Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Dingen die mij opvielen met 36.2.1, dit op een M3P.

  • Klik onder dashboard bij de activering van hold, schijnt bij iedereen te zijn.
  • Motoren maken bij "plankgas' ander/meer geluid.
  • Regen (gebruik nu hold) voelt wat sterker.
  • De vermogenstoename lijkt vooral boven de 60 km/u zijn werk te doen.
  • Eindelijk een manier om te bepalen of je hw3 hebt (cones op je scherm en in release notes alinea over verbetering van de driving visualization.
Zeer blij met de hold functie en de toename in vermogen is zeker te voelen. Vond hem al supersnel maar nu voelt het nog even wat beter.

Toch wel gaaf, "gewoon" via een wifi update weer een beetje andere auto.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Lexikon and Dan84
Vanochtend kunnen testen maar ik zie geen cones op het scherm. Stond ook niks over in de release notes. Mijn SR+ is 2 maanden oud. Ik vermoed toch dat Tesla de HW3 hardware voornamelijk in de duurdere long range varianten geleverd heeft. Wel jammer dat mijn auto nu al achter begint te lopen qua mogelijkheden.
Verder accelereert de auto vanaf 60 km/u inderdaad merkbaar sneller. En het geluid is wat anders. Het klikken onder het dashboard komt denk ik van de actuatoren die de remcilinder aansturen. Dit zelfde geluid is ook hoorbaar bij file rijden op autopilot.
 
  • Informative
Reactions: joesgarage
HW3 bezitters, wordt de volgende melding in het Engels of Nederlands getoond? Driving Visualization Improvements ( The driving visualization now displays traffic cones). Klopt het dat alleen HW3 bezitters die specifieke melding krijgen en daarmee reeds het onderscheid HW2.5/HW3 aangetoond wordt...
 
HW3 bezitters, wordt de volgende melding in het Engels of Nederlands getoond? Driving Visualization Improvements ( The driving visualization now displays traffic cones). Klopt het dat alleen HW3 bezitters die specifieke melding krijgen en daarmee reeds het onderscheid HW2.5/HW3 aangetoond wordt...

Ik had de tekst niet, en ik zie ook geen cones. Dus zeer waarschijnlijk HW2.5.

Dit is trouwens ook wel een interessante: er gaan geruchten dat Tesla de HW3.0 computer omwisselt voor HW2,5 als je jouw auto voor service brengt. Opgepast dus: Definite Guide: Find out if you have HW3.0 or HW2.5
 
Ik had de tekst niet, en ik zie ook geen cones. Dus zeer waarschijnlijk HW2.5.

Dit is trouwens ook wel een interessante: er gaan geruchten dat Tesla de HW3.0 computer omwisselt voor HW2,5 als je jouw auto voor service brengt. Opgepast dus: Definite Guide: Find out if you have HW3.0 or HW2.5

Zoals ik het lees, is het iets genuanceerder. Als er een probleem met de AP computer is en ze hebben geen AP HW3 dan kunnen ze om het probleem te verhelpen wellicht (misschien zelfs in overleg?) een AP HW 2.5 compyter erin zetten. Klinkt mij niet onlogisch in de oren. Moedwillig bij service 'even de computer omwisselen voor een oude versie' lijkt mij ook voor Tesla niet echt handig...
 
Zoals ik het lees, is het iets genuanceerder. Als er een probleem met de AP computer is en ze hebben geen AP HW3 dan kunnen ze om het probleem te verhelpen wellicht (misschien zelfs in overleg?) een AP HW 2.5 compyter erin zetten. Klinkt mij niet onlogisch in de oren. Moedwillig bij service 'even de computer omwisselen voor een oude versie' lijkt mij ook voor Tesla niet echt handig...
Je hebt gelijk. Ik had over het stukje 'If the HW needs replacement...' heen gelezen...
 
Ik zou nu nog niet wakker liggen van kegeltjes die op je scherm getoond worden. Toekomst zal uitwijzen of het feature verschil echt groot wordt. Verder hoef je nu ook nog niet te klagen want je hebt een auto gekocht en deze geleverd gekregen volgens de specs. Niemand heeft gezegd dat je binnenkort bepaalde extra features krijgt. Voor mensen met FSD is het natuurlijk een ander verhaal maar dat is ook afwachten hoe Tesla dit gaat afhandelen als het moment zo ver is.
 
Ik zou nu nog niet wakker liggen van kegeltjes die op je scherm getoond worden. Toekomst zal uitwijzen of het feature verschil echt groot wordt. Verder hoef je nu ook nog niet te klagen want je hebt een auto gekocht en deze geleverd gekregen volgens de specs. Niemand heeft gezegd dat je binnenkort bepaalde extra features krijgt. Voor mensen met FSD is het natuurlijk een ander verhaal maar dat is ook afwachten hoe Tesla dit gaat afhandelen als het moment zo ver is.

