Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
....Net smart summon uitgeprobeerd, grappig is het wel maar ja, het blijft inderdaad met de beperkingen tot het uitlaten van je auto. ....Ligt het aan me??...

.. je vergeet het touw.. ! :rolleyes:

upload_2020-1-1_16-4-1.png
 
  • Funny
Reactions: Cely
Nou viel mee, de alarm is 5 keer afgegaan gister avond en ik heb 65 sentry events haha. Goed dat ik sindskort een 500Go SSD in hebt.

Net smart summon uitgeprobeerd, grappig is het wel maar ja, het blijft inderdaad met de beperkingen tot het uitlaten van je auto. Het trukje om een andere telefoon binnen te hebben is leuk maar in praktijk kan je dat niet doen ivm veiligheid (de auto is dan een stuk makkelijker te stelen of niet?). Maar goed wel leuk. Ene... Ik zie geen come to me knop in de App, alleen smart summon. Ligt het aan me??
@Cely come to me heeft niet veel zin in Europa maar is er wel. Je moet onder AutoPilot de Summon op Stand-by zetten. Dat kost wel drain.
 
Nou viel mee, de alarm is 5 keer afgegaan gister avond en ik heb 65 sentry events haha. Goed dat ik sindskort een 500Go SSD in hebt.

Net smart summon uitgeprobeerd, grappig is het wel maar ja, het blijft inderdaad met de beperkingen tot het uitlaten van je auto. Het trukje om een andere telefoon binnen te hebben is leuk maar in praktijk kan je dat niet doen ivm veiligheid (de auto is dan een stuk makkelijker te stelen of niet?). Maar goed wel leuk. Ene... Ik zie geen come to me knop in de App, alleen smart summon. Ligt het aan me??

Ja 2e gsm als bluetooth sleutel in de auto is alleen handig tijdens uitproberen/demootjes, ik zou hem als je wegloopt niet in de auto laten liggen want dan is de auto open inderdaad. En als je pin-to-drive vergeten bent kunnen ze er mee wegrijden ook. Is puur alleen als je beetje wilt testen met smartsummon als je er zelf bij bent uiteraard.

Over die 'come to me'-knop, die heb ik ook nog niet gezien bij mij.. Maar kan zijn dat je in de instellingen de 'hot standby' aan moet zetten voor summon (kost extra range) maar dan is de opstarttijd van summon korter, misschien dat dat ervoor zorgt dat de knop 'come to me' in leven komt, heb ik nog niet getest eigenlijk.. weet ook niet of die slider aan of uit staat bij mij nu.

Edit: Ah, TheoSchijf was me voor zie ik, lijkt idd dat standby gedoe te zijn.
 
Hello, i picked up my Model 3 on 28th December, installed 2019.40.50.5 byt i do not get the new visualizations improvements in release notes. My car can recognise construction cones but not stop signs or traffic lights. Are new visualization available in europe?

My car is Model 3 LR AWD without FSD
 
Over die 'come to me'-knop, die heb ik ook nog niet gezien bij mij.. Maar kan zijn dat je in de instellingen de 'hot standby' aan moet zetten voor summon (kost extra range) maar dan is de opstarttijd van summon korter, misschien dat dat ervoor zorgt dat de knop 'come to me' in leven komt, heb ik nog niet getest eigenlijk.. weet ook niet of die slider aan of uit staat bij mij nu.

Edit: Ah, TheoSchijf was me voor zie ik, lijkt idd dat standby gedoe te zijn.

hier in mijn S 100D (aug 2018) met FSD wel de knop ‘kom naar mij’ zichtbaar in de app. Inderdaad wel de instellingen wijzigen in de autopilot opties en binnen ‘Bluetooth afstand’ van de auto zijn, anders verdwijnt de knop weer.

3CADEF07-F36E-4D6F-B129-32F9F754BE82.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Cely
hier in mijn S 100D (aug 2018) met FSD wel de knop ‘kom naar mij’ zichtbaar in de app. Inderdaad wel de instellingen wijzigen in de autopilot opties en binnen ‘Bluetooth afstand’ van de auto zijn, anders verdwijnt de knop weer.

View attachment 495339
Kom naar mij.
Waar ben je dan?
Ik sta hier naast je, pannenkoek.
 
Heeft iemand het voice commando "rij naar" al werkend gekregen? Ik heb vanmorgen weer alle geprobeerd maar bij dit commando steeds "command not understood" (waarom in het Engels???)

