You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet niet precies wat je onder 'geavanceerder' verstaat, maar HW3 is met straatlengte verschil het krachtigste neuraal net in een consumentenproduct.
Een neuraal net dat met het grootste gemak de spraakherkenning zou kunnen doen. Maar ik denk dat de architectuur dat niet toelaat en het dus op de veel tragere MCU moet. Maar ook die zou spraakherkenning aan moeten kunnen.
Wat? De spraakbediening waardeloos??????? Ik probeerde het navigatie adres in te spreken en kreeg als tekstbericht terug: Command cannot be executed of zoiets, MAAR......... mijn reactie daarop: "Verdomme, doet het ding het niet meer" werd heel netjes door de spraakbediening begrepen en foutloos als tekst weergegeven, hahahahahahahahaha...............te triest voor woorden toch?Net nog even gecheckt, theatre vraagt nu om een wifi verbinding, dus Netflix en Youtube gaan inderdaad niet meer via LTE/4G. Samen met de waardeloze spraakbediening heb ik nu toch behoorlijke spijt dat ik deze update heb geïnstalleerd.
Hier inderdaad nog niet. Lekker man,€6400 betaald voor FSD waar je met je AP2.0 al niets van terug ziet. En dat in de combinatie met MCU1 die ook steeds meer van alles uitgesloten wordt. Iets met spijt...
Bij ons ging het net andersom; eerst op de telefoon het vinkje aanzetten (kwam hij meteen zelf mee bij de 1e keer instappen) en daarna in het menu van de Tesla het vinkje voor berichten aanzetten.Eigenlijk kan je dat pas doen nadat de auto met je telefoon heeft gecommuniceerd. De auto moet namelijk eerst kenbaar maken dat hij bericht synchronisatie ondersteund.
Als de Bluetooth op je telefoon het ook ondersteund moet je eerst de optie aanzetten op je tesla. Je krijgt dan een melding op je telefoon waarmee je toestemming kan geven. Als je dat doet is het geregeld.
Ik weet niet beter of jij krijgt ook gewoon de HW3 upgrade en dus dezelfde capaciteiten qua FSD als ieder ander. Verder heeft Tesla jou geloof ik niets beloofd. Dus wat betreft jouw MCU1, misschien voel je je uitgesloten, maar als niewe features meer rekenkracht/geheugen vergen, moet Tesla die dan maar niet uitrollen omdat eigenaren van oudere auto's zich dan tekort gedaan voelen?
Ook ik heb bij aanschaf FSD gekocht, maar zoals ik het begreep kan het nog jaren duren voordat ze de HW3 gaan installeren. Pas als het gereguleerd is bij wet wilt Tesla dat installeren. Eerder niet.mbt de kerst presentjes van Elon. Die mag Tesla achterwege laten. Sales Amsterdam boort mij acceleration boost de grond in om in tegenstelling tot iedereen anders € 1800 ex BTW te rekenen ipv incl. En dan een bugvolle 40.50.1 aan te bieden. Liever dan helemaal niets. Heb je er ook geen irritatie over.Ik ga ervan uit dat het met de HW2.x ->HW3 upgrade wel goed gaat komen volgend jaar. Wel jammer dat de MCU1 owners dit jaar waarschijnlijk geen Xmas present van Elon krijgen
Nou, nee...Ook ik heb bij aanschaf FSD gekocht, maar zoals ik het begreep kan het nog jaren duren voordat ze de HW3 gaan installeren. Pas als het gereguleerd is bij wet wilt Tesla dat installeren. Eerder niet.mbt de kerst presentjes van Elon. Die mag Tesla achterwege laten. Sales Amsterdam boort mij acceleration boost de grond in om in tegenstelling tot iedereen anders € 1800 ex BTW te rekenen ipv incl. En dan een bugvolle 40.50.1 aan te bieden. Liever dan helemaal niets. Heb je er ook geen irritatie over.
Promisses promisses...
Bedrijfseconomisch kan ik me voorstellen dat ze AP2.0/MCU1 laten vallen, of helemaal achter in de rij laten staan. Marketing technisch is het niet handig, want al die eerste rijders hebben het merk gedragen en die stel je teleur, daar gaat je legacy.
Etisch vind ik het behoorlijk teleurstellend. Diegene die al 20-30K meer hebben betaald dan de huidige rijders en het praatje van Tesla geloofd hebben, hebben nu het nakijken, of zullen een nieuwe moeten kopen. Of wachten op ooit....
