Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet precies wat je onder 'geavanceerder' verstaat, maar HW3 is met straatlengte verschil het krachtigste neuraal net in een consumentenproduct.

Een neuraal net dat met het grootste gemak de spraakherkenning zou kunnen doen. Maar ik denk dat de architectuur dat niet toelaat en het dus op de veel tragere MCU moet. Maar ook die zou spraakherkenning aan moeten kunnen.

Apple maakt al veel langer eigen chips. Oa met neuraal netwerk op maat. Met nieuwere chiptechnology. Tesla zit nog op 14 nano. Hoe goed Tesla is ... hoor je alleen van Tesla zelf. Dat is niet helemaal te vertrouwen. Je eigen chips voor je eigen apparaat/auto is sowieso een goed idee natuurlijk.
 
Net nog even gecheckt, theatre vraagt nu om een wifi verbinding, dus Netflix en Youtube gaan inderdaad niet meer via LTE/4G. Samen met de waardeloze spraakbediening heb ik nu toch behoorlijke spijt dat ik deze update heb geïnstalleerd.
Wat? De spraakbediening waardeloos??????? Ik probeerde het navigatie adres in te spreken en kreeg als tekstbericht terug: Command cannot be executed of zoiets, MAAR......... mijn reactie daarop: "Verdomme, doet het ding het niet meer" werd heel netjes door de spraakbediening begrepen en foutloos als tekst weergegeven, hahahahahahahahaha...............te triest voor woorden toch?:(:mad::mad::mad::mad::mad:
 
Hier inderdaad nog niet. Lekker man,€6400 betaald voor FSD waar je met je AP2.0 al niets van terug ziet. En dat in de combinatie met MCU1 die ook steeds meer van alles uitgesloten wordt. Iets met spijt...

Ik ga ervan uit dat het met de HW2.x ->HW3 upgrade wel goed gaat komen volgend jaar. Wel jammer dat de MCU1 owners dit jaar waarschijnlijk geen Xmas present van Elon krijgen:rolleyes:
 
Eigenlijk kan je dat pas doen nadat de auto met je telefoon heeft gecommuniceerd. De auto moet namelijk eerst kenbaar maken dat hij bericht synchronisatie ondersteund.
Als de Bluetooth op je telefoon het ook ondersteund moet je eerst de optie aanzetten op je tesla. Je krijgt dan een melding op je telefoon waarmee je toestemming kan geven. Als je dat doet is het geregeld.
Bij ons ging het net andersom; eerst op de telefoon het vinkje aanzetten (kwam hij meteen zelf mee bij de 1e keer instappen) en daarna in het menu van de Tesla het vinkje voor berichten aanzetten.
 
  • Informative
Reactions: dutchchili
Ik weet niet beter of jij krijgt ook gewoon de HW3 upgrade en dus dezelfde capaciteiten qua FSD als ieder ander. Verder heeft Tesla jou geloof ik niets beloofd. Dus wat betreft jouw MCU1, misschien voel je je uitgesloten, maar als niewe features meer rekenkracht/geheugen vergen, moet Tesla die dan maar niet uitrollen omdat eigenaren van oudere auto's zich dan tekort gedaan voelen?

Nee hoor. Tesla heeft niets beloofd, en hoeft alle nieuwe ontwikkelingen niet niet uit te rollen. Zeg ik toch ook niet? Ik constateer enkel dat MCU1 het niet kan bijbenen. Niet alleen de nieuwe features, maar ook gewoon de functionaliteit die je mag verwachten. T werkt niet. Hoef de navigatie niet vragen de wintersport te plannen, laat staan de browser te gebruiken. Idioot voor een auto van €130k+ En dat binnen 2,5 jaar. Vind ik wel wat van. En tuurlijk, de AP3.0 wissel komt. Ooit. Net als de elfstedentocht. Ooit.
 
Ik ga ervan uit dat het met de HW2.x ->HW3 upgrade wel goed gaat komen volgend jaar. Wel jammer dat de MCU1 owners dit jaar waarschijnlijk geen Xmas present van Elon krijgen:rolleyes:
Ook ik heb bij aanschaf FSD gekocht, maar zoals ik het begreep kan het nog jaren duren voordat ze de HW3 gaan installeren. Pas als het gereguleerd is bij wet wilt Tesla dat installeren. Eerder niet.mbt de kerst presentjes van Elon. Die mag Tesla achterwege laten. Sales Amsterdam boort mij acceleration boost de grond in om in tegenstelling tot iedereen anders € 1800 ex BTW te rekenen ipv incl. En dan een bugvolle 40.50.1 aan te bieden. Liever dan helemaal niets. Heb je er ook geen irritatie over.
 
