Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Wat mij opviel gisteren was dat hetgeen wat gesproken werd wel tekstueel redelijk goed op het scherm verscheen, maar het commando niet werd uitgevoerd. Ik vroeg namelijk Navigeer naar Koningskade 1 Den Haag. De volgende tekst kwam op het scherm Navigeer naar Koningskade een Den Haag. Maar commando werd niet uitgevoerd. Ik probeerde het met een andere volgorde. Navigeer naar Den Haag Koningskade 1. Wat verscheen was Navigeer naar Den Haag Koningskade een. Commando werd echter nog niet uitgevoerd. Zo probeerde ik het een aantal keer. Uiteindelijk heb ik al wachtend bij een stoplicht het maar ingetypt ( met mijn linkerhand). Vervolgens een enter gedaan. Pas daarna werd het commando uitgevoerd.
 
Hier nog even mijn (slechte) ervaring met de laatste firmware (2020.4.10) op de terugweg uit Oostenrijk (ook een lange rit dus)

Meerdere keren is het hele systeem vastgelopen. Geen geluid meer. Displays blijven hangen. Navigatie stopt. Na een herstart tijdens het rijden was het weer even goed om na enkele minuten weer vast te lopen. Ik had in de browser "abetterroutplanner" actief (op de achtergrond, want je kunt al een tijdje de browser niet meer actief naast de navigatie gebruiken). Nadat ik de browser weer op de startpagina van Google.nl had gezet, liep het systeem niet meer vast.

Lane assist werkt vaker niet dan wel

Plotselinge rem acties terwijl er geen aanleiding voor was.

Tijdens regenbuien, maar ook op de droge momenten vlak daarna, meldingen dat camera's links en / of rechtsvoor niet meer werkte of beperkt zicht had. Hierdoor werkte lane change vaak niet.

Kortom: wat mij betreft mag deze firmware versie weer snel worden vervangen voor een nieuwere en vooral betere versie.

Ik had vorig jaar december dezelfde problemen naar Oostenrijk (en terug). Nooit last van gehad met mijn vorige S. Nu met de nieuwe wel. Neem aan dat ik MCU3 heb (S van nov2019). Het helpt inderdaad om direct naar SUC te navigeren. Dus het lijkt hem ergens te zitten in het berekenen icm de internet verbinding (slecht in Duitsland). Was overigens dus nog met 2019 software. Het was dus al eerder een probleem. Heb zelf trouwens nog steeds geen 2020 software.
 
Wel heel off topic maar ... nood breekt wet.
Ik heb al een maand 2020.4.1 in MS HW 2.5.
Zondag nog alles ok. Maandag en vandaag ineens helemaal geen cruise control, AP, NoA en ook geen banen en ander verkeer in beeld.
Resets gedaan, 3x, sentry mode staat uit, valet mode ook, camera’s schoon. Tesla service zojuist gesproken die raadt met mij mee ... maar weet het ook niet. Morgen moet ik proberen met alle veiligheidsgordels gesloten weer te proberen.
Iemand een idee? Geen enkele zinnig melding in beeld behalve ... als ik probeer te activeren ... Cruise control niet beschikbaar.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Wel heel off topic maar ... nood breekt wet.
Ik heb al een maand 2020.4.1 in MS HW 2.5.
Zondag nog alles ok. Maandag en vandaag ineens helemaal geen cruise control, AP, NoA en ook geen banen en ander verkeer in beeld.
Resets gedaan, 3x, sentry mode staat uit, valet mode ook, camera’s schoon. Tesla service zojuist gesproken die raadt met mij mee ... maar weet het ook niet. Morgen moet ik proberen met alle veiligheidsgordels gesloten weer te proberen.
Iemand een idee? Geen enkele zinnig melding in beeld behalve ... als ik probeer te activeren ... Cruise control niet beschikbaar.
Is misschien de neus van de auto vuil waardoor radar niet goed werkt?
 
2020.5.1 komt net binnen !
2020.5.1 release notes.jpg
 
Wel heel off topic maar ... nood breekt wet.
Ik heb al een maand 2020.4.1 in MS HW 2.5.
Zondag nog alles ok. Maandag en vandaag ineens helemaal geen cruise control, AP, NoA en ook geen banen en ander verkeer in beeld.
Resets gedaan, 3x, sentry mode staat uit, valet mode ook, camera’s schoon. Tesla service zojuist gesproken die raadt met mij mee ... maar weet het ook niet. Morgen moet ik proberen met alle veiligheidsgordels gesloten weer te proberen.
Iemand een idee? Geen enkele zinnig melding in beeld behalve ... als ik probeer te activeren ... Cruise control niet beschikbaar.

