Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Deze zijn al meerdere keren gepost en besproken...
Maar, ik doe ze er nog eens bij, wie weet gebruikt er ooit eens iemand de "zoek" knop om iets te vinden.

Different Resets:
  • SOFT RESTART- Restarts your display(s).
  • POWER CYCLE VEHICLE- Per manual, it does more than just display restart.
  • HARD RESET- This additional method has been shown to work for specific issues when other methods have not helped.
Zelf doe ik na een update steeds de taal verzetten naar Engels, herstarten en dan terug naar Nederlands en terug herstarten, wat overeenkomt met een Hard reset zoals hierboven beschreven.
Aanvulling: een soft reset kan zelfs tijdens het rijden. Deze reset alleen de MCU.
 
Omdat het hetzelfde effect geeft als de de wielmaat veranderen en het voor mij bijvoorbeeld aan de winkel, als de vrouw buitenkomt makkelijker is om te vertrekken in het Engels dan met een verkeerde wielmaat.

Gemak, gewoonte of gewoon anders doen. Zeg hat maar...
Ik bedoel meer waarom je na elke update de betreffende reset uitvoert. Is wat mij betreft niet nodig, tenzij je problemen hebt toch?
 
Ik bedoel meer waarom je na elke update de betreffende reset uitvoert. Is wat mij betreft niet nodig, tenzij je problemen hebt toch?

Gewoonte?
Uit mijn technisch verleden heb ik de ervaring dat problemen zich niet onmiddellijk laten merken en dat na een software verandering best alle registers op "nul" gezet worden om met een schone lei te beginnen.
Waarom wachten tot de problemen zichtbaar worden?

Zie het als een schriftje dat volstaat met tekst, in alle kleuren. Op een bepaald moment komt er een "update" die zegt dat rood niet meer mag in dat schriftje. Op bladzijde 37 staat een tekst in het rood. U zal zonder "reset" geen problemen ondervinden tot op het ogenblik dat er naar bladzijde 37 verwezen wordt, en dat kan uren, dagen, weken na de update pas zijn.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DM231191
Deze zijn al meerdere keren gepost en besproken...
Maar, ik doe ze er nog eens bij, wie weet gebruikt er ooit eens iemand de "zoek" knop om iets te vinden.

Different Resets:
  • SOFT RESTART- Restarts your display(s).
    • Be in Park
    • Hold down on both scroll knobs on steering wheel until display goes black.
    • Sit back and wait for the Tesla T logo to appear followed by the screens coming back on.

  • POWER CYCLE VEHICLE- Per manual, it does more than just display restart.
    • Be in Park
    • Use touchscreen and go to Controls> Safety & Security> Power Off.
    • Wait for at least 2 minutes without interacting with the vehicle. Do not open door, touch the brake pedal, touch the screen, etc.
    • After 2 minutes, press the brake or open the door to wake the vehicle.

  • HARD RESET- This additional method has been shown to work for specific issues when other methods have not helped.
    • Be in Park
    • Go to main menu and select Service > Wheel Configuration>
    • Take note of your current Wheels Size and Wheel Type.
    • Change your Wheel Size or Wheel Type.
    • Select CONFIRM. Your vehicle will now REBOOT.
    • CAUTION: When display is back to normal, repeat above and return you Wheel Size and Wheel Type back to what you originally had. Select CONFIRM.

Zelf doe ik na een update steeds de taal verzetten naar Engels, herstarten en dan terug naar Nederlands en terug herstarten, wat overeenkomt met een Hard reset zoals hierboven beschreven.
Is dit officieel door Tesla bevestigd? Een technicus van Mobile Service vertelde dat, behalve de knopjes indrukken en accu even loskoppelen, geen andere resets zijn. Dit is een internet hoax.

Staat dit ergens op de Tesla site of handleiding beschreven?
 
Alleen werken je pinkers dan een paar minuten niet meer. Iets om rekening mee te houden.
Is dat zo?

Volgens mij hoor je ze weliswaar niet en zie je ze niet op het beeldscherm want uit, maar werken ze wel degelijk.