Sinds installatie van .7 merk ik dat slingeren binnen de rijstrook stukken minder is met de MX.
De M3 staat nog steeds te wachten tot de update wordt aangeboden. ZIt daarmee op .5
 
Iemand een idee hoeveel je achterloopt wanneer je niet aangeeft geavanceerde updates te willen ontvangen? Wordt je dan prutswerk bespaard als nu met de spraakbediening?
Hier sinds een maand op gewoon. Ik zit hier op 40.50.5 en had 40.50.1 binnen 1 of 2 dagen na melding van de eersten hier op het forum. Dus lijkt geen invloed te hebben, want anders had ik die 40.50.1 echt niet gehad.
 
Deze heb ik nog nooit gezien in de vorige versies? < 40.50.7
Kan natuurlijk ook zijn dat het me niet is opgevallen bij de MX?
De M3 gaat in iedergeval nooit uit zichzelf de accu voorverwarmen

Battery heater bij het niet navigeren naar een SUC? Heeft 20km aangestaan.
Nog veranderingen bij uitgesteld laden ontdekt?
1.jpg
 
Last edited:
Nou viel mee, de alarm is 5 keer afgegaan gister avond en ik heb 65 sentry events haha. Goed dat ik sindskort een 500Go SSD in hebt.

Net smart summon uitgeprobeerd, grappig is het wel maar ja, het blijft inderdaad met de beperkingen tot het uitlaten van je auto. Het trukje om een andere telefoon binnen te hebben is leuk maar in praktijk kan je dat niet doen ivm veiligheid (de auto is dan een stuk makkelijker te stelen of niet?). Maar goed wel leuk. Ene... Ik zie geen come to me knop in de App, alleen smart summon. Ligt het aan me??
Ja de feature "Smart Summon"die werkt perfect vind ik. Alleen moet je dan wel op de voorbak of het dak gaan zitten. 1 nadeel echter; dan werkt de knop "come to me" niet meer..............

Goh, kon je jouw hond maar zo uitlaten...........
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Ha-ha! Thx voor de uitleg ik zal straks naar kijken. Niet dat het voor iets anders dan demo leuk is idd, al met een krappe oprit en een kind om in de kinderzitje te zetten gebruik ik wel eens de normale summon om ruimte te krijgen :)!

En inderdaad mijn vraag wat betref veiligheid met de tweede toestel was een rethorish, de sleutel in je auto laten is nooit een goed idee als je niet wilt dat het gestolen wordt ;p.
 
Dat vind ik nogal stellig geformuleerd. Hoe weet je dat zo zeker? Ik ken de specificaties niet van de vooruit-camera maar het lijkt me toch handig voor het herkennen van hun omgeving dat ze zo goed op 1m of 120m kunnen focussen, en om in de verschillende licht intensiteit te kunnen goed zien, neem ik aan dat ze niet alleen spelen met de sensorgevoeligheid maar ook met de diafragma, dus met een minimum focus en een kleine diafragma zou de camera nogal wat van de mini druppels kunnen waarnemen. Ik kan op mijn foto-lens namelijk dan wel zien zonder in macro te zitten (met het verschil dat mijn lens een stuk groter is dan de camera van mijn tesla, misschien is dat je punt). En als ze het niet aan de druppel op de vooruit kunnen zien misschien is het aan iets anders af te leiden (bijv dat alle andere auto wel hun ruitenwisser aan hebben, dat de lucht op een bepaald kleur heeft, wie weet :p. Ik zeg nooit nooit wat betref technologie!)

Ik denk dat het weinig met brandpuntsafstand te maken heeft. Een AI hoeft de druppels niet te zien om te weten dat de ruit nat is. Het beeld vervormt en wordt waziger daar reageert hij op.

Dat is nou het probleem met miezer.... dat vervormd het beeld niet maar is enorm hinderlijk.

De Tesla camera's hebben er amper last van omdat deze zo dicht op de voorruit zitten. Probeer maar eens bij regen je ogen naar de voorruit toe te brengen en je kunt opeens veel duidelijk zien wat er voor je zit.

De miezer druppels zitten op een paar centimer van sensor.

Probleem met een klein diafragma is dat er amper ligt binnenkomt. Op die kleine sensoren zie je in de schemering en het donker dus helemaal niks als het diafragma klein is. Het diafragma kan dus niet klein gezet worden en omdat deze niet klein gezet kan worden is dus de brandpuntafstand van praktisch alle lenzen geoptimaliseerd op de werkafsstand


Daarom is een regensensor zo superieur, IR ledje en sensor (dus werkt dag en nacht) en de refractie meter. ZOOOOOOO simpel en zoooooo goedkoop. Het enige wat Tesla had kunnen doen is de IR data ook het neural net in sturen zodat deze info gecombineerd kan worden. Kijk, dan had "Deep Rain" *echt* superieur geweest.