Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.12.*

This site may earn commission on affiliate links.
Maar dan redeneer ik, als simpele jonge man van bijna 60, als die camera na 3 keer wissen nog steeds "iets" ziet, waarom schakelt hij dan niet gewoon AP uit i.p.v. koppig te blijven wissen?
AP kun je toch ook zelf uitzetten? En ik zou het echt niet willen dat als er na 3x wissen nog "iets" voor de camera zit de AP verplicht uit gaat. Dat betekent dus ook bij regen geen AP meer.
Ik had het laatst ook, kurkdroog, helder weer overdag, bleef maar wissen. Dan maar een tijdje zonder AP gereden, met 430 pk en geen sterke auditieve correlatie is het toch lastig om dan de snelheid constant te houden.
Bleek er resten van een insect voor de camera te zitten. Schoongemaakt en het was weer goed. Wil niet zeggen dat alle problemen van de automatische wissers hiermee opgelost worden, maar het is wel het eerste waar je naar moet kijken.
 
AP kun je toch ook zelf uitzetten? En ik zou het echt niet willen dat als er na 3x wissen nog "iets" voor de camera zit de AP verplicht uit gaat. Dat betekent dus ook bij regen geen AP meer.

Daar heb je een punt 👍
Nu, als dat "iets" steeds op een andere plaats voor de camera gedetecteerd wordt, zou dit wel ens een teken kunnen zijn dat het regent.

...met 430 pk en geen sterke auditieve correlatie is het toch lastig om dan de snelheid constant te houden.

Hier moet ik toch even stiekem mee lachen. Als 430pk voor u te veel is om zelf onder controle te houden, dan heb je de verkeerde wagen gekozen 😇

Bleek er resten van een insect voor de camera te zitten. Schoongemaakt en het was weer goed. Wil niet zeggen dat alle problemen van de automatische wissers hiermee opgelost worden, maar het is wel het eerste waar je naar moet kijken.

Er zijn hier al meerdere "klachten" aangehaald waar er echt niets te zien is op de voorruit en de wissers toch hun eigen leven leiden.
 
Hier moet ik toch even stiekem mee lachen. Als 430pk voor u te veel is om zelf onder controle te houden, dan heb je de verkeerde wagen gekozen 😇
Onder controle houden is echt geen probleem. Maar om een bepaalde snelheid vast te houden is wat lastiger. Dan ga je wat langzamer, dan druk je het gaspedaal een beetje dieper in. Maar dat is dan net weer iets te veel dus nu versnel je steeds een klein beetje. En je moet steeds op de snelheidsmeter kijken of je nog wel de goede snelheid rijdt, want op het gehoor maakt 10 km/h meer of minder niet uit.
Dat is toch veel makkelijker in een auto met ICE (waar je naar gehoor rijdt) en minder vermogen.
 
Daar heb je een punt 👍
Nu, als dat "iets" steeds op een andere plaats voor de camera gedetecteerd wordt, zou dit wel ens een teken kunnen zijn dat het regent.



Hier moet ik toch even stiekem mee lachen. Als 430pk voor u te veel is om zelf onder controle te houden, dan heb je de verkeerde wagen gekozen 😇



Er zijn hier al meerdere "klachten" aangehaald waar er echt niets te zien is op de voorruit en de wissers toch hun eigen leven leiden.
Op weg naar Warschau viel me op dat de wissers aan bleven door pollen in de lucht. Maar goed, die waren zichtbaar met het blote oog dus lijkt me dat iemand anders op dit forum dat ook wel zou hebben gezien.
 
Op weg naar Warschau viel me op dat de wissers aan bleven door pollen in de lucht. Maar goed, die waren zichtbaar met het blote oog dus lijkt me dat iemand anders op dit forum dat ook wel zou hebben gezien.

Als die pollen zichtbaar zijn met het blote oog, dan zullen ze ook wel op je voorruit neerslaan en is het gebruik van de wissers misschien wel gerechtvaardigd.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Bij de laatste update was ik in de voortuin aan het werk en halverwege deed de Tesla de koplampen aan, maar gaf alleen twee rechte strepen op de muur.

Zouden ze calibratie hebben toegevoegd aan het update protocol?

Domme vraag misschien maar zit er een gyroscoop in de auto zodat deze weet of hij schuin staat?
 
Bij de laatste update was ik in de voortuin aan het werk en halverwege deed de Tesla de koplampen aan, maar gaf alleen twee rechte strepen op de muur.

Zouden ze calibratie hebben toegevoegd aan het update protocol?

Domme vraag misschien maar zit er een gyroscoop in de auto zodat deze weet of hij schuin staat?
Daar heb je toch geen gyroscoop voor nodig?
 
  • Like
Reactions: Maarten
Service request aangemaakt omdat ik nog steeds niks van update-melding kreeg. Blijkbaar is er een probleem met een intereursensor die ervoor zorgt dat se update niet doorkomt. Dit is iets fysiek dus moet er ook iemand voor langskomen...
Vandaag iemand langsgekomen hiervoor.
- Eerst dezelfde SW-versie als ik had opnieuw geïnstalleerd gezien dat de enige was dat hij kon selecteren aan zijn kant
- Install zag er goed uit in de wagen maar hij kreeg toch een foutmelding op zijn laptop te zien die inderdaad naar een FW-update van een sensor verwees
- Sensor is vervangen geweest en nogmaals zelfde SW-versie gepushed, dit keer installatie zonder problemen
- Daarna heeft hij 2023.12.9 gepushed, wat eerst niet mogelijk was, en deze is ook zonder problemen geïnstalleerd

Tevreden van de service dus. Heeft ~1h30 ingenomen denk ik.
 
  • Like
Reactions: Alain13
Hoe controleert het alarmsysteem dan dat de auto wordt getakeld?
Kwik sensor