Ik ben gehecht aan mijn auto(s) en economisch had ik gepland om er 5 jaar mee te rijden. Als je nu een nieuwe koopt met de belofte van FSD heb je de kans dat die er na 5 jaar nog niet is, ondertussen de software HW4 moet hebben om de volgende fase FSD in te gaan, en MCU4 om alle gadgets fatsoenlijk te laten werken. En je kan betaald willen upgraden, maar daar heeft Tesla kennelijk niet zo’n zin in.
ik zie het nog die 2 jaar aan, tegen die tijd heeft Porsche de kinderziektes er wel uit en is dat een aardig alternatief als Tesla tegen die tijd niet heeft laten zien dat ze staat voor wat ze beloofd. Van grote fan ben ik toch behoorlijk sceptisch geworden.
Als side-note: aangezien ik toch al ruim uit de garatie ben, kan ik mijn eigen upgrades uitvoeren. En da’s ook leuk. Een i7 car-pc op het grote scherm aansluiten en wat luxe lichtjes..
Via spraakcommando navi invoeren gaat niet meer. Alleen via mic op toetsenbord van navi. Het systeem denkt te ingewikkeld en begrijpt “navigeer naar ...” niet meer.+1 Net onhandig navigatie tijdens het rijden moeten intoetsten omdat het hele systeem niet meer werkt.
Word ik niet blij van.
Misschien werkt het wel vanaf 1 januari. Wellicht is er wel een EU afspraak waar Tesla meer vanaf weet dan wij stervelingen.
Tjonge, toch even naar mijn auto gelopen.
Wat kan Tesla toch blij zijn met de Tesla fanboys die zo heerlijk positief en uitbundig zijn over de kerst update.
Mijn eerste indruk: er is meer stukgemaakt dan bijgekomen.
Inderdaad, spraak doet nu echt niets meer. Slim voorrijden .... werkt niet. Spelletjes en muziek.... niet echt mee bezig.
Promisses promisses...
Bedrijfseconomisch kan ik me voorstellen dat ze AP2.0/MCU1 laten vallen, of helemaal achter in de rij laten staan. Marketing technisch is het niet handig, want al die eerste rijders hebben het merk gedragen en die stel je teleur, daar gaat je legacy.
Etisch vind ik het behoorlijk teleurstellend. Diegene die al 20-30K meer hebben betaald dan de huidige rijders en het praatje van Tesla geloofd hebben, hebben nu het nakijken, of zullen een nieuwe moeten kopen. Of wachten op ooit....
Ik ben gehecht aan mijn auto(s) en economisch had ik gepland om er 5 jaar mee te rijden. Als je nu een nieuwe koopt met de belofte van FSD heb je de kans dat die er na 5 jaar nog niet is, ondertussen de software HW4 moet hebben om de volgende fase FSD in te gaan, en MCU4 om alle gadgets fatsoenlijk te laten werken. En je kan betaald willen upgraden, maar daar heeft Tesla kennelijk niet zo’n zin in.
ik zie het nog die 2 jaar aan, tegen die tijd heeft Porsche de kinderziektes er wel uit en is dat een aardig alternatief als Tesla tegen die tijd niet heeft laten zien dat ze staat voor wat ze beloofd. Van grote fan ben ik toch behoorlijk sceptisch geworden.
Tja, Tesla komt daar mee weg, because we let them. Zij zwemmen in een blue ocean, ze hebben nog geen last van concurrentie (die denken dat het alleen over elektrisch gaat). Zij zullen early adapters niet belonen. Dat deed Apple ook nooit. Early adapters blijven early adapters, ook voor je volgende product. Gewoon blijven paaien en beloven dus, Elon, it works.
Ik wil de auto die Tesla belooft en tot die er is, de auto die ze nu hebben. Als alles zou werken zou ik tevreden zijn. Dat kost geld en blijft geld kosten. Daar moet je een beetje gek voor zijn, daarom adviseer ik niemand meer Tesla.
Ik wacht ook op de betaalde HW3/FSD computer voor mijn S. Balen dat dat nog vele maanden gaat duren. Bij de introductie gaf Musk na een vraag al toe dat ze niet de nieuwste techniek gebruikt hadden en dat hij over twee jaar nog veel krachtiger kon worden. Ik voorspel dat je straks voor echte FSD de HW4 nodig zult hebben. Die moet je gewoon betalen. Ik beloof het.
Zij zullen early adapters niet belonen. Dat deed Apple ook nooit. Early adapters blijven early adapters, ook voor je volgende product. .