Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.40.x

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij gaat 40.8 nog niet zo lekker.. driving visualization doet het niet, en krijg deze melding:
Bewakingsmodus uitgeschakeld vanwege systeemfout.

1x herstart gedaan tijdens het rijden, zal het zo weer proberen.

Update: bij de volgende rit ging het beter, hopelijk was dat het
 
Last edited:
Ik denk het niet. Een groot deel van de code heeft een rewrite gehad. Ik verwacht dus echt wel dat het beter gaat werken. Geen vreemde remacties, slingeren, inhaalacties die afgebroken worden enz.

Het echte FSD krijgen we idd nog niet maar de huidige functies zouden wel beter moeten werken
Precies. We zullen een tijdje moeten wachten tot de auto hier meer autonoom mag doen, maar we gaan zeker heel veel plezier hebben van de rewrite.
En stiekem hoop ik dat we dan ten minste wel wat van de geavanceerde visualisaties gaan krijgen.
 
Waarom betere visualisaties? We moeten toch op het verkeer letten? Geef mij liever betere huidige functies, meer navigatie functies met stops, 360 graden parkeren view, bij achteruit rijden groter scherm voor de zij camera’s, Noa apart te bestellen voor alleen op de A wegen... zodat we rustig en oplettend kunnen inhalen non stop op autopilot. Zonder remarries uit t niets.

maar al die tierelantijn, hoeft van mij niet.
 
  • Like
Reactions: KL0809 and MaSansky
Ervaring 2020.40.8
Toch nog steeds wel standaard korte hapering voor stoplichten die uit staan (gemaal bij afslag Vinkeveen) en soms bij matrixborden (zeker als er iets op gebeurt), soms bij tunnels.
Ook op de N201 van Mijdrecht naar A2 nog een 60km bord op een bijweg dat vaak ten onrechte wordt gezien. Daarna moet ik er bij Vinkeveen even af en weer op om weer op 80 te komen.
 
  • Funny
Reactions: M3rik
FSD rewrite is immers ook 2020.40.8 maar dan .10 en alleen een paar mensen in USA.
Dit is de mooiste video van teslaraj.
met mooi alles in beeld, overdag

deze is ook leuk:
met de user experience.

Ik ga vandaag voor het eerst rijden met 2020.40.8. Zeer nieuwsgierig. Maar kan me niet goed voorstellen dat er al onderdelen van de FSD rewrite in zitten. De rewrite lijkt me zo fundamenteel, dat het me moeilijk lijkt onderdelen ervan aan de oude opzet toe te voegen.
 
Waarom betere visualisaties? We moeten toch op het verkeer letten? Geef mij liever betere huidige functies, meer navigatie functies met stops, 360 graden parkeren view, bij achteruit rijden groter scherm voor de zij camera’s, Noa apart te bestellen voor alleen op de A wegen... zodat we rustig en oplettend kunnen inhalen non stop op autopilot. Zonder remarries uit t niets.

maar al die tierelantijn, hoeft van mij niet.
Tuurlijk, liever echte functionaliteit. Maar ik ben echt enorm gefascineerd door de AI achter AP. De visualisaties geven goed weer wat AP ziet en hoe het dingen interpreteert. Ik vind het echt ongelooflijk hoe precies die nieuwe software de stoeprandjes weet te plaatsen uit camera beelden, zelfs aan de andere kant van een 10 baans weg.
Ik ben zelf al (vooral als hobby) zo'n 20 jaar geleden met neurale netwerken gaan spelen. Het is vooral interesse dus. Kan me voorstellen dat niet iedereen dezelfde interesse heeft.
 
  • Like
Reactions: Niek
Ik ga vandaag voor het eerst rijden met 2020.40.8. Zeer nieuwsgierig. Maar kan me niet goed voorstellen dat er al onderdelen van de FSD rewrite in zitten. De rewrite lijkt me zo fundamenteel, dat het me moeilijk lijkt onderdelen ervan aan de oude opzet toe te voegen.
2020.40.8.10 is niet voor Europa, of toch alleszins niet de FSD features die erin zitten.
 
