverwarmen zou nog beter zijn, en een optie om alleen de stoelverwarming in te schakelen ipv dit alleen icm de cabine verwarming met de app. En een optie om voorverwarmen cabine op tijd in te stellen mag ook op de wishlist :)

Is nog veel te verbeteren.........zeker qua mogelijkheden met de app
 
Vraag me af of die laden tot 06H nog steeds actief is in 36.2.1? [...] En een optie om voorverwarmen cabine op tijd in te stellen mag ook op de wishlist

Ik heb uitgesteld laden 1x geprobeerd met 36.2.1 (zie een paar posts naar boven). Ingesteld op 08.00 uur en het laden was vóór 06.00 uur klaar; een kwartier voor de ingestelde tijd begon het voorverwarmen van het interieur.

Er zou inderdaad vanalles verbeterd kunnen worden aan de instelmogelijkheden, maar het voorverwarmen cabine op tijd instellen kan dus nu al.
 
Volgens de releasenotes is die 6am hardcoded ivm daltarief. Nogal pointless imho gezien dat tijdstip per land varieert en lang niet iedereen een dubbele meter heeft.

Die 06:00 is inderdaad hard coded en dat is jammer, want hier geldt door de week 07:00 en in het weekend zou ik gewoon tot aan de vertrektijd willen laden. Maar het is een eerste stap. Er zullen in de toekomst vast wel meer instelmogelijkheden komen.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Hans59 and PaulusdB
Eens. Na de update doe ik steevast een harde reset. Kost drie minuten en heb, knock wood, dit soort problemen niet meer gehad.

Maar ik sluit niet uit dat ondanks de reset ze toch kunnen voorkomen, dus Theo, dank voor de waarschuwing!

Harde reset deed ik voeger ook na een update. Ben ik mee gestopt toen iemand dat adviseerde om zo van hangende usb sleutels af te komen. Ik moest steeds opnieuw formatteren. Ik ga het nu weer doen iig. Bedankt.
 
Sinds 1,5 week een M3, software versie is 2019.27.103
als ik zo lees hier loop ik hopeloos achter, echter in die 2 weken nog geen enkele update ontvangen, auto heeft thuis verbinding met wifi netwerk en sinds 3 dagen heb ik de instelling voor software updates aangepast van standaard naar geavanceerd.
Wat mis ik, of ben ik (te) ongeduldig?
 
Sinds 1,5 week een M3, software versie is 2019.27.103
als ik zo lees hier loop ik hopeloos achter, echter in die 2 weken nog geen enkele update ontvangen, auto heeft thuis verbinding met wifi netwerk en sinds 3 dagen heb ik de instelling voor software updates aangepast van standaard naar geavanceerd.
Wat mis ik, of ben ik (te) ongeduldig?
Ik heb vaker gehoord dat het zeker voor nieuwe eigenaren even duurt voordat je M3 wordt geupdate. Zou het nog even een maandje aankijken.
 
Sinds 1,5 week een M3, software versie is 2019.27.103
als ik zo lees hier loop ik hopeloos achter, echter in die 2 weken nog geen enkele update ontvangen, auto heeft thuis verbinding met wifi netwerk en sinds 3 dagen heb ik de instelling voor software updates aangepast van standaard naar geavanceerd.
Wat mis ik, of ben ik (te) ongeduldig?
De eerste update duurt vaak even. Ik zou nog paar weekjes wachten.

Edit; Danny was me al voor
 
Sinds 1,5 week een M3, software versie is 2019.27.103
als ik zo lees hier loop ik hopeloos achter, echter in die 2 weken nog geen enkele update ontvangen, auto heeft thuis verbinding met wifi netwerk en sinds 3 dagen heb ik de instelling voor software updates aangepast van standaard naar geavanceerd.
Wat mis ik, of ben ik (te) ongeduldig?

Probeer het eerst eens via een mobile hotspot op je mobiel. Grote kans dat je wifi niet stabiel is. Ik heb even naar de Teslafi firmware tracker gekeken maar zo oud is die release niet:

- TeslaFi.com Firmware Tracker

Die publieke page toont niet de installs maar ik heb even een screenshot gemaakt en zie je dat deze gewoon geupdate worden. Welke Model 3 heb je?

upload_2019-11-11_17-27-15.png
 
Probeer het eerst eens via een mobile hotspot op je mobiel. Grote kans dat je wifi niet stabiel is. Ik heb even naar de Teslafi firmware tracker gekeken maar zo oud is die release niet:

- TeslaFi.com Firmware Tracker

Die publieke page toont niet de installs maar ik heb even een screenshot gemaakt en zie je dat deze gewoon geupdate worden. Welke Model 3 heb je?

View attachment 475578
Heb hetzelfde ‘issue’ LR AWD en wacht ook op FSD toevoeging na levering. Heb ook een paar dagen geleden de update instelling aangepast naar geavanceerd.
 
Last edited:
Voor mij is de nieuwe .36 weer een worsteling om stabiele LTE te krijgen. Inmiddels zijn we weer wat resets verder, maar nog geen geluk.

Maar ik heb er wat nieuws bij: de navigatie stop er gewoon compleet mee. Ik heb een reset gedaan afgelopen middag in Arnhem. Vervolgens ben ik naar Utrecht gereden, maar volgens de navigatie sta ik nogsteeds in Arnhem. Ook zie ik dat de camera's geen rijbanen detecteren. Volgens het scherm achter het stuur rij ik in het niks. Ook hier helpen diverse resets niet tegen.

2018 MX met FSD overigens.
 
Voor mij is de nieuwe .36 weer een worsteling om stabiele LTE te krijgen. Inmiddels zijn we weer wat resets verder, maar nog geen geluk.

Maar ik heb er wat nieuws bij: de navigatie stop er gewoon compleet mee. Ik heb een reset gedaan afgelopen middag in Arnhem. Vervolgens ben ik naar Utrecht gereden, maar volgens de navigatie sta ik nogsteeds in Arnhem. Ook zie ik dat de camera's geen rijbanen detecteren. Volgens het scherm achter het stuur rij ik in het niks. Ook hier helpen diverse resets niet tegen.

2018 MX met FSD overigens.
Heb je de reset met rolletjes, knoppen en rem gedaan? Hij laat je wel serieus in de steek. Komen er wel kilometers bij?