Ik had ook iets dergelijks van de week. Mijn volledige FSD was gedeactiveerd. Ik heb maar tesla gebeld en daar bleek dat hij in m’n account was gedeactiveerd. Was bij meer mensen gebeurd blijkbaar. Binnen
24hr gefixt over the air door tesla. Alles werkt nu weer
 
Wel heel off topic maar ... nood breekt wet.
Ik heb al een maand 2020.4.1 in MS HW 2.5.
Zondag nog alles ok. Maandag en vandaag ineens helemaal geen cruise control, AP, NoA en ook geen banen en ander verkeer in beeld.
Resets gedaan, 3x, sentry mode staat uit, valet mode ook, camera’s schoon. Tesla service zojuist gesproken die raadt met mij mee ... maar weet het ook niet. Morgen moet ik proberen met alle veiligheidsgordels gesloten weer te proberen.
Iemand een idee? Geen enkele zinnig melding in beeld behalve ... als ik probeer te activeren ... Cruise control niet beschikbaar.

zit ik daar nog een beetje te hannesen met 2019.40.50.7 met geen voice control. Om gek van te worden. MS 2019
 
Ik heb het gevoel dat er op de achtergrond een bugfix is geïnstalleerd voor versie 2020.4.1.
Naast de spraakherkenning die plotseling weer iets verstaat is ook het naar de linkerkant van de rijbaan sturen bij het inhalen van vrachtwagens bij mij verdwenen. Vandaag 2 x 35 km snelweg zonder slingeren en spontaan remmen bij inhalen.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
zit ik daar nog een beetje te hannesen met 2019.40.50.7 met geen voice control. Om gek van te worden. MS 2019
Waarom stap je niet over op 2020.5.1?

Nog even iets.....
In de auto onder het tabblad Software staat eerst de voertuiginformatie met het VIN.
Pas vandaag viel mij voor het eerst op dat precies daaronder een extra linkje staat met "Aanvullende voertuiginformatie". Heb ik bijna een heel jaar er over heen gekeken en zitten slapen?
 
Last edited:
Waarom stap je niet over op 2020.5.1?

Nog even iets.....
In de auto onder het tabblad Software staat eerst de voertuiginformatie met het VIN.
Pas vandaag viel mij voor het eerst op dat precies daaronder een extra linkje staat met "Aanvullende voertuiginformatie". Heb ik bijna een heel jaar er over heen gekeken en zitten slapen?

Nee, daar heb je niet overheen gekeken. Dat is een van de dingen die is toegevoegd met de een van de eerste versies van 2020.
 
Vandaag op versie 2020.4.1. met FSD onder slechtere weersomstandigheden op de afrit A2 naar de A27 (Everdingen) kreeg ik in mijn rijbaan op het scherm bewegende kleuren ipv een normaal grijze rijbaan. Dit ging ook gewoon door op de A27. Toch maar even uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld en toen was het (helaas) weg. Zag er wel vermakelijk uit maar ging toch wel wat afleiden.
Had wel het idee dat zoals eerder ook gepost is dat het zwalken naast een rij vrachtwagens minder is.
 

Attachments

  • IMG_0618.jpg
    IMG_0618.jpg
    49.7 KB · Views: 33
  • Funny
Reactions: dannyij and Bas.
Vandaag op versie 2020.4.1. met FSD onder slechtere weersomstandigheden op de afrit A2 naar de A27 (Everdingen) kreeg ik in mijn rijbaan op het scherm bewegende kleuren ipv een normaal grijze rijbaan. Dit ging ook gewoon door op de A27. Toch maar even uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld en toen was het (helaas) weg. Zag er wel vermakelijk uit maar ging toch wel wat afleiden.
Had wel het idee dat zoals eerder ook gepost is dat het zwalken naast een rij vrachtwagens minder is.

Dat is de 'Mario Kart Rainbow mode… '
zie bijv. deze link:
De meest complete lijst met Tesla Easter Eggs & hacks
 
  • Like
Reactions: dannyij and pati07