Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Dat heb ik met mijn M3 (en iPhone) ook af en toe. Soms helpt Bluetooth uit/aan, maar soms moet de app ook uit/aan. Niet fijn als je in de koude regen staat....

In het begin ook last van gehad maar sinds ik met Iphone7 het volgende doe gaat het altijd goed:
  • >20% accu (spaarstand lijkt ook wat met verbinding te doen, niet officieel onderbouwd maar het viel me wel op dat ik onder de 20% relatief vaak problemen had) Sinds ik draadloos laden in de auto heb komt de mobiel niet meer onder de 20% ;) En ja, ik weet dat Iphone 7 geen draadloos laden ondersteund maar ik heb een beschermhoes met spoeltje erin aangeschaft :rolleyes:
  • Deurhendel van M3 open houden totdat auto reageert. Meestal reageert de auto direct maar in 10% van de gevallen moet ik de hendel even een seconde of 3 à 4 open houden voordat de auto tot leven komt. Bij mij werkt dat beter dan iedere keer opnieuw aan de hendel trekken. En het ziet er ook wat professioneler uit richting de omstanders :p
 
  • Like
Reactions: MoManTai
Zijn er hier mensen die de Tesla API gebruiken? Ik kan vrijwel alle acties uitvoeren, maar als ik de set_charge_limit gebruik dan zet hij ongeacht wat ik als percentage opgeef de charge limiet naar 50%. Is dat een bug of doe ik gewoon iets verkeerd?
 
In het begin ook last van gehad maar sinds ik met Iphone7 het volgende doe gaat het altijd goed:
  • >20% accu (spaarstand lijkt ook wat met verbinding te doen, niet officieel onderbouwd maar het viel me wel op dat ik onder de 20% relatief vaak problemen had) Sinds ik draadloos laden in de auto heb komt de mobiel niet meer onder de 20% ;) En ja, ik weet dat Iphone 7 geen draadloos laden ondersteund maar ik heb een beschermhoes met spoeltje erin aangeschaft :rolleyes:
  • Deurhendel van M3 open houden totdat auto reageert. Meestal reageert de auto direct maar in 10% van de gevallen moet ik de hendel even een seconde of 3 à 4 open houden voordat de auto tot leven komt. Bij mij werkt dat beter dan iedere keer opnieuw aan de hendel trekken. En het ziet er ook wat professioneler uit richting de omstanders :p
Dat vasthouden ga ik proberen....Ik heb een iPhone 5c (ja, ik weet het: middeleeuws :))
 
Ik had gisteren ook iets geks met NoA op 36.2.1. Ik reed op de linkerbaan van een 3-baansweg. Helemaal rechts reed een vrachtwagen. Ik wilde terug naar de middelste baan. De auto weigerde dat op NoA, de vrachtwagen werd rood in het scherm. Ik weet het niet meer zeker, maar er staat me iets van bij dat hij de vrachtwagen op de middelste baan toonde.
 
Ik had gisteren ook iets geks met NoA op 36.2.1. Ik reed op de linkerbaan van een 3-baansweg. Helemaal rechts reed een vrachtwagen. Ik wilde terug naar de middelste baan. De auto weigerde dat op NoA, de vrachtwagen werd rood in het scherm. Ik weet het niet meer zeker, maar er staat me iets van bij dat hij de vrachtwagen op de middelste baan toonde.

Ik heb dat inmiddels ook een paar keer gehad. Ik kreeg de indruk dat de AP de vrachtwagen of niet meer goed zag, of in een verkeerde baan 'zag' waardoor opschuiven een baan naar rechts wordt afgebroken. Wel vervelend. Betekent dat je nog verder door moet rijden na het inhalen van een vrachtwagen alvorens weer naar rechts te gaan.
 
Ik vind het getimed laden 2019.36.2.1 erg handig en de auto is 's ochtendes heerlijk op de juiste temperatuur. Ook de recharge puntjes links zijn er niet zoveel. De projected range neem nu weer een beetje toe.

Verder heb ik dat de bestemming bij woon-werkritten nu automatisch wordt geselecteerd. Bij het instappen staat de route al actief en hoe ik dus niet meer met mijn vinger naar beneden te swipen...

Ook heb ik mijn koplampen laten afstellen, want ik had de indruk dat die te laag stonden af fabriek en dat bleek dus inderdaad nogal het geval te zijn. Mijn indruk is dat autopilot nu ook beter werkt op donkere weggedeelten..

Verder werkt TACC nu gewoon op een weg in de buurt met stippellijnen aan de zijkant en geen lijn in het midden. Nu al een paar keer zonder ingrepen of remmen, ook als er geen voorgangers zijn...

Ik ben eigenlijk wel heel erg blij met deze versie.. De auto rijdt ook behoorlijk soepel en de one pedal met full stop vind ik geweldig. Ik vindt alleen vrachtwagen gerelateerde heen en weer bewegen in de rijstrook te abrupt en zoekerig. Dat zou een stuk geleidelijker kunnen...

Ik had verder nog dat het knopje van mijn wall charger niet meer werkt. Ik dacht eerst dat het aan deze software-versie ligt, maar bij een ander wall charger werkte het gewoon. Als dat gebeurt lukt ook vaak het duwen op het klepje niet meer en soms zelf niet vanaf het scherm. Dan kan ik hem alleen nog maar via de app open krijgen.
 
Last edited:
Rijden met .36.2.1 ging goed. Eerlijk gezegd weinig positieve of negatieve veranderingen de laatste tijd.

Uitgesteld laden deed ik via een app. Mooie eerste stap van Tesla, maar eerlijk gezegd erg onder niveau.
Waarom die zes uur hardcoded? En waarom moet ik in de auto zitten om dit in te stellen? Ik werk 's avonds mijn agenda bij.
Als ik dit zo zie is het met name gericht op mensen die iedere (werk)dag op dezelfde tijd naar dezelfde plaats gaan. Dat is althans in mijn omgeving tegenwoordig een minderheid....

Ik zou zeggen: net zoals de navigatie uit de agenda komt, kan ook de uitgesteld laden tijd zelf worden berekend. Eventueel offset erbij en klaar.
 
Wat mij opvalt bij 36.2.1 is dat de auto op EAP in de file nu extreme slingerbewegingen gaat maken bij lage (kruip)snelheid, alsof de auto door de gestreepte lijnen van de ene streep naar de andere streep stuurt... Erg irritant, want EAP is nu niet meer te gebruiken in de file.

Daarnaast word ik een beetje mismoedig van het aantal plotselinge remacties die ogenschijnlijk nergens op gebaseerd zijn. Waarom kun je niet gewoon een CC gebruiken op deze auto? Nu gebruik ik het bijna nooit meer, omdat ik me elke keer de blubber schrik als de auto op de snelweg ineens vol in de ankers gaat zonder reden. En als er andere mensen meerijden, gebruik ik EAP al helemaal niet meer...

Dus hopelijk snel een update die dit oplost of in ieder geval sterk verminderd. Een optie om alleen CC te gebruiken zou ook erg fijn zijn, dan heb je tenminste een alternatief totdat ze EAP wel werkend hebben.
 
  • Like
Reactions: Roden787