Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.32.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik reed gisteren in de regen op de autosnelweg en de hele tijd, meerdere keren per minuut kreeg ik de melding dat AP niet beschikbaar was vanwege de weersomstandigheden, met de TACC uitschakel- en AP inschakelriedel en wissel van dubbele naar enkele naar dubbele streep.
 
Voor diegenen die zich ergeren aan dat je als je bij Autopilot "huidige snelheid" kiest niet meer met het scrollwieltje een hogere snelheid in kan stellen dan de maximum snelheid die de Tesla denkt dat er op dat moment geldt:

Als je dat nog niet hebt gedaan: serviceverzoek inschieten met dit probleem. Het is een softwareprobleem wat is ontstaan met de week 32 updates. Dit zal worden aangepast als daar genoeg mensen over klagen. Zijn het er maar enkelen, dan gaat men ervan uit dat niemand er een probleem mee heeft (aldus de ranger die vandaag bij mij heeft onderzocht hoe en wat).
Ik heb dat gedaan een tijdje geleden, komen ze nu met de vraag of ik kan aangeven wat ik precies ervaar. Of ik foto's kan maken.
 
Ik reed gisteren in de regen op de autosnelweg en de hele tijd, meerdere keren per minuut kreeg ik de melding dat AP niet beschikbaar was vanwege de weersomstandigheden, met de TACC uitschakel- en AP inschakelriedel en wissel van dubbele naar enkele naar dubbele streep.
Ja leuk hè die flipperkast. Dat is vrij nieuw. Je kan NOA uitzetten dat geeft wat rust.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
Ik reed gisteren in de regen op de autosnelweg en de hele tijd, meerdere keren per minuut kreeg ik de melding dat AP niet beschikbaar was vanwege de weersomstandigheden, met de TACC uitschakel- en AP inschakelriedel en wissel van dubbele naar enkele naar dubbele streep.

Had ik ook! Deed me denken aan bepaalde martelmethodes, zo irritant werd het. Of aan mijn kinderen die niet kunnen kiezen tussen twee snoepjes. Of de kat die naar buiten wil of toch niet.
 
Had ik ook! Deed me denken aan bepaalde martelmethodes, zo irritant werd het. Of aan mijn kinderen die niet kunnen kiezen tussen twee snoepjes. Of de kat die naar buiten wil of toch niet.
Gewoon navigeren op autopilot uitzetten door op het blauwe icoontje te klikken. Dan ben je van dat gewissel af tijdens slecht weer. Die afslagen nemen doe ik wel zelf dan...
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Weet niet of het update gerelateerd is:

Reed gisteren om 18:30 uur op de A50, waarbij de snelheid constant naar 120 werd gezet. Dat hele stuk is 120 pas vanaf 19:00 uur. Ook zag ik de 120 actief (met de 100 in het grijs) op het scherm.

Ik snap dat de klok recentelijk verzet is, misschien dat het daardoor komt.
 
Ik heb dat gedaan een tijdje geleden, komen ze nu met de vraag of ik kan aangeven wat ik precies ervaar. Of ik foto's kan maken.
En ik had nog niet gereageerd in de app, krijg ik net een telefoontje van Tesla service Amsterdam. Of ik het probleem kon omschrijven.
Ik denk dat ze het begreep, ze zou het opnemen met de sales manager en ik zou er nog van horen.
Ze zei ook nog "of dit iets is wat in een software update is aangepast". Ja!
 
En nu een bericht in de app "Het klopt inderdaad dat dat nu niet meer beschikbaar is. Er is geen sprake van een defect, om deze reden haal ik het verzoek uit het systeem".
:mad:
Good old 'this behavior is by design' Windows KB staat er vol mee, het nadeel van updates. Ik weet nog hoe er ook hier gevloekt werd toen de nieuwe UI uitkwam. Balen dat ze je usecase stuk gemaakt hebben :(
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Weet niet of het update gerelateerd is:

Reed gisteren om 18:30 uur op de A50, waarbij de snelheid constant naar 120 werd gezet. Dat hele stuk is 120 pas vanaf 19:00 uur. Ook zag ik de 120 actief (met de 100 in het grijs) op het scherm.

Ik snap dat de klok recentelijk verzet is, misschien dat het daardoor komt.
Dit viel mij ook al op (op de A28). Begon inderdaad afgelopen week.
De wintertijd begint in de USA pas aankomend weekend. Ben benieuwd of het volgende week is opgelost. Zou best wel slecht zijn... 🤣

2023.32.9 trouwens.