Tuurlijk, liever echte functionaliteit. Maar ik ben echt enorm gefascineerd door de AI achter AP. De visualisaties geven goed weer wat AP ziet en hoe het dingen interpreteert. Ik vind het echt ongelooflijk hoe precies die nieuwe software de stoeprandjes weet te plaatsen uit camera beelden, zelfs aan de andere kant van een 10 baans weg.
Ik ben zelf al (vooral als hobby) zo'n 20 jaar geleden met neurale netwerken gaan spelen. Het is vooral interesse dus. Kan me voorstellen dat niet iedereen dezelfde interesse heeft.

Ik heb schade aan mijn rechter voor velg, omdat autopilot (ja ik weet het, alleen snelweg) op een brede 50 weg te laat instuurde..... Dus hij kan de stoepranden wel goed weergeven, maar op tijd een flauwe bocht insturen met 45 km/u lukt nog niet goed genoeg.

Hopelijk met de nieuwe software gaat dat beter.
 
  • Love
Reactions: nico180
Ik heb met inhaal acties op 40.8 zonder andere instellingen gewijzigd te hebben de indruk dat mn auto op NoA sneller achter een passerende auto gaat uitvoegen om ook in te halen. Voorheen leek dat pas veel later te kunnen als de inhalende auto al verder voor mij uit reed ( rode lijn bleef langer zichtbaar). Nog steeds wel wat abrupt in/uitsturen op afritten waar de vangrail vlak naast de weg staat, auto maakt dan ook nog steeds een soort slinger beweging.
 
Ik denk het niet. Een groot deel van de code heeft een rewrite gehad. Ik verwacht dus echt wel dat het beter gaat werken. Geen vreemde remacties, slingeren, inhaalacties die afgebroken worden enz.

Het echte FSD krijgen we idd nog niet maar de huidige functies zouden wel beter moeten werken

Met "zoals het altijd gewerkt" heeft bedoelde ik geo blocking. Niet dat het rijgedrag identiek is. De vraag was namelijk "Hoe zou het straks werken als je geen FSD hebt?" en ik had het zelfs gequote :)

In US hebben ze bijvoorbeeld NOA without confirmation en dat hebben wij hier niet. Zelfde firmware andere rule en feature set. Uiteraard zullen de feature die wel ingeschakeld zijn "beter" moeten gaan werken.
 
  • Like
Reactions: Erik-S85
Vandaag voor eerst een rit gemaakt met 40.8. Helaas vrij snel weer een phantom break op A4 nabij Schiphol. Wat voor mij enorm verbeterd is, is de “nag” of eigenlijk het gebrek daaraan! Het lijkt er op dat de gevoeligheid / stuur sensor beter is afgesteld. Eindelijk kan ik gewoon mij hand op het stuur laten rusten zonder continu aan het stuur te moeten draaien/trekken!
 
Je haalt hier iets door elkaar. Er wordt *geen* AI toegepast in de AP hardware. Nog geen functioneel programmeren in combinatie met neural nets. Neural nets is niet hetzelfde als artificial intelligence.
uhhm acshully... neural nets zijn wel degelijk een vorm van AI. Niet alle AI is neural nets.
AP bevat ook wel degelijk AI, en juist de neural nets maken AP mogelijk. Uiteraard op de HW3 computer alleen in inference, de training vindt offline plaats.
Bijvoorbeeld de locale plattegrond die wordt geconstrueerd uit camera beelden in de FSD beta wordt grotendeels door NNs ondersteund. Met alleen pixel projection is de nauwkeurigheid bij lange na niet genoeg.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Je haalt hier iets door elkaar. Er wordt *geen* AI toegepast in de AP hardware. Nog geen functioneel programmeren in combinatie met neural nets. Neural nets is niet hetzelfde als artificial intelligence.

Je vergist je. Het neural net wordt gebruikt om patronen te herkennen en toekomst te voorspellen om ongelukken te voorkomen. Dat is AI. Daardoor kan de AP zijn werk doen.
Jij bedoelt misschien dat het geen general AI is. Dat klopt. Echter, ook de nieuwe software is geen general AI.
Replika (app) probeert General AI te zijn maar dat lukt maar met mate.
 
  • Like
Reactions: ramonneke and Woek