Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Kan het kloppen dat de optie van one-pedal-drive niet meer te gebruiken is in de ModelX sinds een recente update? Een aantal weken geleden geprobeerd en daar overigens niet voor gekozen: Het voelde onnatuurlijk om 30 cm. voor de vangrail in een parkeergarage alsnog 'gas te geven', wetende welke krachten er dan vrij kunnen komen.
Overigens is de 'fasten seatbelts'-melodie inmiddels niet meer te horen bij het losmaken van de gordel in de P-stand.

Geen idee of het klopt:
Werkt nog wel maar ik bemerk dat het one pedal driving van de M3 veel sterker werkt dan bij de MX. Zelfs met een koude batterij remt de M3 nog stevig af terwijl de MX gewoon doorrijdt. Ik weet dat de MX zwaarder is maar dat is niet het verschil. Moet met de MX met koude batterij altijd stevig de voetrem gebruiken en met de M3 nooit.
Beide nieuwe auto's met 50.7
 
Geen idee of het klopt:
Werkt nog wel maar ik bemerk dat het one pedal driving van de M3 veel sterker werkt dan bij de MX. Zelfs met een koude batterij remt de M3 nog stevig af terwijl de MX gewoon doorrijdt. Ik weet dat de MX zwaarder is maar dat is niet het verschil. Moet met de MX met koude batterij altijd stevig de voetrem gebruiken en met de M3 nooit.
Beide nieuwe auto's met 50.7
Heeft dat niet te maken met het verschil in type motor ? De M3 met permanente magneten vs de anderen ?
Bij koud weer ( < 5 graden ) remt de M3 ook niet zo vlot meer, waarschijnlijk vanwege koude batterij. Dan staat ook die kreet over verminderde regeneratie in beeld.
 
  • Like
Reactions: Cely
Echter heb ik tot nu toe niet ervaren dat de biepjes eruit zijn gegaan bij een nieuwe versie, heel vreemd dus dat het niet bij iedereen zo is.

Grapjas. Als er één ding is waarin Tesla grossiert dan is het juist in problemen die uniek zijn. Als mijn schermen op zwart gaan terwijl ik 130 km/uur rijd bij Almere dan gebeurt mij dat alleen. Het aantal combinaties software, hardware, kaarten en drukte op de weg is oneindig. Het aantal unieke storingen dus ook. Daarom blijft Tesla het ook moeilijk hebben met het oplossen ervan. Daarom moet je jouw storingen ook zelf melden bij [email protected] ... want jij bent mogelijk de enige. Of misschien hoor je bij 1% wereldwijd en begrijpt slechts 99% niet waar je het over hebt.
 
Je mag je mail aan feedback@tesla bovendien wel nauwkeurig opstellen want die wordt electronisch gelezen en op keywords en context gecheckt (mbv een NN trouwens).

overigens in een twitter stream van @greentheonly wordt uitgelegd dat het weinig zin heeft om de voice command “report bug” te gebruiken, die doet namelijk niks. Ingrepen in AP dan weer wel.
 
De gemoederen raakten weer aardig verhit. Begrijpelijk, dit forum gaat over software 10 en je maakt met je Tesla zoveel mee .... wat je nergens kwijt kunt. Dus dump je dat maar hier ook. Er is geen fatsoenlijke plek voor klachten over Tesla, Tesla zelf is dat zeker niet, maar dit forum ook niet natuurlijk. Daarom, terug naar versie 10.

De kerstversie (10.2) heeft voor mij persoonlijk (MS HW 2.5, aug 2018) eigenlijk geen verschil gemaakt. Belangrijkste reden is dat ik in Europa leef dus alle fancy verbeteringen waar je over leest op Amerikaanse sites .... die tellen niet voor Europa. Ook smart summon is er nu ineens maar stelt voor Europa echt niets voor. Dus ... verder weinig nieuws te melden over versie 10. Zodra dat weer wel het geval is .... ik blijf met spanning uitkijken naar updates .... zal ik daarover melden.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Zojuist versie 50.7 ontvangen en geïnstalleerd. Benieuwd wat er is aangepast.
Grapjas. Als er één ding is waarin Tesla grossiert dan is het juist in problemen die uniek zijn. Als mijn schermen op zwart gaan terwijl ik 130 km/uur rijd bij Almere dan gebeurt mij dat alleen. Het aantal combinaties software, hardware, kaarten en drukte op de weg is oneindig. Het aantal unieke storingen dus ook. Daarom blijft Tesla het ook moeilijk hebben met het oplossen ervan. Daarom moet je jouw storingen ook zelf melden bij [email protected] ... want jij bent mogelijk de enige. Of misschien hoor je bij 1% wereldwijd en begrijpt slechts 99% niet waar je het over hebt.
Theo, Even een hele open vraag zonder verdere bijbedoelingen. Kan het zijn dat niet alleen de software een rol speelt bij de verscheidenheid en hoeveelheid aan fouten en -meldingen, maar ook het type en bouwjaar van de auto? Of dat de software met een batchnummer 50.7 bv toch net iets anders is ontworpen en/of uitwerking heeft voor de diverse modellen?
 