Ook ik heb bij aanschaf FSD gekocht, maar zoals ik het begreep kan het nog jaren duren voordat ze de HW3 gaan installeren. Pas als het gereguleerd is bij wet wilt Tesla dat installeren. Eerder niet.mbt de kerst presentjes van Elon. Die mag Tesla achterwege laten. Sales Amsterdam boort mij acceleration boost de grond in om in tegenstelling tot iedereen anders € 1800 ex BTW te rekenen ipv incl. En dan een bugvolle 40.50.1 aan te bieden. Liever dan helemaal niets. Heb je er ook geen irritatie over.
Nou, nee...

Elon Musk on Twitter
 
Promisses promisses...

Bedrijfseconomisch kan ik me voorstellen dat ze AP2.0/MCU1 laten vallen, of helemaal achter in de rij laten staan. Marketing technisch is het niet handig, want al die eerste rijders hebben het merk gedragen en die stel je teleur, daar gaat je legacy.
Etisch vind ik het behoorlijk teleurstellend. Diegene die al 20-30K meer hebben betaald dan de huidige rijders en het praatje van Tesla geloofd hebben, hebben nu het nakijken, of zullen een nieuwe moeten kopen. Of wachten op ooit....

Ik ben gehecht aan mijn auto(s) en economisch had ik gepland om er 5 jaar mee te rijden. Als je nu een nieuwe koopt met de belofte van FSD heb je de kans dat die er na 5 jaar nog niet is, ondertussen de software HW4 moet hebben om de volgende fase FSD in te gaan, en MCU4 om alle gadgets fatsoenlijk te laten werken. En je kan betaald willen upgraden, maar daar heeft Tesla kennelijk niet zo’n zin in.

ik zie het nog die 2 jaar aan, tegen die tijd heeft Porsche de kinderziektes er wel uit en is dat een aardig alternatief als Tesla tegen die tijd niet heeft laten zien dat ze staat voor wat ze beloofd. Van grote fan ben ik toch behoorlijk sceptisch geworden.
 
Promisses promisses...

Bedrijfseconomisch kan ik me voorstellen dat ze AP2.0/MCU1 laten vallen, of helemaal achter in de rij laten staan. Marketing technisch is het niet handig, want al die eerste rijders hebben het merk gedragen en die stel je teleur, daar gaat je legacy.
Etisch vind ik het behoorlijk teleurstellend. Diegene die al 20-30K meer hebben betaald dan de huidige rijders en het praatje van Tesla geloofd hebben, hebben nu het nakijken, of zullen een nieuwe moeten kopen. Of wachten op ooit....

Ik ben gehecht aan mijn auto(s) en economisch had ik gepland om er 5 jaar mee te rijden. Als je nu een nieuwe koopt met de belofte van FSD heb je de kans dat die er na 5 jaar nog niet is, ondertussen de software HW4 moet hebben om de volgende fase FSD in te gaan, en MCU4 om alle gadgets fatsoenlijk te laten werken. En je kan betaald willen upgraden, maar daar heeft Tesla kennelijk niet zo’n zin in.

ik zie het nog die 2 jaar aan, tegen die tijd heeft Porsche de kinderziektes er wel uit en is dat een aardig alternatief als Tesla tegen die tijd niet heeft laten zien dat ze staat voor wat ze beloofd. Van grote fan ben ik toch behoorlijk sceptisch geworden.

Tja, Tesla komt daar mee weg, because we let them. Zij zwemmen in een blue ocean, ze hebben nog geen last van concurrentie (die denken dat het alleen over elektrisch gaat). Zij zullen early adapters niet belonen. Dat deed Apple ook nooit. Early adapters blijven early adapters, ook voor je volgende product. Gewoon blijven paaien en beloven dus, Elon, it works.
Ik wil de auto die Tesla belooft en tot die er is, de auto die ze nu hebben. Als alles zou werken zou ik tevreden zijn. Dat kost geld en blijft geld kosten. Daar moet je een beetje gek voor zijn, daarom adviseer ik niemand meer Tesla.

Ik wacht ook op de betaalde HW3/FSD computer voor mijn S. Balen dat dat nog vele maanden gaat duren. Bij de introductie gaf Musk na een vraag al toe dat ze niet de nieuwste techniek gebruikt hadden en dat hij over twee jaar nog veel krachtiger kon worden. Ik voorspel dat je straks voor echte FSD de HW4 nodig zult hebben. Die moet je gewoon betalen. Ik beloof het.
 
Promisses promisses. Wat zijn die waard van Tesla?

Ik dacht een auto gekocht te hebben die tenminste de basis had van FSD van wat in NL mogelijk zou kunnen zijn, namelijk buiten de steden autonoom rijden. Dat was toendertijd al een stuk minder dan werd beloofd. Dat het even zou duren had ik ook nog wel verwacht.

Nu 3 jaar later lijkt dat nu voorzichtig uitgefaseerd te worden. Ik ben nog steeds blij met mijn auto, maar dat wordt rap minder als blijkt dat ik niet alleen teveel heb betaald cq gedwongen wordt versneld 30K af te schrijven, maar ook die gereduceerde belofte niet ga krijgen, of mogelijk pas over een jaar dus 4 jaar later.