Ik meen zelfs eens gecontateerd te hebben dat autopilot gewoon doorwerkt tijdens een twee-knoppen reset op de snelweg, maar dat kan ik mis hebben.
 
Is dat zo?

Volgens mij hoor je ze weliswaar niet en zie je ze niet op het beeldscherm want uit, maar werken ze wel degelijk.

Ik meen zelfs eens gecontateerd te hebben dat autopilot gewoon doorwerkt tijdens een twee-knoppen reset op de snelweg, maar dat kan ik mis hebben.
Klopt, AP blijft dan gewoon werken. Dat wordt aangestuurd door een heel ander computersysteem.

En je moet ook het stuur blijven tweaken anders krijg je een AP penalty zonder dat je het doorhebt.
 
Klopt, AP blijft dan gewoon werken. Dat wordt aangestuurd door een heel ander computersysteem.

En je moet ook het stuur blijven tweaken anders krijg je een AP penalty zonder dat je het doorhebt.
En de navigatie en charging functionaliteit ook. Leuk verhaal: vorige zomer op vakantie in Noorwegen kreeg ik een update geforceerd waarna de kaart in de navi ondersteboven stond tov de realiteit (ik reed naar zuid terwijl de kaartweergave beweging naar noord aangaf). "Geen probleem, even dubbele knop restart doen dan komt het vast goed" terwijl ik op de veerboot stond dacht ik (briljant idee!). Helaas kwam de MCU in een reboot loop terecht: zwart scherm, Tesla logo, zwart scherm, Tesla logo, zwart scherm, Tesla logo , ad infinitum. Gelukkig had ik al een route naar de SuC (en toevalig ook nog SeC) in Molde actief. Aangekomen bij de SuC in Molde ging het laden prima terwijl de reboot loop nog vrolijk verder ging. Dan Tesla maar eens gebeld en terwijl ik in de wacht stond (weekend) hield de reboot loop eindelijk op. 💦
 
Een aantal maanden geleden had ik dat ook. En anderen ook, zo bleek uit de topics van die softwareversies. Ik had het volgens mij bij vier achtereenvolgende updates. Sinds een tijd is dat bij mij voorbij. Ook bij de meest recente update geen alarm.
Het lijkt bij mij ook niet meer weg te gaan. Hopelijk is het met een komende update opgelost. Je schrikt toch even als ie afgaat 🤭
 
Is dit officieel door Tesla bevestigd? Een technicus van Mobile Service vertelde dat, behalve de knopjes indrukken en accu even loskoppelen, geen andere resets zijn. Dit is een internet hoax.

Staat dit ergens op de Tesla site of handleiding beschreven?

De eerste twee staan alvast in de handleiding, dat een technicus van Mobile Service niet alle informatie heeft vind ik echter nergens terug.. ;-)
De derde methode zal ik, als ik ze officieel tegenkom, hier bevestigen. Tot dan ben ik maar gewoon iemand die Hoax'en verspreidt...
 
Leuk verhaal: vorige zomer op vakantie in Noorwegen kreeg ik een update geforceerd waarna de kaart in de navi ondersteboven stond tov de realiteit (ik reed naar zuid terwijl de kaartweergave beweging naar noord aangaf).
na installatie van de laatste update zag ik in de App mijn wagen gezwind over de A1 in Nederland zoeven.
probleem hiermee was dat de wagen op m’n oprit, voor m’n ogen, in België stond geparkeerd 🤔🤔🤔
 
  • Funny
Reactions: SandeepT and Hbrink
Is dat zo?

Volgens mij hoor je ze weliswaar niet en zie je ze niet op het beeldscherm want uit, maar werken ze wel degelijk.

Ik meen zelfs eens gecontateerd te hebben dat autopilot gewoon doorwerkt tijdens een twee-knoppen reset op de snelweg, maar dat kan ik mis hebben.
Ik ging er gewoon vanuit omdat ik ze niet hoorde, ze ook niet werken 😀
Bedankt voor de opheldering!