Je mag je mail aan feedback@tesla bovendien wel nauwkeurig opstellen want die wordt electronisch gelezen en op keywords en context gecheckt (mbv een NN trouwens).

overigens in een twitter stream van @greentheonly wordt uitgelegd dat het weinig zin heeft om de voice command “report bug” te gebruiken, die doet namelijk niks. Ingrepen in AP dan weer wel.
De voice-command bug zal al wel bij Tesla bekend zijn... Verschillende bekende Youtubers, die ook door Tesla gevolgd worden, hebben Tesla al opgeroepen om er iets aan te doen.
 
De gemoederen raakten weer aardig verhit. Begrijpelijk, dit forum gaat over software 10 en je maakt met je Tesla zoveel mee .... wat je nergens kwijt kunt. Dus dump je dat maar hier ook. Er is geen fatsoenlijke plek voor klachten over Tesla, Tesla zelf is dat zeker niet, maar dit forum ook niet natuurlijk. Daarom, terug naar versie 10.

De kerstversie (10.2) heeft voor mij persoonlijk (MS HW 2.5, aug 2018) eigenlijk geen verschil gemaakt. Belangrijkste reden is dat ik in Europa leef dus alle fancy verbeteringen waar je over leest op Amerikaanse sites .... die tellen niet voor Europa. Ook smart summon is er nu ineens maar stelt voor Europa echt niets voor. Dus ... verder weinig nieuws te melden over versie 10. Zodra dat weer wel het geval is .... ik blijf met spanning uitkijken naar updates .... zal ik daarover melden.
Zullen we een topic thread Klachten en/of frustraties aanmaken of bestaat deze al? Dan kunnen mensen hun grieven anders dan het inhoudelijk topic daar kwijt. Ook nog leuk ook......Een soort Peyton Place rubriek....
Zal ik het initiatief hierin nemen?
 
Last edited:
Heeft dat niet te maken met het verschil in type motor ? De M3 met permanente magneten vs de anderen ?
Bij koud weer ( < 5 graden ) remt de M3 ook niet zo vlot meer, waarschijnlijk vanwege koude batterij. Dan staat ook die kreet over verminderde regeneratie in beeld.
Geen idee maar net na een supercharge sessie en een opgewarmde accu remde de mx als een malle op one-pedal. Eigenlijk hetzelfde als de M3 met een koude accu
 
Geen idee maar net na een supercharge sessie en een opgewarmde accu remde de mx als een malle op one-pedal. Eigenlijk hetzelfde als de M3 met een koude accu
De M3 remt in mijn beleving bij koud weer met een koude accu eigenlijk best aardig. Bij warme accu nog beter. Ik vind wel dat je moet opletten wat de condities zijn want anders wordt je verrast door het verschillend gedrag, wat best groot kan zijn. Die waarschuwing in beeld en de lengte van het stippellijntje helpen daarbij wel.
 
Ik had de indruk dat deze toch wel de meest ingrijpende was. Alé op de 4 maand dat we de M3P hebben... .
+
Muziek klinkt voller met mooie bassen. Kan nu echt keihard zonder te vervormen. Vond het ervoor al zeer mooi klinken maar nu is er toch een opmerkelijk verschil. Heb zelfs de indruk dat het scherm sneller reageert; Spotify gaat snel en is zeer volledig, internet ook heel vlotjes, switchen tussen schermen en functies gaat mijn inziens ook een stuk beter.
AP: blijft verder van de linkerlijn af. Remt minder bruusk, herneemt vlotter als de weg terug vrij is. Volgt de voorganger "smooter".
Verwarming blijft stabieler. Minder aan/uit effect.
-
Spraakopdrachten, hmm welke???
90% batterij geeft nu nog slechts 425km ipv 460km. Dit vind ik er echt over. Snap zelfs niet hoe dit het gevolg kan zijn van een update??? Hiervoor heb ik dan ook service afspraak gemaakt.

Voor de rest nog steeds :).
 
Ik heb de indruk dat batterij opwarmen niet of veel minder werkt sinds de laatste updates. Ik laat voorverwarmen maar vertrek toch telkens met een ijskoude accu, met een heleboel gele strepen op de re-gen meter.

Kan iemand met Teslafi of andere monitor software dit bevestigen of ontkrachten?
 
