Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Wat mij nu opvalt sinds de laatste update dat de klank van mijn geluidsinstallatie sterk verbeterd is. Ik had ervoor niet te klagen maar nu heb ik een mooie diepere klank en meer bass. Zouden ze per ongeluk enkele speakers enabled hebben?
Zijn er nog SR+ eigenaren die dit ervaren?
 
nee niet super accuraat, maar feit is wel en dat lees je overal op het net dat de LR sneller is dan de 4.6 die ze opgeven. En dat zal na deze voelbare upgrade nog sneller geworden zijn.

Dat HW3 verhaal, is het niet gewoon dat alle SR+ modellen nog op 2.5 zitten? Ik iig met LR sinds 3 dagen pilonnen

Ja, dat denk ik dus ook. En ik heb daar ook wel een aardige theorie over: De SR+ kan ook als SR verkocht worden en dan wordt de auto zonder autopilot geleverd. Zonde als er daar dan de HW3 computer in geleverd wordt.
 
Eindelijk ruitenwisser improvements...

giphy.gif


Dat zou toch eindelijk wel eens mogen!!
 
Sinds V10 maakt mijn auto iedere avond nadat ik thuis ben gekomen zeker nog een uur dit geluid, (ik heb de camera boven de rechtervoorband in de wielkast gestoken, filmpje is 100% donker):


Enig idee wat dit is?

Klinkt als iets als een omvormer maar zo ver ik weet zit dat niet bij het rechtervoorwiel :). Even de frunk openen volgende keer en proberen te lokaliseren?
 
Sinds 36.2.1 ervaar ik dat regeneratie anders (lees: minder) is geworden. Hij rolt nu meer door. Ik moet hierdoor vaker de rem gebruiken... Ik heb de instelling Regeneratief Remmen al getoggeld naar Laag en weer terug naar Standaard en een reset uitgevoerd.

Wat ik wel had was dat bij een langere rit na zo'n 50km de regeneratie wél weer als vanouds reageerde... Ik moet nog meer testen of het enkel en alleen bij de eerste kilometers van een rit is. Hoe dan ook, tot nu toe is dit een verslechtering.

Hebben anderen dezelfde ervaring?
 
Sinds 36.2.1 ervaar ik dat regeneratie anders (lees: minder) is geworden. Hij rolt nu meer door. Ik moet hierdoor vaker de rem gebruiken... Ik heb de instelling Regeneratief Remmen al getoggeld naar Laag en weer terug naar Standaard en een reset uitgevoerd.

Wat ik wel had was dat bij een langere rit na zo'n 50km de regeneratie wél weer als vanouds reageerde... Ik moet nog meer testen of het enkel en alleen bij de eerste kilometers van een rit is. Hoe dan ook, tot nu toe is dit een verslechtering.

Hebben anderen dezelfde ervaring?
Is dat niet gewoon de algemene verminderde regeneratie die optreed bij lagere temperaturen van de accu? Gok dat het puur het weer is en niets te maken heeft met updates
 
  • Like
Reactions: arne-nl and Cely
Ik wou dat net zeggen. Ik denk dat het eerder te danken is aan de koudere weer de laatste dagen, zolang de auto niet goed opgewarmd is heb je, geloof ik, iets minder regen maar dus mogelijk ook minder rem erdoor. (al vind ik het niet echt super goed design want dan kan je niet altijd van de zelfde regen kracht uit gaan...). Het voorverwarmen van de batterij door de scheduled laden zou een oplossing kunnen bieden?
 
Klinkt als iets als een omvormer maar zo ver ik weet zit dat niet bij het rechtervoorwiel :). Even de frunk openen volgende keer en proberen te lokaliseren?

Dat klinkt echt als de speaker voor het "verplichte" geluid dat de wagen sinds 1 Sep 2019 maakt als je traag achteruitrijdt. De speaker daarvoor zit inderdaad net naast bij het rechtervoorwiel net boven de voorste bodemplaat.

De firmware is waarschijnlijk een beetje in de war en denkt waarschijnlijk dat de speaker niet ingebouwd is --wagens voor 1 september 2019 geproduceerd hoeven dat geluid niet te maken-- maar die zit er misschien wél in maar wordt verkeerd aangestuurd.

 
Last edited:
  • Informative
Reactions: ramonneke
Uhm.... bluetooth is vereist... dus als die verbinding er al is dan kan je er ook over zenden :)

Juist. Bovendien haalt een beetje goede bluetooth in de open ruimte makkeljk enkele tientallen meters, meer dan genoeg voor onze beperkte summon mode. Heel jammer ook omdat het juist zo handig kan zijn in een krappe parkeergarage, waar dan vaak weer geen LTE is.
 
  • Love
Reactions: ramonneke