Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Even wat excel gerommel om inzicht te krijgen in de firmware verdeling. TeslaFi website gepakt en alleen entries met 50 of meer auto's. Vetgedrukt is de meest recente fw.

upload_2019-3-20_7-56-35.png
 
  • Informative
Reactions: bugboy
ik heb een X met 2019.4.3 Heb gebeld dat ik de laatste update niet heb gekregen. Volgens Tesla heb ik de laatste?

Mooi is dat :)
Dit is de reactie die ik gisteren kreeg op mijn vraag waarom ik met m'n priority access program nog steeds op 2018.50.6 zit:

------
The Priority Access to Vehicle Software is an award with a 1-year duration. Every software release is dependent on the region, and model of the vehicle.
Software version: 2018.50.6 is the newest available version for the Model X. The software: 2019.8 is a software version dedicated to Model 3.
At this moment we do not have any information regarding time frames for the newest firmware version for Model X. Once the newest one will be released for EMEA region, you will be one of the first owners who will receive an update.
-----

Dus of jij even je firmware wilt downgraden @Gompie23 want dat kan helemaal niet dat jij al op 2019.4.3 zit :D
 
Goh ik heb net eergisteren 2019.8.2 gekregen op mijn X; dat kan dus helemaal niet. Overigens zat er meer dan twee maanden tussen deze en de vorige update.
Ik zag dat je via de app nu ook een afspraak kunt maken voor een firmware update, maar dat je daar wel voor naar het SeC moet. Heeft iemand dit al geprobeerd?
 
Volgens het service centre heeft mijn auto last van "Ghost Breaking". Ja u leest het goed "Breaking" en geen "Braking":D

Tekst van de service invoice:
Corrections: Autosteer General Diagnosis Conclusion: No Trouble Found
Adaptive cruise control is still in the beta fase, this can cause ghost breaking because
the vehicle does not understand what he is seeing yet.


Dus als we dit maar genoeg hebben dan zie we dadelijk alleen nog maar gebroken geesten.:rolleyes:
 
Bij het service center hebben ze de auto geupdate naar de 2019.8.2.

Zonder ander verkeer gaat het rijden op de AP redelijk maar snelweg bochten worden met iedere update kennelijk beroerder.
Waar hij met de V8 gewoon met een normale snelheid tegen de randjes van de lijnen kleurde, remt hij nu al vroeg af voor de bochten, je ziet ook de ingestelde snelheid van de TACC verlaagd worden in je scherm en dan nog harkt hij met horten en stoten door de bochten, remt hij nog verder af en soms is hij zelfs niet in staat om binnen de lijntjes te kleuren en moet je ingrijpen.

Volgens Tesla is alles Beta of zoals designed. De vraag is alleen waarom het dan bij iedere update slechter moet worden i.p.v. beter.
 
Volgens mij is het tijd voor wat geluid dat anders is dan gemopper :)

Mijn MX heeft 2019.8.1, en ik ben wel onder de indruk. Laten we even kijken naar waar we 6 maanden geleden stonden. Voor mijn gevoel zijn er echt enorme stappen voorwaards gemaakt.

Inhalen gaat tegenwoordig super smooth met een tikje op de richtigaanwijzer. Ik zie de huidige manier van inhalen als de laatste stap naar (assisted) zelfstandig inhalen op autopilot. Volgens mij gaat dat een behoorlijke mijlpaal worden.

Ghostbr(e)aking heb ik zeer zelden last van. Als de auto opeens op de rem staat is daar vaak wel een reden voor te vinden. Vlak langs een stilstaande rij (uitvoegende) auto's bijvoorebeeld. Logisch, want met 100+ langs zo'n rij is gewoon levensgevaarlijk. Of een auto/vrachtwagen die erg dicht langs te witte strepen rijd.

Ook het niet langer links inhalen is een flinke stap, aangezien de auto nu niet langer alleen het verkeer voor je in de gaten houdt, maar ook het verkeer om je heen. Misschien niet altijd wenselijk dat de auto niet links inhaalt, maar werderom een flinke stap in de richting van volledig zelfrijden.