Grapjas. Als er één ding is waarin Tesla grossiert dan is het juist in problemen die uniek zijn. Als mijn schermen op zwart gaan terwijl ik 130 km/uur rijd bij Almere dan gebeurt mij dat alleen. Het aantal combinaties software, hardware, kaarten en drukte op de weg is oneindig. Het aantal unieke storingen dus ook. Daarom blijft Tesla het ook moeilijk hebben met het oplossen ervan. Daarom moet je jouw storingen ook zelf melden bij [email protected] ... want jij bent mogelijk de enige. Of misschien hoor je bij 1% wereldwijd en begrijpt slechts 99% niet waar je het over hebt.
Hoe weet je feitelijk dat er problemen zijn die uniek zijn? Bron?

Al rijdende met 130km/uur bij Almere heb ik trouwens ook een scherm op zwart zien gaan. Zal het aan Almere liggen? ;)
 
De M3 remt in mijn beleving bij koud weer met een koude accu eigenlijk best aardig. Bij warme accu nog beter. Ik vind wel dat je moet opletten wat de condities zijn want anders wordt je verrast door het verschillend gedrag, wat best groot kan zijn. Die waarschuwing in beeld en de lengte van het stippellijntje helpen daarbij wel.
Klopt, regeneratie met koude batterij is sterk verbeterd (hopelijk niet ten koste van de levensduur), waardoor:
Ik heb de indruk dat batterij opwarmen niet of veel minder werkt sinds de laatste updates. Ik laat voorverwarmen maar vertrek toch telkens met een ijskoude accu, met een heleboel gele strepen op de re-gen meter.

Kan iemand met Teslafi of andere monitor software dit bevestigen of ontkrachten?
waar, maar minder van belang is. Als ik minder last heb van een koude accu heb ik liever dat de energie meer naar de aandrijving gaat dan naar het sneller opwarmen van het accu-pack.
En tip @Mergoscia : Je bedoelt het echt goed maar hoeft niet het verkeer hier te regelen, want ook dat is Off-topic. Gemiddelde lezer/contribuant komt vanzelf op t juiste pad.
 
Last edited:
Een aantal weken geleden geprobeerd en daar overigens niet voor gekozen: Het voelde onnatuurlijk om 30 cm. voor de vangrail in een parkeergarage alsnog 'gas te geven', wetende welke krachten er dan vrij kunnen komen.

Daarom laat ik hem in rollmode staan. Om die laatste 30cm te overbruggen.

Nou ja, ieder zijn rijstijl en keus natuurlijk, maar voor dit soort issue heb je juist obstacle aware acceleration (wat alleen vooruit werk, let op. /me hoest). Mijn instructrice bij mijn rijschool zei toen al tegen me "op de gas moet je drukken alsof je op eieren druk". Hoewel ik dit advies bij mijn M3 vaak niet gebruikt als ik even weer de G kracht wilt voelen, vind ik wel dat je behoorlijk goed de kracht kan moduleren met je voet.

Grapjas. Als er één ding is waarin Tesla grossiert dan is het juist in problemen die uniek zijn. Als mijn schermen op zwart gaan terwijl ik 130 km/uur rijd bij Almere dan gebeurt mij dat alleen. Het aantal combinaties software, hardware, kaarten en drukte op de weg is oneindig. Het aantal unieke storingen dus ook. Daarom blijft Tesla het ook moeilijk hebben met het oplossen ervan. Daarom moet je jouw storingen ook zelf melden bij [email protected] ... want jij bent mogelijk de enige. Of misschien hoor je bij 1% wereldwijd en begrijpt slechts 99% niet waar je het over hebt.

Ik denk dat algemene software storingen zoals een random reboot bijv inderdaad vele oorzaken kunnen hebben. Het veranderen van een gebruikers instellingen vind ik echter iets wat eerder "hard" geïmplementeerd is en juist niet zo veel afhankelijkheid zou moeten hebben, maar goed, wie weet. En wie zegt dat Tesla moeite heeft met het oplossen ervan? Volgens me krijgen ze juist wel dagelijks bakken data met wat allemaal mis gaat, zo goed op AP niveau dan algemeen software op de auto, ik z kan me eerder bedenken dat ze problemen hebben met het juiste prioriseren van welke issue ze als eerste moeten aanpakken, of te wel, als ze iets niet oplossen, is ze omdat ze hun focus duidelijk op een ander probleem hebben (want volgens me zit de strategie wel goed scherp, al kunnen we als gebruikers misschien niet altijd mee eens zijn.).
 
En tip @Mergoscia : Je bedoelt het echt goed maar hoeft niet het verkeer hier te regelen, want ook dat is Off-topic. Gemiddelde lezer/contribuant komt vanzelf op t juiste pad.

Dat vond ik zelf ook en daarom had ik er al een opmerking over geschreven. Terug naar naar de meer koude batterij sinds de laatste updates.