You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ehm, kan je even linkje delen welke jij bedoeld.
Naar aanleiding van dit filmpje zijn veel overstag gegaan. Ik ook bijna. Maar gelukkig kon ik me daarna nogmaals 2x inhoudenIk bedoelde dit filmpje
Tesla Self-Driving Demonstration
maar ik zie dat het einde veranderd is. Het rondje over een parkeerplaats is verwijderd.
De vreemde versnelling moet iets verbergen. Dat is duidelijk. Toen ik dit filmpje zag dacht ik ... wow, ze zijn dichtbij. Ik heb nog even gewacht op een sneller scherm (dat was absurd traag) en heb toen mijn S aangeschaft augustus 2018. Het filmpje dat mij toen overtuigde was van .... november 2016. Bijna VIER jaar geleden was Tesla er bijna.
Voor alle duidelijkheid. Ik geniet iedere dag van hoe ver Tesla WEL is. Steeds betere driver assistance. Maar FSD, robotaxi, onbemande rit van California naar New York enz zijn loze beloftes. Dat irriteert me best. Elon Musk zegt al 4 jaar bijna klaar te zijn.
In 2013 (Sic!) nog deze quote in een project voorstel geschreven:Bijna VIER jaar geleden was Tesla er bijna.
In 2013 (Sic!) nog deze quote in een project voorstel geschreven:
7 jaar verder zijn we nog niet verder dan die 90% (~'feature complete').
- Tesla's CEO estimates that 90% of self-driving is feasible, yet “It’s incredibly hard to get the last few per cent”'
Die laatste few percent zijn dus nog veel lastiger.
NB Quote uit destijds (2013) de Financial Times "Tesla moves ahead from Google in race to build self-driving cars" Subscribe to read | Financial Times
Afgelopen November reed mijn zoon in Chandler, AZ (bij Phoenix) in een Waymo level 4 taxi mee (zonder safety driver - echt level 4 dus).
Geen beta software dus - bij Tesla moet ik dat eerst nog zien.
Waymo rijdt wel heel erg op wat er op de 'kaart' bekend is en is geo-fenced. Autopilot rijdt niet op een kaart maar op visualizatie van de camera's en is wereldwijd beschikbaar, Tesla is ook nog een elektrische auto, Waymo niet.
Tja, je kunt het ook gewoon uitleggen. Doe (of deed, pre-Corona) ik vaak als ik iemand die voor het eerst in een Tesla meereed. Als je uitlegt hoe de auto zijn weg vindt en get nog niet perfect is en hij af en toe spook-remt, kun je na de eerste zeggen: "kijk, dat was er één...".
Daarnaast is mijn voet altijd in de buurt van gas/rem pedaal, dus in de actie geef ik al weer gas bij.
Ik zit nog op 2020.20.1. Ik dacht wel eens dat ik de enige was die geen AP (TACC) fan is zo vaak als ik lovende verhalen lees over de AP, dus soms ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben die dit ervaart.Niet voor het een of ander maar in mijn bmw 3, audi a3 etron en volvo v60 d6 had ik ook gewoon afstandradar voor cruisecontrol en daar had ik nooit phantom brakes. Nu heb ik ze sinds 2020.24.6.9 zo vaak dat ik de cruisecontrol/AP niet eens meer durf te gebruiken als er andere mensen in de auto zitten. Je kan dat bij een auto van €70.000 niet goedpraten. Zelfs bij de Seat van mijn vriendin werkt dit feilloos.
Niet voor het een of ander maar in mijn bmw 3, audi a3 etron en volvo v60 d6 had ik ook gewoon afstandradar voor cruisecontrol en daar had ik nooit phantom brakes. Nu heb ik ze sinds 2020.24.6.9 zo vaak dat ik de cruisecontrol/AP niet eens meer durf te gebruiken als er andere mensen in de auto zitten. Je kan dat bij een auto van €70.000 niet goedpraten. Zelfs bij de Seat van mijn vriendin werkt dit feilloos.
Goed punt. Mijn auto was stinkend smerig inderdaad.Het grappige is dat ik ook wel op andere fora kom waar vooral bij VAG en Volvo steen en been geklaagd wordt over extreme rem acties als gevolg van de ACC.
Ik ken zelfs iemand van dichtbij met een Seat Tarraco die alles software matig gaat laten wegschrijven omdat de anti aanrijdingsassistent ook zonder dat de ACC aan staat continu op de rem stampt, terwijl het volgens de dealer normaal functioneert.
Zelf heb ik gemerkt dat dit ook vaker gebeurd wanneer de auto vuil is. Sensoren zijn dan wellicht ook vuiler en daardoor gevoeliger.
Als hierover klachten hebt is vaak het eerste wat ze in de garage doen is de sensoren schoonmaken en dan pas testen.
Meestal merken ze dan niets vreemds.
Zoals ome bjorn altijd zegt
ABC
Always be cleaning
Onze tweede auto staat regelmatig open met de sleutels er nog in op de oprit#offtopic
We moeten niet vergeten hoe verwen we zijn met onze Tesla's toch? Ik rij laatste in de auto van mijn man om het te verplaatsen in de straat, ik vond al het schakelen weer wennen.
En dan krijg ik later een appje van mijn man, ik dacht, wat, ontdekt je nu pas dat feature?
View attachment 570525
Ik daarna:
Of zoals vorige week toen ik een vriendin in mijn auto meenam en zij het grote scherm, interface voor de air co en nog een paar dingentjes die ik zo normaal vind tegewoordig, echt te gek vond en helemaal verbaas stond te kijken. Toen dacht ik, wel goed om af en toe te relativiseren "Oh ja, dit is echt geen normaal auto dat klopt ". Kortom, soms even afstand nemen van hoe het huidige software misschien nog niet perfect werkt maar wel een juwel van technologie is, loving it .
Onze tweede auto staat regelmatig open met de sleutels er nog in op de oprit