Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software update 2019.5.25, wat is nieuw?

This site may earn commission on affiliate links.
model 3 LR AWD hier en kom van 2018.51.15. Toen ik vanochtend op de E40 richting Leuven-Luik reed in TACC modus had ik 2 lijnen met daar in het midden mijn wagen. (zoals ik het tot hiertoe altijd gekend had) 's avonds na de update terug op E40 maar dan richting Brussel en blijkt hij alle rijstroken weer te geven met de voerrtuigen in de verschillende rijstroken. Ik ervoer wel dat de wagen iets meer nerveus reed, remde te vaak af en gaf dan weer gas bij. Er reed niemand voor me en had autopilot op 120 staan en remde plots af omdat er op het middenvak een auto reed
 
  • Informative
Reactions: fabian
De eCall Emergency melding heb ik net nog gehad na de 2019.5.25 update. Jammer dat in deze update Sentry mode nog niet zit. IMG_4352.jpg
IMG_4352.jpg
 
Ik heb sinds vrijdag mijn Model 3 DM AWD, na reboot was de melding ook weg. Hij is heel het weekend weggebleven.

Weet niet of ik dit hier mag posten, maar ik heb wel problemen met mijn laadsnelheid. Zowel aan de supercharger van Tesla (Zaltbommel) als aan de supercharger (175kWh) van Fastned laadde mijn Model 3 maar met ca 35-40 kWh. Hopelijk valt dit te repareren.

Iemand van jullie hier problemen mee gehad?
 
Ik heb sinds vrijdag mijn Model 3 DM AWD, na reboot was de melding ook weg. Hij is heel het weekend weggebleven.

Weet niet of ik dit hier mag posten, maar ik heb wel problemen met mijn laadsnelheid. Zowel aan de supercharger van Tesla (Zaltbommel) als aan de supercharger (175kWh) van Fastned laadde mijn Model 3 maar met ca 35-40 kWh. Hopelijk valt dit te repareren.

Iemand van jullie hier problemen mee gehad?

Wat hierbij wel belangrijk is om te weten is wat de state of charge (soc) was en of je van te voren al had gereden en dus een opgewarmde batterij had.
 
Wat hierbij wel belangrijk is om te weten is wat de state of charge (soc) was en of je van te voren al had gereden en dus een opgewarmde batterij had.
Daarnaast hangt het ook nog af van of je de stall met iemand anders hebt gedeeld, en zelfs dan kan het nog aan het supercharging station liggen. Als je het echt vaker meemaakt en nooit hoger dan 40kw komt is er een issue dat gefikst moet (en zal) worden.
 
Ik heb gebeld met tesla (zaterdag) en er zou een serviceticket aangemaakt worden. Tot op heden nog niets gehoord. Sta nu weer bij de supercharger, heb 30km gereden en de accu zoveel mogelijk op proberen te warmen door goed te accelereren. Hij begon op 50kW, daarna kwam er een model X naast me en zakte ik terug naar 39kW.

Alles behalve de 125kW die hij zou moeten halen helaas. Hopelijk is dit te repareren!
 
Ik heb gebeld met tesla (zaterdag) en er zou een serviceticket aangemaakt worden. Tot op heden nog niets gehoord. Sta nu weer bij de supercharger, heb 30km gereden en de accu zoveel mogelijk op proberen te warmen door goed te accelereren. Hij begon op 50kW, daarna kwam er een model X naast me en zakte ik terug naar 39kW.

Alles behalve de 125kW die hij zou moeten halen helaas. Hopelijk is dit te repareren!

Hoeveel procent zat er nog in je batterij?
 
Ik heb gebeld met tesla (zaterdag) en er zou een serviceticket aangemaakt worden. Tot op heden nog niets gehoord. Sta nu weer bij de supercharger, heb 30km gereden en de accu zoveel mogelijk op proberen te warmen door goed te accelereren. Hij begon op 50kW, daarna kwam er een model X naast me en zakte ik terug naar 39kW.

Alles behalve de 125kW die hij zou moeten halen helaas. Hopelijk is dit te repareren!
Zag je nog stippellijnen? 30KM is misschien niet genoeg om op optimale temperatuur te komen.
De nieuwe update met accu-verwarm-functie zou daar dus een groot verschil in moeten maken!
 
Hoeveel procent zat er nog in je batterij?
Ik zat destijds rond de 40%.