Het is naief te denken dat big auto voor altijd op achterstand wordt gezet. Porsche en ook de Volkswagen group zal het nog 2 jaar moeilijk hebben maar dan snel langszij komen. Dan komt het op de reputatie aan.
 
Als side-note: aangezien ik toch al ruim uit de garatie ben, kan ik mijn eigen upgrades uitvoeren. En da’s ook leuk. Een i7 car-pc op het grote scherm aansluiten en wat luxe lichtjes.. :rolleyes:

CCE9C7E3-55ED-41C5-AEBC-8CB931C0A9B8.jpeg
 
Tjonge, toch even naar mijn auto gelopen.
Wat kan Tesla toch blij zijn met de Tesla fanboys die zo heerlijk positief en uitbundig zijn over de kerst update.
Mijn eerste indruk: er is meer stukgemaakt dan bijgekomen.
Inderdaad, spraak doet nu echt niets meer. Slim voorrijden .... werkt niet. Spelletjes en muziek.... niet echt mee bezig.

Zat eraan te denken om Marcel Bouma te bellen. Blijkbaar geeft Tesla hem aan als referentie in de MX :)
Alleen helaas......"bel Marcel Bouma" werkt niet.......geen enkel contact bellen met "Bel" werkt. Blijkbaar moet je er nu "communicatie" voor zeggen?

Ongelofelijk dat zo'n update massaal wordt vrijgegeven....Zijn er geen EA testers uit NL? Die hadden dit toch kunnen ontdekken in de Beta lijkt me? Of heeft er iemand in de VS zitten slapen en de NL markt even vergeten? Geen idee hoe het nu werkt bij de Duitsers en de Noren?

20191225_163324_resized.jpg
 
Last edited:
Promisses promisses...

Bedrijfseconomisch kan ik me voorstellen dat ze AP2.0/MCU1 laten vallen, of helemaal achter in de rij laten staan. Marketing technisch is het niet handig, want al die eerste rijders hebben het merk gedragen en die stel je teleur, daar gaat je legacy.
Etisch vind ik het behoorlijk teleurstellend. Diegene die al 20-30K meer hebben betaald dan de huidige rijders en het praatje van Tesla geloofd hebben, hebben nu het nakijken, of zullen een nieuwe moeten kopen. Of wachten op ooit....

Ik ben gehecht aan mijn auto(s) en economisch had ik gepland om er 5 jaar mee te rijden. Als je nu een nieuwe koopt met de belofte van FSD heb je de kans dat die er na 5 jaar nog niet is, ondertussen de software HW4 moet hebben om de volgende fase FSD in te gaan, en MCU4 om alle gadgets fatsoenlijk te laten werken. En je kan betaald willen upgraden, maar daar heeft Tesla kennelijk niet zo’n zin in.

ik zie het nog die 2 jaar aan, tegen die tijd heeft Porsche de kinderziektes er wel uit en is dat een aardig alternatief als Tesla tegen die tijd niet heeft laten zien dat ze staat voor wat ze beloofd. Van grote fan ben ik toch behoorlijk sceptisch geworden.

Tja, Tesla komt daar mee weg, because we let them. Zij zwemmen in een blue ocean, ze hebben nog geen last van concurrentie (die denken dat het alleen over elektrisch gaat). Zij zullen early adapters niet belonen. Dat deed Apple ook nooit. Early adapters blijven early adapters, ook voor je volgende product. Gewoon blijven paaien en beloven dus, Elon, it works.
Ik wil de auto die Tesla belooft en tot die er is, de auto die ze nu hebben. Als alles zou werken zou ik tevreden zijn. Dat kost geld en blijft geld kosten. Daar moet je een beetje gek voor zijn, daarom adviseer ik niemand meer Tesla.

Ik wacht ook op de betaalde HW3/FSD computer voor mijn S. Balen dat dat nog vele maanden gaat duren. Bij de introductie gaf Musk na een vraag al toe dat ze niet de nieuwste techniek gebruikt hadden en dat hij over twee jaar nog veel krachtiger kon worden. Ik voorspel dat je straks voor echte FSD de HW4 nodig zult hebben. Die moet je gewoon betalen. Ik beloof het.

Misschien snap ik het niet helemaal. FSD gaat sowieso niet werken op AP2.0/MCU1, dus als je voor FSD betaald hebt moet Tesla de upgrade naar FSD doen. Totdat het tegendeel bewezen wordt, ga ik er vanuit dat Tesla dat ook gaat doen. Daarmee hebben ze toch hun belofte ingelost? Visualisaties zijn eye candy, voor FSD heb je dat niet nodig. Wat mis ik hier precies? Welke belofte heeft Tesla precies gebroken?