Ik maak mij er ook zeker niet druk om, maar het is wel vaag dat de uitlevering van de verschillende computer versies zo random is gebeurd. Zal wel een capaciteitsprobleem zijn geweest. En mocht het hele FSD verhaal nou echt nog eens wat worden hier in europa kan ik altijd nog de upgrade kopen.
 
Ik zou nu nog niet wakker liggen van kegeltjes die op je scherm getoond worden. Toekomst zal uitwijzen of het feature verschil echt groot wordt. Verder hoef je nu ook nog niet te klagen want je hebt een auto gekocht en deze geleverd gekregen volgens de specs. Niemand heeft gezegd dat je binnenkort bepaalde extra features krijgt. Voor mensen met FSD is het natuurlijk een ander verhaal maar dat is ook afwachten hoe Tesla dit gaat afhandelen als het moment zo ver is.

Welja ik heb mijn auto van eind juni en dan zijn er auto's wel en auto's zonder HW3.0 geleverd, ik wist dus echt niet op het moment dat ik hem kreeg ofdat ik het had of niet (er zijn er wel die blijkbaar een stap verder zijn gegaan en telkens een auto hebben geweigerd om dan plots één met HW3.0 vast te hebben).

Ik heb toen wel 5300 EUR betaald voor FSD en nu is er dus voor het eerst een verschil tussen beide computers. Ik hoop dan ook dat ik snel een omwisseling krijg maar ik ben mij ervan bewust dat ik zeer ongeduldig ben en dat het verschil nu ook maar minimaal is.
Hopelijk komen er snel verbeteringen aan de FSD en dan gaat men wel moeten mijn auto gratis upgraden.
 
Vanochtend kunnen testen maar ik zie geen cones op het scherm. Stond ook niks over in de release notes. Mijn SR+ is 2 maanden oud. Ik vermoed toch dat Tesla de HW3 hardware voornamelijk in de duurdere long range varianten geleverd heeft. Wel jammer dat mijn auto nu al achter begint te lopen qua mogelijkheden.
Verder accelereert de auto vanaf 60 km/u inderdaad merkbaar sneller. En het geluid is wat anders. Het klikken onder het dashboard komt denk ik van de actuatoren die de remcilinder aansturen. Dit zelfde geluid is ook hoorbaar bij file rijden op autopilot.

Ik heb ook een SR+, opgehaald in oktober en ik heb ook geen traffic cones in mijn scherm en ook in de release notes geen melding van enhanced visualisations. Dus ik heb HW2.5 in een auto van een maand oud...
 
Lijkt erop dat ze, compleet terecht, de onduidelijkheid van interne versies die alleen logisch zijn voor ontwikkelaars op de schop gooien ten faveure van digibeetvriendelijke versioning op basis van "feature level".

Dus de volgende feature build zal, of het intern nu 2019.40.1.2 is of 2019.44.1, gewoon 10.2 heten - major update 10, minor level 2.

Publieksvriendelijke versies, goed idee wmb.
 
Als ik achteruit op mijn afrit parkeer, nu met HOLD geactiveerd, gaat mijn auto in R vooruit rijden als ik wil stoppen. Het lijkt alsof hij de helling wil compenseren met voorwaartse druk. Met andere woorden, hij zet de motoren in D om het laatste stukje te stoppen, dat dan weer een eigenaardig effect heeft bij achteruit parkeren op een afrit.
 
Als ik achteruit op mijn afrit parkeer, nu met HOLD geactiveerd, gaat mijn auto in R vooruit rijden als ik wil stoppen. Het lijkt alsof hij de helling wil compenseren met voorwaartse druk. Met andere woorden, hij zet de motoren in D om het laatste stukje te stoppen, dat dan weer een eigenaardig effect heeft bij achteruit parkeren op een afrit.
Blijkbaar zijn er nog steeds issues met HOLD: Nearly had a minor fender bender: Issue with Hold (1 pedal driving) on a hill : teslamotors
 
Het spijt me het te moeten zeggen, maar Tesla liegt. De Model 3 LR AWD haalt de 0-100km/h volgens hun gegevens in 4,6s en dat klopt niet.

Het is 4,4s :D

Zojuist vrouw naar de trein gebracht en even wat tijd over. In mijn wijk ligt een prachtige, overzichtelijke, rustige, rechte weg van circa 400m net buiten de woonwijken. Dus klaarzetten aan het begin, Drag Racer app opgestart. Ready? Go!

Man! wat een ervaring! Zes keer in beide richtingen gedaan en telkens rolde er hetzelfde cijfer uit.

Wat een kar! :)

Had ik dat maar bij de eerdere softwareversie ook gedaan. En had ik deze wagen maar jaren eerder gehad ;)