Zag je nog stippellijnen? 30KM is misschien niet genoeg om op optimale temperatuur te komen.
De nieuwe update met accu-verwarm-functie zou daar dus een groot verschil in moeten maken!

Welke stippellijnen bedoel je? En kan je zien of de batterij op de juiste temperatuur is?

Nog een vraag, de model 3 gaf vanochtend aan de regeneratief remmen beperkt is. Waar zou dit aan kunnen liggen?
 
Ik zat destijds rond de 40%.



Welke stippellijnen bedoel je? En kan je zien of de batterij op de juiste temperatuur is?

Nog een vraag, de model 3 gaf vanochtend aan de regeneratief remmen beperkt is. Waar zou dit aan kunnen liggen?
met 40% is de SoC niet de limiterende factor in ieder geval.

De stippellijnen:
https://i.redd.it/ha74ex068co01.jpg

Wanneer je regeneratief remmen beperkt is zal je deze stippeltjes zien.

Dat kan door een koude accu komen (hoe verder en sportiever je rijdt hoe meer dit wordt omgezet in een normale lijn), of een accu die te vol is (>90%). Het is normale functionaliteit. Wel even opletten met afremmen dus.
 
met 40% is de SoC niet de limiterende factor in ieder geval.

De stippellijnen:
https://i.redd.it/ha74ex068co01.jpg

Wanneer je regeneratief remmen beperkt is zal je deze stippeltjes zien.

Dat kan door een koude accu komen (hoe verder en sportiever je rijdt hoe meer dit wordt omgezet in een normale lijn), of een accu die te vol is (>90%). Het is normale functionaliteit. Wel even opletten met afremmen dus.

Bedankt Joop, hier zal ik in het vervolg op letten. Moet ik 'helaas' sportief rijden dan :)
 
met 40% is de SoC niet de limiterende factor in ieder geval.

De stippellijnen:
https://i.redd.it/ha74ex068co01.jpg

Wanneer je regeneratief remmen beperkt is zal je deze stippeltjes zien.

Dat kan door een koude accu komen (hoe verder en sportiever je rijdt hoe meer dit wordt omgezet in een normale lijn), of een accu die te vol is (>90%). Het is normale functionaliteit. Wel even opletten met afremmen dus.
Is het voor de accu "schadelijk" om sportief te rijden terwijl die koud is, of enkel onzuinig?
 
Ik kwam van firmware 2018.X.X en had eCall emergency melding. Na een reboot verholpen.

Wat me ook opviel is dat mijn koplampen véél te hoog stonden afgesteld na de update.
Ik kreeg in het donker van ongeveer 80% van de tegenliggers grootlicht dus ik heb ze lager afgesteld. Kan in het menu Auto, Service terwijl je in P staat.
 
  • Helpful
Reactions: fabian
Wat me ook opviel is dat mijn koplampen véél te hoog stonden afgesteld na de update.
Ik kreeg in het donker van ongeveer 80% van de tegenliggers grootlicht dus ik heb ze lager afgesteld. Kan in het menu Auto, Service terwijl je in P staat.
Dat hadden wij initieel bij afleveren en toen verlaagd. Na de update wederóm te hoog. Bij ons hielp toen de calibratie en hoefden we niet meer handmatig de lampen verder te verlagen. Inderdaad via Auto, Service in P.
 
met 40% is de SoC niet de limiterende factor in ieder geval.

De stippellijnen:
https://i.redd.it/ha74ex068co01.jpg

Wanneer je regeneratief remmen beperkt is zal je deze stippeltjes zien.

Dat kan door een koude accu komen (hoe verder en sportiever je rijdt hoe meer dit wordt omgezet in een normale lijn), of een accu die te vol is (>90%). Het is normale functionaliteit. Wel even opletten met afremmen dus.

Ik heb zojuist de accu voorverwarmd middels klimaatcontrole en stoelverwarming 20 minuten aan te zetten. Toen ik vervolgens ging rijden begon ik op een stippellijn van 5 bolletjes. Toen ik na 10 minuten rijden aankwam bij de supercharger in Zaltbommel was de stippellijn verdwenen (20% vol toen).

De charge aan de model 3 dedicated charger begon toen op 86kW (2x zo hoog als anders), viel na 5 minuten terug naar 65kW, en na 12 minuten zat hij weer op de 35kW. Ik denk dat er dan toch iets mis is met mijn accu's laden.