Ik merk dat ik steeds meer vertrouwen in de autopilot krijg, en steeds minder hoef in te grijpen. En dus steeds minder hoef op te letten. Way to go Tesla!
 
  • Like
Reactions: balblas
Ik ben het met je eens als er weinig tot geen verkeer is.

Maar als je zoals ik dagelijkse de ruit van Rotterdam rijdt, dan rijdt de AP alleen goed als je rechts tussen de vrachtwagens blijft trutten.
De ruimtes tussen de auto's is dan gewoon veel te klein voor de lane-change te kunnen functioneren.
De Mad-Max of LA freeway mode zal in NL nodig zijn om ook in drukke tijden gebruik te kunnen maken van de lane change.

Wanneer je met 120 langs een vrachtwagen rijdt die 85-90 rijdt dan gebeurd er niets. Wanneer je met 100 langs een vrachtwagen rijdt die 85-90 rijdt dan klapt hij in een fractie van een seconde van met 25kW rijden naar 60kW regeneratie en weer naar 50-75kW acceleren.
Ondanks dat je dan nauwelijks in snelheid veranderd geeft het wel een extreem oncomfortabel rijgedrag ook het verkeer achter je zie je denken wtf.

Overigens is de vervloekte aanpassing van de CC snelheid als je hem van door de autosteer heen drukt weer terug met de 2019.8.2.
Het is nu niet de snelheid die je reed als je hem door de autosteer heen drukt maar dus ook niet meer de ingestelde snelheid.
Wat hij wel precies doet moet ik nog uitvogelen. Best jammer dat ze dit weer teruggebracht hebben in de software.
 
Same here.
Wat ik niet begrijp is als een vrachtwagen tegen de middenstreep aanrijd de auto niet een beetje uitwijkt maar remt??
Ditzelfde als je weer automatisch naar rechts wil en hij vind dat de auto rechts achter te dichtbij is, dan remt hij. Terwijl doorrijden en dan invoegen veel logischer zou zijn.
 
Gisteren uit Brussel naar Utrecht gereden, bijna volledig op Autopilot. Ook op de ring van Antwerpen. Aangenaam verrast miet ik zeggen. Een paar weken geleden nog veel schichtig gedrag maar nu met firmware 5.14 veel beter. Rijbaan wisselen gaat bedt goed, ook met drukker verkeer.
 
Wat er gelukkig wel weer uit is, sinds de 2019.8.1, is dat als je bijv. in de file op alleen de TACC rijdt omdat je dan ook ruimte kunt maken voor filtrerende motorfietsen, hij nu niet meer ingrijpt met een stuurcorrectie als je te dicht bij de linker doorgetrokken streep komt.
Hij deed dit ook bij wegen met een versmalde rijbaan en links en rechts een fietspad. Als je dan naar recht stuurt het fietspad op om ruimte te maken voor een tegenligger, dan stuurde hij ineens terug naar het midden.
Overigens stond de lane departure warning gewoon uit.

Dit was best een gevaarlijke optie die er ineens in zat en er nu gelukkig weer uit is.
Het lijkt leuk maar ik wilde een keer bewust over de linker doorgetrokken streep om ruimte te maken voor een ambulance en als hij dan ineens weer een zwieper geeft de rijbaan op dan is dat bloedlink.

Ook met de 2019.8.2 is het bestand met release notes leeg.
Zeker zulke zaken wil je niet per ongeluk tegenkomen die moeten expliciet vermeld worden.

Het valt mij ook op dat ik de ene keer bijna direct een nieuwe update krijg als deze er is en andere keer hobbelt hij er een paar weken achteraan.
Nu staat er de op één na de nieuwste versie op.
 
Mijn M3 zit op 2019.5.25 (2weken nu) . Sinds die update is AP er niet echt op vooruit gegaan. Hij rijdt te veel aan de rechterkant van de baan en lane-change naar rechts kan ie niet meer . Ik gebruik de AP hierdoor momenteel niet meer. Hoe werkt dat eigenlijk bij het uitrollen van nieuwe firmware? Is dit random of moet je gewoon wachten tot je aan de beurt bent...(sorry voor de newby vraag).