Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Nu enige rijervaring met 4.1. In MS hw 2.5.
Redelijk stabiel. Iets teveel slingeren nog steeds. Af en toe wat onverwachte rem acties. Zolang het veilig is, ok, is acceptabel.

Echter ook af en toe onverwachts alles teruggeven aan mij ... is wel slim ... want als er dan iets gebeurt dan stond AP niet (meer) aan ... is prima voor de veiliheidsstatistiek. Is echter flink valsspelen. Ik meld het ook niet meer bij [email protected] want geen enkele reactie. We zijn er nog niet Tesla.
Dat ze er nog niet zijn met software updates, AP en FSD zei Elon zelf ook. Ze weten het dus.
 
Ik las dat sinds 2019.40.50.x bij de belfunctie de optie was gekomen voor je favorieten lijst. Nu was deze versie niet aan mij uitgedeeld, maar ik ben nu op 2020.4.1.

Helaas zie ik nergens mijn favorieten staan. Koppeling gaat verder zo te zien wel goed, vroeg keurig netjes toestemming voor SMS...

Ik heb een Android OnePlus 6.

Iemand tips, suggesties?
 
Ik las dat sinds 2019.40.50.x bij de belfunctie de optie was gekomen voor je favorieten lijst. Nu was deze versie niet aan mij uitgedeeld, maar ik ben nu op 2020.4.1.

Helaas zie ik nergens mijn favorieten staan. Koppeling gaat verder zo te zien wel goed, vroeg keurig netjes toestemming voor SMS...

Ik heb een Android OnePlus 6.

Iemand tips, suggesties?

Telefoon moet dit native ondersteunen, je krijgt dan tijdens pairen de optie "favorieten delen" (of iets in die trant) te zien op je telefoon.
Mijn antieke S7 heeft de optie ook niet.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik las dat sinds 2019.40.50.x bij de belfunctie de optie was gekomen voor je favorieten lijst. Nu was deze versie niet aan mij uitgedeeld, maar ik ben nu op 2020.4.1.

Helaas zie ik nergens mijn favorieten staan. Koppeling gaat verder zo te zien wel goed, vroeg keurig netjes toestemming voor SMS...

Ik heb een Android OnePlus 6.

Iemand tips, suggesties?
Je moet op je telefoon bepaalde contactpersonen als favoriet kenmerken. Deze worden dan in de auto weergegeven.

Met een Samsung moet ik daarvoor op het sterretje drukken bij een contactpersoon.
 
Ik rij nu een paar dagen rond met de nieuwe software versie en ik merk toch wel een aantal verbeteringen:

De ruitenwissers doen het op automatisch nog weer wat beter. Ik vond ze erg snel gaan bij miezer of mot regen dit is stuk beter. Ook als ik stil sta bij stoplichten gaan ze terug naar interval modus.

De klachten over Tunein herken ik helemaal niet, Ik rij voornamelijk regio Utrecht/Amsterdam en heb zelfs het idee dat het wat beter werkt als daarvoor. Bij de vorige versie had ik wel eens dat de zender ging bufferen nu nog niet voorgekomen. Nu lijkt e.a. mij ook meer afhankelijk van de signaal sterkte dan van de auto.

Zag in mijn Tesla stats app het volgende overzichtje. Wel interessant dat je kunt zien hoeveel de versie is uitgerold. Ik ga er vanuit dat het grafiekje alleen aangeeft hoeveel gebruikers van de Tesla stats app over zijn op de nieuwe software versie. Top app! trouwens

IMG_7285.jpg
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik kan mij voorstellen dat er een zeldzame soort mensen bestaat dat een stoeltje voor hun wasmachine plaatst om, van het begin tot het einde van de wasbeurt, te kijken
haha, goede herinneringen aan. Wedstrijdje was kijken met huisgenoten. Samen een wasje draaien en samen voor de machine zitten kijken of je je eigen kleren voorbij ziet komen. Per eigen kledingstuk scoor je een punt.
 
  • Funny
Reactions: Cely
Even mijn eerste ervaringen met 2020.4.1: gisteren wat stadsritjes en nu ook stuk snelweg.

(1) EAP zwalkt een stuk minder! Ben daar erg blij mee

(2) Voice commando's zowel Engels als Nederlands onbruikbaar. Lijkt bij mij ook of hij alleen eerste woord pakt...

(3) Voorlezen SMS ging prima. Nu nog wap integratie, want (bijna) niemand gebruikt meer SMS

(4) Heel raar: ik kon per rit aangeven of ik NoA wilde gebruiken en deze knop bleef de hele rit (mits EAP aan) beschikbaar. Knop was nu niet meer te vinden. NoA uitgeschakeld en, nu wer thuis in P-stand, weer ingeschakeld. Ben benieuwd of hij weer terugkomt...

(5) Spotify: gisteren wat aanpassingen in mijn (paid) account gemaakt. Alles komt prima door, behalve albums. Ooit waren die gesynchroniseerd, maar ik kan er nu geen beweging meer in krijgen. Achter PC uit- en ingelogd, in auto uit- en ingelogd, helpt niet

(6) Favorieten bij bellen: die krijg ik niet zichtbaar in TESLA. Dat zou aan mijn telefoon (OnePlus 6) kunnen liggen, daarom even mijn jongste zoon laten koppelen met zijn Samsung S9. Ook niets zichtbaar, wel de sms, bellijst enz...

Hoop meer ervaringen te lezen :)
 
Wat bij mijn Model 3 sinds eind 2019 niet goed meer gaat is het op de snelweg teruggaan naar een rijbaan naast een vrachtwagen.
Dit merk ik vooral op snelwegen met meer dan 2 rijbanen. Stel ik rij in de linkerbaan op de EAP en wil terug naar de middenbaan terwijl er helemaal rechts een vrachtwagen rijdt. Als ik dan richting aangeef naar rechts dan gaat de auto keurig naar rechts totdat hij plots de vrachtwagen in de meest rechtse rijbaan waarneemt. De auto interpreteert dan dat de vrachtauto te dicht bij komt met als gevolg een afgebroken rijbaan wissel en het automatisch terugsturen naar de meest linkerrijbaan. Je ziet dan ook op het display dat de vrachtwagen 'danst' in de verkeerde rijbaan.

Dit maakt EAP op veel snelwegen met vrachtwagens zo goed als onbruikbaar.

Herkenbaar voor anderen? Ik rij met hardware 2.5.