Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.40.x

This site may earn commission on affiliate links.
Mixed feelings vanavond met een kort ritje (tegenwoordig rij ik überhaupt amper alas) door Eindhoven waar ik de stoplicht beta feature lekker kon testen. Ik zat een hele tijd op een straat waar ik 50 mocht, maar met een zijstraat waar 30 kon, en de auto pikte telkens de zijstraat speed limit dus, heel irritant, want dat is dus niet meer te overschreven als je in AP zit. Beta dus, maar nog niet opgelost waar hier sommige zeiden dat het beter ging?

Echter ik blijf onder de indruk van hoe AP met ontzettende regen, in de nacht, met bladeren over de weg en verblindende verlichting, de belijning weet te volgen, waar ik het nog maar "gok". Dus misschien liever 30 rijden maar met AP tussen de lijnen? Haha. Ik zou er niet blind op vertrouwen maar ik vraag me echt af hoe hij ziet wat ik niet zie.

Oh ja wat dat betref wil ik weer over DeepRain klagen, ik weet niet jullie maar het is niet alleen met miezerige weer dat het niet goed aanslaat, maar vanavond weer vaker op de knop gedrukt om sneller de regen weg te poetsen omdat ik niets mee zag en over het algemeen zou ik toch een tikje sneller willen hebben dan wat hij standaard doet. Wat dat betref is een "gevoeligheid" knopje zoals met de oude wets sensor toch fijn maar goed, het zal beter worden toch?
 
Opvolging van mijn eerdere bericht, akoel heeft gelijk, de autopilot snelheid bug bestaat nog steeds in .8. ..het alleen goed als je je aan de maximumsnelheid houdt, dan gaat de autopilot ook netjes terug naar deze snelheid
Vreselijk irritant dit. Als die maximumsnelheid dan nog zou kloppen, ala, maar als ik hier de A50 op rij staat hij richting het noorden op 100 km/u en richting het zuiden op 130. Let wel, voor 19 uur. Daarmee is AP dus volledig onbruikbaar geworden of je moet met 75km/u rijdende vrachtwagenchicane worden zodat je niet steeds hoeft in te halen. Want bij iedere baanwisseling sprint de AP er vandoor alsof er in de verte gratis taart af te halen is.

ik weet dat de auto een beta product is. Maar horen die niet steeds beter te worden? Waarom hebben ze de laatste versie navigatiedata teruggedraaid? Daar stonden de nieuwe stikstofschaamsnelheden prima in
 
Hier afgelopen week ook 2020.40.8 ontvangen. Wat mij opvalt is dat, sinds de laatste 2 updates, ik niet meer een push notificatie krijg op mn telefoon als er een nieuwe update beschikbaar is.

Ik parkeer de Models S altijd binnen wifi bereik en heb van eerdere updates wel push notificaties gehad ( toen ik op dezelfde plek geparkeerd stond ). Pas als ik met de auto ga rijden krijg ik na een tijdje de update notificatie op het scherm in de auto met de melding dat ik met wifi moet verbinden om de download te starten.

Als ik dan eenmaal thuis op dezelfde plek parkeer als waar ik altijd parkeer ( met wifi bereik maar waar ik nu, sinds de laatste twee updates, geen notificatie meer ontvang over nieuwe updates ) dan begint de download automatisch en ook nog met behoorlijk download snelheid ook ( wifi signaal lijkt dus sterk genoeg ).

Zijn er anderen die hetzelfde ervaren?
 
Hier afgelopen week ook 2020.40.8 ontvangen. Wat mij opvalt is dat, sinds de laatste 2 updates, ik niet meer een push notificatie krijg op mn telefoon als er een nieuwe update beschikbaar is.

Ik parkeer de Models S altijd binnen wifi bereik en heb van eerdere updates wel push notificaties gehad ( toen ik op dezelfde plek geparkeerd stond ). Pas als ik met de auto ga rijden krijg ik na een tijdje de update notificatie op het scherm in de auto met de melding dat ik met wifi moet verbinden om de download te starten.

Als ik dan eenmaal thuis op dezelfde plek parkeer als waar ik altijd parkeer ( met wifi bereik maar waar ik nu, sinds de laatste twee updates, geen notificatie meer ontvang over nieuwe updates ) dan begint de download automatisch en ook nog met behoorlijk download snelheid ook ( wifi signaal lijkt dus sterk genoeg ).

Zijn er anderen die hetzelfde ervaren?

Staat het vinkje in je Tesla app op je telefoon bij instellingen-berichten-software_update nog wel aan? Soms helpt uit/aan vinken.
 
Hier afgelopen week ook 2020.40.8 ontvangen. Wat mij opvalt is dat, sinds de laatste 2 updates, ik niet meer een push notificatie krijg op mn telefoon als er een nieuwe update beschikbaar is.

Ik parkeer de Models S altijd binnen wifi bereik en heb van eerdere updates wel push notificaties gehad ( toen ik op dezelfde plek geparkeerd stond ). Pas als ik met de auto ga rijden krijg ik na een tijdje de update notificatie op het scherm in de auto met de melding dat ik met wifi moet verbinden om de download te starten.

Als ik dan eenmaal thuis op dezelfde plek parkeer als waar ik altijd parkeer ( met wifi bereik maar waar ik nu, sinds de laatste twee updates, geen notificatie meer ontvang over nieuwe updates ) dan begint de download automatisch en ook nog met behoorlijk download snelheid ook ( wifi signaal lijkt dus sterk genoeg ).

Zijn er anderen die hetzelfde ervaren?

Viel mij ook op -> zelfde ervaring over zelfde periode :rolleyes:.
Ik dacht dat het kwam door de HW3 upgrade van 8 oktober jl. (mobiel moest nav upgrade ook opnieuw bleutooth verbinding maken)
Heb jij ook een HW3 upgrade gehad?
 
Viel mij ook op -> zelfde ervaring over zelfde periode :rolleyes:.
Ik dacht dat het kwam door de HW3 upgrade van 8 oktober jl. (mobiel moest nav upgrade ook opnieuw bleutooth verbinding maken)
Heb jij ook een HW3 upgrade gehad?

Hier HW2.5 maar goed om te lezen dat ik niet alleen ben :) thnx voor je reactie!

Staat het vinkje in je Tesla app op je telefoon bij instellingen-berichten-software_update nog wel aan? Soms helpt uit/aan vinken.

Staat aan en ik ga uit/aan proberen.
 
Ik had deze week een vergelijkbaar fenomeen met een bepaald stukje Python code dat UTC gebruikte, maar ergens een foute implementatie ervan gebruikte. Het zal inderdaad aan een bug liggen die volgende week niet meer voorkomt. Tot volgend jaar, of in het voorjaar, wanneer er weer gewisseld wordt tussen zomer- en wintertijd en vice versa.