Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.12.*

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag terug uit Toscane gereden. Bijna niks op de weg en rustig aan de SuC's. Wel blijft de routeplanner vreemde capriolen uithalen. Wilde me met 48% laten bijladen bij Herzbolheim terwijl Bruchsal veel beter is. Niet te wijzigen. Verder bij de laatste, Pfalzfeld ging de SoC direct na het wegrijden van 10 naar 25%. De route annuleren en opnieuw invoeren helpt dan. Maar laten we eerlijk zijn, hier klopt allemaal niks meer van. Vroeger kon je er meer op vertrouwen dan nu. Je zult maar een beginner zijn en blindelings de planner volgen...

Ben ik nu de enige? Dat kan gewoonweg niet.
Gisteren min of meer dezelfde route gereden en de laad adviezen slaan inderdaad nergens meer op.
Direct na vertrek van een laadpunt terug willen, of oh nee toch niet, je komt waarschijnlijk met meer dan 30% aan bij de volgende 😆
Gelukkig weet ik na 8 jaar Tesla wel zo'n beetje wat ik verbruik onder verschillende omstandigheden en geeft hij wel exact aan hoeveel kWh er nog in zit, dus laat ik me niet meer gek maken.
Maar het zal je maar niet interesseren of nieuw voor je zijn, je komt er wel, maar niet persé heel efficient..
 
Waarom niet? Je kunt toch via je telefoon of een MiFi kastje online zijn. Of staat Tesla het downloaden van die informatie alleen maar toe als je premium connectivity hebt?
De de begin jaren heb ik modemproblemen gehad in het buitenland en dan werkte alles prima als je de WIFI aanzet.
Helaas moest je dat toen wel iedere keer opnieuw doen nadat je hem in drive zette.

Nu lijkt dat te zijn opgelost.
Ik zou dus ook niet weten waarom dat niet zou werken.
 
Waarom niet? Je kunt toch via je telefoon of een MiFi kastje online zijn. Of staat Tesla het downloaden van die informatie alleen maar toe als je premium connectivity hebt?
Ik weet het niet zeker in dit specifieke geval, maar dat iets technisch mogelijk is wil niet zeggen dat het ook functioneel kan (open is gezet). Het is het proberen waard. Ik heb Premium connectivity dus moet het experiment aan iemand anders overlaten..
 
Satelliet weergave, de verkeersdrukte in kleurtjes werken alleen met Premium connectiviteit.

1683542490333.png

1683542540912.png


Bron: Connectivity | Tesla Support Netherlands
 
Daarmee wordt premium connectivity eigenlijk een beetje overbodig toch?

Waarom niet? Je kunt toch via je telefoon of een MiFi kastje online zijn. Of staat Tesla het downloaden van die informatie alleen maar toe als je premium connectivity hebt?
Premium connectivity is meer dan connectie alleen, ook het display abo voor verkeersinformatie zit er in. Met wifi alleen zie je nog steeds geen verkeersinfo. En zo zijn er nog wat features.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ik ervaar sinds de 2023.12.x upgrade problemen met mijn Bluetooth verbinding op Android telefoon (oneplus nord 2 5g). Iemand met soortgelijke issues? Hij blijft continu reconnecten / verbinding verbreekt.

Heb vrijwel alles al geprobeerd. Telefoon herstarten, soft reset Tesla, Tesla uit, opnieuw koppelen, alle devices verwijderd, Tesla app opnieuw geïnstalleerd.. Niets lijkt te werken..

Lijkt een geïntroduceerde bug (wellicht in combi met mijn specifieke telefoon)
 
Wat interessanter is of de navigatie nog wel steeds rekening houdt met files. Dat ze niet te zien zijn boeit me weinig.

Ik heb premium maar dat is meer omdat ik m'n bundel op m'n mobiel niet wil burnen door de brakke Spotify implementatie van Tesla die niks lijkt te cachen/downloaden.
Ik rijdt dagelijks zonder premium connectivity tussen Amsterdam en Utrecht en mijn Tesla navigatie houdt zeker rekening met files ook al worden die niet getoond in de Tesla Navi.

Ik zie die files overigens wel op mijn Tesla scherm omdat ik Carplay heb via Tesla Android :)
Dan kun je in het browser scherm de files en flitsers zien met Waze of Flitsmeister
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Ik rijdt dagelijks zonder premium connectivity tussen Amsterdam en Utrecht en mijn Tesla navigatie houdt zeker rekening met files ook al worden die niet getoond in de Tesla Navi.

Ik zie die files overigens wel op mijn Tesla scherm omdat ik Carplay heb via Tesla Android :)
Dan kun je in het browser scherm de files en flitsers zien met Waze of Flitsmeister
Een beetje off-topic, maar Tesla Traffic Incidents and Information werkt ook als alternatief (in je Tesla browser openen).
 
Wat interessanter is of de navigatie nog wel steeds rekening houdt met files. Dat ze niet te zien zijn boeit me weinig.
Inderdaad, ik had het na de maand op proef niet geactiveerd.
Voor de wintersport had ik het weer geactiveerd. Op vakantie is het wel interessant om niet naar buitenlandse zenders te moeten luisteren en de sattelietview is interessant om te zien wat er rondom een lader kan helpen om de tijd door te brengen, om parking te vinden, om alternatieve wegen te zoeken. Soms wil je net door een centrum rijden om een hapke eten te kopen.
Daarna heb ik het niet meer uit gezet, maar het bevestigt wel dat ik er weinig aan gebruik van maakt. Ik luister meestal naar de radio en wat je op het scherm aan verkeersinfo ziet, bevestigt wat de Tesla aan route koos. Of mocht je denken beter te weten, is dat vaak onterecht of gaat het over slechts een paar minuten, die het omrijden niet waard zijn.
Enige voordeel om de file op het scherm te zien is dat je ziet waar je best extra attent bent voor de staart van een stilstaande file. Maar eigenlijk moet je overal attent zijn.
Vooral de kleinkinderen zijn tevreden dat ze muziek kunnen kiezen.
Het is ook maar 10€. Ergste is nog de extra effort voor de verwerking van de facturen.
 
Inderdaad, ik had het na de maand op proef niet geactiveerd.
Voor de wintersport had ik het weer geactiveerd. Op vakantie is het wel interessant om niet naar buitenlandse zenders te moeten luisteren en de sattelietview is interessant om te zien wat er rondom een lader kan helpen om de tijd door te brengen, om parking te vinden, om alternatieve wegen te zoeken. Soms wil je net door een centrum rijden om een hapke eten te kopen.
Daarna heb ik het niet meer uit gezet, maar het bevestigt wel dat ik er weinig aan gebruik van maakt. Ik luister meestal naar de radio en wat je op het scherm aan verkeersinfo ziet, bevestigt wat de Tesla aan route koos. Of mocht je denken beter te weten, is dat vaak onterecht of gaat het over slechts een paar minuten, die het omrijden niet waard zijn.
Enige voordeel om de file op het scherm te zien is dat je ziet waar je best extra attent bent voor de staart van een stilstaande file. Maar eigenlijk moet je overal attent zijn.
Vooral de kleinkinderen zijn tevreden dat ze muziek kunnen kiezen.
Het is ook maar 10€. Ergste is nog de extra effort voor de verwerking van de facturen.

Op vakantie gebruik ik altijd Waze omdat deze ook rekening houdt met vignetten in stadsdelen. Echt een fijn stukje ontzorging!
 
  • Like
Reactions: Phil V