Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Onze tweede auto staat regelmatig open met de sleutels er nog in op de oprit :eek:

Herkenbaar…

of deze wellicht, de ruitenwisser activeren omdat je de auto in Drive wilt zetten.

Maar zat software/hardware glitches/minpunten in veel goedkopere auto's wel aanwezig zijn:

- Tijdens het rijden niet een extra reispunt in kunnen voegen zoals bijvoorbeeld een tank/pitstop.
- Geen duidelijke dodehoek indicator in de spiegel.
- Geen camera in de voorbumper.
- Ramen die open en dicht kunnen met de afstandsbediening.
- Fatsoenlijke airflow achterin.
- Ophangpunt voor een jasje of kledinghanger.
- HUD
- 12V in de achterbak

Van die eenvoudige dingen die andere merken gewoon wel voor elkaar hebben. Het is bij Tesla echt zwart en wit :)
 
  • Like
Reactions: Superendo and Cely
@Unit106 goed punt! Maar mijn response over HARDWARE past hier zeker niet in. Moderators zijn ook maar mensen…..

Laten we het hier over software algemeen houden. De versie specifieke pagina's gaan wat mij betreft over de nuances en toegelichte nieuwe features en de vele… HIJ IS NU AAN HET INSTALLEREN en BIJ MIJ OOK berichtjes :)

Dan weer ON TOPIC:

Ondanks dat de Spotify UI zeer gelimiteerd is dat ook zo'n het werkt gewoon in een Tesla featurer. Ja, op je telefoon betere playlist management, etc. maar ik ben het in geen andere auto tegengekomen dat het feitelijk zo geintegreerd is. Apple en Android kunnen er in ieder geval nog niet aan tippen.
 
  • Like
Reactions: Cely
@Unit106 goed punt! Maar mijn response over HARDWARE past hier zeker niet in. Moderators zijn ook maar mensen…..

Laten we het hier over software algemeen houden. De versie specifieke pagina's gaan wat mij betreft over de nuances en toegelichte nieuwe features en de vele… HIJ IS NU AAN HET INSTALLEREN en BIJ MIJ OOK berichtjes :)

Dan weer ON TOPIC:

Ondanks dat de Spotify UI zeer gelimiteerd is dat ook zo'n het werkt gewoon in een Tesla featurer. Ja, op je telefoon betere playlist management, etc. maar ik ben het in geen andere auto tegengekomen dat het feitelijk zo geintegreerd is. Apple en Android kunnen er in ieder geval nog niet aan tippen.
Daar had ik het gister toevallig nog over. Ook al is de model 3 op toch best wat vlakken kwalitatief uitermate teleurstellend,
De manier en eenvoud waarmee ik alle soorten muziek kan opzoeken en afspelen met Spotify is gewoon fantastisch. Los van dat vind ik de interface van het scherm gewoon fijn en ben daar helemaal aan gewend.

Zal nog wennen zijn wanneer de volgende auto geen Tesla meer is
:rolleyes:
 
Ondanks dat de Spotify UI zeer gelimiteerd is dat ook zo'n het werkt gewoon in een Tesla featurer. Ja, op je telefoon betere playlist management, etc. maar ik ben het in geen andere auto tegengekomen dat het feitelijk zo geintegreerd is.
Zo zie ik ook het verschil tussen IOS en Android. IOS heeft beperkte functionaliteit en daardoor geschikt voor de doorsnee gebruikers. Als techneut/nerd heb ik graag meer functionaliteit en kan ik meer met Android. De Tesla software vergelijk ik dan ook met IOS. Elke gebruiker kan ermee overweg zonder dat het te complex is.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Update 2020.32 heeft eindelijk een feature waar ik al lang op wacht:

Melding in die app als je deuren en/of ramen nog openstaan 10 minuten nadat je de auto verlaten hebt. Om een of andere reden staat er af en toe een raam open als ik sochtends bij mijn tesla kom, weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar toch.

Meestal het raam van de passagier (ik rij altijd alleen), dus dat raam gebruik ik niet eens.
 
Update 2020.32 heeft eindelijk een feature waar ik al lang op wacht:

Melding in die app als je deuren en/of ramen nog openstaan 10 minuten nadat je de auto verlaten hebt. Om een of andere reden staat er af en toe een raam open als ik sochtends bij mijn tesla kom, weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar toch.

Meestal het raam van de passagier (ik rij altijd alleen), dus dat raam gebruik ik niet eens.

Al geprobeerd om dat raam opnieuw te calibreren?
 
Voor wie geen tijd of zin heeft in 30 minuten YouTube: iets van linkjes over die aankomende wetgeving?

Mijn notes:
  • Automatisch uitwijken in baan oa om politie de ruimte te geven
  • Automatisch van baan wisselen
  • Meer tijd om van baan te wisselen.
  • Mogen versnellen tijdens automatische baanwisseling
  • Garantie dat bestuurder genoeg tijd heeft om over te nemen (moet in bestuurdersstoel zitten, geen cheatdevices)
  • Automaat zal niet boven max snelheid gaan.
  • Bij hartaanval mag de auto van baan wisselen voor hij stil gaat staan.
  • Automatische baan wissel om van snelweg te wisselen.
 
Update 2020.32 heeft eindelijk een feature waar ik al lang op wacht:

Melding in die app als je deuren en/of ramen nog openstaan 10 minuten nadat je de auto verlaten hebt. Om een of andere reden staat er af en toe een raam open als ik sochtends bij mijn tesla kom, weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar toch.

Meestal het raam van de passagier (ik rij altijd alleen), dus dat raam gebruik ik niet eens.

deze update is voor de nieuwe modellen zeker? Nooit begrepen wat de rede is dat je dit niet kunt programmeren. Bijvoorbeeld als het warm is dat je een instelling ventilatie ramen kunt aanmaken waardoor dak op ventilatie stand gaat en allen deurramen op een kier zodat het door kan waaien...‍♂️