Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Het kan ook het omslaan van het weer zijn, maar ik kan met 2023.20.4.1 nu wel op AP rijden zonder dat de ruitenwisser continue aan gaat.
En toch moet er iets zijn dat voor een verschillend gedrag zorgt in sommige auto’s. Bij mij werken de ruitenwissers al een jaar perfect (ook nog steeds de originele en al 28000 gereden).
Ik las hier onlangs dat sommigen mensen kleine barstjes in hun ruit zien. Als dat nu net voor de camera is…
 
  • Like
Reactions: Mars2020
@Phil V Mijn MY is nog geen maand oud en tot vandaag had die geen spatje regen gezien. Toch zijn de ruitenwisserbladen al versleten en heb ik de ruitenwisservloeistof al twee keer moeten bijvullen. Alleen maar omdat AP aanzetten gelijk stond aan “ruitenwissen” zonder de mogelijkheid dit uit te zetten. Schandalig dat Tesla nieuwe auto’s durft uit te leveren met die bug in de software.
 
@Phil V Mijn MY is nog geen maand oud en tot vandaag had die geen spatje regen gezien. Toch zijn de ruitenwisserbladen al versleten en heb ik de ruitenwisservloeistof al twee keer moeten bijvullen. Alleen maar omdat AP aanzetten gelijk stond aan “ruitenwissen” zonder de mogelijkheid dit uit te zetten. Schandalig dat Tesla nieuwe auto’s durft uit te leveren met die bug in de software.
Ik zou de ruitenwisserbladen houden en bij Tesla gaan tonen om compensatie te krijgen.
 
@Phil V Mijn MY is nog geen maand oud en tot vandaag had die geen spatje regen gezien. Toch zijn de ruitenwisserbladen al versleten en heb ik de ruitenwisservloeistof al twee keer moeten bijvullen. Alleen maar omdat AP aanzetten gelijk stond aan “ruitenwissen” zonder de mogelijkheid dit uit te zetten. Schandalig dat Tesla nieuwe auto’s durft uit te leveren met die bug in de software.
Dit gaat opgelost worden middels een software update. Ik heb mijn ruitenwisservloeistof nog maar 1 keer bijgevuld sinds september 2022. Dus ik weet niet hoe jij de tank zo snel leeg hebt gekregen.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Schandalig dat Tesla nieuwe auto’s durft uit te leveren met die bug in de software.

Ik probeer uit te leggen dat het geen software bug is. Ik heb dezelfde software en totaal geen problemen.
Misschien ander glas, andere ruitensproeiervloeistof, ruitenwissers, cameracalibratie, ik denk maar luidop na.
Ik heb mijn wagen morgen 1 jaar (29000km) en ik heb 1 keer ruitensproeiervloeistof bijgevuld (eind maart). Ik rij zo goed als altijd op AP.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Krisja
Ik probeer uit te leggen dat het geen software bug is. Ik heb dezelfde software en totaal geen problemen.
Misschien ander glas, andere ruitensproeiervloeistof, ruitenwissers, cameracalibratie, ik denk maar luidop na.
Ik heb mijn wagen morgen 1 jaar (29000km) en ik heb 1 keer ruitensproeiervloeistof bijgevuld (eind maart). Ik rij zo goed als altijd op AP.
Precies! Ruitenwisservloeistof speelt ook een hele grote rol. Ik verdenk in zijn geval ook de vloeistof die hij gebruikt, want in 1 maand 2 reservoirs leeg kan niet. Mijn advies: ga naar een Shell tankstation en koop daar de oranje ruitenwisservloeistof. Die is echt goed.
 
  • Like
Reactions: Alain13
Precies! Ruitenwisservloeistof speelt ook een hele grote rol. Ik verdenk in zijn geval ook de vloeistof die hij gebruikt, want in 1 maand 2 reservoirs leeg kan niet. Mijn advies: ga naar een Shell tankstation en koop daar de oranje ruitenwisservloeistof. Die is echt goed.
Voor mijn enige refill in maart kocht ik aan de SuC van Troyes een bus van 1 liter in de Action daar. Ik doe het er nog steeds mee. Action is nu ook niet direct vertrouwen wekkend.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Thx voor je reactie 👍🏻💪🏼

Ik heb op mijn iPhone een automatisering aangemaakt, ook voor mijn Flitsmeister. Echter werkt dit ook niet 10 Vd 10 keer.

Ben nog niet erg gelukkig met de connectiviteit, toch wat verwend met de eerder CarPlay functie in de auto (niet dat ik een ander auto nu zou wensen).

Bedankt voor het meedenken, leer hier iedere dag meer, dacht na dag 3 ik alles wel zou weten, not 😂😂
 
@Phil V Mijn MY is nog geen maand oud en tot vandaag had die geen spatje regen gezien. Toch zijn de ruitenwisserbladen al versleten en heb ik de ruitenwisservloeistof al twee keer moeten bijvullen. Alleen maar omdat AP aanzetten gelijk stond aan “ruitenwissen” zonder de mogelijkheid dit uit te zetten. Schandalig dat Tesla nieuwe auto’s durft uit te leveren met die bug in de software.
Blijft bijzonder, ik heb geen enkel probleem met de ruitenwissers en ik hoef maar 1 tot 2 keer per jaar de ruitensproeier vloeistof te vullen. Daar waar het kan rijd ik op AP en ik heb meer zelden dat de ruitenwisser spontaan aan gaat als het niet nodig is ( minder dan 1 x per 2a3 maanden).
 
Het is heel simpel: als de ruitenwissers aan gaan (continue dus als AP actief is) op een droge ruit dan moet je sproeien anders hoor je een heel naar schrapend geluid en lopen de bladen vast. Door continue te sproeien raakt de vloerstoftank leeg. De oorzaak is het onnodig ruiten wissen tijdens het actief zijn van AP. Dat lijkt nu in de laatste software update opgelost. Mijn auto werd uitgeleverd met 2023.12.100. Dit is een speciale versie voor delivery dus misschien zat daar deze bug in.
 
Als we het dan toch weer over hardnekkige ruitenwissers hebben, zo. zag mijn voorruit er deze middag uit na een Spaans onweer van voorbije nacht.
NoICE ,op AP, vindt dit zelfs geen reden om de ruitenwissers op te zetten...

IMG_0221.jpeg

Ah ja, we waren op weg naar de plaatselijke selfwash. 2 Euro later zag hij er weer heel anders uit...
 
  • Funny
Reactions: Enzo63
@Phil V Mijn MY is nog geen maand oud en tot vandaag had die geen spatje regen gezien. Toch zijn de ruitenwisserbladen al versleten en heb ik de ruitenwisservloeistof al twee keer moeten bijvullen. Alleen maar omdat AP aanzetten gelijk stond aan “ruitenwissen” zonder de mogelijkheid dit uit te zetten. Schandalig dat Tesla nieuwe auto’s durft uit te leveren met die bug in de software.
AP? of EAP? of FSD?